LaurentiuM

Masina mea.. Logan 0.9 tce GPL din fabrica

50 postări în acest subiect de discuţie despre Masina mea.. Logan 0.9 tce GPL din fabrica

Masina mea.. Logan 0.9 tce GPL din fabrica

Draghiciu Dumitru

in certificatul de inmatriculare este trecuta MMA-ul. Suma celor doua MMA-uri da masa ansamblului. In cartile de identitate si certificatele de inmatriculare nu poate sa treaca masa ansamblului pentru ca MMA-ul ansamblului pentru ca este  reglementat de codul rutier si de producatorul masinii.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Vana Petre
12 minute în urmă, LaurentiuM a scris:

  :salutari:@Vana Petre Daca este cum zici, si cel mai probalil este, atunci nu mai este doar problema mea ci a mai multora...

Păi tu credeai ca esti unic? La cum se... si cine... circula pe drumurile noastre nu mai este demult nicio surpriză!

Ce este totuși curios este faptul că în cazul tipului mașinii tale si probabil a multor altora, suma dintre MMA auto si MMA tractabila (cu sistem de franare) este diferita (mai mare) decat MMA ansamblu. În cazul meu, la ambele masini deținute, un Opel Vectra si o Kia Sorento, aceste date sunt trecute în cartea mașinii și "bat" unele cu altele, adică MMA ansamblu este egala cu suma MMA auto + MMA remorcabila cu frână.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vana Petre
8 minute în urmă, Draghiciu Dumitru a scris:

in certificatul de inmatriculare este trecuta MMA-ul. Suma celor doua MMA-uri da masa ansamblului. In cartile de identitate si certificatele de inmatriculare nu poate sa treaca masa ansamblului pentru ca MMA-ul ansamblului pentru ca este  reglementat de codul rutier si de producatorul masinii.

Aici greșești, nea Mitică, codul rutier reglementează ce "combinatii" si in ce conditii ai voie sa le conduci, nu ce se trece in acte si ce nu. În actele vehiculului (certificat, carte) se trec datele ce au legătură cu vehiculul, furnizate de producător, nu cu categoria de permis necesară pt a conduce un ansamblu, impusă de codul rutier. Dacă citești mai sus, unde-i răspundeam lui NLaurentiu, ai si 2 exemple personale de înregistrare a acestor date in actele vehiculului.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Intrebarea pe care am pus-o, avea un scop precis!

 

La 1/5/2019 la 12:37, Radu Ionescu a scris:

Nu, n-ai citit atent fisa tehnica:

MMA masina = 1545 kg

MMA ansamblu = 2335 kg

 

Rezulta MMA rulota  = 790 kg (!!!)

[...]

 

La acest tip de calcul ma refer, calcul dupa care si alti colegi "au intrat in hora"!

 

Pentru @LaurentiuM : ceea ce trebuie sa retii, in cazul tau si daca ai doar categoria B, este ca ansamblul nu trebuie sa depaseasca 4.250 kg - conform legii citate de  @Draghiciu Dumitru , respectiv lit. "f", alin. 3. Acesta este cazul general, la care trebuie sa ne supunem toti! Apoi, in cazul particular al fiecaruia dintre noi, de asemenea la care trebuie sa ne supunem, este MMA-ul remorcii cu sistem de franare pe care avem voie s-o tractam, conform CIV-ului autoturismului. Dar, sa nu uiti ca MMA-ul rulotei, impreuna cu MMA-ul autovehiculului, nu trebuie sa depaseasca cadrul legal mentionat mai sus.

 

Fisa tehnica nu e disponibila agentului rutier, nici macar la accesarea sistemului informatic de la bordul masinii de politie! A, pardon, daca intra pe www.dacia.ro, o gaseste! :)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vana Petre
28 minute în urmă, NLaurentiu a scris:

..daca ai doar categoria B... ansamblul nu trebuie sa depaseasca 4.250 kg

Pt ansamblu pana-n 4250kg trebuie sa ai B si un curs facut, pe baza caruia ti se emite un alt permis B care are trecut la poz. 12 un cod "96", deci trebuie permis B cu cod 96 nu simplu, B, caz in care ansamblul trebuie sa fie sub 3500 kg.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Flavius Ivan

@LaurentiuM ca și concluzie .....

Uite civ-ul mașinii mele .... dacă și la tine apare, ca și la mine Masă maximă în ansamblu : ???? kg trebuie să ții cont de calculul făcut de @Radu Ionescu, adică din cifra de acolo scazi mma auto și îți rezultă ce mma maxim trebuie sa aibă rulota pe care vrei sa o tragi .... dacă nu ai acea mențiune acolo poți trage maxim 1090 kg mma rulotă.

Poți observa că și la mine scrie 1630 remorcabilă cu sistem de frânare, numai că omologarea de tip mă limitează la maxim 1300 mma rulotă. :salutare!:

20190106_162022.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

in certificatul de inmatriculare este trecuta MMA-ul. Suma celor doua MMA-uri da masa ansamblului. In cartile de identitate si certificatele de inmatriculare nu poate sa treaca masa ansamblului pentru ca MMA-ul ansamblului pentru ca este  reglementat de codul rutier si de producatorul masinii.

 

 

Vana Petre citeste cu atentie 

 

f) categoria B:
1. autovehiculul a cărui masă totală maximă autorizată nu depășește 3.500 kg și al cărui număr de locuri pe
scaune, în afara conducătorului, nu este mai mare de 8;
2. ansamblul format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B și o remorcă a cărei masă totală maximă
autorizată nu depășește 750 kg;
3. ansamblul de vehicule a căror masă totală maximă autorizată nu depășește 4.250 kg, format dintr-un
autovehicul trăgător din categoria B și o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată depășește 750 kg;

 


g) categoria BE:

ansamblul de vehicule a căror masă totală maximă autorizată depășește 4.250 kg, format
dintr-un autovehicul trăgător din categoria B și o remorcă sau semiremorcă a cărei masă totală maximă
autorizată nu depășește 3.500 kg;
 

 

Deci greutatea ansamblului este reglementata de codul rutier si greutatea tractata de masina de producator. Ai obligatia sa le respecti pe amandoua.

 

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

Eu am o Kia Sorento care are MMA de 2600kg si pot trage 2000kg. Rulota are MMA de 1300kg  dar de la 3500kg la 4250 trebuie sa faci dovada unui curs care se poate trece in permis ca B96

 

(3) Persoanele care posedă permis de conducere categoria B au dreptul de a conduce ansamblurile de
vehicule prevăzute la lit. f) pct. 3 din anexa nr. 1, în cazul în care ansamblul depășește 3.500 kg, numai
dacă fac dovada că au absolvit un curs de formare în cadrul unei unități autorizate de pregătire a
conducătorilor de vehicule.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vana Petre
52 minute în urmă, Draghiciu Dumitru a scris:

Eu am o Kia Sorento care are MMA de 2600kg si pot trage 2000kg. Rulota are MMA de 1300kg  dar de la 3500kg la 4250 trebuie sa faci dovada unui curs care se poate trece in permis ca B96

 

(3) Persoanele care posedă permis de conducere categoria B au dreptul de a conduce ansamblurile de
vehicule prevăzute la lit. f) pct. 3 din anexa nr. 1, în cazul în care ansamblul depășește 3.500 kg, numai
dacă fac dovada că au absolvit un curs de formare în cadrul unei unități autorizate de pregătire a
conducătorilor de vehicule.

Nea Mitica...eu am citit toate astea acum vreo 2 ani, cand am fost nevoit sa si trec prin acest proces "curs urmat de permis B+cod 96" din simplul motiv ca MMA auto (Kia Sorento, 2510kg) + MMA rulota (1300kg) depaseau cei 3500kg permisi de categ. B...de acolo si stiu cele ce am spus in cele de mai sus, nu din presupuneri/auzite...Acum, daca unii iau sau nu in considerare toate astea, e treaba lor...

In ce priveste subiectul acestor "dispute", MMA ansamblu, MMA auto si MMA tractabila cu sistem de franare trecute in acte, la ambele masini detinute de mine, ;  Sorento si Vectra, se verifica faptul ca prima este egala cu suma celorlalte doua iar la Sorento, toate trei sunt trecute si in carte si in certificat, deci verificabile de orice politai la un control de rutina. E drept ca la Vectra, desi are carte si certificat versiuni noi, MMA ansamblu nu e trecut decat in carte, nu si in certificat, deci nu poate fi verificat la un control de rutina, pe baza doar de certificat.

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vana Petre
acum o oră, Draghiciu Dumitru a scris:

Greutatea ansamblului este reglementata de codul rutier si greutatea tractata de masina de producator. Ai obligatia sa le respecti pe amandoua.

 

NU, gresit...asa cum v-am spus si mai sus...codul rutier reglementeaza categoria de permis necesara pt a putea conduce o anumita MMA ansamblu. Toate cele 3 MMA sunt "dictate" de producator si sunt trecute in cartea masinii!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

MMA -urile sunt date de producator dar greutatea ansamblului  si categoria carnetului sunt data de Codul rutier care este o lege. Producatorul este obligat sa dea niste date ca tu sa fii in cunostinta de cauza sa nu faci accidente. Verificarea respectarii MMA -lui ansamblului, greutatii tractate de masina si a rulotei se face de cei autorizati conform Codului rutier( daca se va face vreodata in Romania). Codul Rutier este legea care le da dreptul de a verifica daca  sunt conforme. Sunt tari in care pentru remorca mai mare de 750 kg iti trebuie carnet BE. Daca tu pui o remorca de 2200kg si masina trage doar 1500kg MMA masinii este de 1500 kg faci un accident remorca scapa din cui si loveste pe cineva, esti de vina pentru ca nu ai respectat cartea tehnica a masinii si Codul rutier.Verificarea este facuta de cei care au dreptul conform Codului rutier.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Flavius Ivan
în urmă cu 8 ore, Vana Petre a scris:

E drept ca la Vectra, desi are carte si certificat versiuni noi, MMA ansamblu nu e trecut decat in carte, nu si in certificat, deci nu poate fi verificat la un control de rutina, pe baza doar de certificat.

 

La mine in talon e trecut și mma ansamblu, talon emis în 2011 :nedecis:

 

Dar cum ați ajuns ca de la ce a intrebat colegul @LaurentiuM să ajungeți la categorii de permis, din moment ce colegul v-a spus că nu permisul e problema lui?

15468415486244045072732939331224.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Stimati colegi, sunteți off-topic cam demult...:default_doh:

Așa că va rog să reveniți și să răspundeți la intrebarea colegului @LaurentiuM dacă aveți ceva de spus in legătură cu acest lucru!  :multumesc!:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

@LaurentiuM, având în vedere mșina cu care intenționezi să tragi rulota, sfatul meu e să cauti una cât mai mică, dar mai ales ușoară.

Cu cât va fi mai ușoară, cu atât motorul va "respira" mai bine și mașina se va comporta mai bine la drum.

Va fi mai greu să găsești o asemenea rulotă, dar nu imposibil. Baftă! :OK:

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

On topic: eu am sugerat cam ce model de rulota poate tracta.

 

Off topic: ca sa vedeti cam cum sunt tratate rigorile legii, extrag ceva din certificatul lui @Flavius Ivan :

 

Masa totala = 1.800 kg

Masa axa fata = 1.020 kg

Masa axa spate = 850 kg

Deci, in total: 1.870 kg, care nu-i totuna cu 1.800 kg!

Au aparut 70 kg in plus... De unde?! :)

 

în urmă cu 16 ore, Flavius Ivan a scris:

[...]

20190106_162022.jpg

 

In alta ordine de idei, in cazul meu,  in certificat nu este mentionata MMA tractabila, cu sau fara frana si nu este mentionat MMA ansamblu. De asemenea,  in CIV,  MMA ansamblu nu este trecut. Asa ca la un control de rutina, cel putin in cazul meu, agentul constatator nu poate verifica legalitatea masei tractate. O poate face doar accesand datele prin sistemul lor informatic.

 

@Vana Petre  Ai dreptate, nu trebuie depasiti cei 3.500 kg pentru categoria B.

 

Concluzia: mai bine circulam cat mai corect si nu vom fi opriti si puricati! :salutare!:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Flavius Ivan
4 minute în urmă, NLaurentiu a scris:

On topic: eu am sugerat cam ce model de rulota poate tracta.

 

Off topic: ca sa vedeti cam cum sunt tratate rigorile legii, extrag ceva din certificatul lui @Flavius Ivan :

 

Masa totala = 1.800 kg

Masa axa fata = 1.020 kg

Masa axa spate = 850 kg

Deci, in total: 1.870 kg, care nu-i totuna cu 1.800 kg!

Au aparut 70 kg in plus... De unde?! :)

 

 

In alta ordine de idei, in cazul meu,  in certificat nu este mentionata MMA tractabila, cu sau fara frana si nu este mentionat MMA ansamblu. De asemenea,  in CIV,  MMA ansamblu nu este trecut. Asa ca la un control de rutina, cel putin in cazul meu, agentul constatator nu poate verifica legalitatea masei tractate. O poate face doar accesand datele prin sistemul lor informatic.

 

@Vana Petre  Ai dreptate, nu trebuie depasiti cei 3.500 kg pentru categoria B.

 

Concluzia: mai bine circulam cat mai corect si nu vom fi opriti si puricati! :salutare!:

 

Cele 70 kg sunt greutatea șoferului .... și ei sunt luați in calcul la stabilirea mma auto în mers, de către unii producători ...

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu
Chiar acum, Flavius Ivan a scris:

 

Cele 70 kg sunt greutatea șoferului .... și ei sunt luați in calcul la stabilirea mma auto în mers, de către unii producători ...

 

Ma indoiesc... Soferul e inclus la sarcina utila maxima! :)

(vezi si ceea ce este inclus in masa proprie in ordine de mers a vehiculului)

 

La mine iese calculul. Oi fi eu mai usurel cu masa neglijabila?! :)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Flavius Ivan
14 minute în urmă, NLaurentiu a scris:

De asemenea,  in CIV,  MMA ansamblu nu este trecut

 

Acea mențiune este trecută conform omologării de tip pe care o face RAR și care nu te lasă să tractezi o greutate mai mare decât greutatea proprie a auto, deși producătorul spune că mașina poate .... nu la toate mașinile e făcută o astfel de mențiune în c.i.v.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ionescu
în urmă cu 15 ore, Draghiciu Dumitru a scris:

 In cartile de identitate si certificatele de inmatriculare nu poate sa treaca masa ansamblului pentru ca MMA-ul ansamblului pentru ca este  reglementat de codul rutier si de producatorul masinii.

 

 

Ne contrazicem aiurea... ba sigur ca se poate sa treaca masa ansamblului

20190107_140406.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Flavius Ivan
16 minute în urmă, Radu Ionescu a scris:

Ne contrazicem aiurea... ba sigur ca se poate sa treaca masa ansamblului

20190107_140406.jpg

 

Asta i-am arătat și eu mai sus ..... și în c.i.v. și în talon .... și cum am mai spus, această mențiune este dată de omologarea de tip pe care o face RAR din România, în baza legislației române. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
LaurentiuM

Va salut rulotisti:salutari:

Se pare ca m-am lamurit care este masa legala pe care o pot tracta cu Loganul meu. Scria in carte dar nu eram in posesia ei.

-1090 kg cu dispozitiv de franare

-570 kg cu dispozitiv de Franare

Calculul facut de voi cu diferenta de mase, cea totala a ansamblului si cea maxima admisa a autovehiculului este irelevanta pentru ca da o masa remorcabila maxima admisa de 790 kg, insa intrebarea ramanea daca este cu dispozitiv de franare sau fara. Ne-am invartit in jurul cozii dar nu ne-am gandit la asta:default_doh:.

Pentru a fi sigur ca nu am probleme cu vre-un politist o sa port o copie a cartii cu mine.

O sa ramana sa fac o proba cu o rulota de imprumut la toamna cand voi fi in tara, pentru a vedea cum se comporta masina si apoi o sa va impartasesc experienta.

Daca se comporta bine, la iarna intentionez sa cumpar o rulota mai usoara (6-700 kg) cu MMA pana in 1000kg  , poate prind si un pret de extrasezon:noroc:.

Multumesc pentru implicare!

:multumesc!:

 

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Salut, @LaurentiuM!

 

Daca in talon scrie MMA masina = 1.545 kg si mai jos scrie MMA ansamblu = 2.335 kg, atunci in talonul rulotei trebuie sa scrie MMA rulota = 790 kg. Daca scrie mai mult, politistul de la rutiera, cu ambele taloane in mana si fara sa aiba vreun cantar la el, te poate amenda lejer. @Radu Ionescu a calculat corect, inca de la inceputul discutiei!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
LaurentiuM

Si daca ii arat cartea? Intrebarea ramane: cu sau fara dispozitiv de franare? Asta inseamna ca am voie sa tractez o remorca cu MMA de 750 kg fara dispozitiv de franare?

Ma indoiesc sa am probleme.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu
4 minute în urmă, LaurentiuM a scris:

[...]

Ma indoiesc sa am probleme.

Dupa cum ti-o fi norocul! :)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

In acest moment cred ca cuplul ar putea fii o problema, dar asta la momentul plecării de pe loc mai ales pe o strada în panta și umeda, iar la un eventual vânt lateral sau depășire de un tir ori autocar riscul ca rulota sa preia conducerea este f mare.
Tine cont și faptul deloc de neglijat legat de consum, minim se va dubla

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • George Enache
      de George Enache
      Salutare tuturor, sunt membru nou și vreau să mă integrez corect scriind câteva cuvinte despre CamperVan-ul meu convertit de curând și sa pun câteva poze de informare. Van-ul este un Citroen Jumper de 3, 5t în 2 panouri deci mediu (acum după ce l-am făcut cred ca aș fi vrut mai mare un pic) cu motorizare de 2.2 hdi, foarte plăcut la condus dar fără accesorii de top mai degraba standard. Idea mi-a venit urmărind de mult timp pe YouTube oameni pasionați de așa ceva (de a converti un Van în CamperVan) din USA în general și am acționat în consecință nefăcând nici un fel de modificare pentru a nu avea probleme cu omologarea și așa a fost, nu am avut nici o problema la ITP. Din punctul meu de vedere are tot ce îmi trebuie mie acum, voi vedea mai târziu. Proiectul este pentru vacanta și excursii. Atât am avut de spus pentru moment, va doresc tuturor călători cât mai plăcute 👍





    • Octavian Szatmari
      de Octavian Szatmari
      Dacia Duster an 2015 , 1, 5 dci, 4x4, 109 cp.Urmeaza sa achizitionez rulota si as merge pana in 1350 mma.Astept pareri de la voi.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.