Nelu Predonu

Sfaturi achizitionare campervan

59 postări în acest subiect de discuţie despre Sfaturi achizitionare campervan

Sfaturi achizitionare campervan

Alin Opran

Excelent material de documentare Nelu :noroc:. Am tot cautat sa vad daca pot adauga cate ceva dar nu prea am :clapping:

 

Un singur lucru nu-l inteleg din zona conversiilor, ai mentionat ca in RO o conversie de van nu va fi omologata la RAR decat daca este facuta de o firma agreata. In RO nu este acceasi legislatie Europeana? Asa cum stii (si multi cei care au citit topicul) am realizat conversia Sprinterului meu aici in Irlanda si, in baza normativelor europene, am modificat actele din N1/Panel van in M1/Motorcaravan. E drept ca aici in Irlanda inca exista un fel de Taxa de Inmatriculare (declarata ilegata dar totusi in vigoare) care se aplica inclusiv la schimbarea categoriei :default_doh:

 

Am tinut sa fac aceste precizari deoarece citind materialul, posibilii doritori de a-si face o conversie in regie proprie se pot lasa pagubasi cand vor citi ca doar printr-o firma agreata RAR se poate omologa :tamp:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Nelu Predonu

Alin, legislatia europeana este o legislatie cadru. In doua cuvinte... legislatia tarilor membre trebuie sa se incadreze doar intre niste limite. Fiecare stat membru isi stabileste regulile fara a iesi din aceste limite.

Exemplu: ITP la rulote si autorulote. 

Cu ceva ani in urma m-am ocupat de alinierea legislatiei din Romania la cea europeana in privinta rulotelor si autorulotelor.

Baza mea de negociere cu reprezentantii RAR a constat in alinierea RNTR1 la urmatorea prevedere europeana:

 

- Directiva 96/96/CE de apropiere a legislatiei tarilor membre UE referitoare la
inspectia tehnica auto pentru autovehicule si remorcile acestora, [modificata prin M1-Directiva 1999/52/CE,
M2-Directiva 2001/9/CE, M3-Directiva 2001/11/CE, M4-Directiva 2003/27/CE, M5- Regulamentul (CE) nr.
1882/2003 al Parlamentului European si rectificata prin C1-Rectificare JO L 67/12.03.2009.p95 (96/96/CE)],
anexa 1:

5d82b20866cc8_DirectivaEUanexa1.jpg.0a5d8f9158e9b6d315f61859271ec2a5.jpg


Alin, asta-i o anexa dintr-o directiva europeana care se refera la ITP.
La categoria 6. se precizeaza: "Autovehicule cu cel putin patru roti, utilizate pentru transportul de pasageri si care nu au mai mult de opt locuri, exclusiv scaunul conducatorului auto - ITP la patru ani de la data la care vehiculul a fost folosit prima data; ulterior, la fiecare doi ani"

Asta am obtinut eu in negocierile cu cei de la RAR pentru autorulote in 2011, DAR, acest lucru putea fi obtinut pentru toate autoturismele achizitionate noi, insa nimeni nu s-a zbatut sa obtina asa ceva. Asociatiile de marca sunt mana-n mana cu servisurile si nu au dorit sa le reduca la jumatate numarul de ITP-uri pt. autoturismele noi.

Anul trecut a venit legiuitorul si a zis: 3 ani interval ITP pentru achizitia unui autorurism nou. Directiva permitea 4 ani, nu 3 dar cine sa negocieze cu legiuitorul ?

In cazul discutat (categoria 6 din anexa), o tara membra poate impune 1;2;3 sau 4 ani periodicitate ITP. Chiar daca directiva zice 4 ani, asta nu-i obligatoriu pentru tarile membre UE. Insa, daca o tara isi stabileste acest interval la 5 ani (peste 4 ani), atunci ea este in culpa, incalca legea cadru de mai sus, depasind limita maxima de 4 ani. Cam asta inseamna o lege cadru. In cazul nostru interval 1-4 ani. Iesi ca stat din aceste limite, esti in culta.

 

Daca va uitati in anexa la categoria 5 - auto de marfa sub 3, 5 tone directiva spune tot 4 ani de la prima inmatriculare si ulterior din doi in doi ani. Dupa cum stiti, la noi aceste autovehicule de marfa trebuie sa faca ITP anual. Asta, pentru ca Asociatiile transportatorilor freaca menta in loc sa-si sustina membri prin obtinerea permisa de legislatia UE - ITP la 2 ani.

 

La rulote, in Germania si Belgia se face la 2 ani, in Franta, Anglia nu exista o periodicitate impusa legislativ,  in Romania se face la 3 ani, etc.

 

Revin la conversii...

Relativ recent, RAR a stabilit ca aceste conversii pot fi facute numai in urma unui proiect inaintat spre aprobarea lor de catre o firma agreata de ei.

Am inteles ca a venit acolo un inginer "istet" si a impus aceasta regula.

Implicit, firma respectiva isi asuma responsabilitatea ca acea conversie respecta cerintele RAR.

 

Am un prieten care anul acesta a parcurs relativ simplu aceste etape de omologare. Prin luna martie m-a sunat si m-a rugat sa-l ajut. Dupa ce am luat cam la rand firmele agreate RAR, intr-un final am ajuns la o firma cu care s-a stabilit urmatoarea procedura:

- am transmis pe mail configurarea conversiei - desen la scara intr-un format dinainte stabilit;

- desenul transmis a stat la baza proiectului ce trebuia prezentat la RAR spre aprobare;

- am stabilit ca lucrarea (conversia) sa si-o faca prietenul meu, sa nu sara-n aer pretul conversiei;

- prietenul, a facut poze la tot ce inseamna lucrari "ascunse";

- inginerul firmei respective a urmarit derularea conversiei facute de prietenul meu impunandu-i anumite cerinte tehnice;

- firma a perceput doar pretul pentru proiect, dar specialistul firmei a mers si la RAR in momentul verificarii conversiei propriuzise si obtinerii actelor cu noua incadrare.

 

In prima faza, masina  a fost respinsa pe motivul geamului din zona de living care nu avea agrement RAR. Prietenul meu l-a schimbat si la noua prezentare a obtinut modificarea in CIV.

 Autovehicul Special M1;  SA Autorulota.

 

5d82a9c7b2552_ModificareCIV.thumb.jpg.5fda6d8d64b3ed54f65560fd25189bb9.jpg

 

Deci lucrurile nu sunt de nerezolvat.

 

Poti scapa ieftin numai in situatia in care ai ceva abilitati si-ti faci singur conversia.

Daca apelezi ca o firma agreata RAR sa-ti faca conversia, nu ai cum sa o faci ieftin, aici este vorba de foarte multa manufactura, practic ei va fac un produs unicat.

Sunt filmulete pe net cu aspecte din procesul de productie al firmelor mari specializate in productie de RV-uri, vedeti cate operatii manuale sunt si acolo. Nici ei nu-si permit o SDV-istica foarte scumpa datorita numarului mic de RV-uri/configurare. Spre exemplu... ca sa faci o matrita iti trebuie scos din ea zeci de mii de repere pentru a obtine amortizarea acesteia intr-un interval de timp decent. 

Uitati-va in topicul de conversii si vedeti cat au durat in timp acele conversii facute de colegii nostri pentru care am o deosebita stima.

O firma are anumite regii si binenteles va trebui sa aiba si un profit, cat de mic, dar acesta trebuie sa existe.

 

Am sa deschid un topic si in zona de "conversii autorulote" pentru a da cateva sfaturi legate de aceste transformari.

 

 

  • Like 3
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran
în urmă cu 14 ore, Nelu Predonu a scris:

Revin la conversii...

Relativ recent, RAR a stabilit ca aceste conversii pot fi facute numai in urma unui proiect inaintat spre aprobarea lor de catre o firma agreata de ei.

Am inteles ca a venit acolo un inginer "istet" si a impus aceasta regula.

Implicit, firma respectiva isi asuma responsabilitatea ca acea conversie respecta cerintele RAR.

 

Interesant acest aspect, RAR a facut o regula de exclusivitate aici ...

 

In GB si Irlanda (unde sunt cam acelasi reguli/legi/cutume) legea spune ca iti poti face conversia cum vrei tu/unde vrei tu/cu cine vrei tu dar obligatoriu pentru omologare este inspectia unui SQI (Suitable Qualified Individual) care poate fi un inginer auto categoria 7 sau firma care are angajat un inginer auto categoria 7.

 

In speta acest inginer auto calificat (nu agreat RAR) va inspecta conversia si se va asigura ca sunt indeplinite 2 categorii de cerinte: legale si tehnice.

In categoria legala intra ceea ce prevede legea pentru acceptarea conversiei: pat care poate fi facut prin rabatare de scaune, chiuveta, aragaz minim 2 ochiuri, zona de luat masa, geamuri laterale, etc..

In categoria tehnica intra: toate locurile de stat orientate catre fata masinii sa fie prevazute cu centuri si sa fie prinse ferm de pardoleala, butelia de gaz sa fie in compartiment etansat, sa nu modifici structura de rezistenta a caroseriei, etc.

 

Ceea ce vreau sa subliniez este ca acest inginer cu pregatirea de baza si experienta necesara is face doar meseria, nu are agreere speciala. Trebuie doar sa se inscrie in lista SQI acceptati daca indeplineste criteriile de eligibilitate (calificare si experienta).

 

Site-ul oficial al Revenue (ANAF-ul romanesc) te sfatuieste ca, inainte sa te apuci de conversie, sa soliciti sfatul unui SQI (si iti da lista completa) ca sa faci treaba bine de la inceput :salutare!:

  • Like 3
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nelu Predonu

Mult mai normal se petrec lucrurile in Irlanda dupa cum spui, Alin, insa, aici traim in Romania...

Sunt convins ca in mare parte din Europa poti sa-ti faci singur conversia cu respectarea cerintelor necesare si sa-ti obtii omologarea fara probleme.

Si aici lucrurile pot fi schimbate, dar, intram intr-o alta discutie de care m-am cam saturat... vorbesc singur.

  • Like 4
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut C.

Vreau sa fac o observatie: un incalzitor Webasto AirTop consuma mai putina energie electrica decat un incalzitor Truma Combi. Acesta din urma are doua ventilatoare, unul pentru flacara si unul pentru circularea aerului incalzit. Webasto foloseste acelasi motor pentru flacara si circularea aerului cald, in plus are viteza variabila.

O alta observatie ar fi vizavi de incalzitoarele chinezesti care incearca sa copieze marcile consacrate Webasto si Eberspacher. Performantele acestora sunt foarte departe de declaratiile producatorilor. Consuma mult mai mult, atat electric cat si motorina, iar fiabilitatea este incomparabil mai mica. Un Webasto AirTop 2000 nou este in jur de 600 EUR fara montaj (probabil Eberspacher undeva pe aproape), insa nu ai probleme cu el ani buni. Eu folosesc unul de aproape cinci ani si nu a dat vreodata rateuri. Nici eu n-as incuraja cumpararea unuia folosit, decat daca aveti incredere in vanzator. Piesele de schimb sunt foarte scumpe, uneori costul reparatiei se poate apropia de pretul de achizitie al unuia nou.

Pentru cumparatorii unui RV nou recomand sa ceara vanzatorului echiparea cu incalzitor pe motorina, nu pe gaz. Atat Truma cat si Webasto ofera echipamente combinate (incalzire aer si apa). Daca folositi autorulota si in sezonul rece, veti intelege avantajele. Scapati de grija incarcarii buteliilor in afara tarii, de grija inghetului acestora pe timp geros, de spatiu ocupat, greutate adaugata, miros la schimbarea sau incarcarea buteliilor. Motorina oricum aveti in rezervor, iar consumul este decent (2-4 litri in 24 de ore de functionare TERMOSTATAT). O alta alegere la autorulotele noi este frigiderul cu compresor. Puterea de racire este de cateva ori mai mare decat la cele cu absorbtie, iar in combinatie cu un sistem fotovoltaic bine calculat, va ofera autonomie energetica totala.

 

  • Like 8
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad

 

La 23.9.2019 la 19:06, Ionut C. a scris:

Vreau sa fac o observatie: un incalzitor Webasto AirTop consuma mai putina energie electrica decat un incalzitor Truma Combi. Acesta din urma are doua ventilatoare, unul pentru flacara si unul pentru circularea aerului incalzit. Webasto foloseste acelasi motor pentru flacara si circularea aerului cald, in plus are viteza variabila.

O alta observatie ar fi vizavi de incalzitoarele chinezesti care incearca sa copieze marcile consacrate Webasto si Eberspacher. Performantele acestora sunt foarte departe de declaratiile producatorilor. Consuma mult mai mult, atat electric cat si motorina, iar fiabilitatea este incomparabil mai mica. Un Webasto AirTop 2000 nou este in jur de 600 EUR fara montaj (probabil Eberspacher undeva pe aproape), insa nu ai probleme cu el ani buni. Eu folosesc unul de aproape cinci ani si nu a dat vreodata rateuri. Nici eu n-as incuraja cumpararea unuia folosit, decat daca aveti incredere in vanzator. Piesele de schimb sunt foarte scumpe, uneori costul reparatiei se poate apropia de pretul de achizitie al unuia nou.

Pentru cumparatorii unui RV nou recomand sa ceara vanzatorului echiparea cu incalzitor pe motorina, nu pe gaz. Atat Truma cat si Webasto ofera echipamente combinate (incalzire aer si apa). Daca folositi autorulota si in sezonul rece, veti intelege avantajele. Scapati de grija incarcarii buteliilor in afara tarii, de grija inghetului acestora pe timp geros, de spatiu ocupat, greutate adaugata, miros la schimbarea sau incarcarea buteliilor. Motorina oricum aveti in rezervor, iar consumul este decent (2-4 litri in 24 de ore de functionare TERMOSTATAT).

 

O alta alegere la autorulotele noi este frigiderul cu compresor. Puterea de racire este de cateva ori mai mare decat la cele cu absorbtie, iar in combinatie cu un sistem fotovoltaic bine calculat, va ofera autonomie energetica totala.

 

 Te salut,   @Ionut C. 

 

Ca bine le mai zici ! :default_109:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nelu Predonu

Incepand de astazi s-a deschis salonul CMT de la Stuttgart - 2020.

Ieri, prin intermediul amatorilor de campervan-uri prezenti la fata locului, am avut posibilitatea sa vad cea mai buna configurare aferenta unui campervan. (dupa parerea mea)

Este vorba de firma poloneza Affinity RV care isi face debutul pe piata mondiala acum, la CMT Stuttgart 2020.

In doua cuvinte... firma a fost fondată de Jacek Jaskot, care a lucrat anterior la Globe-Traveller - Polonia.

Ce m-a impresionat la aceasta configurare:

- interiorul extrem de aerisit practic si vizual;

- finisajele impecabile... demne de clasa premium;

- ingeniozitatea transformarii celor doua paturi suplimentare;

- versatilitatea... transportarea a doua biciclete in interiorul camperului... lift actionat electric pentru creerea spatiului necesar;

- pretul... 69.900 euro pe varianta Peugeot Boxer. Daca acest model era conceput si executat de o firma germana premium sunt sigur ca pretul depasea lejer 100.000 de euro.

 

Cu toate ca Polonia sta rau la capitolul RV avand o infrastructura de campare la nivelul Romaniei, poate chiar sub, specialistii polonezi in configurarea campervan-urilor au ajuns sa dea clasa la acest capitol firmelor de traditie din Europa, indiferent ca acestia sunt nemti, francezi sau italieni. Vezi produsele Globe-Traveller si de acum, de azi... Affinity RV.

 

 

  • Like 5
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad

Te salut si La multi ani ,  @Nelu Predonu ,

 

în urmă cu 1 oră, Nelu Predonu a scris:

Cu toate ca Polonia sta rau la capitolul RV avand o infrastructura de campare la nivelul Romaniei, poate chiar sub, specialistii polonezi in configurarea campervan-urilor au ajuns sa dea clasa la acest capitol firmelor de traditie din Europa, indiferent ca acestia sunt nemti, francezi sau italieni. Vezi produsele Globe-Traveller si de acum, de azi... Affinity RV.

 

:default_109:, o afirmatie bazata pe ce ? De unde comparatia asta ? 

Referitor la Polonia, ... are vreo' 400 Camping-uri ! Acest "hobby" sau sa-i spun microb, e in trend la ei, pe cand la noi, la romani, face pasi marunti.... 

 

RV-Country.png

 

Cat despre  "specialistii polonezi in configurarea campervan-urilor au ajuns sa dea clasa la acest capitol firmelor de traditie din Europa, indiferent ca acestia sunt nemti, francezi sau italieni" , .... Nu-s deacord cu tine! Da-mi voie sa-mi exprim parerea. Nu vor fi NICIODATA peste cei mentionati de tine. Da, pot produce (manufactura) ieftin, la costuri mici (dar cu materie de calitate), produsede "top" pentru aceste RV-uri, (si nu numai!). 

 

Cat despre RV-ul Affinity , ...am vazut AutoBild si Promobil (editia germana). Frumos (placut) scris.

Astept sa vad "testele" , si ce spun cei din comunitatile RV (din vest).

Referitor la pret, ... :default_109:. E mare, pentru cei care n-au, si, .... e mic pentru cei care au. Cei care au, ... aleg o clasa superioara, de top (cred).

 

Affinity-RV-info.png


Affinity-RV-info2.png

 

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Klaudiu B

@Nelu Predonu 

Multumim ! Tot ma gandesc sa vand semintegratul ce il am, sa mi iau un campervan. Da e problema de spatiu, confort. La un campervan nu prea ai , sau trebuie să faci compromisuri. Grea decizie ! 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nelu Predonu

Salut Mihai !

Multumesc de urari, asemenea si tie !

In comparatia facuta aveam in minte o statistica din 2011 a noptilor de cazare in camping/Europa de Est facuta de un statician neamt (Dr. Bernhard Harrer dwif-Consulting GmbH). Ce-i drept, a trecut ceva timp de atunci si se pare ca lucrurile s-au mai schimbat. Dar oricum, la ce populatie au (peste 38 milioane) si suprafata, tot prost stau in materie de turism cu RV-ul si spun asta raportandu-ma la liderul detasat al europei de est, Croatia. Si noi si polonezii suntem la "etc".

5e19dec1b3ff4_stateuropadeest2.jpg.6cf2f2329e9b8a96f5484995591f429b.jpg

 

5e19de9c2ff76_stateuropadeest1.jpg.12f4fe9a5620d488624467befc80a49d.jpg

 

Aceasta statistica de la sfarsitul lui 2011 o aveam in minte cand am facut precizarea la care te referi, Mihai.

In tabelul 2 este vorba de noptile de cazare in camping.

Cu mentiunea ca in dreptul Romaniei cifrele sunt mult mai sus... spun asta gandindu-ma la cati dintre noi, cand am intrat intr-un camping... am si primit chitanta aferenta perioadei de campare. In scripte neamtul are dreptate tinand cont de datele oficiale, dar aici in Romania, din pacate, realitatea este alta.

 

în urmă cu 2 ore, Mihai-Arad a scris:

Cat despre  "specialistii polonezi in configurarea campervan-urilor au ajuns sa dea clasa la acest capitol firmelor de traditie din Europa, indiferent ca acestia sunt nemti, francezi sau italieni" , .... Nu-s deacord cu tine! Da-mi voie sa-mi exprim parerea. Nu vor fi NICIODATA peste cei mentionati de tine. Da, pot produce (manufactura) ieftin, la costuri mici (dar cu materie de calitate), produse de "top" pentru aceste RV-uri, (si nu numai!). 

 

Cat despre RV-ul Affinity , ...am vazut AutoBild si Promobil (editia germana). Frumos (placut) scris.

Astept sa vad "testele" , si ce spun cei din comunitatile RV (din vest).

 

Mihai, am bolduit ce probabil ai trecut cu vederea, m-am referit strict la configurarea campervan-urilor.

Inteleg ca nu esti de acord cu mine... "Nu vor fi NICIODATA peste cei mentionati de tine", dar imediat spui: "Da, pot produce (manufactura) ieftin, la costuri mici (dar cu materie de calitate), produse de "top" pentru aceste RV-uri, (si nu numai!)" Cu acest lucru pe care-l spui sunt si eu total de acord. Asta cred ca ne dorim toti, produse ieftine cu materiale de calitate.

 

Ca o paranteza vis-a-vis de ce fac nemtii. Campervanul pe care l-am achizitionat de nou din Germania in 2008 exista si azi in oferta Possl si Globecar (producatori specializati in campervan-uri sub licenta Dethleffs), in proportie de 95% aceeasi configurare. Polonezii de la Globe-Traveller, infiintati in 2009, au scos cateva configurari pe campervan cu totul deosebite, iar acum apar alti polonezi, care de azi, vor rupe gura targului... Affinity RV.

Mihai, eu, care de cativa ani urmaresc noile configurari aparute pe campervan-uri, dau un pronostic legat de aceasta editie deschisa azi la CMT Stuttgart si spun ca Affinity RV - Polonia va fi firma cu cea mai spectaculoasa/apreciata configurare la clasa "campervan". Nu-i nevoie sa fii de acord cu mine, este doar un pronostic pe care il dau. Vom trai si vom vedea.

  • Like 5

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nelu Predonu

@Klaudiu B

 

Fara compromisuri nu se poate. Nimic nu-i perfect pe lumea asta. Bafta multa la achizitie !

  • Like 3
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nelu Predonu
La 11.01.2020 la 17:44, Nelu Predonu a scris:

Mihai, eu, care de cativa ani urmaresc noile configurari aparute pe campervan-uri, dau un pronostic legat de aceasta editie deschisa azi la CMT Stuttgart si spun ca Affinity RV - Polonia va fi firma cu cea mai spectaculoasa/apreciata configurare la clasa "campervan". 

 

Pronostic confirmat ! Primul premiu a si venit pentru Affinity  Camper Vans - Polonia - "Campion Social Media" la salonul CMT Stuttgart

 

82613024_175751663815789_2931948365073612800_o.thumb.jpg.494d2769a797c72f6b79fa5bb7fe7d3b.jpg

 

Si sunt sigur ca dupa acest premiu vor mai urma si altele.

La CMT Stuttgart se sta la coada pentru vizitarea acestui campervan... campervan cu o configurare noua si inovatoare pentru aceasta clasa.

 

image.png.7ab987aa263d5f9d80654729930dd820.png

 

 

  • Like 2
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut C.

Ideea banchetei care se transforma in doua paturi suprapuse mi se pare geniala. Ideea bucatariei in spatele banchetei am vazut-o doar la autorulote integrate, s-o "indesi" intr-un campervan, este inca o provocare.
Singurul lucru care nu-mi place este baia ingusta, dar sunt constient ca nu le poti avea pe toate, mai ales intr-un campervan.
Oricum, asa cum a spus si Nelu mai sus, este un campervan foarte luminos si aerisit. Probabil va fi atractia salonului, vom vedea la final aprecierile pe care le va primi.
Si-au dorit sa prezinte ceva nou si au reusit.
Bravo lor!

 

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad
în urmă cu 5 ore, Nelu Predonu a scris:

Pronostic confirmat ! Primul premiu a si venit pentru Affinity  Camper Vans - Polonia - "Campion Social Media" la salonul CMT Stuttgart

 :salutare!:

Din curiozitate, "mi-am aruncat un ochi"  pe #CMT20 (Caravan Motor Turistic 2020) pe FB.

Da, primul premiu, .... a venit ! :OK: lor. Speram sa nu fie doar atat!

 

Pentru doritori, aici site-ul oficial !  

O prezentare video , direct de la #CMT20 (din pacate in lb. germana, asta l-am gasit).

 

Comparativ cu La Strada Nova EB | MJ 2020 (prezentat la #CMT 2020 in Stuttgart) cu pretul >100.000€ (la min. 3:47 se vede pretul), e rentabil, nu ?

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad

Ultimul comentariu pe aceasta tema!

Asa cum a spus si @Ionut C.  mai sus, " Probabil va fi atractia salonului, vom vedea la final aprecierile pe care le va primi. Si-au dorit sa prezinte ceva nou si au reusit.Bravo lor !"

 

Adaug, candva / cumva, trebuia sa apara si in bransa asta, o "solutie ieftina (nu neaparat si calitativ) pentru clasa mijlocie!

Felicitari ! 

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Bednar

Buna ziua,

Am o intrebare pentru cei care au sau au mers cu camper-van-uri: cum e nivelul de zgomot din spate? Intreb pt ca de curand cei de la haff au returnat leasingului o multime de campere, am avut ocazia sa merg intr-o parcare foarte mare cu cateva dintre modelele de vanzare de la banca si zgomotul este infernal. Sunt ele intr-o stare groaznica la 30-40-50.000 km sau asa fac toate? Ma refer la zgomote de mobila, usi, accesorii. Ma gandeam ca nu au vase in ele si nici accesorii de camping si suna ingrozitor. Pana acum de la rulota auzeam doar cupla anti-balans si uneori suspensia ei peste denivelari, in rest masina fara greieri. Tota camperele sunt pline de zgomote la drum denivelat/betonat? Daca da, sigur camperul nu este pentru mine.

Multumesc si duminica faina sa aveti.

 

PS. @Nelu Predonu Felicitari pentru complexitatea sfaturilor de aici!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adam Adrian

Salut, @Cristian Bednar Eu cred că e normal ca un autoturism sa fie mai puțin gălăgios decât un van(dubă).

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adam Adrian
La 13.01.2020 la 14:55, Nelu Predonu a scris:

Affinity  Camper Vans -

Îmi place foarte mult poziționarea patului si băii.Nu îmi place bucătăria langa pat. Iar bancheta din care se pot face 2 paturi suprapuse, pentru mine e inutilă(pentru că suntem 2 persoane).Pentru cei cu copii acea bancheta bănuiesc că e super. Daca o să mă apuc de o conversie cred că o să fac patul și baia ca aici, iar bucătăria cat mai mică și mai departe de pat.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I
în urmă cu 4 ore, Cristian Bednar a scris:

.. cateva dintre modelele de vanzare de la banca ...

le vinde firma de leasing? Exista vreun link ceva?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut C.
în urmă cu 17 ore, Cristian Bednar a scris:

Buna ziua,

Am o intrebare pentru cei care au sau au mers cu camper-van-uri: cum e nivelul de zgomot din spate? . Toate camperele sunt pline de zgomote la drum denivelat/betonat?

Ești sigur ca ai încercat un campervan și nu o semi-integrată? Un campervan bine izolat e aproape la fel de silențios ca un autoturism. 

E drept, campervan urile  de firma sunt izolate mai cu economie, totuși nu am auzit pe cineva sa se plângă de zgomot "infernal".

Contează foarte mult cum au fost exploatate...

  • Like 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Bednar

@Gabriel I Leasingurile / bancile care le-au primit apeleaza la revanzatori, nu CRED ca le vand direct. Eu am avut ocazia la un revanzator sa le vad si stiind de pasiunea mea pentru ele mi-a dat ocazia sa merg cu oricare in parcarea mare de la Romexpo.

 

@Ionut C.  Vorbesc de zgomotele interioare de mobila/accesorii bucatarie. Am mers cu cea cu alveola superioara mare si cu cea cu alveola superioara mai mica si mai aerodinamica. Toate pe platforma de Fiat parca.
 

Oricum pentru un om obsedat de detalii ca mine, zgomotele erau infernale. Ca exemplu, sunt in stare sa platesc manopera pentru demontat bord daca ma sacaie un zgomot sub plansa de bord. Bine ca la x3 nu sunt prea multi greeri greu de remediat ca o luam razna...

 

Am o usoara banuiala ca rulota ramane pentru mine solutia mai silentioasa la drum. Or fi zgomote prin rulota dar nu ajung pana in masina...

 

ps. Chiar ma gandeam ca dupa ce rulota mea a stat la @Ionut C. pt o gramada de nimicuri de remediat sa sun sa spun ca aduc un campervan sa il faca silentios pe partea de mobilier...

 

Multumesc colegilor pt clarificari

 

Seara buna tuturor

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I
2 minute în urmă, Cristian Bednar a scris:

....... bancile care le-au primit apeleaza la revanzatori...

Daca poti da un contact al revanzatorului iti multumesc anticipat.

Eu planuiesc sa imi schimb rulota si am incercat sa vb cu cei de la Haff, dar sunt dificil de contactat.

Multumesc.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut C.
în urmă cu 20 ore, Cristian Bednar a scris:

Vorbesc de zgomotele interioare de mobila/accesorii bucatarie. Am mers cu cea cu alveola superioara mare si cu cea cu alveola superioara mai mica si mai aerodinamica. Toate pe platforma de Fiat parca.

 Cea cu "alveola superioara" mare este cunoscuta ca "alkoven, iar cea "mai aerodinamica" este semi-integrata. Ambele au o structura de rulota fixata de un sasiu cu cabina (FIAT in cazul tau). Intradevar, sunt zgomotoase. Si ai incercat niste autorulote nemtesti (Burstner), cele italienesti pot fi chiar mai zgomotoase.
Campervanul este construit intr-o structura inchisa  (VAN). Acestea sunt cele mai silentioase, aproape la fel de silentioase ca un autoturism. Poti proba una cand vii sa ridici rulota. Ma tem ca te vei virusa, iar in curand vei schimba rulota cu un campervan... :)

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad

Te salut @Nelu Predonu ,

 

La 13.1.2020 la 13:55, Nelu Predonu a scris:

Si sunt sigur ca dupa acest premiu vor mai urma si altele.

 ... se pare ca la aceasta Expo, au ratat-o (inchiderea a fost pe 19.01).

Dar, pentru inceput e ok.

 

Aici, o lista cu "champions"! 

 

* ""Carado Van V 337   :autorulota: a primit anul acesta premiul DCC pentru siguranță.""

:salutare!:

Modificat de Mihai-Arad
icon

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nelu Predonu
acum o oră, Mihai-Arad a scris:

... se pare ca la aceasta Expo, au ratat-o (inchiderea a fost pe 19.01).

Dar, pentru inceput e ok.

Aici, o lista cu "champions"! 

* ""Carado Van V 337   :autorulota: a primit anul acesta premiul DCC pentru siguranță."":salutare!:

 

Salut @Mihai-Arad

Affinity Rv nici nu putea figura in lista cu "champions" pusa de tine... 

Affinity a aparut pe piata cu ocazia CMT 2020 in 11 ianuarie, deasemenea si camper van-ul prezentat de ei.

Premiile din lista "champions" au fost acordate pe data de 12 ianuarie. Cunoscuți producători de rulote, autovehicule, autoutilitare, precum și accesorii pentru vehicule și camping au trimis juriului peste 200 de produse din 15 categorii. Premiile "European Innovation 2020" au fost doar decernate cu ocazia CMT Stuttgart 2020.

 

Si atentie ! Carado Van V 337 este un RV semi-integrat, nu un van clasic (duba). Sigur, din denumire se poate naste usor confuzia.

 

Cat despre Affinity camper van... pana si cei de dincolo de ocean sunt impresionati...

https://gearpatrol.com/2020/01/21/best-luxury-camper-van-affinity/#2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.