Sionut

Noutati despre drumuri

181 postări în acest subiect de discuţie despre Noutati despre drumuri

Noutati despre drumuri

NRLaurentiu
7 minute în urmă, Sionut a scris:

vor fi ridicate integral restricțiile de circulație pe Podul peste Dunăre de la Cernavodă

O ce veste minunata! :) Multumim,  @Sionut! Eu unul s-ar putea sa beneficiez in curand de aceasta cale libera!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Lungu Marin

Multumim pentru informatie!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut

API pe Facebook

Amenințări cu rezilierea fără precedent din partea unui antreprenor. Ieri au apărut în presă documente trimise de grupul de companii UMB, deținut de familia Umbrărescu, prin care constructorul cere încetarea de comun acord a contractelor pe Autostrada A0 Nord lot 4 și Autostrada A3 Nădășelu-Zimbor, pe motiv că formula de ajustare a prețurilor nu acoperă creșterile reale de costuri.

Deși în media au apărut, cel puțin până în acest moment, fragmente din documentele trimise pe aceste două proiecte, conform informațiilor pe care le avem,  antreprenorul ar fi trimis notificări similare pe toate contractele pe care le are în derulare,  adică pe autostrăzile A3 Zimbor-Poarta Sălajului, A0 Nord lot 2 și drumurile expres DEx12 tronsoanele 3 și 4 și DEx6 Brăila-Galați.

Fondul problemei este real. Creșterile la numeroase categorii de materiale de construcții au explodat, la care se adaugă inflația și alte evenimente, cum ar fi conflictul ucrainean, toate puse peste metehnele vechi ale pieței (forța de muncă, de exemplu), creând presiune în plus.

De altfel,  constructorii cer de mai bine de un an de zile să se adopte o formulă de ajustare care să acopere creșterile de costuri la un nivel cât mai aproape de realitate. Întrebarea este: care e acea "realitate"? Într-o negociere fiecare parte trage cât poate de contract și legislație.

Iar guvernul refuză să adopte o formulă de ajustare care să mulțumească antreprenorii,  presiunea bugetară suplimentară fiind evidentă fără a putea fi decontată pe fonduri nerambursabile,  încercând astfel să pună în cârca privaților o parte cât mai mare din pierderile generate de costurile semnificativ mai mari.

Aseară târziu, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere a ieșit cu un comunicat în care este amintită soluția dorită de UMB,  formula polinomială de calcul. CNAIR promite antreprenorilor această soluție de mai bine de jumătate de an, dar una este să promiți, alta este să dai OUG de adoptare.

De altfel, motivele invocate de UMB afectează puternic și alți constructori, nu doar pe rutier, ci și pe feroviar, care, cel puțin deocamdată, se plâng doar pe canale neoficiale, off the record.

Riscul pentru proiecte este clar: se oprește lucrul pe șantiere sau mobilizarea se reduce drastic în așteptarea vremurilor mai bune și a prețurilor mai mici la materiale chiar sub amenințarea penalităților de întârziere, și, în cazul în care cuțitul ajunge la os,  renunțarea la contract sub o formă sau alta.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut

Autostrada de Centură București Nord : UMB a primit Autorizația de Construire pentru Lotul 2 (19 km.) la 7 luni de la intrarea în teren (economedia.ro)

 

https://economedia.ro/autostrada-de-centura-bucuresti-nord-umb-a-primit-autorizatia-de-construire-pentru-lotul-2-19-km-la-7-luni-de-la-intrarea-in-teren.html#.Ysap9xVByUk

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut

API pe Facebook


Domnule Grindeanu, nu mai mințiți! Ieri, într-un interviu dat pentru RFI (link: https://bit.ly/3RxkO0X), ministrul Grindeanu ne acuză nefondat că am fi "mai mult activiști ai unui partid politic" și ne contrazice promițând că "termenul [...] ca până la sfârșitul anului [CNAIR] să aibă semnate toate contractele pe A7, cele 13, rămâne în picioare".

În primul rând, Asociația Pro Infrastructură nu a fost, nu este și nu va fi niciodată subordonată vreunui partid politic, din niciun punct de vedere. Comunitatea noastră a fost fondată în septembrie 2011, iar organizația (API) în mai 2015. Avem o experiență de aproape 11 ani în monitorizarea independentă și obiectivă a tuturor proiectelor majore de infrastructură de transport, ceea ce nu se poate spune despre "ministrul" Grindeanu.

În al doilea rând, promisiunea fantezistă că vom avea semnate, până la 31.12.2022, toate cele 13 contracte de pe A7 Ploiești-Pașcani este o minciună gogonată repetată total iresponsabil!

Realitatea? Doar loturile 1 și 2 din Ploiești-Buzău sunt parafate acum. Pe al treilea Curtea de Apel București tocmai a dat decizia definitivă, admițând parțial două contestații și obligând CNAIR să reevalueze mai multe oferte. Deci mai durează, mult și bine. Pe Buzău-Focșani avem oferte depuse (din 10.05.2022) pe toate cele 4 segmente, dar niciun câștigător inițial.

Mai mult, pe Focșani-Bacău (3 sectoare) nici nu avem vreo licitație lansată! Iar pe Bacău-Pașcani CNAIR ne-a anunțat luni, 11 iulie 2022, că a trimis documentația la ANAP pentru cele 3 loturi,  iar licitația va putea începe efectiv abia după validarea ei în 10 zile, dar au fost și cazuri când ANAP a trimis-o înapoi la CNAIR pentru modificări.

Șansele ca toate cele 11 loturi rămase din A7 să fie contractate până la finalul acestui an sunt ZERO. Ne vedem în decembrie. Cu "domnul" Grindeanu sau cu următorul ministru.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut

A fost emis Ordinul de Începere pentru construirea primilor 28, 35 de kilometri ai A7 (secțiunea din Muntenia)!

Lotul 2 (Mizil -Pietroasele) al secțiunii de Autostradă Ploiești-Buzău va intra în execuție în mai puțin de o lună (11 august 2022).

Asocierea româno-bulgară SC CONI SRL-TRACE GROUP HOLD are la dispoziție 20 de luni și peste 1, 24 de miliarde de lei (fără TVA) pentru a construi acest lot, care include 20 de poduri.

Lotul Mizil-Pietroasele este primul din cele 13 loturi ale A7 (Autostrada Moldova) care vor fi construite între Ploiești și Pașcani (320 km) prin finanțare asigurată din PNRR.

#A7 #PloiestiBuzau #constructie #PNRR #SorinGrindeanu

Și sursa
https://www.facebook.com/100044139414373/posts/pfbid0ntym91xHYy4UHtiPReKxHswAVEh2NtyXQRtevcBWBU5NXm2jdNXCMpWkMMqPBUxZl/

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut

API pe Facebook

Joi se inaugurează DEx12 Centura Slatina! Astăzi se desfășoară procedurile de recepție pe cei 21, 35 kilometri dintre nodurile Piatra Olt și Valea Mare, parte din Drumul Expres Craiova-Pitești. Hartă interactivă: https://bit.ly/3wt7Ual.

Deschiderea traficului ar urma să se facă mâine, 28 iulie,  timp necesar ca antreprenorul să pună la punct ultimele detalii în nodul Valea Mare (Slatina Nord-Est). Pe forumul PeUndeMerg.ro găsiți noutăți în timp real.

Împreună cu cei 18, 5 dintre Piatra Olt și limita cu tronsonul 1 la vest de Balș inaugurați pe 21 aprilie, cei 21, 35 de kilometri care ocolesc Slatina sunt primii kilometri de drum expres veritabil din România și sunt o gură de oxigen atât pentru șoferii aflați în tranzit care economisesc cel puțin o oră, cât mai ales pentru locuitorii celor două orașe.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut

VIDEO S-a deschis Centura Slatina pe Drumul Expres Craiova – Pitești. România a ajuns la 978 de kilometri și drum expres. Va atinge borna de 1.000 de kilometri? (economedia.ro)

 

https://economedia.ro/s-a-deschis-centura-slatina-pe-drumul-expres-craiova-pitesti-romania-a-ajuns-la-978-de-kilometri-si-drum-expres-va-atinge-borna-de-1000-de-kilometri.html#.YuI1XDdByUl

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut

𝗦𝗶 𝘂𝗹𝘁𝗶𝗺𝘂𝗹 𝘁𝗿𝗼𝗻𝘀𝗼𝗻 𝗱𝗶𝗻 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂 – 𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀𝘁𝗶 𝗮𝗿𝗲 𝗰𝗼𝗻𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝗼𝗿
Astăzi a fost semnat contractul pentru 𝘀𝗲𝗰𝘁𝗶𝘂𝗻𝗲𝗮 𝟯 a Autostrăzii Sibiu – Pitești, respectiv 𝗖𝗼𝗿𝗻𝗲𝘁𝘂-𝗧𝗶𝗴𝘃𝗲𝗻𝗶, care este totodată și cel mai mare contract semnat vreodată de Compania de Drumuri. Constructorul este asocierea dintre WEBUILD SPA – TRANCRAD SRL, cu prețul de 5.323.767.251, 00 lei fără TVA.
Contractul prevede executarea:
➡️ 37, 40 km lungime
➡️ 95 poduri/viaducte/pasaje
➡️ 2 noduri rutiere, unul la Cornetu și altul la Văleni
➡️ 1 tunel - Poiana cu o lungime de 1, 7 km
➡️ spații pentru servicii
➡️ centru de Întreținere și Coordonare
➡️ ecoduct în zona localității Călinești
Contractul, finanțat prin fonduri europene nerambursabile, include o perioadă de proiectare de 12 luni și o perioadă de execuție de 45 luni.
Durata garanției lucrărilor este de 120 luni.
ℹ️ Reamintim faptul că, în data de 7 februarie a acestui an, a fost semnat și contractul pentru Secțiunea 2 Boita – Cornetu a Autostrăzii Sibiu – Pitești, fiind, de astăzi, al doilea cel mai mare contract semnat din istoria CNAIR.
📌 Autostrada Sibiu - Piteşti va avea o lungime de peste 122 de km, este împărțită în 5 loturi și va lega Centrul şi Vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi, fiind o parte importantă a Coridorului 4 Paneuropean.

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut

API pe Facebook

Licitații lansate pe #AutostradaA13 Sibiu-Făgăraș după 8 ani de chin. Cei 68, 05 kilometri dintre Boița (conexiune cu A1 Sibiu-Pitești) și Făgăraș sunt împărțiți în 4 tronsoane. Hartă interactivă cu traseu calibrat cu mare precizie: https://bit.ly/3vNc39L.

În 06.08.2022 a fost pornită licitația aferentă lotului 1 Boița-Avrig (lungime 14, 253 km, valoare estimată 2, 1-2, 47 miliarde lei fără TVA), iar cu trei zile înainte, pe 03.08.2022, au demarat cele pentru loturile 2 Avrig-Arpașu de Jos (19, 922 km, 1, 71-2, 02 miliarde lei), 3 Arpașu de Jos-Sâmbăta (17, 61 km, 1, 84-2, 16 miliarde lei) și 4 Sâmbăta-Făgăraș (16, 265 km din A13 și 5, 65 km drum de legătură, 1, 16-1, 37 miliarde lei).

Datele depunerii ofertelor sunt în perioada 11-14 octombrie 2022 dar, ca în aproape toate cazurile pe proiecte majore, ele probabil vor fi amânate.

CNAIR se chinuie să pregătească această autostradă esențială din 31.05.2014, moment în care a lansat licitația de revizuire a studiului de fezabilitate vechi, făcut pe genunchi, care prevedea drum expres pe ruta Sibiu-Brașov.

Contractul de actualizare SF a fost atribuit după aproape un an de zile, pe 07.04.2015,  celor de la Consitrans pe suma de 16, 3 milioane lei fără TVA,  termenul de predare fiind 17 luni. După ce inițial s-a pierdut un an întreg doar din cauza lipsei finanțării, au urmat ani întregi de total dezinteres politic, probleme birocratice, tergiversări și dezbateri interminabile pe variantele de traseu între Consitrans, CNAIR și JASPERS, cei care supervizează proiectele majore din partea Comisiei Europene.

Într-un final apoteotic,  studiul de fezabilitate a fost avizat de CNAIR abia pe 28 decembrie 2021, așadar cu "doar" vreo 5 ani de întârziere!

Nici bucata Făgăraș-Brașov nu se lasă mai prejos. Ani întregi nu s-a făcut nimic, nici măcar pregătire, singura cariocă trasată pe hartă fiind cea din studiul de fezabilitate vechi.

În 31.03.2021 se scoate la licitație completarea studiului de fezabilitate la pachet cu realizarea proiectului tehnic pe secțiunea Făgăraș-Brașov, iar contractul este dat celor de la Search în 24.08.2021 pe suma de aproape 18, 2 milioane lei fără TVA.

Termene: actualizarea studiului de fezabilitate timp de 22 luni și alte 3 aferente PAC (Proiect pentru Autorizarea lucrărilor de Construire), plus încă 3 luni de definitivare a proiectului tehnic și alte două de asistență în atribuirea lucrărilor (licitație).

Pe 07.07.2022 s-a avizat AMC2 (Analiza Multi-Criterială 2). În cel mai fericit caz, putem spera la startul licitației de lucrări în primăvara anului viitor pe cei aproximativ 48 kilometri dintre Făgăraș și Brașov (zona Codlea-Ghimbav-Cristian).

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut

API pe Facebook

Secțiunea 3 din #AutostradaA1 Sibiu-Pitești a fost contractată. Hartă interactivă cu traseu calibrat cu mare precizie: https://bit.ly/3A3Le3t.

Luni, 01.08.2022, CNAIR a semnat cu asocierea italiano-română WeBuild-Tancrad cel mai mare contract al său acordat vreodată prin licitație: 5, 323 miliarde lei fără TVA, adică 99, 98% din valoarea estimată pentru cei 37, 40 kilometri dintre Cornetu și Tigveni. Perioada de proiectare este de 12 luni și cea de execuție 45, cu 10 ani garanție.

Este nu doar cea mai scumpă bucată de autostradă, ci și cea mai dificilă, chiar mai grea decât vecina, Secțiunea 2 Boița-Cornetu, aceasta din urmă fiind parafată cu turcii de la Mapa-Cengiz în 07.02.2022 pe "doar" 4, 25 miliarde lei fără TVA pentru 31, 33 kilometri, intrată oficial în perioada de proiectare la 01.07.2022 cu termen 18 luni plus alte 50 de lucrări în teren.

Revenind la Secțiunea 3, cifrele sunt impresionante: aproximativ 50 de poduri și viaducte doar pe autostradă, dar și tunelul Poiana de 1, 7 km, cel mai lung de pe traseul Sibiu-Pitești. Plus două noduri rutiere și un ecoduct-mamut rar întâlnit chiar la nivel european, un veritabil pod pentru animale peste DN7, calea ferată și Râul Olt la sud de Mănăstirea Cornet.

Ne declarăm mulțumiți dacă vom circula mai devreme de 7 ani pe acest sector,  având în vedere dificultățile tehnice deosebite, calitatea execrabilă a studiului de fezabilitate (așa cum v-am explicat de nenumărate ori timp de 7 ani) și ofertarea în orb, la 99, 98% din prețul estimat, cu riscuri geotehnice și financiare imense, coroborate cu mobilizarea și atitudinea dezamăgitoare ale celor de la WeBuild/Astaldi din ultimele luni, toate puse peste birocrația încâlcită și fuga de responsabilitate a oficialilor CNAIR.

Celelalte tronsoane din #AutostradaSibiuPitești? Pe primii 13, 17 kilometri dintre Sibiu și Boița cei de la PORR se mișcă bine și sunt șanse maxime să circulăm pe aici la sfârșitul acestui an. Același antreprenor austriac tocmai a depus PAC (Proiect pentru Autorizarea lucrărilor de Construire) pe Tigveni-Curtea de Argeș (9, 86 km) și putem vedea primele utilaje în teren la finalul lui 2022 dacă se emite rapid autorizația de construire. Termenul contractual de execuție este de 44 luni.

Pe Curtea de Argeș-Pitești (30, 35 km) italienii de la WeBuild ne-au dezamăgit în ultimele luni și îi așteptăm să își respecte blazonul, să rezolve situația terasamentelor și să accelereze ritmul ca să termine lotul în 2025.

Cei 122, 11 kilometri ai Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești au acum constructori de la un capăt la altul. Să sperăm că toți își vor duce angajamentele la bun sfârșit, chiar dacă nu prea curând.

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut

A7 :

 

Încă o veste bună pentru A7!
Cu data de 22 august 2022 începe și construcția lotului 1 al autostrăzii Ploiești – Buzău!
Am dat astăzi Ordinul de Începere a lucrărilor pe lotul Dumbrava – Mizil, care trebuie finalizat anul viitor.
21 de km
20 de luni
14 poduri
un pasaj cu lungimea de 550 m
1, 46 miliarde de lei (fără TVA)
Sunt cifre care descriu cel mai bine acest proiect finanțat prin PNRR!
Iar CNAIR și Asocierea Impresa Pizzarotti & C.S.p.A. – Pizzarotti S.A. – Retter Project Management trebuie să aibă ca reper aceste cifre!
#CNAIR #A7 #PloiestiBuzau
https://www.facebook.com/1627440930/posts/pfbid02HRJi3cbA1DLbaKDf1JLwUSEcE9zZVL2JnmEkztuMf24XSr7PZSvJ1s1HDJVDRAx5l/

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut

A1 (bucata lipsa dintre Sibiu si Nadlac, cea cu tunelurile)

Joi, 22.09.2022, după finalizarea procesului de evaluare a ofertelor, CNAIR a comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului pentru , , Proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul major de investiții: Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 - km 56+220, Secțiunea E și finalizare Secțiunea D''.

Ofertantul desemnat câstigător este Asocierea S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. - EURO-ASFALT d.o.o., având prețul de 1.826.845.634, 11 Lei fără TVA.

Finanțarea este asigurată prin PNRR.

Durata contractului este de 45 de luni, din care 11 luni perioada de proiectare și 34 de luni perioada de execuție a lucrărilor.

Perioada de garanție a lucrărilor este de 10 ani.

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/cnair-desemnat-câștigătorul-pentru-lucrările-de-0

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

@Sionut , multumim. Sunt de incredere firmele? Din aparente mie nu-mi suna bine.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut
în urmă cu 3 ore, NRLaurentiu a scris:

@Sionut , multumim. Sunt de incredere firmele? Din aparente mie nu-mi suna bine.

 

 

UMB e de incredere ; se pune problema daca nu cumva s-au intis prea mult ; Euro Asfalt sunt cooptati pentru experienta in tuneluri, nu cred ca au avut lucrari in Romania ; dar in Bosnia au facut lucruri bune

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut

Dar sa nu fie contestatii, mai intai .

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

@Sionut , multumesc frumos si ma bucur daca va fi bine!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut

Doamne-ajuta  ; a cam fost blestemata aceasta bucata ; macar acum sa speram ca prinde a treia forma de bugetare (PNRR) ; altfel, cred ca trebuie sa dam banii inapoi :)

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut

API pe Facebook

Un Aktor deloc grăbit, cum ne-a obișnuit! Lotul 3 al Autostrăzii A0 Sud înaintează greu, foarte greu și deloc. Filmare aeriană completă de pe toți cei 17, 965 kilometri dintre A1 și DN6: ... Hartă interactivă: https://bit.ly/3C7t68y.

Constructorul grec (Aktor) pur și simplu nu reușește să se mobilizeze corespunzător, lucrând haotic, cu mari sincope în aprovizionarea cu materiale. Nici din birou nu s-a descurcat bine: are ordin de începere aferent proiectării din 23.05.2019, dar a acumulat întârzieri majore de aproximativ un an și a încasat penalizări, proiectul pentru eliberarea autorizației de construire (PAC) fiind aprobat abia în 11.06.2021 pe baza căruia a primit AC în 01.07.2021.

Nu e de mirare că șantierul a ajuns la un stadiu fizic de 15-18% la un an de la emiterea ordinului de începere lucrări din 25 octombrie 2021.

Noi tot sperăm ca antreprenorul să se trezească, să-și aducă aminte că are termen contractual 30 de luni să pună autostrada în teren și să NU aplice regula de trei simplă: 20% într-un an, restul de 80% în 4 ani!

Este absolut evident că grecii vor rata inaugurarea în 2023 și, dacă nu se trezesc din amorțeală, au șanse să rateze și 2024. Și poate-și aduc aminte să închidă șantierul și la Oiejdea pe Autostrada A10, acolo unde au promis că termină în primăvară. Dar ce mai contează încă 9 luni de întârziere la un singur deal?

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut

API pe Facebook

#AutostradaA0 Nord DN1-A3 poate fi gata în 2023. Filmare aeriană completă între Corbeanca (DN1) și Afumați (DN2): ... Hartă interactivă: https://bit.ly/3xfFoLn.

Contractul pe cei 19 km a fost semnat în 17.05.2021 cu UMB pe suma de aproape 832 milioane lei fără TVA, prevăzând 12 luni de proiectare, 22 de execuție și 10 ani garanție. Ordinul de începere a fost emis pe 16.08.2021, deci șantierul trebuie închis în vara lui 2024.

La felul în care este mobilizat constructorul,  sunt șanse reale să vedem o deschidere parțială anticipată la final de 2023: aproximativ 10 kilometri între nodurile cu DN1 și Autostrada A3.

Mai mult,  într-un scenariu ultra-optimist, s-ar putea găsi o soluție provizorie de încărcare/descărcare în DJ100 la Afumați. Antreprenorul are motivația și puterea să devanseze inaugurarea întregului lot, dar și CNAIR trebuie să-i ceară acest lucru și să facă demersurile birocratice necesare.

Chiar dacă nu ar fi o variantă optimă de conectare cu DN2, în opinia noastră efortul birocratic, financiar și tehnic este justificat deoarece oferă o alternativă traficului metropolitan de nord și celui de tranzit. Asta mai ales în contextul în care CNAIR tergiversează să acorde chinezilor de la CCECC contractul pe lotul 3 al A0 Nord, cel care include nodul A0-DN2, licitația fiind lansată în 06.06.2019, adică în urmă cu 3 ani și 4 luni!!!

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut

A fost semnat astăzi contractul pentru finalizarea construcției Lotului Chețani-Câmpia Turzii, al Autostrăzii Transilvania!

Este ultimul lot care lipsește din tronsonul de autostradă care face legătura între Târgu Mureș și Cluj-Napoca.

Asocierea de constructori austrieci și germani are la dispoziție 420, 34 milioane de lei (fără TVA) și 21 de luni (3 luni proiectare și 18 luni execuție) pentru a finaliza lucrările la acest lot al A3.

Pe acest lot vor fi construite:
- 2 poduri
- 7 pasaje
- un nod rutier (Chețani).

Construcția lotului Chețani-Câmpia Turzii (15, 70 km) este finanțată din fonduri europene.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut

𝗔𝘂 𝗶𝗻𝗰𝗲𝗽𝘂𝘁 𝗽𝗿𝗲𝗴𝗮𝘁𝗶𝗿𝗶𝗹𝗲 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗱𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗶𝗻 𝘁𝗿𝗮𝗳𝗶𝗰 𝗮 𝗽𝗮𝘀𝗮𝗷𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗗𝗼𝗺𝗻𝗲𝘀𝘁𝗶 𝗽𝗲 𝟭𝟱 𝗻𝗼𝗶𝗲𝗺𝗯𝗿𝗶𝗲
✅️ Au fost finalizate straturile de mixturi asfaltice în zona pasajului, rampelor de acces și bretelelor, inclusiv la rampa de coborâre/urcare spre și dinspre #Domnești.
✅️ A fost montat atenuatorul de șoc la rampa de urcare dinspre Bragadiru și urmează montarea celui de al doilea la rampa de urcare dinspre Chiajna.
✅️ Se află în curs de finalizare sensurile giratorii dinspre București și Domnești.
✅️ A început turnarea straturilor de uzură pentru benzile de circulație 2 și 3 ale Centurii București și se pregătește instalarea parapetului New Jersey.
✅️ Continuă montarea parapetelui rutier de-a lungul Centurii București.
✅️ Continuă acoperirea cu stratul de protecție anticorozivă pe toată structura din beton a pasajului (pile, culei, ziduri, rampe).
✅️ Continuă montarea ultimilor stâlpi pentru iluminat, a lămpilor electrice și a tablurilor de conexiune pe mai multe zone ale pasajului.
✅️ Continuă montarea indicatoarelor rutiere și realizarea marcajelor rutiere.
✅️ Continuă lucrările la stațiile de pompare aferente rețelei de canalizare pluvială în zona pasajului.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut

API pe Facebook

Turcii dau năvală pe #AutostradaA7 la Buzău! CNAIR a anunțat ieri rezultatul reevaluării pe lotul 3 al A7 Ploiești-Buzău, mai precis pe cei 13, 9 kilometri dintre nodurile Spătaru (DN2) și "Bariera Brăila" (DN2B spre Brăila). Hartă interactivă: https://bit.ly/3SHAWfp.

Avem un nou câștigător: turcii de la Nurol. Dar probabil că bătălia de la Buzău nu se termină aici. Povestea pe scurt. Licitația a fost lansată în 01.06.2021, s-au depus 14 oferte în 16.09.2021 și primul câștigător desemnat de CNAIR a fost asocierea Drum Asfalt-Trameco (grup Selina), așa cum v-am anunțat în exclusivitate în 18.02.2022: https://bit.ly/3sFQaqV.

Românii de tristă amintire de pe alte proiecte au fost atacați atât de Nurol cât și de Tefken. Și după lupte... seculare în instanță li s-a dat dreptate (parțial), iar CNAIR a fost nevoită să facă reevaluarea ofertelor, procedură încheiată ieri cu un nou câștigător: Nurol.

Ceilalți doi competitori pot contesta rezultatul. Vă scutim de explicațiile juridice fade și vă spunem doar concluzia. Românii nu mai au practic nicio șansă de a pune mâna pe contract, Drum Asfalt-Trameco fiind eliminați definitiv din alte proceduri pe aceeași speță, dar au dreptul să pună bețe în roate așa cum au mai făcut-o recent.

Ceilalți turci, Tefken, au o ofertă tehnică și financiară competitivă și probabil vor dori să conteste rezultatul reevaluării CNAIR. Dacă eventuala contestație va fi respinsă de CNSC, atunci se va putea semna contractul. Dacă va fi admisă, chiar și parțial, mai mult ca sigur se va merge în instanță, iar parafarea contractului va fi amânată pentru 2023.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.