Cosma Laurentiu Ionut

Sfaturi pentru off-camping

24 postări în acest subiect de discuţie despre Sfaturi pentru off-camping

Sfaturi pentru off-camping

Cosma Laurentiu Ionut

Salutare, am o rulota si as vrea sa o pot folosi si pt zone off-camping , asadar socotind raportul calitate-pret nu stiu ce mi-ar fi in avantaj.Bateria proprie trebuie schimbata pt ca numai tine curent.Chitul fotovoltaic costa stiu ceva mai mult asa ca as vrea zic eu un generator dar nu stiu de cati kw sa fie pt a functiona frigiderul, tv, pompa de apa si bineinteles si vreo 2-3 becuri la nevoie.Voi in  ce m-ati sfatui sa investesc?Mentionez ca rulota o voi folosi apx o luna pe an.Multumesc!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Draghiciu Dumitru

Buna seara 

 

Daca ai de gand sa o folosesti o luna pe an de ce ai mai cumparat-o. Nu cred ca au sens intrebarile tale. Probabil ai dat 2-3000 euro pe ea si mai bagi 2000 euro. Merita pentru o luna

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Aurel Vizireanu

@Cosma Laurentiu Ionut Depinde daca luna aia pe an este continua ori in reprize, daca ai frigiderul si pe gaz te sfatuiesc sa-l folosesti pe gaz are cel mai bun randament, eu am o baterie de 120A care ma tine cam 10 zile lumini (led), pompe si incarcare baterii tel, daca stai mai mult cred ca un panou de 100W si un controler de 20-30A, cost 700-800 roni si montarea acestora nu stiu cat ar costa in cazul in care nu le montezi tu, eu cred ca ar fi de ajuns la ce ai zis tu ca folosesti pe rulota.

 

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Aurel Vizireanu

@Draghiciu Dumitru Dragul meu! Hai sa nu al descurajam, eu am dat 3500E pe rulota, am mai investit inca 500E pana acum si nu am timp decat 2-3 saptamani pe an sa ma bucur de ea, dar si asa cred ca merita toti banii. 

  • Like 4
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Aurel Vizireanu

@Cosma Laurentiu Ionut Am inpresia ca exista o firma cu panouri, baterii chiar la tine in ploiesti ceva mai ieftine.

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cosma Laurentiu Ionut

Rulota nu este nici una scumpa nici prea ieftina zic eu.E un compass rallye 2005 de 7, 2m.Am cumparat-o pt a merge in zonele off-camping acolo unde este multa liniste si aer curat, numai ca adusa fiind din Anglia nu-i corespund utilitatile de care am eu nevoie.Trebuie adaptata iar prima problema este energia electrica care rezolva o mare parte din ele.Intr-adevar cu timpul de plimbare stau rau pt ca lucrez la distanta dar atunci cand am nevoie vreau s-o agat dupa mine si sa nu-mi lipseasca nimic.Multumesc Aurel Vizireanu o sa iau in calcul prima data panourile fotovoltaice!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

Cu energia electrica este simplu. Treci pe 12V total cu panouri, baterie si prize auto. Daca vrei cum ai spus off nu ai nevoie de 220V. Iti mai trebuie un rezervor mare de apa instalat  sub pat.Alimentarea cu gaz sa se faca din butelii cat mai mari cred ca ai loc pentru 2 butelii de 7 kg. Cauta sa vezi daca robinetul de la butelii corespunde kitului de incarcare de la GPL, daca nu schimba robinetii la butelii. Iarna sau cand este mai frig nu face fata o singura butelie.Daca ai moover iti trebuie o baterie de minim 150 A/h.Toti consumatorii trebuie sa fie pe 12V. Daca ai vent pe 220 V la soba trebuie sa-l schimbi cu unul pe 12 V.

Modificat de Daniel P

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal

Salut @Cosma Laurentiu Ionut daca vrei sa folosesti rulota in off-camping, e necesar sa investesti niste banuti in panou fotovoltaic. Frigiderul are randamentul foarte bun cu gaz, pompa de apa e pe 12V si trebuie sa ai si iluminat pe 12V, iar daca ventilatorul turmei nu e de 12V poti sa cumperi unul secand si sa schimbi. Si grija mare cu rulota de 7.2m e destul de greu manevrat in off-camping

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cosma Laurentiu Ionut
în urmă cu 1 oră, Fejer Antal a scris:

Salut @Cosma Laurentiu Ionut daca vrei sa folosesti rulota in off-camping, e necesar sa investesti niste banuti in panou fotovoltaic. Frigiderul are randamentul foarte bun cu gaz, pompa de apa e pe 12V si trebuie sa ai si iluminat pe 12V, iar daca ventilatorul turmei nu e de 12V poti sa cumperi unul secand si sa schimbi. Si grija mare cu rulota de 7.2m e destul de greu manevrat in off-camping

Asta ma intereseaza mai mult:panou sau generator?Se merita sa investesc in panou?cata durata de viata ar avea? sau sa ma rezum doar la un generator avand in vedere ca o s-o folosesc apx o luna pe an.Dar si aici ma gandesc cata benzina as arde iar pe urma nu vreau sa deranjez prea mult cu zgomotul.Cat despre manevrabilitate nu-i pb, are moover si eu mai sant si sofer de meserie

Modificat de Cosma Laurentiu Ionut

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cosma Laurentiu Ionut
în urmă cu 3 ore, Draghiciu Dumitru a scris:

Cu energia electrica este simplu. Treci pe 12V total cu panouri, baterie si prize auto. Daca vrei cum ai spus off nu ai nevoie de 220V. Iti mai trebuie un rezervor mare de apa instalat  sub pat.Alimentarea cu gaz sa se faca din butelii cat mai mari cred ca ai loc pentru 2 butelii de 7 kg. Cauta sa vezi daca robinetul de la butelii corespunde kitului de incarcare de la GPL, daca nu schimba robinetii la butelii. Iarna sau cand este mai frig nu face fata o singura butelie.Daca ai moover iti trebuie o baterie de minim 150 A/h.Toti consumatorii trebuie sa fie pe 12V. Daca ai vent pe 12 V la soba trebuie sa-l schimbi cu unul pe 12 V.

Ok in principiu bateria oricum trebuia schimbata iar rezervorul de apa am gasit ceva pe la Bucuresti dar sincer mi sa parut scump600 ron de 150l iar pompa undeva la 500ron fiamma cu debit 14l/h.Trebuie sa mai cer ceva pareri pe forum despre preturile acestea daca sant ok sau nu

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

rezervorul max 100 l iar pompa poate sa fie de 8-10l/min. Trebuie sa te gandesti si la greutatea rulotei . Cu ce masina o tragi. Vezi si pe EXIS ce preturi au la rezervoare si la pompe.

La EXIS rezervor de 100l este in jur de 500 ron si pompa de 10l/min cred 60 ron. Generatorul este o problema pentru mine, trebuie dus la distanta de aproximativ 50 m de rulota, carat benzina sau motorina. Daca vrei generator nu este mai simplu sa cuplezi masina si sa incarci bateria de la masina ? Prizele electrice englezesti trebuie sa le schimbi si mai bine pui prize auto de 12V si le conectezi la baterie. Daca ai o baterie de 150 Ah buna 4-5 zile de vara te duce si dupa o incarci de la masina cu  cablu sau cred ca ai 2 prize cu 7 pini din care una este pentru incarcat sau ai 1 cu 13 pini o cuplezi si se incarca bateria.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Aurel Vizireanu

@Cosma Laurentiu Ionut  Eu ies cu rulota numai OFF, in principiu ma campez linga o sursa de apa, rau sau izvor si-mi este foarte comod, doar cu rezevorul de 20l al rulotei si mai am 2 bidoane de Cumpana 19-20l, bine noi suntem doar 2 persoane, am iesit in vara si 4 adulti si 2 copii si ne-am descurcat destul de bine, o data la 2 zile faceam plinul la cele 3 bidoane. Nu cred ca merita investitia cu rezervorul de apa.

 Tu pompele de apa nu le ai la 12v?

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cosma Laurentiu Ionut

Rulota nu are nici-un rezervor de apa montat in interior si nici pompa de apa cu presostat cum ar fi normal.Astea englezesti toate au bidoane cu apa sa le cuplezi din exterior si nu-mi place asa pt ca daca ma voi opri doar pt o noapte la odihna trebuie sa insir accesoriile pe langa rulota.Cel mai simplu pt mine acum ar fi sa-mi gasesc un meserias de treaba in zona mea si sa mi-o transforme asa cum vreau eu.Imi place si mie sa mesteresc dar stau rau cu timpul liber.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

suna-ma la 0721930633

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cosma Laurentiu Ionut

Ok o sa va sun

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Aurel Gevre
La 12/10/2018 la 15:52, Cosma Laurentiu Ionut a scris:

Ok o sa va sun

Simplu si cu bani putini : treci pompa (pompele ) de apa la 12v ; contactorii robinetilor de la chiuvete ( trecuti tot la 12 v ) , lumina din interior -bara led (avand un consum redus ) , frigiderul pe gaz . Bidonul de apa poti sa-l amplasezi in cutia de pe protap . Poti pune orice bidon  cumparat din orice piata , de la mase plastice , in care introduci pompa . Succes !                                                                                                                        Daca te gandesti la bidon cu o mare capacitate , generator etc , trebuie sa ai in vedere si greutatea totala la care va ajunge rulota . 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nelu Predonu

Vazand titlul acestui topic, fac o postare in atentia posesorilor de autorulote ce practica off-campingul.

 

In situatia in care bateria aferenta rulotei se descarca periculos de mult si mai dorim sa stam in locatie, dar nu avem acces la un generator sau la o alta sursa de 220v, pornim motorul autorulotei in vederea incarcarii bateriei in cauza.

Asa am procedat si eu in ultima perioada in care varsta bateriei era destul de inaintata. Pentru a mai prelungi sederea in off-camping pentru inca o zi era necesar sa las motorul pornit minim 30 minute. Acest lucru m-a costat EGR-ul. Si cum acesta la ultimele modele este capsulat, nu poate fi curatat, am fost nevoit sa-l schimb.

Partea proasta este ca acesta te lasa cand iti este lumea mai draga (in cazul meu, intr-un circuit prin Germania), precum butelia la rulota... spre 3-4 dimineata :)))

Discutand cu specialistul mecanic care se ocupa de camperul meu si expunandu-i aceasta situatie, el mi-a spus:

Motorul nu trebuie lasat la relanti mai mult de 5 maxim 10 minute, trebuie ca pe parcursul celor 30 minute de incarcare motorul sa mai fie scos din turatia de relanti, usor accelerat, altfel EGR-ul va avea de suferit.

Am spus mai sus "specialistul mecanic" si exprimarea mea are totala acoperire. El, mi-a dat un diagnostic la un defect in 2 minute fara nici un fel de tester, diagnostic pe care nu au fost in stare sa mi-l dea nici cei de la service Ford Rosenheim (Germania) si nici cei de la un service Auto-Teile din aceeasi tara.

 

  • Like 2
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Catalin Ionescu
în urmă cu 4 ore, Nelu Predonu a scris:

Vazand titlul acestui topic, fac o postare in atentia posesorilor de autorulote ce practica off-campingul.

 

In situatia in care bateria aferenta rulotei se descarca periculos de mult si mai dorim sa stam in locatie, dar nu avem acces la un generator sau la o alta sursa de 220v, pornim motorul autorulotei in vederea incarcarii bateriei in cauza.

Asa am procedat si eu in ultima perioada in care varsta bateriei era destul de inaintata. Pentru a mai prelungi sederea in off-camping pentru inca o zi era necesar sa las motorul pornit minim 30 minute. Acest lucru m-a costat EGR-ul. Si cum acesta la ultimele modele este capsulat, nu poate fi curatat, am fost nevoit sa-l schimb.

Partea proasta este ca acesta te lasa cand iti este lumea mai draga (in cazul meu, intr-un circuit prin Germania), precum butelia la rulota... spre 3-4 dimineata :)))

Discutand cu specialistul mecanic care se ocupa de camperul meu si expunandu-i aceasta situatie, el mi-a spus:

Motorul nu trebuie lasat la relanti mai mult de 5 maxim 10 minute, trebuie ca pe parcursul celor 30 minute de incarcare motorul sa mai fie scos din turatia de relanti, usor accelerat, altfel EGR-ul va avea de suferit.

Am spus mai sus "specialistul mecanic" si exprimarea mea are totala acoperire. El, mi-a dat un diagnostic la un defect in 2 minute fara nici un fel de tester, diagnostic pe care nu au fost in stare sa mi-l dea nici cei de la service Ford Rosenheim (Germania) si nici cei de la un service Auto-Teile din aceeasi tara.

 

Te salut ! sa intelegem ca in zilele de weekend cand stam si 40 minute pe loc pe DN1 sau centura Buc sa acceleram din cand in cand motorul in gol??

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nelu Predonu
acum o oră, Catalin Ionescu a scris:

Te salut ! sa intelegem ca in zilele de weekend cand stam si 40 minute pe loc pe DN1 sau centura Buc sa acceleram din cand in cand motorul in gol??

 

Salut ! Daca ajungem sa stam pe loc 40 de minute cu motorul pornit in trafic, e grav, sigur avem o problema ! Suntem ambitiosi tare. Eu dupa primele 4-5 minute l-as opri. :)))

Catalin, de ce compari o situatie fortuita, neprevazuta cu una luata cu buna stiinta ? Chiar se compara cele doua situatii ?

Eu daca am scris ceea ce am scris, am dorit sa ajut, sa dau un sfat util, patit fiind. 

E buna si caterinca, dar nu aici unde discutam de lucruri serioase ce pot fi utile colegilor.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Catalin Ionescu
în urmă cu 9 ore, Nelu Predonu a scris:

 

Salut ! Daca ajungem sa stam pe loc 40 de minute cu motorul pornit in trafic, e grav, sigur avem o problema ! Suntem ambitiosi tare. Eu dupa primele 4-5 minute l-as opri. :)))

Catalin, de ce compari o situatie fortuita, neprevazuta cu una luata cu buna stiinta ? Chiar se compara cele doua situatii ?

Eu daca am scris ceea ce am scris, am dorit sa ajut, sa dau un sfat util, patit fiind. 

E buna si caterinca, dar nu aici unde discutam de lucruri serioase ce pot fi utile colegilor.

Nu este vorba de nici un fel de caterinca ! am patit sa fiu blocat in trafic si pe timp de iarna cu un copil de cateva luni nu ai cum sa opresti motorul !!! in rest la pescuit folosesc un invertor de 400w care mi alimenteaza 2 proiectoare de 100 w, !  cand detecteaza tensiune scazuta se oreste automat ! pornesc masina si amlasa tosi 30minute  sa incarce alternatorul dupa care o opream !!!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nelu Predonu

Catalin, incerc pe cat posibil cand fac o postare, aceasta sa fie cat mai pe intelesul tuturor, ma straduiesc cel putin.

In postarea cu pricina am si subliniat esentialul, ceea ce trebuia retinut. Nu vad ce rost a avut intrebarea ta anterioara. Nu ai inteles textul subliniat ?

Daca este cum spui, ca de fapt ai fost animat de cele mai bune intentii cu acea intrebare, atunci imi cer scuze !

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Barac Augustin

Salut daca ajuta la ceva eu folosesc rulota numai off camping la pescuit.Am o baterie veche agm de 100 ah data jos de pe un BMW cu start &goo.Pentru o saptamaina imi ajunge sa folosesc  luminile pe led pompa de apa pt spalat vesela si dus incarcat telefoane si lanternele de cap Nu a trebuit sa o incarc nici o data in timp ce eram afara cu ea . Am modificat priza rulotei am trecuto pe 13 pini si se incarca cind plec automat . Acum mai conteaza si ce consum de curent ai , daca pui si tv si laptop alea alea sigur nu te ajuta si ai nevoie si de alta sursa de curent.Pornitul maini pt jumate de ora nu este nici un bai dar daca ai acumulator de mare capacitate sigur nu se incarca in 30 min.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornelius C
La 1/25/2019 la 18:59, Nelu Predonu a scris:

 

Motorul nu trebuie lasat la relanti mai mult de 5 maxim 10 minute, trebuie ca pe parcursul celor 30 minute de incarcare motorul sa mai fie scos din turatia de relanti, usor accelerat, altfel EGR-ul va avea de suferit.

Confirm cele spuse de catre mecanicul dvs.Doresc sa adaug ca nici uleiul din motor, dar mai ales filtrul de particule si turbina(daca exista) nu se vor bucura deloc de mersul prelungit la relanti al motorului.

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornelius C

Confirm cele spuse de catre mecanicul dvs. Doresc sa adaug ca nici uleiul din motor, dar mai ales filtrul de particule sau turbina(daca exista) nu se vor bucura de mersul prelungit la relanti al motorului.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.