Raul Radulescu

A 2-a autorulota a familiei - Fiat Ducato LMC Liberty

11 postări în acest subiect de discuţie despre A 2-a autorulota a familiei - Fiat Ducato LMC Liberty

A 2-a autorulota a familiei - Fiat Ducato LMC Liberty

Raul Radulescu

Salutare,

Dupa cum am scis pe celalalt topic, am vandut Citroenul care ne ramasese "mic"...

Si am luat camperul ce va fi descris in acest topic.

In primul rand, schimbarea camperului vechi a avut la baza urmatoarele chestii:

- nu avea servodirectie

- motorul cam slab - 71cp

- spatiu insufficient ptr. 2 adulti si 2 copii , desi avea 5 locuri de dormit, dar spatial efetciv era mic.

 

Asa ca am cautat ceva la aceeasi bani, dar sa indeplineasca conditiile de mai sus.

Am vandut Citroenul  cu 4700 euro si nu am cautat mult pana am luat LMC-ul cu 5100 euro.

E vorba despre un Fiat Ducato LMC Liberty 6400 din 1990.

In acte are motor de 2, 5 simplu si 55 kw, dar fostul proprietar a schimbat acest motor cu un motor de 2, 5TD - 70kw adica 95 cp care sunt excelenti.

Motorul e foarte nou, merge perfect, nu consuma ulei, porneste foarte usor.

Mi s-a spus ca a fost luat de pe un camper din 1993, accidentat,  care avea in jur de 85 000 km la bord.

Ma rog, important e ca motorul e bun si puternic.

Are evident servodirectie => va fi condus si de sotie, si e mai lung cu circa 1 m decat fostul camper.

Are 6 locuri de dormit, din care 2 in paturi suprapuse ptr. copii - ceea ce a contribuit decisive la decizia de cumparare.

Are baie cu cabina de dus separate, are frigider mare cu 3 cai, cu congelator mare.

Are aragaz cu 3 ochiuri din care merg doar 2....dar voi rezolva pe parcurs.

Are priza de gaz exterioara cu cupla rapida.

Are 2 butelii mari de gpl prinse de sasiu (cred ca fiecare e de 50 sau 60 litri)

Are terasa Fiamma de vreo 4 metri.

Are carlig de remorcare si suport ptr. 2 biciclete.

Are rezervoare mari de apa curate si gri.

Are veceu cu golire pe dedesupt.

Acoperisul e "vopsit" cu un fel de vopsea cauciucata gri, care a inceput sa se exfolieze.

Probleme:

- intre 70 si 90 km/h are un fel de vibratie foarte deranjanta care parca vine de la rotile din spate.....o sa schimb cauciucurile sa vad daca rezolv.

Culmea e ca daca trec de 90, nu se mai simte acea vibratie deranjanta. Datorita motoului bun si puternic, ajunge lejer la 110 - 120 km/h.

Si duce lejer o viteza de croaziera de 90..100 km/h (cam cu 20 km/h mai mult decat Citroenul).

- trapa principal era crapata si astfel erau infiltratii - am schimbat trapa cu una noua, se vede in poze.

- bateriile de la chiuveta bucatarie, baie si dus erau defecte, am rezolvat deja bateriile de chiuvete, ramane sa repar si bateria de la dus.

- rulota are un fel de sursa care preia curentul de 220 si-l transforma in 12v...sursa asta e defecta si am dat-o la reparat.

- rulota are o baterie de 100ah Jarett, deep cycle, care cred ca e la sfarsit de viata ….

- frigiderul are lipsa un buton care regleaza marimea flacarii pe gaz.

- franele erau approximative dar le-am reparat/inlocuit complet in service reprezentanta FIAT ocazie cu care am schimbat si amortizoarele pe fata, un tampon de motor, bieletele de directie etc.

Si am si reglat directia.

 

Apoi am trecut la imbunatatiri:

- sistem solar compus din 3 panouri flexibile de 100W fiecare legate la un regulator MPPT de 40A (asa scrie pe el, dar nu cred ca e MPPT).

 (mai am de "aranjat" firele pe acoperisul rulotei)

- voltmetre electronice in bord ptr. fiecare baterie (are si rulota din fabricatie ceva voltmetru analog pe panoul de control, dar nu functioneaza)

- urmeaza sa refac izolatia de pe acoperis, am gasit ceva interesant (un fel de vopsea cauciucat-bituminoasa) in Hornbach.

O sa mai revin cu chestii pe masura ce apar.

In prima decada din august vreau sa merg la mare si voi reveni cu info dupa acest drum.

Poze:

 

 

 

IMG_20190721_110929.jpg

IMG_20190721_110647.jpg

IMG_20190721_110732.jpg

IMG_20190721_110842.jpg

IMG_20190721_110935.jpg

IMG_20190721_110952.jpg

IMG_20190721_112146.jpg

IMG_20190721_112233.jpg

IMG_20190721_112538.jpg

IMG_20190721_112547.jpg

  • Like 3
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Sorin Nicolae Simionescu

Arata foarte bine! Sa o stapaniti sanatosi si sa va bucurati de ea oriunde vreti sa ajungeti! Am vazut cum ai pus panourile si cred ca o regandesc...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Drinovan Ovidiu

Detaliata prezentare! Felicitari pentru noua achizitie!

Legat de roti poate trebuiesc echilibrate la o vulcanizare! 

Iesiri cat mai frumoase!:)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul Radulescu

Multumesc de incurajari si urari.

Rotile au fost echilibrate toate...inclusiv rezerva.

O sa pun pe rand  rezerva in locul unei roti din spate, sa vad daca se modifica  vibratia...

Rotile din fata par ok, directia e ferma, nu trepideaza volanul….

Deci ma gandesc la rotile din spate.

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal

Felicitari pentru achizitie:OK: Sa aveti parte de ea, multe iesiri reusite drumuri bune va dorim cu noua:autorulota:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

S-o stăpâniți cu drag, drumuri bune și vacanțe frumoase! :OK: :autorulota:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul Radulescu

Simt nevoia sa mai scriu ceva din exeprienta mea, poate citesc viitori rulotisti si nu mai fac aceeasi greseala...

Cand m-am decis sa cumpar autorulota, nu stiam mai nimic despre ele.

Avusesem inainte o rulota mica hobby, dar dupa catev excursii cu ea, am renuntat la rulota tractate...

Asadar despre campere nu stiam mai nimic...am citit forumurile si asta a fost.

Nu-mi facusem "un plan", un "caiet de sarcini"...adica ce caracteristici tehnice sa aiba camperul (motor, spatiu, dotari etc) ….

Am pornit cautarea tinand cont practice doar de bugetul meu la vremea respectiva - circa 4000 euro in primavera-vara 2017.

Dupa sapatamani de scanat netul (in RO si DE) dupa campere….am decis sa iau din RO.

Sastfel am ajuns sa am mai multe oferte...

Cele mai ochioase erau din jud. Suceava: 2 campere din 1990.

In afara de anul de fabricatie nu prea aveau nimic in comun.

Una era Peugeot LM Liberty cu motor 2, 5td, servo, 6 locuri, 6.4 m lungime = 4600 euro (Falticeni)

Cealalta era Citroen, rulota Hobby, motor 1, 9 simplu, 5 locuri dormit, 5, 3 m lungime = 4100 euro. ( chiar in orasul Suceava)

(previzibil - din pacate - am cumparat-o pe cea mai ieftina).

Prima vizionata a fost Peugeotul, ne-a placut, am trecut la negociere...

Pana la urma eu am oferit maxim 3900 euro (ca sa am bani de motorina pana in Brasov), vanzatorul a zis ca 4300 e ultimul pret.

Deci nu ne-am inteles pentru vreo 400 euro.

Asadar am plecat la Citroen, care ne-a placut si ala, si la care vanzatorul (stiind ce vinde) a lasat din pret cat am vrut noi, comparand-o cu 3600 euro (parca).

Am luat Citroenul si m-am lovit de neajunsurile lui: motor slabut, lipsa servo, spatiu inerior inghesuit….

In plus avea o trapa sparta si avea ceva infiltratii la un colt de alcove.

Acest camper l-am folosit 2 ani, am bagat in el aproape 1000 euro (panou solar, trapa noua, reparatie alcov, un boiler etc.

Am facut cateva excursii faine - inclusive un semi-tur al Europei de 7000 km...si l-am vandut circa 4700 euro.

Si mi-am cumparat un camper Ducato LMC Liberty de 6, 4 m lungime, cu 6 locuri, cu motro de 95cp si servo....IDENTIC cu Peugeotul pe care nu am vrut sa dau 4300 euro....

Pe acest Ducato am dat 5100 euro.....Si am bagat in el asa:

- 4000 lei la reprezentanta FIAT ptr. o revizie complet, inclusiv schimb de frane, bucsi, bielete directie, amortizoare fata etc.

- 1700 lei pe sistemul solar

- 600 lei pe4  cauciucuri aproape noi….

 

MORALA: nu fii zgarcit...nu fii prea "drastic" in negociere...Daca gasesti ceva bun si (mai) scump nu rata ocazia.

Eu am pierdut vreo 2 ani si ceva bani ca sa ajung acolo unde puteam ajunge simplu atunci, sa iau acel camper cu 4300 euro. Chiar daca "negociam" cu proprietarul sa-i raman dator vreo 300..400 euro pana ajung acasa si mai fac rost de ceva bani.

 

Bine..nu zic ca Peugeotul ala era impecabil..probabil si la el aveam de reparat si investit (tin minte ca frigiderul era defect), nu avea copertina, etc.

Dar era mult mai bun decat Citroenul pe care l-am luat. (spatiu mai mare, servo, motor puternic etc)

Acum ma ocup cu izolarea acoperisului la Fiatul actual, cu ceva gen "cauciuc lichid" si ne pregatim de emrs la mare.

O sa revin cu detalii despre izolare si cu poze de la mare.

 

  • Like 5

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
MARIAN JIANU

@Raul Radulescu saiut si iti dau un sfat, nu te apuca sa faci ceva cu acel cauciuc fiindca gresesti, iti voi recomanda daca ma suni un baiat foarte priceput in izolatii si care lucreaza ca la carte si cu materiale de foarte buna calitate . mie mi-a facut o astfel de interventie, si mai ales ca este si aproape de tine este din Buzau.

Daca vrei sunama 0740976721

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Aurel Gevre
La 7/23/2019 la 10:34, Raul Radulescu a scris:

Multumesc de incurajari si urari.

Rotile au fost echilibrate toate...inclusiv rezerva.

O sa pun pe rand  rezerva in locul unei roti din spate, sa vad daca se modifica  vibratia...

Rotile din fata par ok, directia e ferma, nu trepideaza volanul….

Deci ma gandesc la rotile din spate.

 

Verificati cardanul ( daca auto este prevazuta cu asa ceva ) . Vibratiile de acolo s-ar putea sa fie .

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul Radulescu

Nu are cardan....

Cu izolatul acoperisului am terminat si deocamdata e bine, m-au prins vreo 2 ploi serioase si nici o picatura de apa nu s-a scurs in interior.

Totusi problema infiltratiilor pe langa trapa este din proiectare/fabricatie.

Tavanul rulotei e oarecum plat, si daca rulota sta in pozitie normal,   apa se strange cumva in jurul trapei, la baza cocoasei alcovului...

Si astfel in timp se infiltreaza.

Deci si reparatia mea e provizorie, pentru ca desi deocamdata nu mai sunt infiltratii, in timp situatia se schimba pentru ca apa se strange in acea zona.

Asa ca, pentru perioadele lungi de stationare, o pun cu 2 roti pe bordure, astfel incat plafonul sa fie inclinat si apa sa nu mai stea .

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.