Draghiciu Dumitru

Euro 3

16 postări în acest subiect de discuţie despre Euro 3

Euro 3

Draghiciu Dumitru

Am si eu o intrebare legata de normele de poluare.

Se poate modifica un motor diesel Euro 3 pentru a indeplini normele de Euro 4 sau 5

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Viorel K

Nu stiu sa iti spun tehnic, doar ca am vazut pe mobile.de, unele campere mai vechi, putine ce-i drept,  la care se specifica modificarea pentru euro x. Am mai auzit si la radio pe cineva care spunea ca nu este convenabila financiar modificarea motoarelor mai vechi pentru un euro superior, dar nu a dat cifre concrete. Pe langa modificarea tehnica va trebui sa-i convingi si pe cei de la rar sa te reclasifice. Nu exclud nici sa apara la un moment dat o industrie a cresterii normei euro in cel mai pur stil romanesc, dar asta cand vor creste taxele la diesel, pana atunci n-au de ce.

 

L.E. UIte si ce zic nemtii despre upgrade-ul la motoare:

Due to a modification of the ordinance on fine particles entered into force on the 03.12.2007, petrol vehicles refitted with an old catalysator (G-KAT), responding to the norm EURO 1 and diesel vehicles responding to the norms EURO  1, 2 and 3 can obtain a green environmental badge if they prove that they have been refitted with a particles filter, making them respond to the characteristics of the norm EURO 4.

 

Deci la ei se poate.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

Am gasit asta  https://solutions.baumot.de/en/products/bnox-scr-system/

 

BNOX AT A GLANCE

Effectiveness proven in ADAC EcoTest

Meets “Real Drive Emissions” requirements (Euro 6c)

NOx reduction rates of 95% possible

“Real Drive” NOx emissions are reduced by 94%

Reduction of particulate emissions by more than 99%

Highly efficient SCR system, optimised for cold engine running conditions

The system functions already from an exhaust gas temperature as low as 150°C (vs. 220°C)

Takes up less space due to compact design

No deposition of AdBlue in the exhaust system

 

Mai pe larg in attachment

20170522_BNOx_IR_final_v2-en.pdf

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran

Daca faci o modificare din asta si te prezinti la RAR pentru omologare/schimbarea normei vor face ceva de genul :nedecis:

 

:amuzat:

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eugen David

Cu ani in urma am adus din Germania mai exact din Berlin o masina cu euro 2 de fabricatie! Ulterior proprietarul datorită faptului că nu mai putea sa aiba acces în zona cu euro 2 a modificat-o la euro 3 inlocuind in servis piese cu acte doveditoare ce era nevoie la ei! Acum in zona centrala a Berlinului nici cu euro 5 nu mai ai acces!

Cum spuneam avea a te doveditoare pentru euro 3, catalizator si ce mai trebuie schimbat...

La noi nici n-au vrut să audă macar,  spunând că daca cu euro 2 a fost dotata/construcția de noua apoi "asa va murii"!

Deci n-au luat in considerare pentru euro 3  deșii de fapt cu asta era dotată masina in urma modificărilor făcute!

Acum ca sa mai schimbat ceva, totul e posibil!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sorin S

Salut ,

Nu prea vad cum sa faci așa ceva , sânt mai multe aspecte legate de aceasta transformare și astea sânt următoarele;

Sistem injecție 

Filtru de particule

Turbina 

Egr 

Sistemul de răcire aer apa și multe altele , mai bine o vinzi și cauți ceva mai bun că și norma de poluare .

Ideea este că și dacă transformi mașina din norma euro3 in euro 4 taxa la rar este destul de mare și nu cred că merită investiția.

O mașină euro 4 sau 5 o găsești sub 10000 euro. Dar daca vrei sa faci investiția spor și să auzim de bine...

 

Bafta,

 

 

 

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

Cred ca nu am fost bine inteles.

 

Ma intereseaza modificarea numai in cazul cand in noua legislatie se va plati taxa pe analiza gazelor de esapament nu pe cartea masinii. Daca ai o masina Euro 4 dar cand o verifica scoate gaze la fel ca Euro 3 ce se intampla, platesti la euro 3 sau euro 4.

 

Daca am o masina euro 3 dar la test scoate gaze ca euro5 ce se intampla, platesc taxa la euro 5 sau euro 3.

 

Daca in noua lege care va veni se plateste la testul de gaze la esapament atunci merita sa o urci de la euro 3 la euro 4 sau euro 5 cu 1000-1500 Euro

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Flavius Ivan

@Draghiciu Dumitru te asigur că se va plăti după ce scrie în cartea de identitate :salutare!:

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad
acum o oră, Draghiciu Dumitru a scris:

Daca am o masina euro 3 dar la test scoate gaze ca euro5 ce se intampla, platesc taxa la euro 5 sau euro 3.

Daca in noua lege care va veni se plateste la testul de gaze la esapament atunci merita sa o urci de la euro 3 la euro 4 sau euro 5 cu 1000-1500 Euro

 

Cine "cunoaste textul noii legi " ?

 

31 minute în urmă, Flavius Ivan a scris:

....te asigur că se va plăti după ce scrie în cartea de identitate !

 

Si eu cred (99%) !

Omologare (?) si trecut in CIV cu noua NORMA DE POLUARE (EURO ) , atunci poate , repet POATE vei plati mai...putin .

Investitia ? sub 1.300 € nu reusesti acest pas. Uf, uf....

 

Uite, aici un calculator online (in lb.germana).

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel K
în urmă cu 12 ore, Sorin S a scris:

O mașină euro 4 sau 5 o găsești sub 10000 euro. Dar daca vrei sa faci investiția spor și să auzim de bine...

Masina e si camperul si cred ca asta se are in vedere. Iar cu 10.000 euro nu stiu daca iei vreunul  mai mult de euro 2.  Nu am inteles din materialele de pe aici daca poti upgrada peste doua norme euro, sa nu zic mai mult. Si daca treci de la euro 3 la 4 nu stiu daca faci mare branza. De la 5 la 6 faci, ca nu te mai doare capul de nimic, dar cine a avut bani de camper euro 5, cred ca nu are nici o problema sa-l dea si sa-si ia cu euro 6, daca vrea neaparat.

 

în urmă cu 11 ore, Draghiciu Dumitru a scris:

Daca am o masina euro 3 dar la test scoate gaze ca euro5 ....

Nu stiu daca e posibil. Invers cu prisosinta.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran

My 2 cents:

 

Aici in Irlanda si UK Camper-ul sau Motorhome-ul ( in acte) are un regim aparte in ceea ce priveste taxele.

Cum am mai spus intr-un post, aici nu exista nici impozit, nici Vignieta, nici taxa de mediu. In schimb exista MotorTax care taxeaza anual un autovehicul functie de niste criterii si anume:

- daca este fabricat inainte de 06.2008 are o taxa anuala functie de capacitatea motorului; cu cat este mai mare, cu atat taxa este mai mare. la Passat-ul meu 1.6 platesc 514 euro/an

- daca este fabricat incepand cu 07.2008 se plateste functie de emisia de CO2, cea din acte, nu cea masurata la teste; este mai mica decat cea pana in 06.2008

- daca este camper sau motorhome, indiferent de vechime, motorizare (se accepta pana la 7.2L), norma euro sau mai stiu eu ce alt criteriu, este fix 102 euro pe an; pare mult pentru calculul in RON dar va asigur ca este o taxa mica-mica :amuzat:; daca depaseste 30 ani intra la categoria "vintage" iar taxa se injumatateste :nedecis:

- daca este masina de pompieri sau ambulanta de achita 0 (zero) euro

- samd...

 

Vestul Europei are o politica fiscala predictibila, nu risti sa iei, spe exemplu, un motorhome american cu motor V8 de 7L si peste ceva timp iti apare o taxa cat casa si ramai cu fierul in curte ca nu ti-l mai cumpara nimeni :tamp:

Deci Romania este in continuare cu susul in jos, se inventeaza peste noapte taxe care nu au nici o noima (parerea mea) :salutare!:

 

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sorin S

@Draghiciu Dumitru  nu este vorba de "gaze" diferența apare la CO2 , nox și multe altele, tot gaze sânt dar difera de la norma la norma.

@Viorel K cu 10000 de euro poți cumpăra mașină euro 5, eu am vândut mașina euro 5 cu 4500 euro și 2013 an fabricație .

 

Dacă vrei camper da nu găsești cu 10000 decât euro 2 maxim euro 3 , daca vrei turism găsești.

Legat de transformare rămân la părerea mea , NU poți face așa ceva doar din soft sau cu un catalizator , punct.

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad
în urmă cu 20 ore, Draghiciu Dumitru a scris:

Am si eu o intrebare legata de normele de poluare.

Se poate modifica un motor diesel Euro 3 pentru a indeplini normele de Euro 4 sau 5

 

Uite aici o adresa, poate-poate te ajuta .... """"Comercializam Filtre Particule noi after market la cel mai bun pret din tara cu garantie 14 luni!!!"""

 

Firma:

SC. GORDIUS IMPEX SRL.

Loc. Odorheiu-SecuiescJ / ud. Harghita 
Str. Orban Balazs nr.159C (intrare dinspre str. Bisericii)

PROGRAM DE LUCRU:  09 AM-17 PM  luni-vineri

Tel: +40 754-928.850 (pentru informatii tehnice) 

+40 740-221.772


Email: particulefiltre@gmail.com

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Salutare, colegi!

 

DIn amintiri (de pe vremea cand incercam sa-mi cumpar o masina mai noua) am observat ca la nemti era (mai este?) sport national sa-si imbunatateasca norma euro pentru a primi acel timbru de mediu (au un cod al culorilor din cate-mi amintesc) care le permitea sa scada taxa de mediu platita catre autoritati. Deci cred ca este posibil sa imbunatatesti norma de poluare.

 

Acum, in cazul Romaniei, si in special pentru cei care au campere cu motorizari vechi si poluante, nu este mai usor sa se faca o remotorizare? Spatiu in compartimentul motor este din belsug!

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

Instalarea numai unui filtru de particule nu rezolva problema pentru ca filtru de particule trebuie regenerat iar softul pentru regenerare nu exista pe euro 3. Euro 3 are numai EGR mecanic daca filtru nu este regenerat se infunda in relativ repede maxim 1000 km.

in pagina 7 a prezentarii puteti citi si vedea desenul instalatiei si cum functioneaza

20170522_BNOx_IR_final_v2-en.pdf

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

Tot cautand pe internet am gasit ceva care spune  ca poate modifica Euro 3, 4 si 5 la Euro 6. Nu stiu pretul la dispozitiv si daca poate fi adus in Romania si montat de cineva pe masina

 

Convert Any Diesel Engine Vehicle to EURO 6

The ecoNOxt™ filter system can convert any vehicle to the EURO 6 emissions standard, allowing fee-free access to Low-Emissions zones and Clean Air Zones. 

 

http://www.wandhgroup.co.uk/index.php/ulez

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.