Cojocaru Andrei

Inceput de drum in tainele rulotelor

12 postări în acest subiect de discuţie despre Inceput de drum in tainele rulotelor

Inceput de drum in tainele rulotelor

Cojocaru Andrei

Buna ziua tuturor,

Deschid acest topic din nevoia de înțelege anumite lucruri

Dețin cu autovehicul Dacia Duster 2015 4x4 1.5DCI 109cp si intenționez sa achiziționez o rulota de Anglia pentru vacante cu familia mai precis o Bailey Ranger 460 

 

1. Nu am carlig de remorcare instalat am tot cautat, citit pe forumuri... dar nu îmi spune nimeni dacă pentru rulotele de Anglia am nevoie de instalație electrica cu 13 sau 7 pini.

Am vorbit cu cei de la art-motors, Iuliu Maniu acum sunt in preciziei, si mi-au recomandat sa imi instalez priza cu 13 pini + modul can-bus am nevoie de acest modul?

Ce imi recomandați sa imi instalez eu carligul de remorcare avandin vedere ca sunt inginer electronist iar unul dintre fini este mecanic, sau sa nu risc si sa ii plătesc pe cei care fac asta în fiecare zi. 

2. Bateria cu care este dotata rulota se încarcă in ce rulota este tractata (adică de la instalația electrica proprie a autovehiculului) dar când sunt legat cu ea la rețea de 220 de încarcă sau am nevoie tot timpul de un redresor ca sa încarc bateria rulotei.

Dar ce ma sperie cel mai tare este cum am sa trag rulota... am ceva kilometri conduși pana acum, cred ca ma apropii de un milion dar nu am tras niciodată o remorca dar cred ca cu mult calm atenție si prudenta învăț sa o fac și pe asta.

 

O zi buna tuturor! 

 

 

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Draghiciu Dumitru

de obicei rulotele de Anglia au 2 prize de 7 pini unul de mers si celalalt de incarcare. Trebuie sa vezi ce are rulota in dotare.

In rulota trebuie sa fie o baterie care se incarca de la masina pe priza de 7 pini sau pe 220V prin priza exterioara avand si redresor.

 Modul can-bus cred ca este necesar daca masina nu a fost prevazuta cu carlig din fabrica

Condusul cu rulota agatata nu implica mari probleme dupa 2-3 deplasari te obisnuiesti.

MMA-UL (greutatea maxima admisa ) a rulotei poate fi o problema pentru masina ta mai ales cand pleci si este incarcata masina si rulota dar poti verifica aici:

https://towcar.info/GB/

 

Rezultatul aici

https://towcar.info/GB/outfitmatch.php

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Drinovan Ovidiu

  Nu trebuie sa-ti faci griji cu condusul, doar ca vei avea o viteza de mers mai mica (80-90-100km/h) pentru a controla mai bine ansamblul si a nu intra rulota in balans!

  La mersul cu spatele e putin pe dos, dar se poate exersa! 

  In cazul tau nu cred ca se depaseste intreaga greutate maxima a ansamblului de 3500kg pentru categoria B.Daca se depaseste trebuie facut un curs pentru categoria BE care iti permite sa conduci cu o greutate maxima a ansablului de pana la 4250kg.

  Legat de prizele de pe rulotele englazesti aceste pot fi 2.Una pentru luminile de circulatie a rulotei(poziti, stopuri, semnalizare, mers inapoi si ceata) si cea de a II-a pentru tot ce este necesar in interiorul rulotei (iluminat, frigider, incarcare baterie).

  E bine sa montezi pe masina o priza cu 13 pini si eventual exista un adaptor de la 2 mufe cu 7pini la cea de la masina cu 13 pini ce de gaseste de cumparat!

 

5c6eaa5f201d6_Adaptorrulotaenglezeasca.JPG.b232d583d173d32398e6ab1444e57f5e.JPG

 

 Legarea la canbus-ul face ca printr-un fir sa ajunga informatia la calculatorul masini si sa-ti arate printr-o lampa aprinsa pe bord ca exista rulota/remorca cuplata si astfel pune in functiune un releu ce trimite tensiune la pinul 10 al mufei pentru alimentarea frigiderului sau incarcarea bateriei! Din cate am vazut eu nu merge sa incarci bateria cu frugiderul pornit,

deoarece la cei 9A care ii ia frigiderul nu mai ajunge tensiune de incarcare de 13, 8-14.4V la o sectiune a firului de 2, 5mm.

 E bine sa faca montajul un electrician de la reprezentanta si care a mai facut acest lucru pentru a se lega cu firele exact unde trebuie sau daca nu poti incerca si tu conectandu-te la firele pregatite pentru alimentarea mufei de masina si eventual suplimentarea acestora cu un fir de plus si siguranta direct de la baterie folosind si un releu care este alimentat de la contactul masini!

 Spor!:)

 

 

 

priza_13_pini_-_1.png

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ghita

Am mutat discutia aici.

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cojocaru Andrei

Ieri mi-am montat cârligul și instalația electrica la mașina, am fost la cei de la ATI motors, mulțumit de manopera dar dezamăgit de calitatea instalației electrice, cabluri foarte subțiri pentru.

Vreau sa fac următoarea modificare mai precis a pinilor 9, 10, 11, 13.

Pinii 13 si 11 sun pini (-) au fost legați direct cu strap din pinul 3... vreau sa găsesc o masa ok pe mașina și ii înlocuiesc cu doua cabluri MFY (VLPY) de 2.5mmp

Pinul 10 care este plus de la contact vreau sa îl înlocuiesc cu un plus permanent (cablu MFY de 2.5mmp)  in serie cu un releu de 50A normal închis care când pun contactul începe intra pe deschis cu o siguranță de 20A sau 25A)

Acum vine întrebarea mea... Ce face pinul 9 care este plus permanent?

Având în vedere ca instalația a venit cu cablul de plus permanent (pin 9) de 1.5mp, care alimentează modulul CAN-BUS,  rulota exercita o sarcina mare pe acest pin? In consecință trebuie sa il înlocuiesc si pe acesta cu un conductor mai gros? sau cel mai important este pinul nr. 10 care încarcă bateria rulotei.

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

pinul 9 si 10  sunt pentru pentru rulota, frigider si baterie si trebuie sa fie de 2, 5 mmp

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Dacă tot vrei să faci înlocuirea cablurilor subțiri cu altele mai groase de 2, 5 mm, și e bine ce vrei să faci, eu in locul tău aș merge pe unele de 4 mm, ca să nu mă doară capul...Baftă! :salutare!:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cojocaru Andrei

@Daniel P

La asta m-am gândit și eu dar sunt condiționat de papuci mama (de la releu) de care nu găsesc de 4mmp..... iar cablul de (+), pin 9 trece prin modulul canbus...

Modificat de Cojocaru Andrei

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Panait Constantin

Salut, ieri am montat si eu  carligul(singur in rampa de la garaj) la fel si priza nr 1 cu 7 pini. Rulota este englezeasca, Elddis Shamal XL cu 2 prize de 7pini. Logica mea este urmatoarea:

- carligul ales corespunzator masinii vine cu suruburi noi, doar demontezi de pe masina si montezi altele, eventual tai din bara 2 cm cu o foarfeca de tabla un mic decupaj. Dupa cateva tutoriale sigur operatia asta o poate face cineva usor (dificultate 3);

- priza de 7 pini si cablajul decent aferent deja montat, pe culori, cu poze de montaj, cu clipsuri de prins pe cablajul masinii. mai adaugi si tu o rola de banda, se desfac stopurile sa ajungi la cablaj R and L si ai acces direct prin bara la carlig. Eu voi pune 2 de 7pini pentru ca am si alte remorci/peridoc apicol/barcs care au by default de 7 pini si cred ca la un adica pot separa utilitarele din rulota fata de semnalizarea rutiera, de ce cu adaptore din 13 (la carlig) in 7 sau din 13 in 2x7, zic si eu, combinatia o face fiecare si in functie de necesar, de ce ai prima data rulota sau carligul sau ce te costa mai ieftin si este mai util, sa modifici  sau sa adaptezi, in genere sunt de 7 pini pe la noi.

 

 

20190630_202048.jpg

20190630_162914.jpg

20190630_163041.jpg

20190702_210434.jpg

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Panait Constantin
5 minute în urmă, Fejer Antal a scris:

Am uitat sa mentionez o juleala mica la mana(recomand manusi textile cu fata de cauciuc) si am tras bine de crichet la cheie sa strang bine suruburile.:multumesc!::rulotisti:

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Salut,  @Panait Constantin!

 

Daca bugetul iti permite, ai putea simplifica numarul prizelor, al firelor, dar mai ales utilizarea de-a lungul timpului a remorcilor. Cum? Montand o priza cu 13 pini la masina si un stecher cu 13 pini la rulota. Iar pentru a conecta fisele cu 7 pini de la celelalte remorci, exista un adaptor de la 13 pini la 7 pini, ieftin, mic si usor.

 

Spor!

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.