Dan Mardare

Montare panou solar

37 postări în acest subiect de discuţie despre Montare panou solar

Montare panou solar

Geo Ghinea

Felicitari pentru reusita montajului !

Asteptam poze pentru a ne inspira si noi ceilalati .

Va doresc o zi buna tuturor !

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Costica V.

Felicitari!!
Da, da, nea Mitica, asteptam POZE!!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
FlorinRFG

Buna dimineata!

 

Va rog frumos sa ma ajutati cu un sfat. Pe rulota am un sistem de panouri solare cu o baterie de 110A. Din aceasta cauza, mecanicul auto a zis ca am probleme cu alternatorul masinii cand rulota este conectata la masina. Aternatorul masinii scoate maxim 10A. Rulota este conectata la masina prin CAN BUS. Ce imi recomandati, sa deconectez acumulatorul remorcii sau sa opresc regulatorul pe perioada cat rulota este conectata la masina? Sau aveti un alt sfat?

 

Multumesc!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Mai in gluma, dar mai ales serios, eu te sfatuiesc sa schimbi mecanicul!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel K
în urmă cu 1 oră, FlorinRFG a scris:

Aternatorul masinii scoate maxim 10A

10A ? Cred ca e o greseala. Inseamna ca noaptea trage din baterie ceea ce niciun constructor nu prevede asta.

 

Trebuie separata bateria rulotei de cea a masinii cu ceva, astfel incat sa nu se plimbe curentol de la o baterie la alta cum vrea el, pentru ca ai ocazia sa le descarci pe ambele si sa nu mai poti porni motorul.

 

O varianta este Victron Orion tr 12/12-xxA, unde xx este amperajul maxim suportat, la tine sa fie in jur de 15A. (la o baterie cu Pb-acid, curentul de incarcare ar trebui sa fie in jurul a 10% din capacitate, maxim 20%). Daca ai masa comuna mergi pe versiunea non-insulated, e si mai ieftin si mai simplu de instalat (are 3 contactori, +de la alternator/bateria masinii, + de la bateria rulotei si al treilea masa generala, fata de 4 cel insulated, care are doua mase). El izoleaza bateriile si porneste sensul dinspre alternator/bateria masinii cand porneste masina, adica tensiunea creste peste o anumita tensiune si opreste curentul cand tensiunea scade la o tensiune (setabile la versiunile smart; smnart la Victron inseamna ca au bluetooth). Mai are si o "priza" cu posibilitatea sa tragi un intrerupator ca sa opresti de tot functionarea lui cand stai campat de exemplu, sa nu consume chiar deloc. Unii trag acest intrerupator chiar la contactul de pornire. Mai ai varianta cu un intrerupator cu telecomanda, daca nu vrei sa tragi fir, sund destul de ieftine.

 

Am inteles ca unii mai folosesc niste relee Cyrix tot de la Victron, mult mai ieftine dar nu cunosc prea multe despre ele. Am studiat si cumparat Orion dar cel mai probabil ca il voi vinde ca ulterior am trecut pe litiu si am reproiectat totul, ce ar fi facut el acum va face un smart bms12/200. (sunt in conversia undei dube).

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
FlorinRFG

NRLaurentiu@ Da, sincer si eu ma gandeam la asta, de aceea am si intrebat! Pentru ca am vazut ca aveti un duster 1, 5 dci, va rog frumos sa-mi spuneti daca in sarcina motorul are un zgomot, gen tacanit cu o bataie pe secunda. De fapt la mine de aici a plecat totul pentru ca masina functioneaza perfect, dar cand leg rulota si merg la 80-90 km/h, treapta 4, aprox 2500 rot/min, apare acest tacanit dar cu frecventa mult mai mica decat turatia motorului. Prima data am crezut ca este regulatorul de presiune, dar mecanicul a venit cu ideea de probleme la ambreiajul fuliei de alternator din cauza incarcarii. Ce parere aveti?

Modificat de FlorinRFG

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
FlorinRFG

@NRLaurentiu Da, sincer si eu ma gandeam la asta, de aceea am si intrebat! Pentru ca am vazut ca aveti un duster 1, 5 dci, va rog frumos sa-mi spuneti daca in sarcina motorul are un zgomot, gen tacanit cu o bataie pe secunda. De fapt la mine de aici a plecat totul pentru ca masina functioneaza perfect, dar cand leg rulota si merg la 80-90 km/h, treapta 4, aprox 2500 rot/min, apare acest tacanit dar cu frecventa mult mai mica decat turatia motorului. Prima data am crezut ca este regulatorul de presiune, dar mecanicul a venit cu ideea de probleme la ambreiajul fuliei de alternator din cauza incarcarii. Ce parere aveti?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

@FlorinRFG , cu/fara rulota, motorul are acelasi comportament. Tacanitul cu frecventa de o bataie/s nu apare la mine.

Nu stiu ce piesa/subansamblu numeste regulator presiune mecanicul dumneavoastra. Din cat stiu eu, alternatorul nu are ambreiaj, ci compresorul de aer conditionat, dar poate a mai evoluat tehnologia.

La mine (cu/fara rulota), dar si la alta Dacie cu acelasi motor, in sarcina, in intervalul 1.9oo-2.2oo la motor apare un tarait (precum avansul de la vechile Dacii cand era benzina f. proasta).

Alternatorul ar trebui sa scoata minimum 60 A (la masinile in varianta entry level, fara A/C). Incercati sa diagnosticati problema cu un electrician, nu cu un mecanic.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel K

Nici eu nu stiu alternatoare cu ambreiaj, alternatoarele smart sunt bagate si scoase din sarcina electronic in functie si de alte criterii, nu doar dupa cum cere bateria. De ex cand bagi piciorul in acceleratie brusc va decupla incarcarea si va merge "pe liber", nu ca i-ar pasa de tine ca sofer ci pe motiv de consum, sa uniformizeze cat de cat sarcina, ca la sarcina uniforma se obtine cel mai mic consum. Consum mic, noxe putine, ca sunt presati tare.

Cu ambreiaj sunt unele pompele de apa. In functie de temparatura motorului, rotorul cu palete e cuplat sau decuplat,  tot pe motiv de consum si noxe. Asta am aflat-o chiar pe masina mea. Cand am cumparat distributia am dat seria masinii la un magazin, a cautat, mi-a dat niste produse sa-mi aleg, am ales, dupa care m-a sunat ca nu e buna ca la mine trebuie cu pompa de apa cu contact electric. N-am inteles ce treaba are pompa de apa cu electrica, la montaj am intrebat mecanicul si m-a lamurit. Mi-a placut ingineria, nu mi-a placut pretul mai mare.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Costin Lipan

La Logan 1.6 MPI mi s-a rupt fulia de la alternator. Mecanicul mi-a spus ca este un defect frecvent si ca ar fi bine sa o inlocuim cu una de diesel, cu ambreiaj. Explicatia a fost ca in momentul in care motorul este turat, daca iei piciorul de pe acceleratie, turatia motorului scade mai repede decat turatia alternatorului, fortand fulia. Fulia cu ambreiaj actioneaza mai degraba ca un clichet: creste turatia axului alternatorului odata cu turatia motorului, dar la debreiere, lasa axul liber si turatia alternatorului scade mai incet. Intr-adevar ambreiajul acela scoate un tacanit foarte putin perceptibil, dar doar in situatia de care am mentionat (cand motorul are peste 3000 rpm si iei brusc piciorul de pe acceleratie,  se aud 3-4 pacanituri, dar extrem de incet, perceptibil doar daca esti foarte, foarte atent).

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornelsavu

Costin Lipan a explicat foarte bine. Exiata astfel de fulii.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.