Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 30.09.2018 în Postări
-
6 puncte
-
5 puncte
-
4 puncte
-
4 puncte
-
3 puncteZilele următoare, vor urma și alte poze și impresii... Noi nu ajungem mai devreme de joi seara acasă...
-
3 puncteNe bucuram de ultima cafeluta impreuna dupa aceste zile minunate
-
3 puncte, prietenilor rulotisti de la Campul Cetatii si nu numai! O zi frumoasa, cu mult soare pentru toata lumea!
-
3 puncte
-
2 puncteO accesorizare de toamna făcută profi de băieții de la Negoiesti PH (boiler truma 10 cu pompa de apa ,vase de expansiune și container apa de 50 l și un traumatic 1800 )
-
2 puncte
-
2 puncte
-
2 puncte
-
1 punctDin pacate noi nu am vazut ridicarea baloanelor duminica. Trebuia sa plecam spre casa. Aceste zile o sa ramana o amintire foarte placuta, Am avut norocul sa fac cunostinta cu oameni minunati de aici de pe forum. Ma simnt norocos ca fac parte in comunitatea asta. Va multumesc tuturor.
-
1 punctDuminica frumoasa va dorim tuturor. In sfarsit e soare. Din pacate baloanele nu s-au ridicat din cauza vantului.
-
1 punct
-
1 punctL-am desfăcut complet si am verificat electrovalva.Nu se mai închidea deloc. De asta englezul a blocat furtunul de alimentare(sa nu curgă apa in continuu).Am dat comanda de electrovalva si saptaman viitoare o montez. O sa revin cu rezolvarea .
-
1 punctCamperele de pana'n '94 sunt ceva mai ieftine, nu au motor turbo nici servo. In schimb sunt construite ca un tank. Eu am aproape 10mii km facuti cu al meu si sunt f.multumit. Daca avea TD si servo nu m-as gandi sa-l schimb. La starea tehnica conteaza cum a fost intretinut si in ce tara a rulat. Aici in Irlanda unde nu este iarna cu zapada/gheata nu se da cu sare iar rezultatul se vede sub el, arata impecabil.
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctDe acord cu colegul George, chiar dacă am cutie automata fără ambreiaj fac același lucru încercând unde este posibil sa nu ma opresc, adică sa încetinesc înainte sa ajung din nou la coloana așa pleacă din nou pana ajung eu, așa reușesc de multe ori sa economisesc câteva opriri-porniri.
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct@Nelu Mihai desigur ca veti gasi loc...se face loc pentru toata lumea....va asteptam cu drag!!!
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctEchipa CORDA CAMPERS va ofera pregatirea de iernare. Este un pachet complex de servicii ce consta in curatarea detaliata a (auto)rulotei, la interior si la exterior, remedierea eventuialelor mici defecte (etansare sine si trape, eliminare sau retusare mici zgarieturi la su-prafete exterioare sau interioare), tratamente ale tuturor suprafetelor, curatare bazin si conducte apa, incarcare instalatie cu solutii anti inghet si anti coroziune pe timpul iernii. Pachetele de servicii se pot lua pe bucati sau complet. La aceeasi vizita veti beneficia GRATUIT de o verificare generala a structurii, ceea ce va va ajuta sa luati masuri in viitor pentru remedierea acestora, inainte sa se agraveze. Deasemenea oferim servicii de reparatii la instalatiile electrice, modificari, consultanta si montaj sisteme fotovoltaice, invertoare, UPS, incarcatoare etc. Reparatii si intretinere periodica, consultanta si montaj movere. Schimb ulei si filtre la orice model de autorulota. Programari la 0785 226 373
-
1 punctSă beți una și pentru mine ! Vreme bună și distracție plăcută !
-
1 punct
-
1 punctLa o țuică fiarta cu @Marian Popa, care tocmai a sosit...
-
1 punctM-am hotarat sa pun si eu panoul fotovoltaic deasupra, pe acoperisul rulotei. Pana acum era mobil pe un suport cu balamale (am postat cum l-am confectionat). De ce ? Din comoditate si cu gandul ca poate o sa mai pun unul sau doua, semiflexibile, ca vad ca au ajuns, aceste panouri semiflexibile de 100W (de 3 mm grosime si 2,8-3kg) la 430 lei. Am luat coltare de aluminiu cu laturile de 30 mm x 65 mm - latura care vine lipita (pe laturile lungi ale panoului de 1 m, pe cele scurte de 35 cm lungime), le-am prins cu suruburi de panou si le-am lipit cu Sikaflex 252 de acoperis. Cam 25% din suprafata panoului vine lipita prin intermediul coltarelor. Am vopsit coltarele in alb. Am mai lipit o doza, in ideea ca acolo voi mai conecta un panou sau doua. Am dat o gaura in sina in partea de sus si cablul l-am tras prin sina, mai greu, uns cu putin ulei. In partea de jos coboara pe printre ornament si peretele rulote si merge pe sub in portbagaj unde e si regulatorul si de acolo la acumulator.
-
1 punctAm facut cu Camiloiul Irlandez calatoria planificata Dublin - Bucuresti si retur, 7.400 km aproape fara probleme. Zic aproape fiindca am avut 3 "incidente" tehnice 1. La venirea catre RO, in parcarea de langa Viena, dimineata nu a mai vrut sa porneasca electromotorul. Din tinerete stiu ca mai pateam asa la Dacie asa ca l-am ciocanit putin, carbunii au facut contact si a pornit . 2. Al doilea incident l-am avut tot catre tara, pe autostrada in Ungaria la cca 50 km de RO mi s-a oprit motorul in mers. Tras pe dreapta, ridicat capota si luat la verificat. Cum nu am gasit nimic evident defect l-am sunat pe colegul @Ninel care are camper asemanator si la sfatul lui am verificat daca electrovalva de pe pompa de injectie primeste tensiune. Nu primea asa ca am tras un cablu direct la borna de + a bateriei si da-i bataie din nou la drum 3. Al treilea incident, cel mai grav dupa parerea mea, a fost o pana pe autostrada in Franta, la intoarcere. Stiam ca am o valva cu probleme pe spate stanga dar am neglijat-o asa ca mi-a intors neglijenta lasandu-ma pe autostrada. Surpriza neplacuta a fost ca cricul din dotare nu ridica suficient camperul pentru a scoate/pune rezerva. Cum stateam eu asa gandindu-ma cum sa fac apare o masina de supraveghere a autostrazii si imi spune sa o iau din loc, asa pe pana, pe o distanta de 500m pana la primul refugiu de SOS deoarece oprirea pe autostrada e interzisa, sa nu mai vorbim de stationarea pentru schimbarea rotii. Cei 500m facuti pe pana m-au costat cauciucul care s-a deformat complet Istoria s-a incheiat in momentul in care mi-am dat seama ca nu va opri nici un coleg rulotist sa-mi imprumute un cric (le faceam semn cu mana, imi faceau si ei ) asa ca am fost nevoit sa sun prin telefonul de SOS la interventie. A venit in 20 min o masina de tractare cu un clic zdravan in dotare, mi-a schimbat roata si m-a invitat ulterior la el in cabina sa incheiem socotelile. Distractia m-a costat 155 euro, cu factura Voi deschide separat un topic pentru a povesti mai pe indelete aceasta excursie si campingurile unde am stat in drumul de intoarcere deoarece la intoarcere am facut si concediul acestui an cu familia. Traseul de intoarcere a fost Bucuresti - Vama Portile de Fier - Belgrad - Zabreg - Liubliana - Trieste - Venetia (aici am stat 2 zile in camping Venetia) - Coasta de Azur (traversat Monaco, Nisa, Antibes, Cannes, campat langa St. Tropez 3 zile in camping Pampelonne) - Marsilia - Lyon - Paris (stat 2 zile in camping De Jablines) - Calais - Dover - Holyhead - Dublin.
-
1 puncteu am trecut demult de faza asta. L-am plimbat in rulota si il montam initial pe un catarg din teava fixat pe protap, apoi pe langa rulota si in final l-am montat deasupra pe teava rectangulara. Iata si avantajul : cum vine dimineata, panoul incarca acumulatorul si daca esti in mers, la fel se incarca non-stop. Acum eu sunt la faza plimbarii cu rulota a "castronului", caci dupa ce ai curent pe saturate, vrei si TV. Si cum la Freesat trebuie antena mare 85cm la care se adauga si trepiedul, iar s-a umplut rulota .
-
1 punctEste normal sa fie lasata spre fata. Erau multe bagaje in masina plus ca rulota nu mai era goala asa cum o facuse neamtul. Cand am adus-o din Olanda masina si rulota erau perfect aliniate, dupa ce a intrat sotia in ea cu jumatate de casa, s-a mai schimbat treaba. Lucru acesta nu l-am simtit decat la prima iesire. Daca pana atunci masina nu avea probleme sa o traga si cu 120 km/ora, dupa interventia doamnei mele mai mergeam maxim cu 90 km in siguranta. Are cantar pe roata de la protap si era echilibrata greutatea. Cat despre iesirile off pot spune ca nu am avut probleme nici la Gura Raului de 1 Decembrie nici la Cheia. Nu atinge daca stii cum sa abordezi denivelarile. Singurul punct unde am atins rulota este acel suport care tine tija de la frana ei, care este amplasat pe mijlocul in partea din fata dupa protap. Era pe asfalt la o coborare intr-o curte. Intre timp am schimbat masina tocmai pentru a putea pune mai multa greutate.
-
1 punctPrimul lucru care trebuie sa-l ai in vedere la genul asta de panouri este suprafata de montaj. Trebuie montat pe ceva care sa-i permita ventilatia! Deoarece aceste panouri stau in soare, temperatura lor poate creste foarte mult daca caldura acumulata nu este cedata pe jos. Temperatura optima de lucru este de 25 gr, iar cu cat aceasta creste, randamentul celulelor scade, si scade drastic. (exista grafice pe net..) Ca sa asiguri o temperatura in soare cat mai apropiata de 25gr,(vara la mare oricum e greu..) Trebuiesc montate pe o suprafata de aluminiu, distantata de suprafata de montaj. Deci eu nu numai ca n-as lipi chestia aia de plafonul rulotei, dar nici n-as da banii pe ea! genereaza prea multe batai de cap si costuri suplimentare! (Rama, suport montaj, sticla de protectie anti grindina...belea!) Rulotistica nu este una din aplicatiile acestui tip de panou!
-
1 punctSeara bună,nu ai greșit nimic doar că de la ultima pereche de borne unde nu ai legat ar trebui să legi consumatorii rulotei.De aceea ai pe panou la out put 00 A,fiindcă nu are ce măsura,trebuie să duci astea două fire în panoul principal și să le legi în paralel cu alimentarea de la transformatorul rulotei.Aceste două fire este bine să le treci printr-o siguranta dubla de 10A ca să ai posibilitatea ca atunci când ai rețea 220v să nu folosești de pe panou . Dacă sunt neclarități sună-mă și mai discutăm ,spor la treabă !
-
1 punct@Daniel P Multumesc mult. Uite cum ...usor, usor ma ,, imbarlig si eu la un kit panou electric . Numai ca eu asi opta pentru un panou mai mare ( 150w ??? ) Si un invertor de 1500-2000w unda pura. Ce spuneti ??? Panou fotovoltaic Invertor
-
1 punctAu ajuns la mine: - Panoul Solar - Controlerul - Cablurile - Mufele Costul celor mentionate mai sus a fost 663 lei transport inclus. Invertorul o sa ajungă săptămâna ce vine
-
1 punctSeara bună ,am tot încercat să scriu dar acum văd că și-a dat drumul, în materie de panouri vă pot ajuta și eu care am locuința independentă energetic având 24 panouri a 250w și un set de baterii ce însumează cam 24500 A/h .Important este să ai unde stoca ,că panoul dacă bateria este plină se oprește din producție .Exemplu pe autorulotă am 2 baterii de 110 A si un panou de 150 w de servicii și bateria mașinii aparte care se încarcă si in mers dar și în staționare de la 220 v. Cu referire la redresare eu am cumpărat din Kaufland văzând la Daniel și Nea Costică ce au postat ,e super și merge beton preț 59,9 RON.
-
1 punct@Daniel P eu m-am gandit la pachetul acesta : Panou Solar sau Panou solar ( asta in functie de cat spatiu am pe rulota ) PWM ( am ales acest model pentru ca imi place mai mult cum arata ) Invertor ( am gasit si mai ieftine, dar cred ca acesta pe care mi l-ai recomandat este mai de calitate ) Cablu Solar ( am inteles ca trebuie de 4mm ), Conectori Priza trecere tavan ( asta unde o gasesc ) Redresor ( gen LIDL ) - am vazut ca multi le folosesc, ma ajuta cu ceva ? Te rog sa ma atentionezi daca e ceva gresit in acest pachet. @Eugen David, mi se par mizerabil de scumpe coltarele alea, pentru prindere ma gandesc la solutia folosita de @Daniel P. Acum pentru ce sa iau 2 panouri 1 pe rulota si unul pe trepied, cand pot tine doar unul pe trepied pana la urma si il mut cum vreau ( stiu ca e incomod ). Daca se pune problema de umbra atunci pot sa zic ca eu cand merg la pescuit am locul special unde sunt acoperit de copaci, dar tot mai bate soarele printre ei. Sa inteleg ca nu se va produce incarcare daca nu bate soarele direct pe panou ? Costurile vad ca ajung undeva la 1000 lei + Multumesc!
-
1 punctHop si eu aici sa prezint instalarea panourilor facuta de mine in circa 2 zile :)). In pozele cu regulatorul se poate vedea intr-una cum panorile baga cu 18,27A si in alta cum consumul e de 13,38A cu frigiderul pus pe 12V. In ultimele 2, astazi off-camping in Grecia :D.
-
1 punct:* Eu n-am fost multumit de panoul de 100 w si am mai cumparat inca unul si tu spui despre cel de 60w (putere mare,etc...) Vezi ca la scurt circuit curentul este mic, 3,49 A, chiar mic fata de cel de 100w care are curentul de scurtcircuit 6,01 A, si vezi masuratorile. Cel mai mult curent produs 4,46 A, la soarele din acea zi de iarna si inclinatia destul de mare. Ma-ntreb cat ar produce cel de 60w? Poate cam 2,5 A ! Sa-ti mai incarce si o baterie de 100Ah aprox! Asa vreo 30 de ore consecutiv cu soare , presupunand ca n-ar fi complet descarcata! Acum avand o putere instalata mica la rulota, poate te deserveste, 10...12 ore cu soare cam 25...30 A incarcati in baterie, cine stie??? Dar ce te faci daca este soare foarte putin peste zi , sau deloc? Din punctul meu de vedere, "bani aruncati", poate 2 sau de ce nu 3 astfel depanouri rezolva problema! Dar anuntul da bine, "typ geanta, husa, maner, eficienta etc"...oare eficienta nu este mai rentabila la cele mai mari? Au unii colegi panouri de 240w si inca si 2 buc!!! Dar fiecare ce doreste aia cumpara! Ce face ulterior il intereseaza ! Si unde mai pui ca da foarte bine pentru cei ce vor a-ti substituii panoul, imediat i-l face geanta si dus a fost! Aaa, n-o sa-l montezi doar cand esti langa rulota !!! Si aia-i o treaba, numai ca o sa ramai cu bateria "pe butuci"! Cel putin de pe rulota nu-l ia nimeni, iar panoul mobil pe suportul lui l-am mai legat cu un lant "destul de simpatic" si rezistent! Bine, bine, stiu ca lacatul etc, nu este pentru hoti, dar oricum, ajutat si de dimensiunea panoului, greutate, lant, eu sunt mai usor impacat cu ideea ca am sa-l gasesc la-ntoarcere la rulota, de la lac, bazin, mare etc, unde sunt nevoit a pleca de langa rulota, si culmea, cu bateria incarcata! Scuze, asa cred eu, tu cumperi ce vrei! Am doar experienta a aproape 2 ani de cand detin panourile!
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

