Nelu Predonu

Bicicleta vs trotineta electrica - autorulota

39 postări în acest subiect de discuţie despre Bicicleta vs trotineta electrica - autorulota

Bicicleta vs trotineta electrica - autorulota

Nelu Predonu

In urma cu 3 ani, un coleg rulotist din Brasov a venit cu aceasta alternativa la clasica bicicleta aferenta autorulotelor.

Intrucat sotia mea avusese o interventie chirurgicala la genunchi, am optat pentru aceasta alternativa in cazul ei, eu, ramanand la clasica bicicleta.

Dupa 3 ani de exploatare a trotinetei, pot sa trag concluzia ca aceasta are avantaje notabile fata de bicicleta.

 

1. Mult mai compacta decat orice bicicleta - 970 x 330 x 145 mm -- pliata

2. Elimina achizitionarea suportului de bicicleta.

3. Aduce economii in anumite situatii la traversarile cu bac-ul  (nu altereaza dimensiunea in lungime a autorulotei).

4. Nu necesita efort in deplasare, autonomie foarte mare cca. 25-40 km functie de greutatea utilizatorului. Eu, cu 110 kg, ajung cu autonomia la 25-26 km.

5. Greutate redusa, mai mica decat bicicletele clasice.

6. Pliata, poate fi usor de transportat in magazine, metrou, etc.

7. Viteza de deplasare maxima - 35 km/h.

 

Cert este ca am avut-o cu mine in ultimele vacante cu campervan-ul si m-a convins ca este cea mai potrivita varianta de deplasare in zonele urbane sau chiar extraurbane din jurul autorulotei.

Eram in zona lacurilor din St.Gilgen (Austria) si nu-mi iese din minte cat de relaxata mergea sotia pe trotineta... si cat de mobilizat eram eu cu alti doi prieteni la urcarea unor rampe din zona respectiva.

 

La chizitie, am optat pentru una dintre cele mai bune trotinete electrice din lume - E-Twow - inventia unui inginer roman din Craiova:

 

 

 

In situatia in care vi se pare ok acest topic, atunci, putem deschide cutia Pandorei,  sa intram in mai multe detalii legate de acest mijloc de deplasare aferent autorulotelor.

  • Like 6
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Catalin Visan
în urmă cu 3 ore, Nelu Predonu a scris:

De fiecare data cu subiecte interesante. Multumim.

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cosmin B

Problema cu astea este ca nu sunt legale in tari din Europa sau se aplica tot felul de limitari/cerinte.

+ ca nu poti merge cu ele in locuri unde bicicletele nu au probleme.

 

Eu am si bicicleta si trotineta, ambele electrice (Pegas si Xiaomi), merg mai mult cu bicla sa mai fac cat de cat miscare.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nelu Predonu

Nu am intalnit restrictii privind circulatia trotinetelor electrice prin Olanda, Austria, Germania, Italia, Belgia, Elvetia, Spania. In Marea Britanie si Irlanda se pare ca sunt interzise, dar si acolo sunt presiuni mari de ridicare a acestei restrictii.

Exista insa, functie de tara, oras, regiune, etc. impuneri in ceea ce priveste viteza maxima de deplasare,  obligativitatea castii de protectie, varsta minima, consum alcool, etc. 

In momentul de fata, datorita cresterii spectaculoase a numarului acestor trotinete electrice, autoritatile din intreaga lume au fost luate prin surprindere (lipsa legislatie specifica trotinetelor electrice).

 

"Există, de exemplu, peste 15.000 de scutere (trotinete electrice) disponibile pentru închiriere pe străzile capitalei franceze, Paris. În orașul german Köln, autoritățile se așteaptă la 40.000 de utilizatori până la sfârșitul anului, relatează Deutsche Welle."

 

Se pare ca in ultima vreme tinde sa fie cel mai apreciat tip de mobilitate urbana.

 

Din ce in ce mai multi isi lasa masina acasa si pleaca cu trotineta la servici. Ajung destul de repede, costuri insignifiante, nu sunt stresati de aglomeratie si netranspirati uneori (cazul bicicletei).

Sigur, asta este doar parerea mea.

 

Aparitia unei trotinete electrice in circulatie, reprezinta... o masina poluanta mai putin in trafic.

Acest mijloc de transport curat nu poate fi decat benefic atat edililor cat si locuitorilor urbei respective.

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 5
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Foarte interesantă, de mult ma uit și eu după una, dar aici unde locuiesc sunt interzise pe stradă și pe trotuar, iar multe primării le-au interzis inclusiv pe pistele de biciclete în teritoriul lor( o adevărată junglă normativa).
În Franța în campingul de lângă care am stat eu era intersize orice in afară de biciclete.
Sincer pe mine m-ar tenta mai mult ceva asemănător unui Segwei.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nelu Predonu
10 minute în urmă, Raul G a scris:

... Sincer pe mine m-ar tenta mai mult ceva asemănător unui Segwei.

 

Oferta de trotinete electrice este cu adevarat vasta. 

"Segwei" este o trotineta draguta, mica, insa are greutatea proprie (16 kg) cu aproape 50% mai mare fata de E-Twow.

Daca te hotarasti... bafta la achizitie ! Nu ai sa regreti trecerea la un astfel de mijloc de locomotie.

 

P.S. Legislatia se va schimba cat de curand si in zona ta.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Cunoști produsele Ninebot?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nelu Predonu

Da, la trotineta ma refer, la ES2. Am vazut ca si-au luat si "Ionestii" cei cu vlogul YouTube - autorulota inchiriata :)  Viteza, autonomie, putere motor mai mici decat la E-Twow, greutate mai mare.

Dar, stii cum este Radu, gusturile nu se discuta. 

 

P.S. Acum vad ca sunt site-uri unde greutatea este data la 12, 5 kg. Nu stiu ce sa cred. Ai asa ceva? Pe altele, chiar 11, 3 kg

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nelu Predonu
12 minute în urmă, Nelu Predonu a scris:

P.S. Acum vad ca sunt site-uri unde greutatea este data la 12, 5 kg. (evoMAG). Nu stiu ce sa cred. Ai asa ceva? Pe altele, chiar 11, 3 kg

 

 

 Scuze Radu, greseala este a mea, am vorbit din amintiri. Trotineta de 16 kg cu care am confundat ES2,  era Trotineta electrica Joyor X5S. 

Deci, Ninebot ES2 are 11, 3 kg.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Il Ninebot by Segway modello minipro320 il dau la 13 kg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nelu Predonu

Interesanta si aceasta varianta, Raul:salutare!:, dar n-as indrazni la varsta mea, mi-ar fi frica.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut

Salutari, inainte sa imi iau trotineta, am citit o recenzie in care spunea ca trotineta, daca vrei sa fie ceva serios, ceva ce folosesti zilnic,

trebuie sa aiba motor de minim 350 W, roata de minim 8 inch si bateria mai mare de 9 A.

Eu mi-am luat E-Twow Master.

Singurul ei dezavantaj fata de bicla e ca iti trebuie o pista cat de cat dreapta si neaparat asfalt (bitum).

Nu am luat-o inca cu mine in concediu (e drept insa ca nici nu am avut concedii gen city break),

dar in schimb, zilnic,   Popesti+ troti + metrou + Pipera = LOVE :OK:

  • Like 5

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran
La 13.09.2019 la 15:56, Nelu Predonu a scris:

In Marea Britanie si Irlanda se pare ca sunt interzise, dar si acolo sunt presiuni mari de ridicare a acestei restrictii.

 

In GB nu stiu cum e dar aici in Irlanda nu sunt interzise prin lege. Sunt intr-o zona gri a legislatiei in care Garda (Politia Irlandeza) nu te opreste sa te intrebe de sanatate. Plin de ele pe pistele de biciclete :default_big_grin:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nelu Predonu

Aseara am primit niste poze de la o familie apropiata mie care se afla intr-un circuit prin Italia cu campervan-ul.

Inainte de plecarea in vacanta si-au achizitionat doua trotinete E-Twow in locul clasicelor biciclete.

Vreau sa va spun ca sunt incantati de acest mijloc de locomotie, nu se mai despart de ele.

 

La magazin Conad:

 

image.thumb.png.540382ac4a6269da7ae0c69264e623cb.png

 

Ieri au vizitat salonul RV - Fiere di Parma:

 

image.png.3da3b4b68ef9d5cdda213072a7e73653.png

 

image.png.aef7fadd9cb94af86efd6ad73e383169.png

 

image.thumb.png.901243839956b17e9bf24cd80d325329.png

 

Absolut nimeni nu le-a refuzat accesul pe strada, in magazine,  sau in locurile vizitate.

La italieni inca nu a avut loc "explozia" acestui tip de mobilitate urbana, erau destul de rare trotinetele electrice.

Un lucru care i-a impresionat pozitiv la trotinetele E-Twow este legat de autonomia foarte mare... cca. 50 km.

Conad.jpeg

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cosmin B

Totusi Nelu, etau in sus, etau in jos ... mai sunt si altii. Nu te supara :)

  • Downvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Klaudiu B

Da, la italieni, în napoli , de exemplu, am vazut 2 trotinete electrice. În alte orase  din italia , nu erau deloc.Si situatia cam la fel in ljubliana. 

Acum, ce sa zic, par a fi un mijloc f comod de deplasare, dar nereglementarea circulației cu ele poate fi un impediment.Viitorul ne va spune ce si cum.Tentat as fi sa închiriez una, sa ma plimb vreo cateva zile si apoi sa decid.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nelu Predonu
în urmă cu 4 ore, Cosmin B a scris:

Totusi Nelu, etau in sus, etau in jos ... mai sunt si altii. Nu te supara :)

 

Nu ma supar, incerc sa ma explic.

Eu unul, nu de putine ori incerc sa ma indrept spre produsele romanesti, indiferent ca-i vorba de mancare, produse textile, etc.

Dar cand acel produs, in cazul de fata E-Twow, este inventat de un roman (Sorin Sarbu) si este de top la nivel mondial, nu vad de ce ar trebui sa evit sa vorbesc despre acesta.

Acest inginer oltean este unul din pionierii noii ere în mobilitatea urbana.

Daca ai putin timp, Cosmin, citeste cateva randuri despre acest om si inventia lui...

 

https://e-twow.com/about-us/

 

In luna aprilie 2017, trotineta E-TWOW a castigat medalia de aur la Salonul International de Inventii de la Geneva.

 

Binenteles, acum piata acestor trotinete electrice este extrem de diversificata.

Insa, Cosmin, eu nu am reusit in toata aceasta varietate de modele sa gasesc ceva similar caracteristicilor trotinetei E-Twow, respectiv:

- greutate produs  < 11 kg;

- autonomie 40 - 50 km;

- viteza 35 km/h;

- greutate suportata  >110 kg;

- dimensiuni produs pliat 970 x 330 x 145 mm;

- suspensii fata-spate;

- tehnologie KERS – sistem de recuperare a energiei cinetice;

- pilot automat; 

- afisaj digital parametri;

- posibilitatea de limitare a vitezei, pentru a se potrivi legislației fiecărei țări;

- timp de incarcare acumulator doar 1, 5 - 2 ore.

 

Avand in vedere cele mentionate mai sus, chiar ma incearca un sentiment de mandrie vorbind despre acest produs romanesc.

Cu riscul de a-ti provoca un disconfort Cosmin, raman la acelasi punct de vedere.

Si in fond... ce sa fac daca in acele poze apar trotinetele E-Twow ? Prietenii mei au avut aceeasi optiune ca si mine.

Aici nu-i vorba de un versus intre trotinetele electrice. Tema topicului este alta. Putem insa discuta si despre orice alt model de trotineta electrica.

Ba mai mult, Raul a adus in discutie modelul Ninebot by Segway minipro 320 care nu-i o trotineta, dar este tot un mijloc de depalsare electric.

 

  • Like 3
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Chiar m-ai făcut curios, unde se pot cumpăra și la ce preț?
Mulțumesc

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea

@Nelu Predonu  Foarte interesant. Aproape ca m-ai convins! Ar fi interesant de stiut ce durata de viata are acumulatorul trotinetei si care ar fi costurile pentru a fi inlocuit atunci cand nu va mai fi functional.:nedecis:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cosmin B
în urmă cu 8 ore, Nelu Predonu a scris:

 

...

Cu riscul de a-ti provoca un disconfort Cosmin, raman la acelasi punct de vedere.

...

 

 

Nu am niciun disconfort, si eu prefer produsele romanesti in defavoarea celor straine echivalente pe piata (calitate, pret, service etc.), am mentionat ca am un Pegas electric.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Buna dimineata,

 

Fara a intra in polemici cu oricine de aici, va incurajez sa cititi pe internet mai multe pareri despre trotinetele electrice si sa testati (cel putin in Auchan sunt disponibile si cateva dintre cele mai celebre modele din prezent) si apoi sa luati o decizie de a cumpara un model sau altul.

 

Eu de prin primavara cochetez cu ideea achizitiei unei trotinete electrice, insa conjunctura financiara nu s-a materializat. La inceputuri m-am uitat la modelul indicat de @Nelu Predonu, insa foarte curand mi-am schimbat tinta, ajungand la Xiaomi Mijia 365 (pret/constructie/performanta/disponibilitate piese). Curand, si aceasta a pierdut in favoarea versiunii PRO (afisaj complet, precum si platforma si autonomie mai mari). Insa :) a ramas si ea in urma si in prezent cochetez cu Ninebot KickScooter Max G30. Este varianta europeana a modelului Ninebot KickScooter MAX, recent lansat pe pietele din afara UE. Mai precis, G30 este varianta pentru piata germana unde restrictiile utilizarii trotinetelor electrice (in speta obligativitatea reflectoarelor pe laterale, fata si spate si chiar a unui suport pentru numar inmatriculare) au dus la aparitia acestei versiuni.

 

In ceea ce priveste bateriile de acumulatoare @Mircea, majoritatea modelelor sunt cu celule 18650 Li-Ion de la producatori consacrati si BMS-uri special proiectate pentru astfel de aplicatii. Avantajul "pachetului" de celule 18650 este ca poti identifica usor defectiunile mecanice, dar si celulele care nu mai dau randament. Insa o incarcare corecta si utilizare fara a forta limitele (oare cine poate sa nu apese la maxim acceleratia?! :) ) sunt garantia unei vieti indelungate a celulelor Li-Ion.

 

Despre nou aparuta trotineta a celor de la Segway, intr-un recent clip video al unor rusi "pasionati" de a repara si tuna trotinete electrice, puteti vedea cat de incantati sunt la "disectia" acestui model!

 

PS: in prezent detin acest model (si cred ca sunt singurul din Romania),  care depaseste in performante orice alte trotinete electrice! Singurul dezavantaj este ca eu transpir si slabesc... :)

  • Like 5
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nelu Predonu
în urmă cu 2 ore, Mircea a scris:

@Nelu Predonu  Foarte interesant. Aproape ca m-ai convins! Ar fi interesant de stiut ce durata de viata are acumulatorul trotinetei si care ar fi costurile pentru a fi inlocuit atunci cand nu va mai fi functional.:nedecis:

 

@Mircea  Inainte de a lua o decizie, cel mai bun lucru este sa mergi sa faci o proba cu ea sau cu un alt model similar ce iti este la indemana. In Bucuresti este mai simplu, E-Twow are un showroom unde se poate merge cu ele si se pot obtine informatii complete. 

Acumulatorul tine foarte mult. Acum vad ca pe anumite modele acesta este de la Samsung. In timp, uzura acestuia se manifesta prin reducerea autonomiei. La mine aceasta este ca la inceput, insa eu nu am mers foarte mult cu ea. M-am rezumat la drumuri scurte, la tigari, la cumparaturi usoare, prin parc... mai mult pe langa casa si in cateva vacante, abia ma apropii de 500 km. 

Referitor la costurile unui acumulator nou, din spusele unui coleg rulotist care a studiat acest aspect, acesta este cam 1/2 din pretul trotinetei, achizitionat din tara si cam 1/4 din acelasi pret, cumparat din China.

@NRLaurentiu Atentie la modelul spre care te indrepti (Ninebot KickScooter MAX G30), are o greutate proprie foarte mare - 18 kg. Va fi dificil sa o cari pliata prin diverse locuri. Ne mai vorbind sa faca acest lucru o femeie. Pentru mine spre exemplu nici unul dintre modelele de la Segway nu l-as putea lua in calcul... suporta maxim 100 kg. :default_big_grin:

@Cosmin B Cum te descurci cu Pegasul electric ? Cum ti se pare ? Spune-ne doua vorbe despre el.

 

@Sionut Cum ti se pare E-twow facand atatea drumuri zilnice cu ea ? Cum stai cu autonomia ?

 

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut

Nelu,   am  aproape 3000 km făcuți, în condițiile în care vara asta am avut un accident (trebuie sa aveti grijă cu ea, bine ca si la bicla trebuie avut grija) si nu am folosit-o 2 luni de vara. Nu as fi facut atât daca nu ar fi fost ok. Autonomia ă scazut, daca anul  trecut făceam pe 30 km cu un "plin 😀" acum abia ma apropii de 25. Din ce am vazut, bateria mea na costa cam 900 lei sa o schimb, cam o treime din costul inițial. Nu stiu Inca in china cât e.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

@Nelu Predonu da, este de luat in calcul si greutatea trotinetei. Pentru o femeie si cele 13 Kg (parca) ale Xiaomi-ului sunt multe! De asemenea, si cele 11 kg ale E-Twow-ului cred ca sunt o provocare pentru o femeie. Trotineta mea are 4, 7 Kg si consoarta a zis ca e grea... :) In orice caz trebuie tinut cont ca o greutate redusa inseamna o autonomie redusa...

In privinta greutatii utilizatorului nu stiu ce sa recomand... :) Asta pe care o am eu e garantata ca rezista la un utilizator de vreo 360 Kg! :) Mde, americanii astia!

 

In decizia mea greutate vehicul vs. autonomie, a contat mult cea din urma astfel incat sa parcurg intr-o jumatate de ora cei 12 km pana la serviciu fara sa mai folosesc si metroul (deci fara s-o pliez sau s-o car pe scari). Un alt avantaj este ca are doar un cablu de alimentare obisnuit, fara vreun alimentator extern. Trotineta are integrata si o sursa pentru incarcat direct la 230 V. Insa, autonomia declarata de 65 Km, ma face sa cred ca pentru un drum dus-intors (in total circa 25 Km) in cele mai proaste conditii pentru bateria de acumulatori (iarna cu vreme geroasa), este arhisuficienta. Astfel voi incarca doar o data pe zi acumulatorul, acasa, la caldura, fara s-o "frec" cu bag-o/scoate-o de la incarcat - practica pe care eu inca cred ca este daunatoare pentru bateria de acumulatori. Presupun ca vor fi contestatari ai acestei practici de reincarcare, insa din experienta mea de peste trei ani cu acelasi telefon mobil (si nu numai cu telefonul), pe mine ma satisface si nu voi renunta la acest mod de a incarca dispozitivele.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.