Vizitator Anonim

Baterie Rulota - Montaj | Sfaturi

547 postări în acest subiect de discuţie despre Baterie Rulota - Montaj | Sfaturi

Baterie Rulota - Montaj | Sfaturi

Vlad Tocae

salutare

 

am cumparat un Beyeland Sprinter 430 recent adua din Olanda care nu are acumulator. As vrea sa ii pun unul in vederea iesirii in offcamping si de asemenea si un panou fotvoltaic..dar daca pt panou am mai gasit ceva informatii voiam sa cer o parere unde este mai bine sa montez acumulatorul?

Se pare ca in partea din dreapta a porbagajului ar avea niste console puse ca si cum ar fi "pregatita" pt a sustien o viitoare baterie..dar intrebarea este daca este ok sa fie in acelasi compartiment cu buteliile?
la modelul acesta pe mijlocul porbagajului sunt prevazute prinderi pt 2 butelii)

 

Intr-unul din chepengurile exterioare (care dau sub patul din fata) are panoul de sigurante si priza de alimentare 220. Cumva acea posibila consola se afla in portbagaj in pe celalata parte a peretelui desprtitor dintre portbagajul rulotei si chepeng

 

multumesc

vlad

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Ovidiu-Betty

Salut Vlad !

Preferabil ar fi pe osie sau cât mai aproape de aceasta și spre partea din față. 

Poți și spre spate, însă trebuie avut grijă la contrabalansarea cu altceva.

La stabilirea locului să ai în vedere și traseul cablurilor. 

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu-Betty

Pe partea stângă ai ușă de vizitare ?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cojocaru Andrei

Salutare,

In principiu ar trebui sa ai o ușa de vizitare spre exterior și tot acolo sa ai si cablurile bateriei, la carte spune sa fie într-un compartiment exterior bine izolat de rulota, sunt cav riscuri sa iți fiarbă sau sa ia foc bateria la o supraâncărcare am avut eu o problema la un utilaj, sa defectat releul de încărcare al acumulatorilor și a dat curent în ele pana au luat foc, nu prea ai vrea sa dormi în rulota și sa te trezești în aburi de acid.

 

O zi buna!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vlad Tocae

Multumesc de raspunsuri

am un chpeng / usa de vizitare si pe partea dreapta cum te uiti la rulota.. acolo este si panoul de sigurante..si acolo as lua in calcul sa o pun

chair daca este in interior.. ma gandesc ca e mai ok decat sa fie in fata in acelasi coompartimetn cu buteliile.. ma gandesc la eventuale scanei...

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Teo Raducanu
în urmă cu 5 ore, Vlad Tocae a scris:

Multumesc de raspunsuri

am un chpeng / usa de vizitare si pe partea dreapta cum te uiti la rulota.. acolo este si panoul de sigurante..si acolo as lua in calcul sa o pun

chair daca este in interior.. ma gandesc ca e mai ok decat sa fie in fata in acelasi coompartimetn cu buteliile.. ma gandesc la eventuale scanei...

 

acolo o am si eu pe partea dreapta in fata la panoul de sigurante, iar apropos de incarcarea peste limita , si degajarea de gaz(miros de acid)-eu de cand am rulota am incarcato acasa cu redresorul la max.admis si am stat in off camping aproape o saptamana pe valea cerbului, dar sincer numai iluminat interior exterior numai pe leduri, si nu sa intamplat nimic.

si inca ceva bateria este de 45 A .

acum am luat si un panou fotovoltaic de 100 a cu regulator sa o ajut cu minimum de reincarcare.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vlad Tocae

multumesc Teo.. 

imi este clar ca acolo trebuie montata... probabil cat mai aprope de osie..asa cum spunea si Ovidiu

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin

Salut, am avut si eu o rulota Beyerland, iar locul pentrun baterie era in portbagajul din fata. Eu am modificat instalatia si am pus bateria sub pat. Poti face poze la cablurile care iti ies in portbagaj, in principiu daca rulota este conectata la 220v pe cablurile respective la masurare ar trebui sa ai undeva la 14v.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vlad Tocae
La 3/21/2019 la 13:28, Ursu Florin a scris:

Salut, am avut si eu o rulota Beyerland, iar locul pentrun baterie era in portbagajul din fata. Eu am modificat instalatia si am pus bateria sub pat. Poti face poze la cablurile care iti ies in portbagaj, in principiu daca rulota este conectata la 220v pe cablurile respective la masurare ar trebui sa ai undeva la 14v.

multumesc de informatii

am modificat-o si acum am pus-o sub pat..deci e ok:)

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Iulian C.

Va salut cu respect!

Am citit cu interes paginile acestui post si negasind un raspuns pentru mine as dori sa va cer parerea.

Vreau sa imi fac sistemul pe 12v pentru off-camping la rulotica mea,  un Knaus 1992, cu ajutorul unui mare om :D @Fejer Antal si ma gandeam sa ii pun un transformator 220-12 care sa aiba si incarcare pentru baterie.

Momentan sunt 85-90% convins sa iau un acumulator AGM de ~ 100Ah, Bosch, Varta sau Banner neavand in plan in viitorul apropiat sa montez panouri.

Ce parere aveti in cazul meu, sa montez un transformator cu incarcare sau traf-ul(clasic) existent pe rulota + redresor(Lidl) ?

 

Multumesc anticipat!

 

Cu stima,

IC.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Redresorul de la Lidl incarcă cu max.3, 8 Ah...Deci dacă e vorba doar de menținerea bateriei in stare încărcata, acasă sau într-un camping, e OK...

Dacă de exemplu vrei să ieși și iarna cu rulota, panourile nu incarcă suficient și va trebui să suplimentezi încărcarea bateriei de la un generator sau altă sursă de 220V, atunci îți va trebui un incărcator mai mare, de la 7-10 Ah in sus, ca să ți-o încarce mai rapid.

Totul depinde de necesitătile tale, când, unde și cât ai nevoie să folosești bateria de pe rulotă...Baftă! :OK:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal

Salut @Daniel P

 Redresorul clasic merge la orice tip de baterie?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Nu e recomandat...îi va trebui unul dedicat, automat și "inteligent" :default_big_grin: care să știe încarcarea bateriilor tip AGM.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Iulian C.

Va salut dl. @Daniel P,

Sa inteleg ca cel de la Lidl nu se preteaza la baterii AGM ?

 

Cu stima,

IC.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P
57 minute în urmă, Iulian C. a scris:

Va salut dl. @Daniel P,

Sa inteleg ca cel de la Lidl nu se preteaza la baterii AGM ?

 

Cu stima,

IC.

Ba da...e foarte bun!

Numai că puterea de incărcare e mai mică și durează mai mult timpul de încărcare...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Iulian C.
8 minute în urmă, Daniel P a scris:

Ba da...e foarte bun!

Numai că puterea de incărcare e mai mică și durează mai mult timpul de încărcare...

Perfect, timpul de incarcare nu consider, cel putin momentan, ca ar fi o problema. 

Va multumesc pentru suport!

 

Cu stima,

IC.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Iulian C.

Va salut din nou!

 

Spuneam mai sus ca sunt 85-90% convins ca voi merge pe un AGM de 100 Ah.... 

Lucrul care ma streseaza cel mai mult este emisia de gaze care are loc in momentul incarcarii bateriei, mai ales pentru ca am copii mici.

Dupa o lunga discutie avuta cu un foarte amabil domn care lucreaza in domeniul bateriilor auto de ~49 de ani din Brasov, am constatat ca sunt din nou in punctul zero si nu stiu ce sa fac !

Conform informatiilor primite, toate bateriile au emisii, cele clasice mai mari, AGM-ul mai mici (nu discutam despre gel!)

Recomandarea primita a fost sa merg fie pe semitractiune(necesita mentenanta ca si cele clasice de altfel), fie pe AGM, dar in ambele cazuri sa prevad sistemul cu furtunas pentru evacuare gazelor in exterior. Tinand cont ca planul nostru era sa montam bateria sub "patul mare" la aprox. 0.5m de traf, aici ar trebui sa perfomez podeaua pentru evacuare sau, sa schimbam locatia in compartimentul din fata(protap) unde se afla si butelia.

De asemenea am luat in calcul si varianta unei baterii deep cycle(https://www.decathlon.ro/baterie-marine-110ah-id_8512946.html), dar nu imi este foarte clar daca are emisii sau nu, desi in specificatiile ei scrie "complet etans" :default_109:

 

In acesta situatie va adresez urmatoarele intrebari:

1. Cum ati rezolvat/ati rezolva problema evacurii gazelor ?

2. Spatiul de montat interior vs cutia din fata ?

3. Semitractiune sau AGM sau deep cycle-ul din link ?

 

Multumesc anticipat!

 

Cu stima,

IC.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Am o simpla baterie de mașină pentru moover, este poziționata sub banca și când ma leg la 220 se încarcă.
Nu am avut nici o problema, nici eu și nici alți mii de rulotisti. Din când în când ma uit sa vad dacă nu se umfla și atât.
In fata dacă ai buteliile de gaz este interzis prin lege în EU și bănuiesc și în România. Bunul simț și instinctul de supraviețuire spune ca acolo unde este gaz nu se pune curent, deajuns o mica pierdere și o scânteie, rezultatul îl imaginezi....

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sandu Silviu
în urmă cu 2 ore, Iulian C. a scris:

Va salut din nou!

 

Spuneam mai sus ca sunt 85-90% convins ca voi merge pe un AGM de 100 Ah.... 

Lucrul care ma streseaza cel mai mult este emisia de gaze care are loc in momentul incarcarii bateriei, mai ales pentru ca am copii mici.

Dupa o lunga discutie avuta cu un foarte amabil domn care lucreaza in domeniul bateriilor auto de ~49 de ani din Brasov, am constatat ca sunt din nou in punctul zero si nu stiu ce sa fac !

Conform informatiilor primite, toate bateriile au emisii, cele clasice mai mari, AGM-ul mai mici (nu discutam despre gel!)

Recomandarea primita a fost sa merg fie pe semitractiune(necesita mentenanta ca si cele clasice de altfel), fie pe AGM, dar in ambele cazuri sa prevad sistemul cu furtunas pentru evacuare gazelor in exterior. Tinand cont ca planul nostru era sa montam bateria sub "patul mare" la aprox. 0.5m de traf, aici ar trebui sa perfomez podeaua pentru evacuare sau, sa schimbam locatia in compartimentul din fata(protap) unde se afla si butelia.

De asemenea am luat in calcul si varianta unei baterii deep cycle(https://www.decathlon.ro/baterie-marine-110ah-id_8512946.html), dar nu imi este foarte clar daca are emisii sau nu, desi in specificatiile ei scrie "complet etans" :default_109:

 

In acesta situatie va adresez urmatoarele intrebari:

1. Cum ati rezolvat/ati rezolva problema evacurii gazelor ?

2. Spatiul de montat interior vs cutia din fata ?

3. Semitractiune sau AGM sau deep cycle-ul din link ?

 

Multumesc anticipat!

 

Cu stima,

IC.

A modern gel battery (also known as a "gel cell") is a VRLA battery with a gelified electrolyte; the sulfuric acid is mixed with fumed silica, which makes the resulting mass gel-like and immobile. Unlike a flooded wet-cell lead-acid battery, these batteries do not need to be kept upright. Gel batteries reduce the electrolyte evaporation...

Sursa: wikipedia...

 

Si bateriile cu gel au emisii...

 

La mine bateria sta in mobila de bucatarie si tot acolo sunt aerisiriile de la frigider.

Bateria are cele mai multe emisii in timpul incarcarii... dar depinde si de calitatea incarcatorului

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Iulian C.

Va salut!

 

Multumesc pentru informatii si pareri!

 

As dori sa va intreb daca are cineva idee daca acest acumulator de la Decathlon (https://www.decathlon.ro/baterie-marine-110ah-id_8512946.html) este normal sau agm ...

Intreb pentru ca l-am achizitionat deja (:D) si nu am nici o specificatie, manual, etc. si as vrea sa il pun putin la incarcat cu dispozitvul de la Lidl unde modurile de incarcare sunt diferite intre  clasic si agm.

 

P.S. Da, stiu, ar fi trebuit sa ma documentez mai bine inainte ....

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Iulian C.

Va salut,

 

Am rezolvat pana la urma :)

Pentru ca maine dimineata ne apucam de treaba am pus-o aseara la incarcat iar dimineata era full.

 

Inca o data v multumesc pentru sfaturi si pareri!

 

Cu stima,

IC.

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gigi Gavrila

Va salut,  de curand am achizitionat o rulota Abbey gts 214 din 1994 si a vebit cu doua prize , amandoua cu 7 pini, cel care a vandut-o mi-a spus ca una dintre ele este ptr incarcat bateria rulotei de la masina, va rog sa mi spuneti cum se rezolva acest sistem de incarcare, de unde se se vine cu cablu....daca trebuie alta mufa cu 7 pini la masina.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Buna ziua,  @Gigi Gavrila!

 

Exista topic dedicat pentru ceea ce doriti, aici.

 

Spor!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gigi Gavrila
în urmă cu 4 ore, NRLaurentiu a scris:

Buna ziua,  @Gigi Gavrila!

 

Exista topic dedicat pentru ceea ce doriti, aici.

 

Spor!

Multumesc mult si colegilor deasemenea ptr topicul foarte detaliat.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.