Florin Smolnicki

Rulotă pentru ieșit iarna pe frig mare

3 postări în acest subiect de discuţie despre Rulotă pentru ieșit iarna pe frig mare

Rulotă pentru ieșit iarna pe frig mare

Florin Smolnicki

Pentru că stau iarna la părinții mei în rulotă, de dragul rulotei și pentru că aș vrea foarte mult să fac ieșiri iarna cu rulota, aș dori câteva sfaturi legate de dotările necesare unei rulote pentru a putea ieși în condiții extreme de iarnă.

 

Care tipuri/ firme de rulote (mai ales cele englezești) le considerați a fi cele mai bune ca dotări speciale și ce dotări sunt necesare pentru a ieși iarna la - 20 de grade sau mai mult?

 

Ce trebuie să aibă/ cum trebuie să fie dotată o rulotă pentru a putea ieși iarna cu ea?

Voi ieșiți iarna cu rulota?

 

Dormiți iarna în rulotă? Dacă da, cum vă sunt dotate rulotele? Ce aveți în plus? 

Folosiți boilerul, instalația de apă, toaleta? Nu se umezește, nu se face condens înăuntru?

Cum vă pregătiți de plecare la drum?

Aveți și la rulotă cauciucuri de iarnă?

Cum încălziți rulota la - 20 de grade?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

NRLaurentiu

Salut, Florin!

 

Eu pot sa-ti raspund la intrebarea referitoare la cauciucuri: nu am gasit anvelope tip "C", de 13" speciale pentru iarna... Nu mai vorbesc de cele dedicate pentru toate anotimpurile, asa cum as fi vrut.

Am cumparat "C"-uri doar pentru vara, insa au simbolul M+S si pictograma "varf de munte cu fulgi de nea" figurat pe marginea anvelopei. Denumirea lor exacta este: Torque TQ-05 M+S 165R13C 94/92R SPR LT.

Din cate imi amintesc din perioada in care am cautat anvelope, pentru anvelopele de 14" exista "C"-uri pentru iarna.

 

In ceea ce priveste rulotele dedicate zonelor reci, iti recomand sa le cauti pe cele produse de catre tarile nordice: Kabe,  Solifer, Polar. In general acestea au montate sisteme de incalzire de la Alde (nu partidul!)

  • Like 2
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran

Pe langa recomandarile colegului @NLaurentiu pot sa adaug doar ca rulotele englezesti nu sunt facute pentru ierni cu temperaturi sub 0 grade. Daca ai observat (sau vazut), aproape toate au bazinul de apa exterior care se cupleaza la rulota cu o mufa. Bazinul contine si pompa de apa.

 

Sunt convins ca se vor gasi colegi care sa ma contrazica :salutare!:

 

Iernile englezesti rar au perioade de sub 0 grade (ca aici in Irlanda) astfel ca apa nu ingheata nici daca este lasata afara. Pe forumurile de specialitate de aici sunt recomandari pentru cei care ies iarna si totusi este frig sa acopere bidonul de apa cu o patura :amuzat:

  • Like 1
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • NRLaurentiu
      de NRLaurentiu
      Salutare, colegi!
       
      Am gasit pe Youtube acest test comparativ al nemtilor de la "Caravan College", test care face o comparatie intre diferite tipuri de termoizolatie folosite in procesul de contructie de la diferiti producatori de rulote. Au urmarit evolutia temperaturii din rulota in functie de temperatura exterioara. Rulotele au fost lasate 3 zile in aer liber, cu geamurile si trapele inchise, fara a fi folosit sistemul de incalzire pe timpul noptii.
      Rulotele (inclusiv tipul termoizolatiei) in test au fost:
      1. Knaus Travelino: Fiber Frame
      2. Tab 400L: Drop-shaped sandwich construction with smooth-plate gray metallic
      3. Hymer Eriba Touring Troll 530: Sandwich construction, split & kinked side wall, GFK lifting roof closed
      4. Adria Action 391 PH: Sandwich construction, glued, light gray GRP-planked, large & dark windows
      5. Knaus Südwind 450: Superior class, classic sandwich construction, smooth sheet metal
      6. Caravelair Antares 390: Inexpensive beginners caravan, classic sandwich construction with hammered sheet metal
      Doar 6 au fost nominalizate, desi in clip apar si 2 Weinsberg-uri, dintre care una apare si in al doilea grafic din clip, din care reiese ca are cea mai buna izolatie in acel test comparativ (Test 2).
       
      Ceea ce impresioneaza si ramane din acest test (cel putin pentru mine care nu sunt vorbitor de germana) este aceasta imagine cu graficul evolutiei temperaturii de-a lungul a trei zile:
       
      ,
      unde cu rosu este graficul evolutiei temperaturii de afara, iar celelalte culori sunt graficele temperaturilor din interiorul a 4 rulote dintre cele testate.
       
      Nu ma asteptam ca Eriba sa fie atat de bine izolata (Eriba a avut expus modelul ceva mai mic - 430, dar cu aceeasi compartimentare,  la expozitia de la Romexpo de la sfarsitul lunii martie a.c.) La polul opus se observa lejer cum temperatura din Adria a crescut foarte mult ziua (geamurile mari din fata cu tenta fumurie au contribuit din plin la asta!) Invariabil, fara a fi pornita incalzirea din interior, toate rulotele au ajuns noaptea la temperatura de afara (undeva in jurul a 0 grade C).
       
      Concluzia specifica acestui test (din punctul meu de vedere), este aceea ca pe timpul zilei are o importanta foarte mare culoarea geamurilor si a caroseriei, acestea facand practic diferenta si mai putin termoizolatia peretilor/acoperisului. In conditiile diurne din clip, aproape 10 grade C in plus la interior fata de temperatura de afara este foarte mult din punctul meu de vedere. Bineinteles daca lasam rulota in plin soare si nu la umbra! Iarna, aceasta combinatie este un avantaj, dar vara...
      De asemenea,  cred ca este de la sine inteles ca termoizolatia si suprafata cat mai mica a geamurilor fac diferenta intre a ne fi frig si a ne fi bine noaptea, atunci cand avem incalzirea pornita.
    • NRLaurentiu
      de NRLaurentiu
      Salutare, colegi!
       
      In acest topic, vreau ca fiecare sa spuna ce face cu rulota in perioada iernii, cand este la pastrare.
       
      Ce fac eu:
       
      Tin rulota impachetata cu o prelata speciala: 
       
      Aerisesc la 2-3 saptamani: 
       
      Am pus un dezumidificator clasic, cu 450 g silicat si un rezervor de 500 ml: 
       
      In interiorul rulotei las toate usile si compartimentele deschise. 
       
      De asemenea, in rulota am lasat un ceas electronic cu termometru si higrometru. Acesta imi poate afisa valorile maxime si minime inregistrate. Cand plec de la rulota,  resetez aparatul, pentru a vedea diferentele data viitoare cand vizitez rulota.
       
      In intervalul 30 noiembrie - 27 decembrie 2018, am avut o temperatura minima de -11, 1 grade C, respectiv o maxima de +7, 4 grade C. Pentru acelasi interval de timp, umiditatea minima a fost de 61 %, iar cea maxima de 85 %. Cand am ajuns la rulota erau +4, 1 grade C si 77 % umiditate.
      Minime:  Maxime:  Pe moment: 
       
      Ultima oara, pe 27 decembrie, am gasit rezervorul dezumidificatorului aproape plin. La aerisirea precedenta, rezervorul era gol, de aici si surprinderea mea. De asemenea, valorile inregistrate de higrometru au fost asemanatoare perioadei precedente (18-30 noiembrie: minime de -5, 9*C/60 %, respectiv maxime de +6, 2*C/81 %). De fiecare data cand aerisesc, deschid larg toate geamurile, trapele si usa timp de o ora, o ora jumatate. Inainte de a inchide rulota,  incerc sa petrec cat mai putin timp in ea, pentru a nu lasa umezeala prea multa din aerul expirat. De aici si nedumerirea mea: de ce s-a strans atata apa? Singura diferenta notabila a fost intervalul de timp 12 zile vs. 27 de zile. O alta diferenta a fost cand am golit dezumidificatorul de apa la ultima vizita. Am gasit slicatul imbibat cu apa in partea inferioara, spre deosebire de precedenta vizita, cand era uscat. Silicatul are un timp de activare?
    • Cosmin S
      de Cosmin S
      Bună ziua
       
      Știu că pe afară, rulotistii au posibilitatea de a alimenta un GPL special pentru perioada invernală. Există așa ceva la noi ?
      În urmă cu vreo doi ani, când am petrecut revelionul la Bușteni, nu îmi mai făcea față căldura. Am înțeles de la colegii rulotisti, că probleme vine din pricina buteliei de gaz, expusă direct în frig (am rezervor mare, montat în exterior).
       
      Există vreo soluție, poate să alimentez de undeva, cu GPL aditivat, pentru auto ?
  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.