Sionut

Noutati despre drumuri

181 postări în acest subiect de discuţie despre Noutati despre drumuri

Noutati despre drumuri

Sionut

Una calda si una rece :(

 

Licitația Secțiunii 5 a Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești a fost din nou contestată,  punând în pericol semnarea contractului în câteva luni și debutul lucrărilor la începutul anului viitor!

Am spus în nenumărate rânduri că aproape toate contestațiile din licitațiile marilor proiecte de infrastructură de transport derivă din documentațiile mediocre sau dezastruoase puse la dispoziție de statul român și din modul defectuos prin care marii beneficiari, în special Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, se ocupă de aceste proceduri.

Însă există și cazuri izolate în care scopul antreprenorilor este răzbunarea împotriva autorităților sau altor competitori, neavând un temei justificat!

Un astfel de exemplu este acțiunea asocierii chinezo-române China Railway-Viaponte pe cei 30 de km dintre Curtea de Argeș și Pitești. După ce în 2019 au fost descalificați definitiv în instanță din cauza unor abateri pe alte proiecte, au apelat la o contestație excepțională cu șanse infime de reușită la Înalta Curte de Casație și Justiție care, previzibil, a fost respinsă.

Dar acum au contestat din nou, de data aceasta câștigătorul desemnat (Astaldi). Motivul este halucinant: "din informațiile care circulă între constructori", câștigătorul ar fi fost preluat de o altă companie (Salini) care are interdicție de a participa la licitații în România timp de doi ani și, prin posibila alianță, Astaldi ar trebui să fie descalificați.

Doar că tranzacția Salini-Astaldi NU este finalizată, NU se cunoaște oficial stadiul ei, NICI NU este cert că va fi dusă la capăt și, în plus, este penibil să argumentezi în instanță bazându-te pe "informații care circulă între constructori".

Este regretabil că există și astfel de comportamente iresponsabile și total neproductive fără șanse de a fi acceptate de judecători, a căror unică finalitate este doar plătirea de polițe și întârzierea nejustificată a proiectelor de infrastructură.

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Sionut

Salut, doar pentru Buc-IF doua vesti :

1. S-au reluat lucrarile la Pasajul Nicolaer Grigorescu- Iuliu Hateganu . Termen de finalizare, aproximativ 3 luni (pasajul e 90% gata )

2. Un pic offtopic dar tot din domeniul Infrastructura, azi s-a semnmat construiurea unei noi statii de metrou spre comuna Berceni.

Detalii :

https://clubferoviar.ro/statia-de-metrou-berceni-centura/

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
George B

@Sionut

Dar cu drumul catre Vadu, ce se mai aude? :cu-rulota:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut


API pe Facebook

În sfârșit,  după 6 ani de tergiversări, bâlbe, minciuni și fugă de responsabilitate, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere decide să facă fix ceea ce am cerut noi și specialiștii în tot acest timp: construirea celebrelor tuneluri "pentru urși" de pe Autostrada A1 Lugoj-Deva impuse de acordul de mediu revizuit.

Pe 14 aprilie, la întâlnirea solicitată de CNAIR cu experții de mediu de la WWF România, Asociația Zarand și compania EPC și cu noi, Directorul General CNAIR Mariana Ioniță a confirmat că tunelurile forate sunt SINGURA soluție fezabilă pe traseul Margina-Holdea.

Salutăm decizia pe care o așteptam de prea mult timp și pentru care am luptat cu toate forțele, așa cum bine știți mulți dintre voi.

Din păcate, ea vine foarte, foarte târziu, iar acum România riscă să piardă TOȚI banii europeni folosiți pe TOATĂ Autostrada Lugoj-Deva deoarece traficul trebuie deschis până la finalul lui 2023 ca oficialii Comisiei Europene să considere proiectul Lugoj-Deva funcțional! În caz contrar, ne pot cere sute de milioane de euro înapoi!

Ca să evităm acest dezastru, deși este EXTREM de dificil tehnic și birocratic,  i-am transmis șefei CNAIR că trebuie neapărat să facă URGENT trei lucruri.

Mai întâi, este nevoie să completeze licitația lansată în iulie 2019 cu forajele suplimentare din contractul semnat recent și să răspundă profesionist la clarificările cerute de ofertanți. Apoi, este nevoie să ceară expres constructorilor să execute autostrada în sistem semi-profil ca să ne mărim șansele ca în 2023 să fie gata măcar un sens de circulație.

În plus,  trebuie începute ACUM NEGOCIERI la Bruxelles pentru a găsi soluții birocratice de a asigura atât decontarea tunelurilor din fonduri nerambursabile,  dar mai ales evitarea corecțiilor financiare mamut!

Solicităm doamnei director Mariana Ioniță să prezinte public un CALENDAR FEZABIL de acțiuni concrete de implementare și să permită accesul Asociației Pro Infrastructură ca observator independent în tot acest proces, așa cum ne-a promis.

  • Like 2
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut

Sursa: https://www.facebook.com/IrinelScriosteanu/

Start lucrări de modernizare Centura Bucureștiului, DN2-A2

Am predat amplasamentul pentru modernizarea Centurii Rutiere a Municipiului București, pe o lungime de 11, 5 km, între DN2 și A2. În cadrul proiectului, vor fi executate 2 pasaje noi, vor fi reabilitate alte 2 și va fi realizată o intersecție denivelată cu DJ 301.

Am deschis, iată, al doilea șantier în Regiunea București-Ilfov. Așa cum știți, luna trecută am predat amplasamentul pentru executarea Pasajului Mogoșoaia, care va fi construit la intersecția DN Centura Bucureștiului cu DN 1A. Așa cum spunea și d-l ministru Lucian Bode, în ședința de Guvern de săptămâna trecută, când a fost aprobată Hotărârea privind declanșarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată pentru construirea Autostrăzii de Centură București A0, vom deschide încă două noi șantiere, în luna iunie, pentru Lotul II și în iulie, pentru Lotul I. Și vom începe lucrările la pasajele Berceni și Olteniței-Popești Leordeni.

Legat de modernizarea Centurii Bucureștiului, DN2-A2, valoarea lucrării este de 235, 7 milioane de lei, fără TVA, iar termenul de execuție asumat e de 15 luni. Contractul dintre CNAIR și compania italiană TIRRENA SCAVI SpA a fost semnat la data de 27 februarie 2020. Este vorba despre lucrările ce rămăseseră neexecutate, ca urmare a rezilierii contractului, cu 5 ani în urmă, dintre CNAIR și Asocierea Tehnologica Radion - Consitrans - Pro Cons XXI, din cauza slabei mobilizări a antreprenorului, care realizase doar 7% din lucrări și nu arăta interes să recupereze întârzierile.

La evenimentul de predare a amplasamentului am fost alături de directorul general adjunct al CNAIR, Ovidiu Barbier.

  • Like 2
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut
La 4/9/2020 la 15:32, Sionut a scris:

Una calda si una rece :(

 

Licitația Secțiunii 5 a Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești a fost din nou contestată,  punând în pericol semnarea contractului în câteva luni și debutul lucrărilor la începutul anului viitor!

Am spus în nenumărate rânduri că aproape toate contestațiile din licitațiile marilor proiecte de infrastructură de transport derivă din documentațiile mediocre sau dezastruoase puse la dispoziție de statul român și din modul defectuos prin care marii beneficiari, în special Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, se ocupă de aceste proceduri.

Însă există și cazuri izolate în care scopul antreprenorilor este răzbunarea împotriva autorităților sau altor competitori, neavând un temei justificat!

Un astfel de exemplu este acțiunea asocierii chinezo-române China Railway-Viaponte pe cei 30 de km dintre Curtea de Argeș și Pitești. După ce în 2019 au fost descalificați definitiv în instanță din cauza unor abateri pe alte proiecte, au apelat la o contestație excepțională cu șanse infime de reușită la Înalta Curte de Casație și Justiție care, previzibil, a fost respinsă.

Dar acum au contestat din nou, de data aceasta câștigătorul desemnat (Astaldi). Motivul este halucinant: "din informațiile care circulă între constructori", câștigătorul ar fi fost preluat de o altă companie (Salini) care are interdicție de a participa la licitații în România timp de doi ani și, prin posibila alianță, Astaldi ar trebui să fie descalificați.

Doar că tranzacția Salini-Astaldi NU este finalizată, NU se cunoaște oficial stadiul ei, NICI NU este cert că va fi dusă la capăt și, în plus, este penibil să argumentezi în instanță bazându-te pe "informații care circulă între constructori".

Este regretabil că există și astfel de comportamente iresponsabile și total neproductive fără șanse de a fi acceptate de judecători, a căror unică finalitate este doar plătirea de polițe și întârzierea nejustificată a proiectelor de infrastructură.

 

 

S-a semnat pana la urma cu italienii de la Astaldi

Mai multe detalii 

 

https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-23990764-autostrada-sibiu-pitesti-curtea-arges-sectiunea-5-plan.htm

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut

API pe Facebook

Stadiul la zi pe #AutostradaTransilvania! Recent, pe Autostrada A3 Târgu Mureș-Borș s-au petrecut mai multe evenimente cruciale, iar altele la fel de importante ni se promit pentru următoarele luni.

Să începem de la vest: ciotul de 5, 35 km între granița cu Ungaria și Biharia va fi gata în scurt timp. Pe Biharia-Chiribiș (28, 55 km) avem contract proaspăt semnat în 12.06.2020 cu Trameco/Selina. Însă de la Chiribiș la Suplacu de Barcău (26, 35 km), licitația pornită în 23.08.2017 a fost anulată în 14.01.2020 și, în ciuda promisiunilor, nu a fost încă relansată, noile "angajamente" fiind final de iulie.

Sursele noastre spun că pe tronsonul Suplacu de Barcău-Nușfalău (13, 55 km) câștigătorul desemnat va fi UMB, iar pe sectorul-mamut de 41 km care include tunelul Meseș dintre Nușfalău și Poarta Sălajului licitația de aproximativ 3 miliarde RON se promite a fi lansată în iulie 2020.

Zilele trecute, CNAIR a anunțat oficial câștigătorul pe Poarta Sălajului-Zimbor: același UMB care ar urma să proiecteze și să execute cei 12, 24 km cu 680 milioane lei fără TVA în 3 ani. Mai întâi însă avem perioada de contestații!

Pe Zimbor-Mihăiești-Nădășelu (30, 06 km) licitația lansată în 21.03.2019 este suspendată din august 2019, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nefiind în stare să răspundă nici până acum la clarificările cerute de ofertanți. Cu toții știm că Nădășelu-Câmpia Turzii (61, 25 km) este în exploatare, dar n-are spații de servicii la 11 ani de la inaugurarea primelor segmente...

Mai grav, cei 15, 69 km între Câmpia Turzii și Chețani sunt în aer, șantierul fiind practic abandonat de Straco, având un avans de doar 5% în ultimele 12 luni de zile!!! Din fericire, pe Chețani-Iernut italienii de la Astaldi vor termina lucrările pe cei 17, 9 km la finalul acestei veri. Din păcate, noua autostradă va fi muzeu, așa cum v-am explicat de foarte multe ori, nodul Chețani fiind pe lotul Straco.

Pe Iernut-Ungheni (13, 7 km) se circulă, iar contractul pentru ciotul de 4, 5 km până la sud de Târgu Mureș (plus drum de legătură) a fost semnat cu Strabag în data de 29.05.2020, existând autorizație de construire (re-emisă) și proiect tehnic realizat. Lucrările probabil vor începe în această vară.

"Bonus": un alt mini-lot, cei 6, 3 km dintre Râșnov și Cristian, ar putea să fie gata abia spre sfârșit de 2021, în niciun caz în 2020 conform minciunilor autorităților dar și ale antreprenorului general, progresul în teren ajungând la doar 33%.

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut

Via facebook cnair

26.06.2020 A fost desemnat câștigătorul pentru proiectarea și execuția Tronsonului 3 al Autostrăzii Craiova – Pitești (31, 75 km)
Vineri, 26.06.2020, au fost transmise adresele de comunicare a rezultatului procedurii de atribuire a contractului având ca obiect "Proiectare și Execuție Drum Expres Craiova – Pitești, Tronsonul 3” către toți ofertanții.

Ofertantul desemnat caștigător este ASOCIEREA S.C. SA&PE CONSTRUCT S.R.L. - S.C. SPEDITION UMB S.R.L. - S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. (S.C. SA&PE CONSTRUCT S.R.L. - Lider de asociere), cu preţul de 670.717.330, 94 Lei fără TVA și un punctaj total de 100 puncte, din care 50 de puncte pentru componenta financiară și 50 de puncte pentru componenta tehnică.

Durata contractului este de 36 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor

Perioada de garanție a lucrărilor ofertată este de 10 ani.

Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru construcția Drum Expres Craiova – Pitești, Tronsonul 3, între localitățile  Slatina – Colonesti, cu o lungime de 31, 75 km.

Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații si respectiv după soluționarea tuturor contestațiilor/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut

Se aude ca si lotul 4 ar fi castigat tot de UMB . UMB e printre cele  mai serioase fieme din Romania din domeniul Autostrazilor. Deja UMB, are in executie, lotul 2 din acest tronson, lot ce include cel mai lung pod din Romania (langa Slatina, peste Olt).

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut

Doar pentru Bucuresti si Ilfov :

 

- maine se deschide noul pasaj de la Nicolae Grigorescu- Ion Hatieganu ; de asemeni, s-a astfaltat si strada Hatieganu (strada care face legatura dintre splai si IML ); de asemeni,

in intersectia Hatieanu si Vitan Barzesti, s-au montat semafoare (azi erau nefunctionale si fusese un mic accident).

 

 

PS Costructia lui a inceput in 2011 :default_109:

  • Like 3
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut

Atentie maine cei din zona :

 

CNAIR Facebook:

"Circulația rutieră se închide pentru 24 de ore pe Autostrada A1, între Nodul Rutier Cunța și Nodul Rutier Sebeș Vest (Vintișoara)."

"Închiderea circulației rutiere este necesară pentru lucrări de construcție ale Autostrăzii A10 la conexiunea cu A1, "
 

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad

Multumim @Sionut 

Esti singurul care ne prezinta stirile (de interes pentru multi dintre noi) despre drumuri.

Felicitari ! :bravo:

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut

Salut Mihai,

tot ma uit eu (e pasiunea mea). Asa ca,

impartasesc cu voi ce e mai important.

Multumesc.

  • Like 3
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut

Tot A1, planuri , Bucuresti - Pitesti  :

 


https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-24189078-plan-investitional-autostrazi-infrastructura-2020-2030-fonduri-europene.htm

Creșterea etapizată a capacității de transport a autostrăzii A1 (sectorul București - Pitești) și a altor autostrăzi operaționale în zona marilor orașe. Din analizele de trafic elaborate de CESTRIN și Biroul Implementare Master Plan din cadrul Ministerului Transporturilor rezultă că, pe măsură ce se vor implementa cele două proiecte de drumuri de mare viteză, autostrada Pitești – Sibiu respectiv drumul expres Pitești – Craiova, capacitatea autostrăzii București – Pitești va fi depășită, fapt ce impune identificare de soluții etapizate pentru creșterea acesteia. Astfel, având la bază experiențe similare din alte state UE și pe baza prognozelor matematice modelate de către CESTRIN, se propun patru etape de mărire a capacității A1 București – Pitești:

- Etapa 1 (cu caracter experimental): suprimarea benzii de urgență (model european de mărire a capacității) și transformarea în sector de autostradă cu trei benzi pe sens (calea 2 – Pitești – București) între nodul Bolintin Vale și intrarea în București, coroborat cu scăderea vitezei maxime de circulație de la 130 km/h la 100 km/h. Această intervenție va conduce la creșterea capacității de transport și eliminarea blocajelor de trafic, în special a celor specifice intrării în drumul național centura București. Pe de altă parte se va elimina posibilitatea blocării actualei benzi 1 prin staționarea autovehiculelor care folosesc nodul de descărcare cu acces la centura de vest a Bucureștiului;

- Etapa 2: Dezvoltarea autostrăzii la trei benzi de circulație pe sens (pentru ambele sensuri) între București și km. 35 (sector de drum a cărei capacitatea de transport este depășită în anumite intervale ale zilei și ale săptămânii);

- Etapa 3: Dezvoltarea autostrăzii la trei benzi de circulație pe sens (pentru ambele sensuri) între km. 80 și Pitești Sud (sector de drum a cărei capacitatea de transport vi fi depășită la momentul finalizării sectoarelor de drum de mare viteză Pitești – Sibiu, Pitești – Craiova și Găești – Târgoviște – Ploiești);

- Etapa 4: Dezvoltarea autostrăzii la trei benzi de circulație pe sens (pentru ambele sensuri) între km. 35 și km. 80 în concordanță cu fluxurile de transport nou generate prin dezvoltarea rețelei rutiere de transport.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

:) Ce le mai bubuie creierul!!! Oare unde traiesc oamenii astia?! Cred ca in grota si au si metrou!

Etapa 1 - experimentala(!!!) la intrarea in Bucuresti, banda de urgenta e deja banda de rulare pe "modelul" E85! Si sa vezi ce cozi se fac uneori pe cativa kilometri de autostrada de-ti vine s-o iei pe camp daca ai putea... Unde @#!$% vor sa bage pe Bd. Iuliu Maniu tot traficul asta?! E deja plin, bara la bara, dimineata pe un sens, dupa amiaza pe celalalt! Doar in starea de urgenta am vazut sa se circule decent pe acolo... Si le trebuie supercomputer sa le spuna "cum va fi"... Nu stiu cum sa spele banii mai repede si cat mai multi!

Etapa 2: au aflat ca e blocat traficul pe acolo?!

Etapa 3: probabil corelata cu finalizarea autostrazii suspendate a lu' Opresc-un 10%... Probabil atunci vor corecta imbecilitatea din etapele precedente!

Etapa 4: dupa cine stie cati ani, se va circula decent pe A1...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut

Prima autostradă finalizată în acest an: Tronsonul care se leagă direct de rețeaua de autostrăzi a Ungariei

Săptămâna aceasta va avea loc recepția la finalizarea lucrărilor pe primul tronson de autostradă terminat în 2020.

https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-24196475-autostrada-finalizata-a3-transilvania-biharia-chiribis-ungaria.htm

  • Like 2
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut

Pentru Bucuresti :

 

 

"Încep lucrările la pasajul Berceni

Sosesc utilajele la obiectivul „Lărgirea la 4 benzi a Centurii Rutiere a Municipiului București, între A2 (km 23+600) și A1 (km 55+520), Lot II amenajare nod rutier Centură București - DJ 401 (Berceni), km 33+190 – km 35+600, Etapa 1, județul Ilfov. Lucrările vor fi executate în zona intersecției dintre drumul de centură al Municipiului București DNCB și drumul județean DJ401 (șoseaua Berceni). Obiectivul face parte din rețeaua rutieră TEN-T, iar termenul de execuție a lucrărilor este de 24 de luni.

Autorizația de construire a pasajului Berceni am semnat-o la data de 12 iunie, iar 5 zile mai târziu am emis ordinul de începere a lucrărilor cu data de 23 iunie 2020.

📌 Așa cum am promis, în 2 ani vom finaliza cele 5 pasaje pe actuala Centură a Bucureștiului, respectiv Mogoșoaia, Berceni, Cernica, Domnești și Popești-Leordeni și, în 3 ani, Autostrada de Centură București Sud, mai precis cele 3 loturi de pe A0 Sud."

Sursa: https://www.facebook.com/IrinelScriosteanu/

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut

CNAIR a desemnat câștigătorii pentru proiectarea și execuția loturilor 3 și 4 aferente Centurii București

Luni, 03.08.2020, C.N.A.I.R. S.A. a transmis adresele de comunicare a rezultatului procedurilor de atribuire a contractelor având ca obiect „Proiectare și Execuție Autostrada de Centură București, km 0+000 - km 100+900,   Sector Centura Nord km 0+000-km 52+770, Lot 3: km 39+000-km 47+600” și "Proiectare și Execuție Autostrada de Centură București, km 0+000-km 100+900,   Sector Centura Nord km 0+000 - km 52+770, Lot 4: km 47+600 - km 52+070” către toți ofertanții.

Pentru lotul 3, ofertantul desemnat câștigător este NUROL INSAAT VE TICARET A.S., cu preţul de 428, 827, 572.23 lei fără TVA și un punctaj total de 98.23 puncte, din care 48.23 de puncte pentru componenta financiară și 50 de puncte pentru componenta tehnică.

Durata contractului este de 30  de luni, din care, 12 luni perioada de proiectare și 18 luni perioada de execuție a lucrărilor.

Perioada de garanție a lucrărilor este de 120 de luni.

Lungimea lotului 3 este de 8, 6 km.

Ofertantul desemnat câștigător pentru proiectarea și execuția lotului 4 este ASOCIEREA S.C. SA&PE CONSTRUCT S.R.L. - S.C. SPEDITION UMB S.R.L. - S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. (S.C. SA&PE CONSTRUCT S.R.L. - Lider de asociere), cu preţul de 312.633.551, 09 Lei fără TVA și un punctaj total de 100 puncte, din care 50 de puncte pentru componenta financiară și 50 de puncte pentru componenta tehnică.

Durata contractului este de 30  de luni, din care, 12 luni perioada de proiectare și 18 luni perioada de execuție a lucrărilor.

Perioada de garanție a lucrărilor este de 120 de luni.

Lungimea lotului 4 este de 4, 47 km.

Semnarea contractelor de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea tuturor contestațiilor/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.
 

  • Like 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.