Sionut

Noutati despre drumuri

181 postări în acest subiect de discuţie despre Noutati despre drumuri

Noutati despre drumuri

Sionut

Salut, poate ar fi utila o asemena sectiune. Tocmai s-a deschis pe A1, lotul 3 din Lugoj Deva.

Atasez de FB postarea ProInfrastructura :

 

API pe FB: https://www.facebook.com/411782165662463/posts/1454112351429434/

Varianta lungă aici pe forum, cu istoricul inclus:

De câteva minute s-a deschis circulația pe Lugoj-Deva lotul 3! Această deschidere nu ar fi fost posibilă fără nodul rutier Holdea de la limita cu viitoarele tunele de pe lotul 2, propus de noi și de membrii comunității noastre peundemerg.ro încă din 2015 (http://www.contributors.ro/fara-categorie/22km_salvati/). Deci, se poate ca societatea civilă să aibă un impact direct asupra marilor proiecte de infrastructură!

Am început să urmărim acest contract de autostradă încă de la primii pași ce datează din anul 2014. Ne-am bucurat pentru fiecare nouă autorizație de construire, pentru fiecare poză sau filmare realizate de pasionații de infrastructură în care surprindeam un avans consistent în primii ani.

În 2015, când deja era evident că lotul 2 pe care apăruseră vestitete ”tunele pentru urși” va fi dus la bun sfârșit cu mari întârzieri, am început să milităm pentru includerea in proiectul lotului 3 a nodului Holdea, astfel încât acest tronson de 21 de km să nu se transforme într-un muzeu până la finalizarea tunelurilor de pe lotul vecin. Dacă am fi știut ce va urma...

În 2016 nodul Holdea a devenit realitate, fiind modificat proiectul tehnic în acest sens. Avansul fizic depășise 70%, situația părea că intră în linie dreaptă spre o concretizare de succes a acestui proiect. Însă în 2017 a început coșmarul, cu actorii principali Răzvan Cuc (ministrul de atunci al Transporturilor) și Ștefan Ioniță (directorul CNAIR). Cu un naționalism populist deșănțat, cei 2 au tăiat orice urmă de cooperare onestă și predictibilă cu constructorul, refuzând să facă plăți cu lunile, căutând nod în papură pentru orice problemă tehnică inerentă pe un șantier de autostradă și refuzând să includă în contractul de lucrări nodul Holdea și lucrările suplimentare impuse de noul acord de mediu (un ecoduct pentru animale, panouri fonoabsorbante).

În ciuda pozițiilor noastre energice pentru detensionarea acestui conflict deschis de statul român, totul părea că merge spre o reziliere regretabilă. Însă soarta a făcut ca o schimbare de Guvern coroborată cu demiterea lui Cuc și Ioniță să fie redat suflul de altădată acestui proiect. După mai bine de 2 ani de blocaj, la finalul lui 2018 CNAIR a decis să nu includă în contractul de lucrări nodul Holdea, ci să lanseze o licitație separată, câștigată ulterior de același constructor. Ecoductul suplimentar solicitat în acordul de mediu nu a fost inclus nici el în contract, dar nici în licitația suplimentară, chiar și astăzi fiind ”în aer”, deși el este construit.

Totul părea din nou că intră pe ultima sută de metri, finalizarea substanțială a lucrărilor necesară pentru deschiderea circulației realizându-se în luna august 2019. Însă revenirea acelorași personaje toxice Cuc (revenit ca ministru al Transporturilor și Ioniță ca director CESTRIN, companie răspunzătoare de situația tehnică a drumurilor) împreună cu noul director CNAIR Sorin Scarlat au dinamitat acest contract ajuns la 99% stadiu fizic și pregătit pentru deschiderea circulației.

În primă fază au solicitat o extindere a garanției lucrărilor de la 4 la 10 ani, motivând diverse probleme tehnice cu care s-a confruntat constructorul, majoritatea survenite în 2017 în precedentul mandat al lui Cuc și soluționate între timp. După refuzul constructorului de a accepta acest șantaj, cei 3 reprezentanți de tristă amintire împreună cu alți indivizi dornici de afirmare din CNAIR și DRDP Timișoara au refuzat recepția autostrăzii și a nodului Holdea, apoi au preluat fără acceptul constructorului nodul Ilia necesar deschiderii lotului 4 și în final au reziliat contractul de autostradă pe baza unor motive necontractuale și complet disproporționale.

De atunci au trecut 4 luni, în care CNAIR și CESTRIN au făcut sute de carote în asfalt și investigații pe lotul reziliat pentru a încerca să justifice rezilierea. Au contractat o expertiză din partea celor de la Iptana, însă și aceștia au confirmat că tronsonul de autostradă este circulabil cu anumite restricții până la finalizarea tuturor lucrărilor. În final s-a realizat o intervenție minoră la o pilă și o culee a podului peste Mureș pentru rearanjarea aparatelor de reazem.

Pe contractul nodului Holdea, după 4 luni în care DRDP Timișoara la comanda politică dată de Cuc și CNAIR a refuzat recepția, săptămâna trecută s-a ”răzgândit” și a recomandat recepționarea și darea în trafic a nodului.

În ultimii ani decidenții din CNAIR și MT (Cuc, Ioniță, Scarlat) ne-au obișnuit cu autostrăzi finalizate și ținute închise cu lunile (3 luni pe Lugoj-Deva lot 2 în 2017, 8 luni pe Sebeș-Turda lot 3 în 2018 și peste 4 luni acum). Cine oare răspunde pentru această bătaie de joc?

În plus, pe tronsonul deschis azi s-a impus o limitare de tonaj de 7, 5 tone și de viteză de 80 de km/oră, chiar 60 de km/oră pe unele poduri. De ce? Chiar expertizele realizate de Iptana spuneau că limitarea de tonaj s-ar justifica doar până la rezolvarea problemelor minore de la podul peste Mureș, soluționate deja. Iar limitarea de viteză are în spate o justificare demnă de o piesă de teatru absurd: nu sunt finalizate toate gardurile exterioare autostrăzii pentru oprirea animalelor. Dar oare drumul paralel DN68A pe care limita de viteză este de 100 de km/oră are măcar un metru de gard lateral?

Este o poveste tumultoasă și tristă în același timp. Solicităm premierului Orban și ministrului Transporturilor Lucian Bode să trimită corpul de control la CNAIR pentru a analiza în profunzime problematica tronsoanelor de autostradă finalizate și ținute închise din cauza vendetelor personale sau șpăgilor nedate și să sesizeze organele abilitate, astfel încât pe viitor să nu mai avem parte de astfel de situații tragice atât pentru cetățeni, cât și pentru bugetul țăriidin care se vor achita viitoarele penalități câștigate în instanță de constructor.

  • Like 5
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Mihai-Arad
în urmă cu 5 ore, Sionut a scris:

Tocmai s-a deschis pe A1, lotul 3 din Lugoj Deva

 

Te salut  @Sionut 

Aici, comunicat OFICIAL al celor de la CNAIR:

http://cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/se-circulă-pe-lotul-3-lugoj-–-deva-cu-restricții-de

 

""" Citez pe D-l Sorin Scarlat - dir. CNAIR : 

În prezent, pe Sibiu – Nădlac se circulă pe aproximativ 330 de km, cu excepția celor 13 km de pe Lugoj – Deva 2, pe zona ecoductelor”, a declarat Sorin Scarlat, Directorul General CNAIR SA. După deschiderea circulației pe cei 21, 1 kilometri noi ai Lotului 3 Lugoj -Deva, rețeaua de autostrăzi și drum național în regim de autostradă din România măsoară 857, 5 de km.""""

 

 

Alte informatii (poate utile unora!)

 

Harta proiectelor de infrastructura

http://www.proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=7/46.088/24.081/0

 

Harta calitatii drumurilor pe OSM

http://www.proinfrastructura.ro/harta-calitatii-drumurilor.html#map=7/46/25

 

 

Sa auzim NUMAI de BINE !

:salutare!:

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
George B

In primul rand felicitari pentru initiativa deschiderii acestui topic. 

Stiu ca esti la curent cu ceea ce inseamna infrastructura in Romania si ne bucuram ca ne poti aduce informatii utile.

Sa-ti tina Dumnezeu obiceiul! 

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut
în urmă cu 10 ore, George B a scris:

In primul rand felicitari pentru initiativa deschiderii acestui topic. 

Stiu ca esti la curent cu ceea ce inseamna infrastructura in Romania si ne bucuram ca ne poti aduce informatii utile.

Sa-ti tina Dumnezeu obiceiul! 

 

 

 Avand in vedere ca in pasiunea noastra comuna care ne-a strans laolalta, depindem de multe ori de starea drumurilor, o sa incerc sa pun aici noutati despre orice inseamna deschideri de noi drumuri, reabilitari, restrictii etc. :noroc:

  • Like 5
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Batta Mihai

Harta calitatii drumurilor:

06uNRN8.png

  • Like 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad

D'asta n-avem ...

 

https://stirileprotv.ro/stiri/dupa-30-de-ani/dezastrul-din-transporturi-la-30-de-ani-de-la-revolutie-romania-incepe-sa-fie-scoasa-de-pe-harta-rutelor-internationale.html

 

"" În cei 30 de ani scurși de la Revoluție, zeci de miniștri ai Transporturilor au promis că vor traversa Carpații cu o autostradă..... ""

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad

@Sionut 

 

""Acolo se precizează clar ca nu vom primi niciun ban, pâna cand nu se raspunde la clarificările cerute de CE. Pana la primirea raspunsurilor, finantarea este suspendata!

In aceasta notificare se face vorbire de lucruri halucinante!!! Este vorba de "o specie de gandac" si unele chestiuni birocratice lipsite de consistenta.""

Dar, acea specie de gandac (ca-i de balegar, croitor, cenusiu/negru sau cacaniu,  sau...gargarita), osau iL gasim "la tot pasul", chiar si ....  aici

 

Nu ne lasă UE sa facem 10 autostrăzi între Piteşti şi Sibiu pentru că nu suntem în stare să protejăm o specie de gândac amenințată cu dispariția. Asta e una. A doua e că mai există un gândac, unul neamenințat de nimic, din cauza căruia, în loc să mergem pe autostrăzi, circulăm cu Loganul pe contrasensul lui Daniel Chițoiu (sec. gen ALDE , ala de-a intrat pe contrasens prin Arges), cunoscut şi sub denumirea învechită de "sensul nostru de mers".

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut

Doar pentru Bucuresteni (si Ilfoveni) :

 

"Primarul Sectorului 5 a susținut că 7, 4 kilometri liniari de cale ferată dezafectată vor fi transformați într-un mare bulevard între Cotroceni (Razoare) și Șoseaua Giurgiului.
Într-un mesaj pe Facebook, Florea i-a invitat joi, de la ora 13.00, pe toți cei 42 de parlamentari de București să semneze inițiativa legislativă prin care această cale ferată aflată în proprietatea publică a statului, a Ministerul Transporturilor și a CFR să treacă în administrarea Sectorului 5. "

Sursa: https://www.b1.ro/stiri/politica/daniel-florea-sectorul-5-proiect-bulevard-317939.html

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Catalin Visan

L-a găsit hărnicia și pe parazitul ăsta când mai sunt câteva luni până l-a alegeri. În dumneata domnule Sionut am încredere, și chiar dacă sunt convins că ar ajuta la fluidizarea traficului, nu cred în promisiuni deșarte.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut

@Catalin,

In lipsa altor stiri (e extrasezon, bine la noi cam tot timpul : )  ) am zis sa mai animez topicul cu ceva. Si eu cred ca sunt mai multe sanse sa nu se faca nimic. Plus ca anul asta sunt alegeri si acum au toate intentiile din lume domnii politicieni :) 

  • Like 2
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut

Se pare ca se semneaza in curand castigatorul pe portiunea din centura (DNCB) dintre DN2 si A2 . Aici,

dupa semnarea ordinului de incepere, teoretic se pot apuca de lucru (e proiect facut, sunt expropieri facute etc)

 

Detalii :

 

http://cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/precizări-privind-stadiul-proiectului-de-modernizare?fbclid=IwAR3K7njHH4wZ0Jwa34-1pzJ3OjKmNefvjr5L3O1T2LTe0o6jVp7QniBCtsg

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut

API pe Facebook

După mai bine de 2 ani și 7 luni de la lansarea licitației,  în sfârșit se poate semna contractul pentru proiectarea și execuția Secțiunii 5 (tronsonul Pitești-Curtea de Argeș) din Autostrada A1 Sibiu-Pitești! Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ) a respins ca fiind inadmisibilă contestația asocierii China Railway-Viaponte.

În procedura de achiziție pornită în 11.07.2017 au fost depuse 8 oferte în 27.10.2017, costul estimat fiind de 1, 83 miliarde RON (30, 35 km de autostradă). Ca orice licitație derulată de CNAIR care se respectă, a fost nevoie de DOI ANI de evaluări și contestații pentru a fi desemnat un câștigător în august 2019: italienii de la Astaldi.

Însă asocierea chinezo-română a deschis o cale de atac excepțională la ÎCCJ în încercarea de a anula deciziile anterioare din justiție, încheiată abia în 20.02.2020.

Cerem responsabililor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să semneze în cel mai scurt timp contractul, astfel încât până la începutul lui 2021 să fie gata proiectarea (termen 12 luni) și să înceapă execuția lucrărilor estimată a dura 4 ani.

În plus,  solicităm CNAIR să dea drumul imediat pe circuitul inter-ministerial proiectului de Hotărâre de Guvern necesară exproprierilor și să urgenteze finalizarea procedurii de selecție a inginerului consultant ce a fost lansată în iulie 2019, fiind depuse 4 oferte în octombrie 2019, încă neevaluate!

  • Like 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut

"Astăzi s-a semnat contractul dintre CNAIR și compania italiană TIRRENA SCAVI SpA, care vizează modernizarea Centurii Rutiere a Municipiului București, pe o lungime de 11, 5 km, între DN2 și A2. De asemenea, vor fi executate 2 pasaje noi, vor fi reabilitate alte 2 și va fi realizată o intersecție denivelată cu DJ 301. Valoarea lucrării este de 235, 7 milioane de lei, fără TVA, iar termenul de execuție asumat e de 15 luni.

Este vorba despre lucrările ce rămăseseră neexecutate, ca urmare a rezilierii contractului, cu 5 ani în urmă, dintre CNAIR și Asocierea Tehnologica Radion - Consitrans - Pro Cons XXI, din cauza slabei mobilizări a antreprenorului, care realizase doar 7% din lucrări și nu arăta interes să recupereze întârzierile."

Sursa: https://www.facebook.com/IrinelScriosteanu/

  • Like 3
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut
La 2/17/2020 la 11:45, Sionut a scris:

Incep lucrrarile de reabilitare pe A2, sensul spre Constanta intre kilometrii 11 si 17 .

 

https://www.hotnews.ro/stiri-esential-23665550-trafic-restrictionat-autostrada-soarelui-sensul-bucuresti-constanta.htm

 

Salutari,

am fost ieri la tara si pe sectorul de beton mai este o bucata in reabilitare . E tot pe sensul de Constanta, nu am fost foarte atent dar pare unde va intre km 24-34. Zi buna va doresc !

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut

Citat din forumul pe Unde merg, despre pasajele dinspre Berceni si Oltenita :

 

"HG-ul pentru exproprieri la Berceni si Oltenita s-a aprobat in sfarsit azi in Guvern, dupa 4 luni.In 2-3 luni maximum ar trebui sa iasa si AC-ul."

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut

Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicaților prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunță începerea lucrărilor la lotul 1 al secțiunii 1, Sibiu – Boița din cadrul autostrăzii Sibiu – Pitești.

A fost semnat ordinul de începere al lucrărilor pentru lotul 1 al secțiunii 1, Sibiu – Boița din cadrul autostrăzii Sibiu – Pitești.

Contractul de proiectare și execuție pentru acest lot, cu o valoare de 612.647.863, 28 lei, fără TVA, a fost semnat în data de 14 aprilie 2019, între CNAIR și Compania Porr Construct SRL.

Potrivit prevederilor contractului a fost stabilită o perioadă de 12 luni pentru proiectare, 36 de luni perioada de execuție a lucrărilor și 120 de luni perioada de garanție.

”Menținerea șantierelor deschise și accelerarea proiectelor majore de infrastructură sunt primordiale în această perioadă. Prin ordinul de începerea a lucrărilor se garantează continuarea acestui obiectiv atât de important pentru infrastructura rutieră din România. Putem spune cu certitudine că au început lucrările la Autostrada Sibiu-Pitești. Obiectivul este vital pentru economia României, pentru dezvoltarea agenților economici din zonă, dar și prin atragerea de noi investiții”, a spus ministrul Lucian Bode.

Constructorul austriac Porr a intrat pe teren încă din toamna anului trecut, când a început lucrările premergătoare precum cele la drumul tehnologic. În această primăvară a primit și autorizația de construire, pentru a demara oficial lucrările la prima secțiune a celui mai important proiect rutier al României.

Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de 123 kilometri şi va fi împărţită în cinci loturi, Sibiu – Boiţa, Boiţa – Cornetu, Cornetu – Tigveni, Tigveni – Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş – Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri.

Autostrada Sibiu – Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează ţara de la vest la est. Aceasta este cerută şi de către una dintre cele mai mari companii din România, Dacia – Renault.

 

 

de ieri, ziarul Economica

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad

Te salut @Sionut ,  MULTUMIM pentru vestea buna !

 

... mi-am aruncat privirea pe site-ul austriecilor de la PORR AG (sectiunea proiecte 2020 - 2025) si, .... surpriza.

Nu apare nimic (stire/info) despre proiectare & constructia acelui tronson ...

în urmă cu 6 ore, Sionut a scris:

A fost semnat ordinul de începere al lucrărilor pentru lotul 1 al secțiunii 1, Sibiu – Boița din cadrul autostrăzii Sibiu – Pitești.

 

Aici, mai multe detalii !

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut

S-au apucat de lucru ; au confirmat oameni care au trecut pe acolo ; se vad din sosea ca lucreaza.

De ce nu apare ca proiect pe site-ul lor, asata nu as putea sa iti zic )

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut
6 minute în urmă, Batta Mihai a scris:

Daca sunteti pasionati de infrastructura puteti urmarii forumul din link-ul atasat.

https://forum.peundemerg.ro/index.php?board=56.0

 

 

de acolo dau si eu stirile ; dar punctez ce e important ; daca plictisesc, sa imi spuneti :)

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad
în urmă cu 6 ore, Sionut a scris:

 ... daca plictisesc, sa imi spuneti

Te salut @Sionut 

Absolut deloc...

Orice noutate despre infrastructura e binevenita.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut

CNAIR predă antreprenorului ampalasamentul în vederea începerii construcției Pasajului de la Mogoșoaia

Joi, 9 aprilie 2020, începând cu ora 10:00, la intersecția DN Centura București cu DN 1A, CNAIR va preda amplasamentul către Antreprenorul STRABAG SRL pentru demararea lucrărilor de construcție a pasajului peste DN 1A de la Mogoșoaia.

La eveniment vor participa domnul Secretar de Stat, Ionel Scrioșteanu și Directorul General Adjunct al CNAIR, Ovidiu Barbier.

Până la începerea efectivă a lucrărilor, Antreprenorul va face organizarea de șantier și se va aproviziona cu materialele necesare execuției acestora.

Contractul pentru proiectarea și construcția Pasajului de la Mogoșoaia este în valoare de 32.259.665, 70  lei fără TVA.

Obiectivul de investiții "Pasaj Mogoșoaia pe Centura București peste DN 1A" este situat pe Centura București, între km 66+540 - km 67+340 include rampa de urcare (km 66+580 – km 66+810) și rampa de coborâre km (66+920 - km 67+150), pasajul superior peste DN 1A, precum și breteaua de acces 7 (km 66+870 - km 67+340) și breteaua de acces 8 (km 66+870 km 67+280).

În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestui contract este de 30 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare și 24 luni pentru execuția lucrărilor (de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor și de la predarea amplasamentului către antreprenor).

Menționăm că Antreprenorul a ofertat o perioadă de garanție a lucrărilor de 10 ani.

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut

Sa consemnam si o finalizare  :OK:  : 

 

S-au finalizat lucrările de reparații pe un prim sector de pe A2 !

Marți, 07.04.2020, s-a deschis circulația pe A2, între km 12 și km 17, calea 1 (București – Constanța).

De asemenea, s-au deschis circulației și nodurile rutiere de la Centura București (km12) și de la Cernica.

Precizăm că lucrările executate pe acest tronson aveau ca termen de finalizare data de 30 aprilie a.c..

Lucrările executate constau în frezarea dalelor de beton, consolidarea fisurilor active, repararea rosturilor și a dalelor degradate, așternerea a două straturi asfaltice armate cu geocompozit, precum și aplicarea marcajelor rutiere pentru asigurarea circulației în condiții de siguranță.

Reamintim că lucrările de pe sectorul București – Fundulea al A2, București – Constanța, sunt împărțite în două loturi astfel:

Lotul 1 km (12+000 - km 24+000) Calea 1 și 2, are o lungime de 12 km, și este executat de S.C. PORR CONSTRUCT S.R.L. la o valoare a lucrărilor de 41.7 mil lei, fără TVA.

Lotul 2 km (24+000 - km 36+000) Calea 1 și 2, tot în lungime de 12 km, și este executat de S.C. SAGA BUSINESS CONSTRUCT S.R.L, la o valoare a lucrărilor de 44.9 mil lei, fără TVA.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.