Dragos Harjoaba

Tabbert Comtesse 590

13 postări în acest subiect de discuţie despre Tabbert Comtesse 590

Tabbert Comtesse 590

Dragos Harjoaba

In urma cu cateva luni am achiziționat aceasta rulota in ideea de a o duce pe un teren pe malul lacului Colibita. Rulota statea de 4 ani, era plina de praf, avea patul din dormitor rupt si avea si un stop spate spart. M-am bagat in ea si am luat-o la puricat cap coada. Am scos tot din ea si am spalat, am reparat patul, am cumparat de pe exis tripla spate dar nu am gasit si ornamentul. Am luat închizatori pentru dulapuri,   chedere pt protectie ornamente exterioare, am resigilat o trapa, mi-am prins urechile in perdelele atermice, in final cu mici exceptii am rezolvat cam tot ce puteam rezolva eu. 

Rulota are aer conditionat electrolux, boiler apa calda truma, eu i-am pus 2 panouri solare sharp de 180w si 2 acumulatori de 400ah, un invertor de 3000w unda sinusoidala pura. Cum acumulatorii au 100kg bucata am modificat masuta de la intrare sa imi intre in ea si in acest fel greutatea sta pe osii. Ce nu am reusit sa rezolv sunt urmatoarele: 

 Ornament tripla spate

Armare perdele pe geamul mare de langa protap, inlocuire 2 perdele rupte

Lampa lumina exterioara de langa usa, lipsea din start

Ceva sistem de tinere a usii de langa protap. E rupt si nu stiu de unde sa il iau.

Un fermoar de 3 metri pentru cort.

Un cheder geam exterior bucatarie si un telescop geam. 

 

 

La prima iesire am constatat ca rulota sta un pic aplecata in spate din cauza faptului ca la mine carligul e mai sus. Am vazut ca mai e pozitie de înclinare a carligului care i-ar permite coborarea cu 5 cm dar ar sta un pic in unghi. Nu stiu daca e bine.  

In alta ordine de idei, oglinzile laterale care se prind pe aripa nu sunt vizibile iar cele care se pun direct pe oglinzi nu le pot agata deoarece am oglinzile foarte foarte mari. Exista si alte solutii?

Consumul la masina de la 9, 2% a crescut la 14, 3%. Ma gandesc ca si datorita greutatii, 1700 kg dar si datorita faptului ca rulota imi tragea in sus masina.

La prima iesire am rupt talpile de plastic, 2 la trecerea unei denivelari inclinate, mi-a atins un pic spatele, si 2 pt ca am calat direct pe pamant . Pe urma am rezolvat cu bucati de lemn, am comandat alt set de talpi de plastic. Mai revin cu amanunte. Daca are cineva solutii sau sugestii le primesc cu mare drag.

IMG-20181021-WA0008.jpeg

IMG-20181021-WA0011.jpeg

IMG-20181020-WA0017.jpeg

20181020_210600.jpg

Modificat de Dragos Harjoaba
  • Like 4
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Fejer Antal

Salutare. Felicitari pentru munca depusa in rulota, ai avut cate ceva de mesterit acolo dar cred ca rezultatul e la ce ai asteptat tu.. Am un prieten cine tot cu un Land Cruiser trage rulota, si la el consumul e intre 12-13l/100km Va dorim multe vacante placuta:noroc:

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Felicitari pentru achiziție și pentru munca depusă,

Sta aplecata pe spate din cauza greutăți rău distribuite, ansamblul trebuie sa aibă o anumită greutate verticala pe protap, aceasta se caută intre cea mai mică dintre cea admisă pe cârligul mașinii și cea a rulotei, de exemplu mașina are 80 kg, iar rulota 100 kg, in acest caz greutatea care tu trebuie sa o ai in verticala este cât mai aproape de 80 kg fără sa ii depășești.

Consumul creste din cauza mai multor factori, in cazul tău este anormal sa se dubleze, deci ori ai circulat cu peste 80 km/h ori aerodinamică este compromisa datorită înclinației pe spate.

Mașinile mici dublează consumul, nu cele mari. Eu fac 11% fără rulota făcând multă strada de munte zilnic, sub 9% in autostrada la viteza legală și cam 15% la 160-180 hm/h, cu rulota la 80 km/h fac 11, 5%. 

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dragos Harjoaba

De fapt o singura data am mers cu 80 km/h, in rest cu 50-60 pentru ca atat mi-a permis traficul. Greutatea cred ca e distribuita destul de bine, in sensul ca in clipa in care rulota e libera ea tinde usor sa se lase in fata, dar o tin usor in echilibru cu mana. in clipa in care o agat de masina, carligul fiind mai inalt, ea se lasa pe spate si imi si ridica spatele masinii. plus ca in partea din spate exceptand cortul de sub banchete nu este nimic suplimentar. dar voi muta cortul sub patul din fata.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dragos Harjoaba

Diferenta intre rulota la boloboc si masina la liber la jumatatea bilei este de aproape 5 cm. Ideea e ca toyota isi mai si umfla singurica pernele cand o ridica rulota. Are ceva daca cobor carligul la urmatoarea treapta?

Screenshot_20181023-133100_Gallery.jpg

Screenshot_20181023-133104_Gallery.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I

https://caravanchronicles.com/guides/understanding-all-about-tow-ball-height/

https://www.caravanguard.co.uk/news/how-to-measure-and-adjust-your-caravans-nose-weight-3999/

Se pare ca, in esenta, trebuie sa cobori inaltimea carligului sa verifici si, daca e cazul, sa cresti greutatea pe protap .

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Cârligul este perfect la 42, 5 așa cum trebuie prin lege, csta greutate ai pe protap acum și care este cea mai mică admisă?

Toate mașinile au cârlig la 42, 5

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dragos Harjoaba

Cum.cantaresc greutatea pe protap?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
George B

Exista niste cantare speciale, dar cel mai usor cu un cantar de persoane si un bat.

Te lamuresti simplu de aici.

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster
5 minute în urmă, Dragos Harjoaba a scris:

Cum.cantaresc greutatea pe protap?

Daca nu ai un cantar special pt protap folosesti un cantar de baie. pui pe cantar un suport, sprijini protapul pe el si citesti greutatea. Ai grija sa scazi greutatea suportului.

Sau, daca poti ridica cu mana protapul rulotei ai pana in 40 kg apasare.

  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

S-o stăpănești cu drag @Dragos Harjoaba  și spor la treabă în continuare! :OK:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.