Claudiu Muresan

Va salut, saptamana aceasta am achizitionat prima noastra rulota.

21 postări în acest subiect de discuţie despre Va salut, saptamana aceasta am achizitionat prima noastra rulota.

Va salut, saptamana aceasta am achizitionat prima noastra rulota.

Claudiu Muresan

Am achizitionat o rulota Swift Sterling Europa 490 din 2003, iar toata lumea care a aflat de noua noastra achizitie au tinut sa ne spuna ce greseala am facut.

Toti mi-au zis la fel: 
Ce greseala, nu mi-as fi luat, nu merita, e prea mare, nu trage bine cu Bmw-ul, o sa rupi cutia automata o sa omori motoru. Nu o sa mergi des cu ea etc.

Suntem o familie cu 3 copiii, toti pana in 7 ani

Vanzatorul mi-a recomandat sa merg cu ea intr-un service la o verificare de saboti frana, rulmenti, telescop proțap si sa curat toate garniturile si sa pun silicon.

ce parere aveti, o sa regret achizitia? :)

6A3257B7-6EA5-48DD-BE33-EC3D5EF56B06.jpeg

DAD567F8-9FCA-4BF8-BCFC-8B7B5347FF56.png

1FBD922B-9A76-42EE-A2F6-2FFE94090CC6.png

A51D4CC2-293A-450E-A3B6-676EA14963D2.png

24DD57AD-F72F-4C97-90EA-21B9B3824C67.png

03E86825-DB88-4072-A40E-6B255B2ABE03.png

Modificat de Claudiu Muresan

Distribuie această postare


Link către postare

Teo Raducanu
11 minute în urmă, Claudiu Muresan a scris:

Am achizitionat o rulota Swift Sterling Europa 490 din 2003, iar toata lumea care a aflat de noua noastra achizitie au tinut sa ne spuna ce greseala am facut.

Toti mi-au zis la fel: 
Ce greseala, nu mi-as fi luat, nu merita, e prea mare, nu trage bine cu Bmw-ul, o sa rupi cutia automata o sa omori motoru. Nu o sa mergi des cu ea etc.

Suntem o familie cu 3 copiii, toti pana in 7 ani

Vanzatorul mi-a recomandat sa merg cu ea intr-un service la o verificare de saboti frana, rulmenti, telescop proțap si sa curat toate garniturile si sa pun silicon.

ce parere aveti, o sa regret achizitia? :)

6A3257B7-6EA5-48DD-BE33-EC3D5EF56B06.jpeg

DAD567F8-9FCA-4BF8-BCFC-8B7B5347FF56.png

1FBD922B-9A76-42EE-A2F6-2FFE94090CC6.png

A51D4CC2-293A-450E-A3B6-676EA14963D2.png

24DD57AD-F72F-4C97-90EA-21B9B3824C67.png

03E86825-DB88-4072-A40E-6B255B2ABE03.png

 

te rog nu fii dezamagit-multi nu cunosc, posteaza aici datele rulotei, si datele masini pe care o detii si atunci colegi de pe acest forum te va ajuta si nu vei fi dezamagit de ceea te va invata.

si eu detin o englezoica de 850 kg masa max, 1150 kg.si o trag cu un Ford focus 1.8-merge un pic mai greut dar merge.

Distribuie această postare


Link către postare
Marian Popa

Salut @Claudiu Muresan :noroc:

Eu n-as zice ca ai facut o greseala, rulota arata foarte bine, s-o stapanesti sanatos si s-o plimbi cu mare drag.

Dar... da-ne mai mute date despre greutatea rulotei si puterea motorului masinii cu care tragi...ok este un BMW

Mie rulota imi place mult ! :OK:

Distribuie această postare


Link către postare
Stefan Adam

Să o stăpâniți sănătoși și să vă bucurați de ea ! 

Dacă nu are probleme ascunse, infiltrații, rupturi, probleme cu actele, de care nu ai știut, n-ai nici cel mai mic motiv să regreți.

Nu cred că ai cumparat rulota fără să verifici cât poate tracta mașina. 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Claudiu Muresan

Masina este un BMW touring seria 5 , 184cp, cuplu maxim 380N/m, motor de 2000cmc. Poate tracta maxim 2000kg.

Rulota are 1408 mma si 1100 masa efectiva

Modificat de Claudiu Muresan

Distribuie această postare


Link către postare
Stefan Adam

Cu performanțele astea ale vehicului trăgător n-ai de ce să-ți faci probleme.

Apoi cât de des o să ieși cu rulota depinde numai de tine, nu de gura lumii.

Cât despre părerile neavizate de genul " rupi motoru', spargi cutia" n-are rost să le iei in seamă dacă ai in vedere zicala șoferească " respectă fierul și te va respecta si el pe tine".

Distribuie această postare


Link către postare
Radu Catalin

         Asta e fain in Romania: ca nu ne plictisim :) ... noi ca popor ne pricepem la fotbal, la masini si, mai nou, la justitie :) In fine... Daca fabricantul masinii a scris in documente ca masina fabricata de el poate tracta max. 2000 kg, cine suntem noi sa spunem ca nu e asa ?

         E clar ca cei care spun ca vei "rupe cutia" se pricep de minune  :) ... Nu stiu ei exact cum functioneaza treaba, dar sigur au un prieten, un vecin sau poate un cumnat care stie mai bine decat fabricantul, care ce sa vezi ? Intentionat iti scrie in acte ca poti tracta o remorca, doar, doar iti crapa cutia si motorul pentru ca apoi sa mergi la el sa o repari :):) 

@Claudiu Muresan fii binevenit in randul rulotistilor ! Oamenii care isi doresc si altceva de la viata in afara de cenusiul cotidian...:default_bun_venit: 

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Marian Popa

Claudiu, eu cred ca este OK...."prietenii" care te-au "incurajat", indruma-i sa-si dea cu parerea despre bucatarie, croitorie sau plante medicinale, li s-ar potrivi :laughing:

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Sorin  Leitoiu

@Claudiu Muresansa o stapanesti sanatos !  Cateodata noi :rulotisti: mai suntem si carcotasi si suntem invidiosi pe cei ce au rulota mai frumoasa decat a nostra :default_big_grin: asa ca nu te supara si sa te bucuri de ea :OK:

Distribuie această postare


Link către postare
Claudiu Muresan

Multumesc de incurajari. Cuvinte frumoase, oameni faini

Distribuie această postare


Link către postare
Claudiu Muresan

Ma puteti ajuta cu raspunsul la o intrebare. Am schimbat cupla normala cu una antibalans tot al-ko. Dupa ce o cuplez pe carlig, se ridica butonul verde,  Care mai e utilitatea clapetei rosii din dreapta care se ridica in sus sau sta orizontal, respectiv butonul rosu din stanga care se invarte doar in sensul pe care scrie “on”. Am tot invartit de el dupa ce am cuplat dar nu am sesizat nici o schimbare. La clapeta rosie din dreapta la fel, nu se schimba nimic

034CAF5B-0462-432B-B45C-34711AFC3B77.jpeg

Distribuie această postare


Link către postare
Stefan Adam

Citeste aici.

Distribuie această postare


Link către postare
Claudiu Muresan

@Stefan Adam am citit 30, 40 de pareri. Pe scurt trebuie verificati si tachetii de uzura si amortizorul din proțap. Si eu in mers la denivelari simteam uneori ca smuceste masina. Probabil amortizorul e de vina

Distribuie această postare


Link către postare
Vana Petre
în urmă cu 8 ore, Claudiu Muresan a scris:

Care mai e utilitatea clapetei rosii din dreapta care se ridica in sus sau sta orizontal, respectiv butonul rosu din stanga...

034CAF5B-0462-432B-B45C-34711AFC3B77.jpeg

Utilitatea este ca maneta roșie "strange" sabotii antibalans pe bila carligului.

Distribuie această postare


Link către postare
NRLaurentiu

Buna dimineata,  @Claudiu Muresan !

 

Iti voi descrie mai jos pasii pe care trebuie sa-i urmezi cand cuplezi protapul la carlig. Decuplarea o faci in ordine inversa.

 

Pasul unu: maneta argintie sa fie in sus (ar trebui sa stea singura),  maneta din dreapta sa fie si ea in sus, iar rotita desfacuta pana simti o mica, doar o MICA impotrivire, apoi te opresti din desfacutul ei (asta daca mai are o piesa de care voi vorbi mai departe). Daca insisti cu rotitul ei pentru a o desface, o sa iasa, mai bine zis o sa "zboare" un o-ring de siguranta care tine sabotul din acea parte sa nu cada. Rolul sigurantei este ca atunci cand nu e pe carlig sa nu iasa sabotul si sa nu stea in "gabarit" atunci cand o pui pe carlig. Deci, nu-i bai mare, doar atentie sa nu iti dai de lucru! Apoi o pui pe carlig si lasi protapul in jos. Maneta argintie se va lasa in jos, iar indicatorul verde apare, dupa cum ai si observat cand se ridica "tumburelul". Asta iti indica DOAR ca a intrat pana la capat carligul! Atat! De asemenea, mai exista un indicator in zona prinderii manetei argintii. Acela iti indica daca stiftul de blocare a intrat sub bila. Iti recomand sa verifici intotdeauna acest fapt, urmand pasul doi:

 

Pasul doi: fara sa lasi maneta rosie sau sa umbli la rotita rosie, ridici protapul de la manivela rotii de manevra! Este foarte important acest pas! Asa verifici daca stiftul de siguranta a intrat sub bila si aceasta nu iese din cupla. Vei observa ca se va ridica si masina odata cu protapul. Daca se intampla asa, inseamna ca s-a cuplat bine. Daca iese protapul din carlig, inseamna ca ai o problema cu stiftul de siguranta si trebuie s-o rezolvi inainte de a pleca la drum!

 

Pasul trei: strangi rotita rosie pana cârâie (daca e in stare buna de functionare). Apoi vei lasa maneta rosie in jos. Daca nu simti nici o impotrivire cand ajunge in partea de jos si se lasa foarte usor, inseamna ca ai sabotii uzati si va trebui sa-i schimbi. Sau (improbabil) bila are diametrul mai mic decat cel standard pentru cupla. De asemenea, indicat ar fi sa observi ochiometric suprafata concava a sabotilor de frictiune sa nu aiba urme de vopsea de la carlig. Chiar daca se vor strange pe carlig, nu va fi eficienta frecarea.

 

Si cel mai important este sa verifici toata cupla, pentru ca arata rau vopseaua de pe ea. Observa defectele posibile din pasii descrisi mai sus si remediaza. Daca este cazul sa-i schimbi, setul de saboti nu este foarte scump. De asemenea, bila de la carlig trebuie s-o slefuiesti bine de tot, pana iti faci freza in ea! Nu este o gluma, trebuie sa arate precum discul de frana, pentru a fi eficienta frecarea.

 

La final iti recomand ca la manevrele de parcare sa ridici maneta rosie si sa desurubezi un pic si rotita rosie, astfel ansamblul masina-rulota va fi mai flexibil si deci mai manevrabil.

 

Spor!

  • Like 7

Distribuie această postare


Link către postare
Daniel P

S-o stăpâniți cu drag și să vă ofere cele mai frumoase vacanțe! :noroc:

Distribuie această postare


Link către postare
Cristian Baetu

Niciodata, dar NICIODATA sa nu regreti pasul facut . TU stii cel mai bine ce este bun pentru tine si familia ta. Deodata ce tie ti-a placut, asta conteaza cel mai mult. Acum bucurati-va de ea, si sa aveti parte de iesiri minunate !!!

PS: Rulota arata extraordinar, eu am tot englezoaica si sunt foarte multumit !

Distribuie această postare


Link către postare
Drinovan Ovidiu

Frumoasa si moderna!

 

  Saboti se schimba daca nu mai prind franele rulotei cand franezi, rulmenti daca auzi la tractare prin caroseria masini un zgomot la rulare si telescopul de la protap se mai umple cu ulei daca cand apesi spre rulota pe cupla merge prea usor!

 

 Sa o stapaniti sanatosi si iesiri frumoase!

 

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Florin Males

Felicitări pentru achiziție. Foarte frumoasa rulota. Sa o stăpâniți sănătoși. 

Distribuie această postare


Link către postare
Raul G

Fii binevenit printre noi, să ai parte numai de călătorii minunate cu căsuța 

Si noi suntem o familie cu 3 copii, nu am plecat urechea la gura lumii, ci ne-am cumpărat ceea ce făcea pentru noi, nu regretam nici o secunda și sunt sigur că nu o veți face nici voi. 

Distribuie această postare


Link către postare

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.