Salutare, Dupa cum am scis pe celalalt topic, am vandut Citroenul care ne ramasese "mic"... Si am luat camperul ce va fi descris in acest topic. In primul rand, schimbarea camperului vechi a avut la baza urmatoarele chestii: - nu avea servodirectie - motorul cam slab - 71cp - spatiu insufficient ptr. 2 adulti si 2 copii , desi avea 5 locuri de dormit, dar spatial efetciv era mic.   Asa ca am cautat ceva la aceeasi bani, dar sa indeplineasca conditiile de mai sus. Am vandut Citroenul  cu 4700 euro si nu am cautat mult pana am luat LMC-ul cu 5100 euro. E vorba despre un Fiat Ducato LMC Liberty 6400 din 1990. In acte are motor de 2, 5 simplu si 55 kw, dar fostul proprietar a schimbat acest motor cu un motor de 2, 5TD - 70kw adica 95 cp care sunt excelenti. Motorul e foarte nou, merge perfect, nu consuma ulei, porneste foarte usor. Mi s-a spus ca a fost luat de pe un camper din 1993, accidentat,  care avea in jur de 85 000 km la bord. Ma rog, important e ca motorul e bun si puternic. Are evident servodirectie => va fi condus si de sotie, si e mai lung cu circa 1 m decat fostul camper. Are 6 locuri de dormit, din care 2 in paturi suprapuse ptr. copii - ceea ce a contribuit decisive la decizia de cumparare. Are baie cu cabina de dus separate, are frigider mare cu 3 cai, cu congelator mare. Are aragaz cu 3 ochiuri din care merg doar 2....dar voi rezolva pe parcurs. Are priza de gaz exterioara cu cupla rapida. Are 2 butelii mari de gpl prinse de sasiu (cred ca fiecare e de 50 sau 60 litri) Are terasa Fiamma de vreo 4 metri. Are carlig de remorcare si suport ptr. 2 biciclete. Are rezervoare mari de apa curate si gri. Are veceu cu golire pe dedesupt. Acoperisul e "vopsit" cu un fel de vopsea cauciucata gri, care a inceput sa se exfolieze. Probleme: - intre 70 si 90 km/h are un fel de vibratie foarte deranjanta care parca vine de la rotile din spate.....o sa schimb cauciucurile sa vad daca rezolv. Culmea e ca daca trec de 90, nu se mai simte acea vibratie deranjanta. Datorita motoului bun si puternic, ajunge lejer la 110 - 120 km/h. Si duce lejer o viteza de croaziera de 90..100 km/h (cam cu 20 km/h mai mult decat Citroenul). - trapa principal era crapata si astfel erau infiltratii - am schimbat trapa cu una noua, se vede in poze. - bateriile de la chiuveta bucatarie, baie si dus erau defecte, am rezolvat deja bateriile de chiuvete, ramane sa repar si bateria de la dus. - rulota are un fel de sursa care preia curentul de 220 si-l transforma in 12v...sursa asta e defecta si am dat-o la reparat. - rulota are o baterie de 100ah Jarett, deep cycle, care cred ca e la sfarsit de viata …. - frigiderul are lipsa un buton care regleaza marimea flacarii pe gaz. - franele erau approximative dar le-am reparat/inlocuit complet in service reprezentanta FIAT ocazie cu care am schimbat si amortizoarele pe fata, un tampon de motor, bieletele de directie etc. Si am si reglat directia.   Apoi am trecut la imbunatatiri: - sistem solar compus din 3 panouri flexibile de 100W fiecare legate la un regulator MPPT de 40A (asa scrie pe el, dar nu cred ca e MPPT).  (mai am de "aranjat" firele pe acoperisul rulotei) - voltmetre electronice in bord ptr. fiecare baterie (are si rulota din fabricatie ceva voltmetru analog pe panoul de control, dar nu functioneaza) - urmeaza sa refac izolatia de pe acoperis, am gasit ceva interesant (un fel de vopsea cauciucat-bituminoasa) in Hornbach. O sa mai revin cu chestii pe masura ce apar. In prima decada din august vreau sa merg la mare si voi reveni cu info dupa acest drum. Poze: