Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 06.07.2017 în Postări

  1. 10 puncte
    Eu la coltisorul meu la un draft ma racoresc si meditez la plecarea spre Grecia care va fi joia viitoare!
  2. 9 puncte
    oameni buni! si viteza spre Letca Noua... Va doresc o zi minunata!
  3. 8 puncte
    Buna ziua va spun si eu de pe plaja Corbu!
  4. 8 puncte
    Bună dimineața comunitate! La noi rece și plouă, o zi numai bună după căldurile ce au fost. O zi făină să fie la toată lumea!
  5. 8 puncte
    Sa aveti o zi buna !
  6. 7 puncte
    ! Si sa ne ocupam de lucruri serioase!
  7. 7 puncte
    tuturor va scriu si eu!!!
  8. 7 puncte
  9. 7 puncte
    Kavala este construit ca un amfiteatru pe coasta muntelui Simvolo. Asta face ca aproape toate cartierele sa aiba vedere la mare. Exista mai multe districte (cartiere), care de regula poarta numele bisericii din cartier. Cateva exemple ar fi Aghios Gheorghios, Aghios Nicolaos, Aghia Varvara sau Profitis Ilias (profetul Ilie). Cartierele cele mai apropiate de centrul orasului sunt cele mai aglomerate, dar exista si cartiere mai putin aglomerate: Kipupoli, Perighiali (Kara Orman) si Aghios Lucas. Cel mai nou cartier din oras, construit la inceputul anilor 80, a reusit intr-o mare masura sa rezolve problema locuintelor. In prezent doar acest cartier numara peste 20.000 de locuitori In Kavala exista doua porturi. Portul comercial Filipos al II-lea, situat la 5 km Est de Kavala, functioneaza din anul 2006 si este cel de-al doilea cel mai mare port comercial din nordul Greciei, dupa Thesaloniki. Al doilea port al orasului este situat in centrul orasului, a fost construit in 1930 si asigura legaturile spre Thassos, spre insulele din nordul si estul Marii Egee, precum si cu portul Pireu. Adaposteste deasemenea barcile private (pescaresti, iahturi, etc.) La dana lunga a portului acosteaza de multe ori nave mari de croaziera ce transporta o multime de turisti, atrasi de oras cat si de vestigiile antice de la Filippi. In jurul portului din centru exista o multime de magazine cu suveniruri, restaurante, cafenele si taverne
  10. 6 puncte
  11. 5 puncte
  12. 5 puncte
    si din partea noastra si sa aveti o zi superba din toate punctele de vedere. Eu zic sa tinem cont de indemnul lui @Daniel P si sa bagam viteza.Dar despre asta, vom vorbi ulterior.
  13. 5 puncte
  14. 4 puncte
    Tocmai m-am intors dintr-un traseu destul de mare al Greciei si cred ca ar fi de interes sa va spun, care sunt taxele pentru autostrazi in Grecia. Asadar, pentru autostrada care merge la Igumenita, pretul pentru camper este calculat in functie de inaltime, sub 2,7 M este ca si la autoturism (deci destul de ieftin), la fel si pentru rulota tractata, insa peste 2,7 M (cum este al meu si foarte multe campere) pretul este cam de 3 ori mai mare, exact ca cel pentru autocare sau camioane de 7,5 tone, ca si concluzie autostrada care merge la Igumenita, nu are multe statii de taxare... Autostrada care merge in jos spre Atena si dupa (am mers pana unde se termina autostrada in jos, pe ea) , taxele numai sunt dupa inaltime pentru campere, este afisat semnul de camper si pretul este identic cu cel platit de camioane de 7,5 tone si autocare, din pacate la fel si pentru rulote tractate..., mai grav este ca pentru o rulota cu 2 axe, am gasit intr-un loc se platea ca si pentru tir (vedeti in poza de mai jos daca pentru un autoturism era 2,10 Euro pentru rulota cu 2 axe pretul era de 7,40 Euro) Concluzia, am platit cateva sute de Euro taxe de autostrada, vedeti in poza de mai jos numai pana la Atena cate statii de taxare sunt...
  15. 4 puncte
    Gata, a dat o rapaiala scurta si acum a iesit soarele...
  16. 4 puncte
  17. 4 puncte
  18. 3 puncte
  19. 3 puncte
    Buna seara si nu numai!
  20. 2 puncte
    ! La Letca Noua asteptam o furtuna scurta, asa de vara...
  21. 2 puncte
    Delta Dunării este frumoasă tot timpul anului ! Și noi am vizitat acest camp ,lăsăm pozele să vorbească :
  22. 2 puncte
    Centrala termică montată pe rulota din poze e un model produs de compania Alde (nicio legătură cu partidul de tăriceni) din Suedia. Până prin anii 95-96, erau doi mari producători de aşa ceva acolo: Alde şi Primus. Cam de atunci, primul l-a "înghiţit" pe al doilea. Găsiţi o mulţime de informaţii pe saitul www.alde.se Are şi versiuni în mai multe limbi străine. Ca unul care am un pic de habar despre centralele de acest gen, pot doar să spun, din puţina mea experienţă personală, că atunci când vine vorba de calitatea încălzirii rulotei, niciun convector de pe lumea asta nu se poate compara cu vreo centrală de felul acesta. Cel puţin aşa am perceput eu diferenţele.
  23. 2 puncte
    Nu e masura luata dupa nici o criza, infara de autostrada Egnatia-Odos care este de stat restul sunt private construite in concesiune, si fiecare sector poate avea alt patron care isi pune pretul pe care il vrea in functie doar de niste categorii comune. Asa mi-au explicat autoritatile grecesti anul trecu ca la un Toll ma bagau la autoturism iar la urmatorul la camion pentru ca erau firme private diferite care administrau sectoarele construite de ei, si fiecare trata cazul cum vroia muschii lui, pt ca rulotele si camperele nu aveau categorie specificata, era un pic confuza traba unde sa incadrezi ansamblul masina + rulota.
  24. 2 puncte
    <Și Pneumologia," logic", știința despre pneuri!>
  25. 2 puncte
    <Cardiologia este, se știe, știința despre carduri.>
  26. 2 puncte
    Traversada dureaza aproximativ o ora si jumatate. La scurt timp dupa plecare, impreuna cu sotia, ma instalez exact in pupa vasului si urmaresc spectacolul oferit de pescarusii ce se hranesc frenetic in siajul navei cu pestisorii, uneori aruncati efectiv din apa, de catre propulsoare In cabina pasagerilor exista un bar de unde poti cumpara bauturi si gustari. In scgimbul a 7 euro ne-am improprietarit cu doua doaze de 330 cl, macar pline cu bere rece! Incepe sa se zareasca si tinta calatoriei noastre Aproape am ajuns si ne pregatim de coborare.
  27. 2 puncte
  28. 2 puncte
    @Mariusradu74 Corect! Atunci nu era nicio problema, acum insa este. Pentru ca intre timp regulamentul forumului a fost imbunatatit ! Am adresat aceasta rugaminte multor membri, al caror nume de utilizator nu mai corespundea si toti au dat curs acestei solicitari! Astept sa faci si tu acelasi lucru. Multumesc, inca o data, anticipat!
  29. 2 puncte
    Multumesc pentru raspuns. Sa ai petrecere frumoasa, iar daca ajungi la "un magazin" sa faci o poza, sa vedem cum a iesit terasa .
  30. 1 punct
    Parerea mea , pentru Koropi este ca nu ai sa poti sta acolo cu rulota. In Grecia precum stii off campingul este interzis . Ca este tolerat asta este altceva , pentru rulote este foarte greu sa gasesti un loc prielnic. Conditiile pentru a sta off camping in general sunt : - niciodata nu te asezi in localitate. ( ii poti deranja pe cei in fata carora te asezi . Le iei vederea spre mare si atunci cheama militia . - niciodata nu contrazici pe nimeni. - nu STII nici o limba decit ROMANA - faci liniste ,fara muzica ,fara gunoi ( sunt pubele la toate colturile , se apreciaza simplul fapt ca ai cos de gunoi si sac ) Pentru Volos iti recomand plaja publica din Nea Anchilaos ,de acolo poti sa faci toata peninsula, Evia ........ Coordonate pt locul acela 39.2903 si E 23.1426
  31. 1 punct
    Piesele alea la care făceaţi trimitere sunt, cred, pentru cel mai nou model de centrală Alde. Doamna are un model un pic mai vechi, deci sunt de aşteptat preţuri mai mici. Pe de altă parte, am văzut la magazine online din Suedia preţuri mai mici decât în Anglia. E drept, nu cu prea mult. Genul ăsta de încălzire costă mai mult decât un simplu convector pe gaz, plus un furtun de evacuare. Îmi amintesc că acasă aveam nişte convectoare, prin anii 90 şi ceva. Costau vreo 4-500 de lei unul. Centralele de azi costă de pe la vreo 2000-2500 de lei în sus. Plus calorifere etc. Vedeţi, însă, că deşi e o diferenţă semnificativă de preţ, nimeni nu se mai încălzeşte, acasă, cu convectoare. Toţi ne-am luat centrale, deşi-s mai scumpe.
  32. 1 punct
    Foarte frumos Radu , cred ca a fost un concediu pe cinste !
  33. 1 punct
    cam scump la cuvinte!
  34. 1 punct
    Am patit-o si eu la fel de grav anul trecut, am mai povestit aici, pe autostrada de la Corinth-Athena-Salonic (sunt TOLL-uri din 30 in 30 de km aproape) atunci nu aveau specificat in clar rulotele si camperele, le-am facut reclamatie le Comisia Europeana si la Ministerul Transporturilor Grec ca unele Toll-uri ma taxau ca autoturism si altele ca si camion, inca mai primesc corespondenta de la autoritatile grecesti pe tema asta. Se pare ca au gasit o solutie tipc romaneasca a la Olguta - sa taxam tot. Oricum eu in Grecia cu rulota nu voi mai merge decat pe Egnatia Odos pana la Igoumenitsa care e ok pretul pt 2,7m inaltime, Din turul Greciei Continentale mie cel mai mult mi-a placut la Marea ionica coasta de la Igoumenitasa-Parga si Lefkada, in rest nu m-au dat pe spate plajele si peisajul, sunt tipice halkidiki.
  35. 1 punct
    Asa este, taxe nesimitite... A fost o masura luata dupa criza in vederea redresarii financiare. Eu m-am dus pe nationale, daca nu te grabesti sunt de preferat.
  36. 1 punct
    Va multumesc pentru primire!
  37. 1 punct
    Sa mai povestim un pic despre concediul petrecut in insula. Si amintirile placute fac bine, nu doar Hemoroeasy! Azi povestim despre o excursie de o zi la Kavala, avand ca punct de plecare Skala Prinos si ca mijloc de transport feribotul. Prima data in istorie Kavala a fost mentionata la mijlocul secolului 7 inaintea erei noastre, cu numele Neapolis (Noul Oras). Numele Kristupolis este mentionat incepand cu anul 815 e.n. iar drept Kavala este cunoscut din 1470. De-a lungul existentei sale orasul a avut o istorie zbuciumata cunoscand succesiv marirea sau decaderea. In aprox. 189 i.e.n. este mentionat ca apartinand Imperiului Roman. In anul 49 e.n. acesta este primul oras european in care debarca Apostolul Pavel, ca sa declare si sa raspandeasca crestinismul. In 1097 aici au stationat trupe ale Primei Cruciade, iar in 1185 este cucerit si incendiat de Normanzi. In 1391 este ocupat si distrus pana-n temelii de catre turci. Este apoi reconstruit si asa cum am mai spus, din 1470 poarta numele Kavala. O versiune a explicatiei privind numele vine de la Genovezi, respectiv de la cuvantul Cavallo = cal, deoarece orasul devenise un important centru comercial de alimentare si depozitare de marfuri pe parcursul drumului ""Egnatia". in 1530 sultanul Suleiman Magnificul si vizirul sau Ibrahim realizeaza o modernizare a orasului. Sunt extinse zidurile cetatii pentru mai mult spatiu si sunt edificate apeductele Kamares. In sfarsit, in 1769 la Kavala se naste Mohamet Ali, care devine mai tarziu fondatorul ultimei dinastii egiptene. Casa in care s-a nascut acesta este inca in picioare si este un obiectiv ce poate fi vizitat. In perioada interbelica se dezvolta foarte mult comertul cu tutun, se construiesc depozite si in oras se deschid multe consulate. Exista acum un muzeu al tutunului. Acum, Kavala, in incertul mediu economic din Grecia incearca sa-si regaseasca drumul. Exista exploatari miniere si comert cu marmura, exista platforme marine ce extrag petrol din mare, turism si comert. Dar haideti sa pornim la drum! Cumparam bilete si urcam pe feribot Impreuna cu prietenii si colegii nostri de voiaj, Kati si Sile si cu Maria, fica gazdelor noastre din Skala Rachoni, ocupam locuri pe puntea vasului Propulsoarele incep sa se roteasca si portul ramane incet, incet in urma
  38. 1 punct
    si de la mine! O zi cu grade putine ar fi tot ceea ce-mi doresc si va doresc, in momentul asta!
  39. 1 punct
    Din pacate nu mai sunt multe de spus, de duminica seara pana luni la pranz cand am plecat a plouat incountinuu, vant, vreme rece. In afara de vineri noapte in toate celalalte nopti a trebuit sa dau drumul la caldura, e adevarat ca termostatul doar la 1-2 fara vent. Una peste alta a fost o iesire reusita, ne-am reincarcat bateriile chiar daca am prins si vreme rea. Este prima iesire cu noua rulota, s-a comportat f.bine la drum, am scos un consum mediu de 11%. De ceea ce imi era mai teama am scapat si anume cum se va comporta pe teren mai accidentat: am intrat pe lunca bine si am iesit fara probleme, nu am atins nici cu fata nici cu spatele
  40. 1 punct
    Duminica dupa-amiaza a inceput sa se innoreze, apa paraului a devenit tulbure deci erau toate premizele ca sa inceapa ploaia/vantul ceea ce s-a intamplat
  41. 1 punct
    In jurul pranzului m-a vizitat colegul @Manole Marius cu sotia care erau campati langa cabana Gura Diham
  42. 1 punct
    Sambata dimineata, dupa ce mi-am luat untura de peste (Staropramen la 1 litru) m-am asezat pe un loc deschis si plan si am ridicat terasa deoarece se anunta o zi calduroasa:
  43. 1 punct
    Sosirea pe Valea Cerbului in jurul orei 22:
  44. 1 punct
    Salutare si bun venit!
  45. 1 punct
  46. 1 punct
    Cum timpul a trecut ,am ajuns acasa dupa 2 saptamini . Reiau firul calatoriei, din Nea Anchilaos am tot umblat ,pentru ca fiind la 15 km de Volos mi-am permis sa cutreier tinutul argonautilor . Am evitat sa ajung la Tzagarada cu toate ca este renumita pentru paine si asta din cauza drumului ingust si plin de serpentine si copaci . Fiind un drum mai mult turistic nu prea trec camioane sa "tunda" copacii. Asa ca m-am limitat la partea vestica a penisulei vizitind mai multe plaje. ce mi-a placut cel mai mult a fost plaja de la Kala Nera
  47. 1 punct
    Da, am fost zilele trecute, in Lebăda, am ales pt.umbra, 80 lei. Mai ieftin lângă, la Măslinul, cam 55 lei. La Ena 100, cu card fidelitate 80. La Pirivoli la mal 100, la Hanul Piraților 110 parcă, dar pomii sunt mai mici, dar e și mai curat. A fost ok la Lebăda, cat de cât curat la baie, nu foarte aglomerat, și mai ales umbră. Un pic de chiuituri vineri seara și un cuplu care exersa in cort niste poziții noi sâmbătă seara, per total nu foarte deranjant.
  48. 1 punct
    Racoreala placuta Dane !!!! recomandare - la scara pune un lighean cu apa , cand iesi din papuci intri prin lighean sa te clatesti de nisip , praf , iarba de pe talpi , nu de alta dar economisesti din timpul de aspirare si ai timp mai mult de spritz !!!!
  49. 1 punct
    Dupa o oprire scurta la vulcanii noroiosi de langa Buzau si o trecere cu bacul la Braila (cam invechit echipamentul de acolo, in paranteza fie spus), am ajuns si in delta, mai exact la Murighiol. Am stat 2 zile in camping la Laguna Albastra, destul de dragut locul, insa pt rulote nimic amenajat in afara locurilor de campare propriu-zise, dintre salcii. Adica dusuri cu apa rece de la zona de piscina, wc-uri la fel, de la piscina. Fara chiuvete pt vase. Piscina se plateste separat. Camparea a fost 50 lei pe zi, piscina 25 lei de adult. Am facut si o excursie cu barca in delta, pt mine a fost prima oara si a fost wow sa vad pelicani de aproape si cormorani si alte minunatii. Acum stam la malul dunarii, putin mai incolo, la Diadema. Avem curent pt 10 lei pe zi. Fara apa sau dus (separat, 5 lei fiecare dus). Fara wc. De aici intentionam sa mergem spre cetatea Enisala si lacul Jurilovca. Aveti ceva propuneri de campare off in acea zona? Adaug si ceva poze din ultima parte a calatoriei.
  50. 1 punct
    Locul este lîngă multiple vestigii antice,pesteră si alte obiective. Plaja este mixtă formată din nisip,pietris si stînci. Apa este mica . Avînd în vedere faptul că vremea urma să se strice ne dat peste cap planurile. Astfel din tot ce am hotărât acasă ,adica sa rămînem în nord...... Asa ca am plecat catre Vest unde se făcea vremea buna.