Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 06.08.2018 în Postări
-
7 puncte“Lady Marry” Azi, este vorba despre ea, “Merry”, Lady Marry si povestea ei de viata.Totul a inceput prin anii 1980,in inima Ardealului, la Cluj, cu un proiect la cerere, de realizare a unei rulote pentru romani.Proiectul a fost incredintat Uniunii Judetene a Cooperativelor Mestesugaresti din Cluj.S-a dorit o rulota usoara sa poata fi tractata de ‘masina nationala”.Astfel la incepututul anului 1981, prototipul a fost realizat si prezentat conducerii de partid din accea vreme.Au numit-o REMA si este o rulota usoara, integrala din fibra de sticla cu o greutate proprie de 600 kg si MMA 750 kg cu sistem propriu de franare. “Factorii decizionali” din aceea perioada nu au aprobat construirea in masa a acestei rulote , motivand ca nu are baie si astfel nu raspunde ‘asteptarilor” si dispun realizarea unui prototip care sa aibe si baie.(Prototipul respectiv s-a realizat in 1989,avea osie dubla, dar nu a mai fost produs in serie , ca urmare a evenimentelor ce au venit la finalul anului 1989) Dar sa revenim la “Merry” si povestea ei. Astfel, proiectul fiind abandonat, rulota a fost cumparata de directorul Uniunii Judetene a Cooperativelor Mestesugaresti ,sotul doamnei “Merry” si i-a insotit in lungul si latul tarii si chiar si in afara ei, timp de 3 decenii, pana cand cel care i-a dat nastere, a parasit aceasta lume, acum 3 ani.Asa ca dupa ce si-a facut cu brio treaba mii de km in anii de zile,rulota era in cautare, acum de un nou proprietar alaturi de care sa inghita in continuare alti mii de km. Sotia domnului, acum in varsta de 80 de ani, o doamna respectabila a carei amintirii inca ii umeazeau ochii, cand la o cafea la care m-a invitat imi povestea despre momentele petrecute in natura alaturi de cel ce ia fost alaturi atata timp si cu care a impartit spatiul si bucuriile in aceasta rulota, mi-a vandut-o mie, la “pachet” cu aceasta poveste legata de nasterea rulotei si cu multe povesti frumoase de prin tara adunate. Asa ca, primul lucru care l-am facut dupa ce mi-au fost incredintate cheiile a fost sa ii gasesc un nume potrivit si “Lady Marry” mi s-a parut ceea mai buna alegere in amintirea celei ce mi-a incredintat-o cu inima impacata, doamna Maria (“Merry mama” cum o strigau nepotii). Doamna Merry mi-a mai spus ca in final s-au mai construit inca 4 rulote identice cu ceea care a detinut-o dansa, pentru 4 persoane din cooperatie si conducere. Un lucru care m-a miscat putin cand am intrat in rulota prima data a fost momentul in care am simtit ca ma intorc in timp.Toate lucrurile erau aranjate la locul lor, complete si neatinse de ani de zile de la ultima iesire.Rulota, parca astepta, sa plece din nou la drum. Acum sa va zic, cum am inceput eu relatia cu “Lady Marry” (rulota ?). Se facea ca dupa ce m-am inregistrat pe forumul acesta, de ceva timp gandul de a achizitiona o rulota nu imi mai dadea pace.Asa ca am inceput usor sa ma documentez cam ce mi s-ar potrivi, tinand cont si de performantele slabe ale masinii cu care urma sa o trag si la ce voiam sa o folosesc : iesiri de maxim 2-3 zile off-camping si poate si pescuit, o zi doua.Cum schimbarea masinii nu era in plan si neputand sa tractez decat maxim 750kg MMA cu dispozitiv de franare , cautarile imi erau limitate.Urmaream de ceva timp un model anume (Niewiadow N126) aceea rulota mica, usoara de fibra facuta de polonezi si care le trageau cu fiaturile lor.Am vazut numeroase clipuri pe youtube cu restaurarea si modificarea lor si imi doream una la fel, la care sa mesteresc si eu in timpul liber. Intamplarea a fost sa dau de aceasta rulota, accidental si vazand ca se incadreaza la ce cautam eu, nu am mai stat pe ganduri si am plecat sa o iau.Ma interesa ca “carcasa” , si sasiul sa fie in ordine, restul urmand sa faca parte din “proiectul” meu de mesterit.Faptul ca avea ITP-ul valabil si instalatia electrica functiona fara probleme , am adus-o de la Cluj la Bucuresti in conditii bune, inmatricularea pe numele meu realizandu-se incredibil de repede.(de pe o zi pe alta). Mi-am propus ca target “imbracarea in haine noi a rulotei”, sa se realizeze pana la data de 01.05.2019, cand sper, sa fie prezenta la taierea panglicii, in Vama Veche. Și apoi... rulota "Lady Mary" va porni din nou la drum, primind în brațele ei visele altor suflete, care au adus-o la viață, oferindu-i puterea tinereții lor... The end. Voi demara operatiunile cu : Faza 1. 1.verificarea sistemului de franare si a puntii, roti, bucse, rulmenti etc 2.ridicarea pe elevator si curatare , grunduirea si vopsirea șasiului 3.schimbarea tuturor chederelor (geamuri,usa,trapa) 4.chituirea si vopsirea exterioara. Faza 2. 1.interiorul cu tot ce presupune, instalatie electrica, apa,frigider, caldura etc. (necesita documentare serioasa si buget pe masura.) Povestea va continua.........
-
5 puncte
-
5 puncte
-
4 puncteO zi frumoasa cu mult soare va doresc din Tasnadul, acum mai linistit,...ieri a fost ceva de neimaginat, multi , f.multi oameni, ...asta pentru ca aici lucrurile sunt asa cum trebuie...ce bine ar fi daca in multe locuri ar fi la fel !
-
4 puncte
-
4 puncteSalutare dragi colegi, Pentru cei conduc prin Germania pe autostada, mai nou politia verifica distanta fata de masina din fata. Regula este : viteza de la bord impartita la doi, in metri ( ex. daca viteza este 150 km/h, distanta minima este 150/2 = 75 metri). Pe A3, intr-o singura zi aproape 200 de contravenienti . Minim 70 euro amenda si 2puncte penalizare.
-
4 puncte
-
3 puncteBuna, Eu am platit 50 ron / noapte cu curent. Oricum, lucrurile sunt oarecum la inceput, Florin - proprietarul - mi s-a parut extrem de deschis la multe discutii, din cate am inteles vrea sa dezvolte partea cu campatul, are mult teren si dorinta de a amenaja locul pentru asa ceva. Iar referitor la mancare, am mancat 4 oameni pe saturate, bine garnisit cu niste beri reci si nu am platit mai mult de 100 ron. Data viitoare cand ajung voi face fotografii si la preturile pentru mancare. Ce mi s-a parut foarte important acolo - nu era multa lume, muzica de foarte buna calitate la piscina, volum decent, fara specimene d-alea de urla-n gura mare unul la altul... una peste alta - o locatie de week-end de retinut foarte aproape de Bucuresti.
-
3 puncte
-
3 puncte
-
3 puncte
-
3 puncteSalutari cu mult soare din Tasnad ( jud.Satu-Mare)...o zi plina cu f.f.multi turisti..aceeasi locatie bine gospodarita si f.curata..trebuie s-o vizitati macar odata...restul vine de la sine( vizite ulterioare)..
-
3 puncte
-
2 puncteVă salutăm și din locul unde se agață harta României pe perete... de lângă cuiul cu pricina. Am lăsat la urmă această prezentare a unui loc pe care l-am "călcat" în periplul nostru prin Maramureș, un loc, cum spunea cineva, unde "moartea s-a jucat cu oamenii". Este vorba, cum poate mulți bine v-ați dat seama despre Memorialul Durerii de la Sighet, care a fost amenajat începând cu anul 1993 la propunerea scriitoarei Ana Blandiana, a cărei voce (înregistrată) te întâmpină din primele momente după ce ai pătruns pe vechea poartă a fostei închisori politice, construită în anul 1897 de administrația austro-ungară și care între 1918 și 1945 a funcționat ca loc de detenție comun iar între 1945 și 1950 va funcționa ca un lagăr de exterminare a celor ce se opuneau regimului comunist, respectiv de eliminare și reducere la tăcere a elitelor culturale, naționale și religioase ale României. Memorialul Durerii de la Sighet, din 1995 se află sub egida Consiliului Europei, la fel ca și Memorialul de la Auschwitz din Polonia și Memorialul Păcii de la Caen din Franța, fiind printre principalele locuri de păstrare a memoriei continentului. Ce ne-a frapat este că Memorialul este situat/amenajat în fosta închisoare politică din Sighet aflată chiar în centrul orașului și faptul că s-au putut petrece asemenea grozăvii după doar un metru de ziduri, păzite, ce-i drept cu strășnicie la acea vreme. Memorialul e amenajat pe mai multe secțiuni , în câte una sau mai multe foste celule, singurele păstrate și amenajate ca la vremea funcționarii ca lagăr de exterminare fiind cele în care au fost încarcerați și au și murit Gheorghe I. Brătianu, Iuliu Maniu, două celule de pedeapsă, câte una pe fiecare etaj și una în care se desfășura interogatoriul sub tortură. Pentru a parcurge în liniște și a asimila atât de multă informație, e bine să vă rezervați cel puțin două ore pentru vizitarea acestui Memorial. Merită din plin să ne cunoaștem istoria așa cum a fost într-adevăr și nu cum am fost învățați (intoxicați) la vremea respectivă. Secțiunile sunt dedicate tuturor păturilor sociale care au pătimit în urmă instaurării comunismului, foști demnitari, academicieni, profesori, clerici, militari de carieră, țăranilor care s-au opus colectivizării, mișcării de rezistență, regalității, perioadei naziste, mișcărilor sociale din Cehia, Ungaria, Polonia și țărilor foste membre ale Pactului de la Varșovia. poeților, scriitorilor și pieselor de teatru și filmelor interzise, radiourilor interzise în perioada Ceaușescu, Europa Libera, Vocea Americii, BBC, etc, etc. Dacă vă gândiți să vizitați Maramureșul, făceți-vă drum și la Sighet, chiar și doar pentru a călca pragul acestui loc îmbibat de istorie adevărată. Ca o paranteză, din cauza că am fost suspectat că ascult Vocea Americii (în anul 1987, în armată fiind pe aeroportul Otopeni), am fost mutat în mai puțin de două săptămâni la o unitate de munci din Galați. Ascultam ce e drept Vocea Americii dar nici vorbă în armată. Acasă înainte și după armată. Nu ratam în nici o seară de marți de la ora 22:30, jumătatea de oră de emisiune dedicată muzicii rock. Dar asta este o poveste, de spus în totalitatea ei între prieteni, seara în jurul focului de tabăra la o ieșire cu rulotele. Voi mai reveni cu seturi de poze cu informații care mie mi-au părut interesante și de reținut. Dați o mărire și citiți. Merită până veți fi acolo !
-
2 puncteFelicitări pentru achiziție! După ideea " mâna întinsă care nu spune o poveste nu câștigă nimic ", povestirea ta va aduna multa simpatie din partea colegilor de forum. Foarte frumos povestit iar faptul ca ai o rulota produsă într-un număr atât de redus, te aduce într-un top al oamenilor care doresc sa faca lucrurile diferit. Desi nu s-au construit foarte multe rulote românești, personal sunt de părere că, ar trebuii cumpărate de oameni cu initiativa si curaj si apoi ajutate să trăiască cat mai mult timp. Felicitări si spor in derularea proiectului.
-
2 puncteMisto povestea si misto rulota. Iti recomand sa o restaurezi cat se poate de apropiat de modelul initial. Este o raritate sunt sigur ca in orice loc vei merge cu ea, va face valuri mai mari decat rulote 'smechere' din ziua de azi. Daca traiam intr-o tara de colectionari gen USA, erai la liga baietilor mari cu asa produs. Felicitari pentru achizitie si sa o stapanesti sanatos. Daca ne vom vedea pe undeva cu rulotele, garantat voi vrea sa o studiez. Sa auzim numai de bine.
-
2 puncte
-
2 puncte
-
2 puncte
-
2 puncte
-
2 puncte
-
1 punctSalutare, Echipaj - 2 adulti / 2 copii. Dupa nenumerate cereri de a ma lasa sa imi cumpar o rulota ne-am decis a inchiria o autorulota pt 6 nopti, locatia de plecare fiind Bucuresti. Rugamintea mare este daca ma puteti ajuta sa o impresionez pe sotie cu peisaje, locuri de vizitat si ceva cu multa linistite si odihna dar si ceva pt strumfi baiat si fata, strand / topogane / animale... Daca se poate adauga si un lac sa fac si eu un pescuit ma declar multumit. Nu am stabilit inca nimic, dar as fii stat si 2 zile off, 1 in camping, iarasi off ... Nu detin panouri solare pt baterie...dar se poate porni masina. Poate reusesc sa o conving sa iau o rulota ... Ca la cort nu mai vreau. Multumesc de ajutor si astept sfaturi de la toata lumea.
-
1 punctMa numesc Simion Cristian, am 49 de ani, doi copii si sunt din Bucuresti. Inca nu sunt posesor de rulota, dar cochetez cu ideea de a deveni rulotist, si forumul dv. imi este de mare ajutor in strangerea de informatii in vederea achizitionarii unei rulote care sa -mi satisfaca nevoile. Va urmaresc cu interes postarile si sunt placut surprins de altruismul si spiritul de echipa existent in aceasta comunitate. Multumesc pentru ca m-ati primit in randurile dv.,si sper sa ne intalnim cat mai curand! Felicitari, si drumuri bune tuturor! Respect!
-
1 punctBine v-am gasit! Si bine ca v-am gasit! Sincer sa fiu despre autorulote nici nu stiam ca exista,. Iar rulotele erau niste chestii mari si incomode pe care le zaream pe sosele agatate de unele masini. Asta pana anul acesta, cand am aflat de la niste prieteni cum o familie cunoscuta lor au plecat cu tot cu copii prin Europa cu o autorulota timp de vreo 2 luni si jumatate. Tot intreband ce si cum parca mi s-a luat un val de pe ochi si mi s-au deschis noi perspective. Cu atat mai mult cu cat familia mea se aseamana oarecum celei in cauza. Apoi am descoperit forumul. Nu pot spune decat .... ce bine ca existati! In plus, sa aflu ca exista o adevarata comunitate a rulotistilor, asta a fost chiar o surpriza. Ce mai, dupa ce am tot citit, am zis ca e cazul sa ma inregimentez. Deocamdata pe forum. Sper ca in curand si in comunitate. Nadajduiesc ca si cu ajutorul vostru.
-
1 punctFelicitari pentru achiziție, ma alătur celorlalți colegi care au spus ca ar fii super sa readuci la starea ei originala, iar dacă ii mai pui in fata și o Dacia 1300 sau un Aro e devine un tren superb.
-
1 punctDaca instalatia electrica, becul si microcontactul sunt bune, clateste bine cu apa calda si ceva detartrant vasul de jos ca este blocat flotorul...astfel o sa se desprinda ceva "coji" si se deblocheaza acel flotor...asta presupunand ca totul e complet si functional nu cu lipsuri sau defectiuni. Mie mi s-a intamplat de la un an la altul, cat rulota nu a functionat, mai ales daca nu este bine spalat la golirea finala din toamna-iarna.
-
1 punctFoarte buna informatia, multumim frumos. Chiar ne gandeam ca nu este nimic aproape de Bucuresti pentru rulote. Are un amic un teren si ne gandeam sa ii propunem sa faca Camping!
-
1 punctProprietarul locului - Florin : 0722802574. Spunea ca pentru rulotisti face un sistem astfel incat sa nu se plateasca nimic pentru campare in contrapartida cu ceva cheltuieli de mancare / bautura. Cea mai buna varianta e sa discutati direct cu el, e deschis la orice varianta. Salutari !!!
-
1 punct
-
1 punctBuna, am descoperit o locatie super interesanta la km36 pe A1. E vorba de www.latzara.ro, un loc unde merita sa-ti petreci cateva zile (in special familiile cu copii), accepta rulote, asigura curent si apa, mancare simpla insa bine gatita si la preturi decente, piscina mare si curata, hamace la umbra, tot felul de animalute pentru plimbat copiii (inclusiv plimbari prin padure cu sareta, etc), plimbare cu caiacul pe Arges, lac cu barcute, loc de joaca pentru copii, au si ceva camere de inchiriat. Eu am stat o noapte si a fost super ok, pentru un week-end aproape de Bucuresti mi se pare o alegere excelenta !!! Salutari !!!
-
1 punctFoarte frumoasa si ingrijita pentru varsta ei. O singura remarca... 110-120 km/h e mult si pentru ea si pentru masina care trage. Nu vreau sa dezvolt ca nu aici e locul, dar 80-90 e viteza recomandata pentru siguranta voastra si concedii reusite. Drumuri bune si sa ne vedem cu bine prin campinguri. Sa o stapaniti sanatosi si fericiti.
-
1 punctPentru toti rulotistii care vin pe plajele din Grecia protectie împotriva tantarilor,papuci de inot,si echipament de scufundare pentru a admira fauna Marii Egee.
-
1 punctRevin cu cateva poze facute acum de dimineata. Am uitat sa va spun ca este 3G aici insa merge foarte greu (incarc 4 poze in 10 minute)...?
-
1 punct
-
1 punctBun venit in comunitatea noastra Prezentarea descrisa de tine, imi aminteste de tineretea mea, cand singura marca de masina pentru mine era BMW. Acum sunt multumit cu un Ford Tranzit.Incape familia cu tot cu socrii
-
1 punctPromit sa fac poze dupa instalarea tuturor gadget-urilor. Luni le duc la atelier unde am lasat rulota pt panouri si restul de extra-uri. Sunt pasionat de electronice si dispozitive inteligente asa ca ma tot uit pe net de accesorii pt rulota. Pentru moment cred ca am luat tot ce imi trebuie, astept (nerabdator) sa finalizez proiectul si sa ne bucuram de ea. Daca ar fi fost dupa mine, visam la o tableta mare pe un perete cu toate functiile centralizate insa nu am gasit o solitie tehnica adecvata. Voi avea panou de incarcare, panou de apa si termometru, toate aliniate probabil unul langa altul undeva prin rulota. Va voi tine la curent cu modificarile cum reintru in posesia garsonierei mobile. Pentru moment, ma documentez despre noi imbunatatiri posibile. Ceea ce este minunat la rulota este instalatia electrica old school care iti permite sa legi orice la ea fara sa sara 3 computere in sus de suparare ca ceva nu mai este ca in fabrica. Inca caut o solutie de securitate electronica pentru ea...
-
1 punctCum am promis, mai atașez câteva poze interesante și unele care chiar mi-au trezit amintiri. Mulți veți păți la fel. Un fapt interesant ce l-am aflat este că în cadrul închisorii, pe perioada detenției 3 ingineri : ing. Stambulian Adrian, fost director al Uzinei de avioane I.A.R. Brașov, ing. Comandor Constantin Nicolau, fost Director al Aeronauticii Militare și ing. Sorin Tulea, fost inginer în cadrul Serviciului de încercări avioane din cadrul Uzinei I.A.R. Brașov, au proiectat și construit de la a la z o motocicletă, proiect care însă nu ar fi putut fi finalizat fără un grup de 40 de deținuți meseriași din cadrul secției Aiud Fabrică. Cine nu-și amintește, dintre cei care au trăit momentele, de cozile interminabile pentru o bucată de carne, un kg. de zahăr sau făină, sau o jumătate de unt, etc. Cine nu-și amintește de angajamentul și deviza pionierilor și a șoimilor patriei sau UTC-iștilor. Cine nu-și mai amintește de faptul că într-un sfârșit de săptămână circulau autoturismele cu numere pare iar săptămâna următoare cele cu numere impare, pentru a se face economie de combustibil. Cine nu-și amintește de aspiratorul Ideal, libretul de economii CEC, magnetofon Kashtan sau obișnuitul pick-up pentru care căutăm discurile de vinil rusești și alte și alte lucruri și obiecte ce ne amintesc de acea perioadă. Și cine nu a participat la Daciana ? Cam asta ar fi și este atât de puțin. Tocmai de asta merită să vizitați acest loc care trezește atâtea amintiri. Mai postez câteva fotografii cu holurile.
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

