Iulian C.

Grand Vitara vs Sportage

32 postări în acest subiect de discuţie despre Grand Vitara vs Sportage

Grand Vitara vs Sportage

Iulian C.

Salutare tuturor!

 

Deoarece consider ce pe acest forum sunt o multime de oameni foarte priceputi si cu multa experianta, as dori, cu permisiunea dvs. sa va cer sfatul cu urmatoarea "dilema"

Datorita unor evenimente, in urmatoarea perioada(urmatoarele luni) voi fi nevoie sa achizitionez a doua masina pentru familie.

Momentan oscilez intre modelele de mai jos. Masina care va fi aleasa va fi folosita pentru naveta zilnica, tractare rulota + iesiri la pescuit. Buget intre 4-6000 de euro

 

1. Suzuki Grand Vitara, 2.0L benzina + Gpl, 4 usi, an 2006-2010

 

2. Kia Sportage, 2.0L benzina + Gpl, 4 usi, an 2006-2010

 

Multumiri anticipate!

 

Cu stima,

IC.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Dragos Alexandrescu

Am avut GV 2.0,  benzina. Masina foarte buna pentru off-road mediu, drumuri la serviciu, plimbari la munte,  etc. Nu recomand pentru tras rulota. Cuplu prea mic, consum mare.

Parerea mea...

Bafta!

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Salut,  @Iulian C.!

 

Daca nu ma insel, Kia Sportage (generatia amintita) imparte aceeasi platforma cu Hyundai Tucson. Asa ca poti extinde cautarile si la acest model.

Varianta pe benzina (observ ca esti fan) este cam la limita, insa avand rulota usoara (banuiesc ca nu sare de 1.100 kg) o sa fie ok. Nu uita ca o sa fie mai greu ansamblul decat cu VW.

Eu sunt inca fan diesel. Nu inseamna ca poluez mai mult, sunt altii care o fac. Daca ai grija de ea si motorul lucreaza in parametri, nu lasi nori de fum in spate!

Am cautat si eu sa schimb masina si sa iau Tucson si am refuzat o oferta pentru ca avea filtrul de particule terminat... Unul nou inseamna multi bani, iar individul nu a mai negociat in jos la pret, desi cerea 4.800 Euro.

In final voiam sa accentuez faptul ca daca ai grija de masina si motor, un diesel nu va polua cu mult in plus fata de o benzinara. Sunt multi cu masini mult mai noi decat ale noastre care lasa urme impresionante de neglijenta...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Iulian C.

Salutare @NRLaurentiu,

 

Multumesc pentru raspuns.

Intr-adevar in aceasi zona se incadreaza si Tucson-ul, doar ca nu nu prea imi place design-u masinii. Sincer sa fiu dintre cele 3, Suzuki e pe primul loc la capitolul asta. Nu sunt fan benzina, dar am doua Vitara "in familie" preparate de off-road pe care le-am folosit si eu, in special la pescuit, cu motoare 1.6 benzina+gpl si sunt geniale, . Dpdv greutate ansamblu va contrazic , Suzuki are 1580 kg, Sportage are 1442 kg, iar  VW-ul actual are 1648 :)

Exista o diferenta de cuplu intre benzina si diesel ce-i drept, dar avand in vedere anii pe care ii vanez si faptul ca as vrea sa o folosesc si la un pic de off road si la pescuit si la ..... nu consider ca se preteaza un diesel-ul din cauza DPF-ului, mai ales ca ar avea ceva ani.

Din pacate, din ce am mai "vazut" lumea nu ar recomanda pentru tractare ....

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Am avut GV 2005 diesel 110cp, satisfacatoare cu rulota, ok in forestiere.

Dupa acest model s-a schimbat platforma si au inceput cu caroserii autoportante vs sasiu si caroserie, cuplre 4x4 la buton si reductor defectuos

Deci nu mai intra la categoria offroadere ci suv-uri cu electronica imprevizibila

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Iulian C.

Salutare,

 

Se adauga in ecuatie Toyota Rav4, 2.0L benzina :)

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu
25 minute în urmă, Iulian C. a scris:

Salutare,

 

Se adauga in ecuatie Toyota Rav4, 2.0L benzina :)

 

Hmm, culmea matematicii: cu trei necunoscute si nu rezolvi nici una! :)

Foarte frumoasa versiunea cu doua portiere!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

Pentru rulota și ce mai vrei tu îți trebuie o masina 4x4 și minim 140 HP. Dacă vrei sa cumperi o rulota mai mare și grea 140 cai s-ar putea sa fie putin . Ca masina este diesel sau benzina nu conteaza importanti sant caii motorului cu cat sunt mai mulți cu atât mai bine.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G
Pentru rulota și ce mai vrei tu îți trebuie o masina 4x4 și minim 140 HP. Dacă vrei sa cumperi o rulota mai mare și grea 140 cai s-ar putea sa fie putin . Ca masina este diesel sau benzina nu conteaza importanti sant caii motorului cu cat sunt mai mulți cu atât mai bine.
Nu numai caii, ci și cuplul, masa, volumul, tracțiunea
În garaj cum am mai spus am încă mașină de 180 CV (210 acum), dar nu as trage o rulotă cu ea, cuplul este prea mic și merge cum trebuie după 4000-4500 RPM.
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

Motoarele pe benzina au cuplu dupa 4000 rpm si cele diesel dupa 2000 rpm. Dar un motor pe benzina se duce la 5500-6500 rpm iar un diesel pana 4500-5000 rpm. Unitatea de masura pentru un motor este HP nu cuplu. Daca un motor are 100 HP si unul 200HP care este mai puternic vorbim de motor nu de masina. Ca cel de 200 HP este pus pe o caroserie sport si nu poate trage o rulota de 1500kg este altceva. Cuplul este dat sa iti spuna unde lucreaza motorul cel mai bine. Un diesel dupa 4500 RPM nu mai ridica cuplu iar unul pe benzina depaseste 5500RPM. 

 

Ce este cuplul?

Cuplul reprezinta cat de tare poate sa deplaseze o explozie a unui piston axul cotit. Cum la bicicleta cu cat apasam mai tare pe pedala cu atat mergem mai repede, deci sa ne imaginam ca in loc de piciorul nostru este pistonul. Cu cat acesta este propulsat mai tare in jos, cu atat avem mai mult cuplu. Acesta este masurat in Newton-metru (Nm). 

 

Ce sunt caii putere?

Caii putere (Cp), sunt unitatea universala de masurare a puterii unui motor. Mai exact cuplul inmultit cu turatia (sau viteza unghiulara) a motorului.

 

Concluzia cine are mai multi cai are putere mai multa.Puterea se masoara in HP nu in cuplu. 

 

Ca un motor diesel trage bine la turatii joase 2000-2500  si unul pe benzina trage bine la 4000-4500 RPM asta este adevarat, dar diesel-ul are 100 HP si benzina are 150HP.

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

La tractare precum și off-road (aici întra muuuult mai multe) este mai important cuplul decât puterea motorului. Ceea ce spun este din experienta proprie, de fapt spun greșit deoarece sunt importante amândouă cu cât mai mult cu atât mai bine.
Totuși câteodată nu ajung, aduc mereu exemplul Fiat-ului Freemont care are pana la 170 cp 4x4, masă și volum, dar trage max 1100 kg deoarece (mod ironic ON) este o căruță cu frâne de Trabant și șasiu de Tico (mod ironic OFF).
Mașina mea de care spuneam este o Opel Insignia Sedan 1.6 T care a ieșit cu 180 cp, dar după ce a trecut prin mână la băieți pricepuți a primit toate îmbunătățirile della Corsa Opc Nurburing Edition si are (avea anul trecut în vară) 211 cp.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G
Americanii aia ... o adunatura de idioti ! Tracteaza camioanele alea ale lor uriase (!) cu motoare pe benzina ... !
Nu le a spus si lor nimeni ca nu au suficient cuplu pentru tractare ?
 
Horsepower equals torque multiplied by rpm, divided by a constant. Because there is generally a limit on how fast you can spin an engine, having higher torque allows for greater horsepower at lower rpms. This is also why people talk about “low-end torque” being important for better power at slower speeds.
Într-adevăr trag și pe benzină, cu niște motorașe care în cazul celui mai sărac este un V6 minim 3.6 Lt, dar cel mai des întâlnim V8 de peste 5 Lt.
Tractoarele lor cele mai iubite sunt V8, dar diesel nu benzina și știi de ce? Pentru ca au nevoie de cuplu mult și repede, dar na sunt niște fraieri ca nu cauta motoarele pe benzina, din astea mai noi care plac muuuult aici pe bătrânul continent, turbo în 3 cilindri cam 1000 cc și 130-150 cp.
Pana la urma urmei fiecare este liber sa își cumpere ce vrea și ce poate

PS Înainte sa mai scrie vreunui ca am spus ca nu trebuiesc cp și cuplu, mai repet încă o dată: ESTE NEVOIE DE AMÂNDOUĂ asa cum scria cineva mai sus ai nevoie de putere de apăsat pe pedala, cu rulota nu mergi la curse ci cu 70 pe sosea și 80 în autostrada.
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adam Adrian

Salut, daca comparați 2 motoare cu aceeași capacitate cilindrică, unul diesel și celălalt pe benzină o sa vedeți că amândouă au aproape același cuplu( dar la turații diferite), iar cel pe benzină o sa aibă mai mulți cai.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

Nu poti compara mere cu pere. Motorul  diesel este supraalimentat iar pe benzina este aspirat. Daca compari 2 motoare supraalimentate diesel si pe benzina este o mare diferenta.Un motor pe benzina de 2l turbo are in jur de 240 HP iar unul diesel de 2l are 140-150 HP

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adam Adrian

Salut, @Draghiciu Dumitru exact asta am vrut sa spun. Daca compari doua motoare aspirate cel diesel este inferior.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

Doua motoare identice pe benzina si diesel cel pe benzina are mai multa putere.

  • Downvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adam Adrian

Păi și eu ce am spus mai devreme?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Iulian C.

Salutare,  

Am pus aceeasi intrebare si pe un forum de RAV 4, raspunsul primit a fost sa iau 2.2 diesel, 177 cp pentru tractare...

In acelasi timp, imi aduc aminte ca inainte sa plec in vara in concediu, admiram pozele unui coleg cu o rulota similara cu a mea trasa de o mica ... Fabia ...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Domnule @Draghiciu Dumitru , urmatoarea afirmatie o faceti invariabil pe orice topic legat de masina care trage o rulota:

 

La 10/18/2019 la 21:35, Draghiciu Dumitru a scris:

Pentru rulota și ce mai vrei tu îți trebuie o masina 4x4 și minim 140 HP. Dacă vrei sa cumperi o rulota mai mare și grea 140 cai s-ar putea sa fie putin [...]

 

Acum, lamuriti-ma si pe mine, cum de eu pot tracta rulota cu masina personala?!

Date tehnice: MMA rulota 1.000 kg (probabil mai putin in practica, nu o incarc pana la refuz), masina are 65 CP (nu HP, ca suntem in Romania si nu amestecam unitatile de masura dupa cum suna mai bine...) si cuplu de 130 Nm. Cum se face ca masina mea este sub jumatate din limita minima pe care o trambitati cu atata seninatate si totusi urca dealuri si pante cu ansamblul din semnatura?!

 

Eu cred ca proprietarul precedent care a avut masina acum 8 ani i-a facut un chip tunning si eu nu stiu... :)

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Iulian C.
La 10/18/2019 la 21:35, Draghiciu Dumitru a scris:

Pentru rulota și ce mai vrei tu îți trebuie o masina 4x4 și minim 140 HP. Dacă vrei sa cumperi o rulota mai mare și grea 140 cai s-ar putea sa fie putin . Ca masina este diesel sau benzina nu conteaza importanti sant caii motorului cu cat sunt mai mulți cu atât mai bine.

Va salut,  

4x4 este, calutii sunt 153. In ceeace priveste rulota, momentan o am pe asta cu MMA1000 si nu intentionez nici sa schimb rulota in urmatorii 2-3 ani, nici sa tin masina mai mult de 5.

Cu stima,  

IC. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G
Va salut,  
4x4 este, calutii sunt 153. In ceeace priveste rulota, momentan o am pe asta cu MMA1000 si nu intentionez nici sa schimb rulota in urmatorii 2-3 ani, nici sa tin masina mai mult de 5.
Cu stima,  
IC. 
Este mai mult decât suficient

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

@Iulian C., cu datele prezentate, te-ai calificat (cf. axiomei domnului Draghiciu)! :) Ce-ti mai trebuie alta masina?! :)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

Daca vrei sa faci Transalpina sau Transfagareseanu iti trebuiesc 2 gauri in podea sa dai din picioare sau niste persoane sa o impinga. Pe drum drept o tragi dar in conditii de off sau de munte iti fierbe apa in motor sau il calezi. 

 

La vara ne intilnim pe Transalpina sa vad si eu cum o treci cu minunea de masina

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.