Raduvasil

Transformare partiala fără omologare?

7 postări în acest subiect de discuţie despre Transformare partiala fără omologare?

Transformare partiala fără omologare?

Raduvasil

Salut!

După câteva săptămâni de cautat pe net, dar și pe teren, am ajuns la concluzia ca de un buget sub 10.000 E nu prea îti poti cumpara o autorulota decenta. De aceea m-am îndreptat către varianta unei dube modificate. Din nou, aici apar probleme legale si de siguranța pasagerilor. 

Asa ca in dimineata asta mi-a venit următoarea idee:

-dubă de marfa cu 3 locuri (suntem 3 cu totii) in față si perete despărțitor cu fereastra pe care eventual o scot

-compartimentul de marfa izolat și mobilat cu tot ce trebuie, dar fără gaz, doar un aragaz de voiaj conectat direct la butelie

-încălzire webasto

- curent electric cu panouri solare mobile pe care le pun deasupra doar cand parchez si in mers de la alternator stocată într-o baterie cat mai mare

-ferestre si aerisiri din constructie sau, aici nu cred ca mai scap, omologate RAR

Toate, carate in dubă, ca orice alta marfa.

Vedeti vreun motiv pentru care as fi in ilegalitate?

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Sorin S

Salut , ești în ilegalitate și de ce îți spun imediat.

Mașina este omologata autoutilitara transport marfa daca scoți peretele despărțitor devine autoutilitara transport persoane . Daca nu scoți peretele dar ajungi la ITP ( care se face din an in an) la verificare deoarece este mult mai grea după modificare nu vei trece.

Pentru modificare îți trebuie lemn și placaj ușor nu TEGO sau PAL îți trebuie ceva gen OSB sa fie ușor altfel mașina cu tot ce trebuie în ea ajunge la o greutate care depășește ceea ce este trecut în carte .

Investiția va fi destul de mare și anume ;

Pentru loc mai mare îți trebuie mașina mai lunga , singuri care au mașini de volum sânt WV respectiv Crafter

MB respectiv sprinter

Iveco respectiv Daily

Motoarele vor fi pe măsură 2.3 , 2.5 sau 3.0

Interior;

Tot ce însemna interior daca le cumperi noi te vor rupe la preț , ex; frigider nou 800euro

Wc+baie 1000 euro.

Izolația 

Ceva ușor costa destul de mult , trebuie ceva ingnifugat pentru siguranța ta și a familiei.

Instalație electrică;

Panouri , regulator , baterie , cablaje te duce la 600 euro lejer.

Bazine de apa , pompe sau pompa .

Compartiment butelie care trebuie bine gândit , gazul este gaz.

În vest nu vei putea merge prea liniștit , acolo sânt legi , daca te prinde fara omologare te rupe cu amendă.

Daca depășești greutatea îți trebuie categoria C , tahograf și atestat transport .

Daca te oprește ISCTR in Romania amenda direct .

 

Părerea mea este să cauți ceva făcut de fabrica , daca nu găsești așa ceva te îndrepți spre autorulota cu alkov sau semiintegrata sau poate o integrata dar mai greu.

 

Daca ai copil mai mic nu este indicat autorulota sau duba transformata , nu o poți lăsa în locație și să mergi sa te plimbi sau sa cumperi ceva decât cu bicicleta sau apelează la un prieten până la un moment dat.

La 10000 de euro găsești daca cauți atent ceea ce vrei.

Gândește-te că o dubă bună nu o iei sub 8 9 mii de euro plus investiția

Poți găsi duba euro 3 sau maxim 4 , mai nou se va introduce taxa de poluare in impozit .

Taxa se va aplica in funcție de norma și dacă are sau nu DPF și nu cred că va fi ieftină.

Calculează puțin impozit +poluare , ITP anual, asigurare , rovinieta .

La rulota impozitul nu sare de 30 Ron +ITP la 3 ani și în cel mai rău caz parcare ..

 

 

O zi buna

 

 

  • Like 2
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raduvasil

Cred ca nu m-am facut bine inteles...

Cumpăr o dubă de marfa cu loc sofer si inca 2 locuri, cu perete despartitor. In partea din fata nu modific nimic. In spate îi adaug 2-3 ferestre si 1-2 aerisiri pe care le omologhez. Apoi pun o podea solidă și o izatie interioară având grijă să îmi las niste "urechi" prinse solid de caroserie. Încarc in dubă niste mobilier: o canapea extensibilă, o masă, un corp standard de bucătărie cu frigider, chiuvetă, iar în locul aragazului modific si incastrez o butelie de voiaj cu arzător. Apa curata si murdară pentru si de la chiuvetă in doua bidoane sub ea, cu o pompa la 12v. Frigiderul la 12v sau 220v, fără gaz. Mai pun o toaleta ecologică cu fereastra prin care se scoate cutia îndreptată spre ușă din spate, ca sa nu pun ușă exterioară. Lângă si o cabina de duș cu un bidon alături cu apa curata si pompa de 12v in care pun apa rece din rezervorul de la bucătărie si o cana-doua infierbantata la aragazul de voiaj. Sub cabina, cumva, un rezervor de apă gri cu golire pe furtun pe usile din spate. Mai bag un dulap si orice mai încape si e necesar. Pe exterior pun un carlig pe care asez un suport de biciclete. Sus, pe un portbagaj, doua panouri solare montate pe un suport rigid cu un sistem de prindere/ desprindere rapid pe care le demonteze ori de câte ori pornim la drum si le depozitez în interior. Toate de mai sus se prind zdravăn in podea si in "urechile" de care vorbeam. 

După toate astea, dubă cand va fi în mers va fi doar o dubă cu niste marfa, iar cand va sta pe loc va fi un fel de autorulota, cu nivel de confort ceva mai scazut si din care ar trebui să cobori pentru a ajunge pe locurile din fata (asta dacă nu cumva preferi sa intri pe geamul peretelui despărțitor).

In condiție acestea, care ar fi problema legală?

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Anghelescu Anton

:salutare!:Buna ziua.

Anul trecut am renuntat la rulota, dupa 12 ani, si am cumparat o autoutilitara Renault Trafic si m-am apucat de amenajare.

2 paturi suprapuse, dulap, toaleta cu chiuveta si pompa pt.apa murdara care o colectez in bidon.

La Galati am montat Webasto original[ cu garantie 2 ani].

In toamna am facut ITP-ul fara probleme.Daca nu demontezi panoul despartitor si nu modifici caroseria nu ai probleme.Am trecut prin filtre ale politiei in timpul pestei porcine fara comentarii.

Greutatea nu ai cum sa o depasesti cu ceea ce vrei sa montezi.Masina ramane N1.

Am parcat peste tot unde este permisa parcare autoturismelor.In concluzie nu va faceti probleme.Bafta.5c694b5a28f54_cocedii012.jpg.ca83a5b15bd3b61b120287fd7170a9d1.jpg5c694a81ebec4_cocedii024.thumb.jpg.2f25979ba335b4a753aaa4cc0edf83dc.jpg5c0be2c14ba0b_imaginilemele012.thumb.jpg.d58df24f87dd082cb3c873a06c8faf7f.jpg5c4492e46911a_imaginilemele027.thumb.jpg.b69155c574fef3a1da93b469351b6f99.jpg5bf1323e5aac7_rulota061.thumb.jpg.f9dcdb3cf9339a0dd93a878eedfedab4.jpg5c0be29ef3bd0_imaginilemele007.thumb.jpg.e37e483562bda9163fac87bf449c4fa0.jpg5c0be2d6a6516_imaginilemele010.thumb.jpg.f27133d84bf262dac0514d030a4afcf6.jpg5c0be29ef3bd0_imaginilemele007.thumb.jpg.e37e483562bda9163fac87bf449c4fa0.jpg101.jpg.22261040cae56ab46b86c01f5c39a476.jpg

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raduvasil

Asa bănuiam si eu, ca nu ar trebui să fie o problemă.

Dar despre o dubă frigorifica, gata izolată, ce parere aveti?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Anghelescu Anton

:salutare!:Bună seara. Depinde ce va avantajează studiați faceți schițe simulării și la urma va hotărâți. O seară bună.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raduvasil

Ma voi mai interesa daca genul acela de izolare e in regula si pentru "uz casnic" si e posibil sa folosesc solutia asta. Niste ore bune de munca in minus. 

Felicitări pentru realizare, Anghelescu Anton, fără complicatii inutile si cu buget incomparabil mai mic decât pentru o autorulota de cumparat.

Ceva de genul ăsta vreau si eu, poate putin mai complex pentru ca vreau si duș separat și loc de dormit pentru minim 3 persoane.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.