Mihai A.

Masa tractabila - marje de eroare-producator

64 postări în acest subiect de discuţie despre Masa tractabila - marje de eroare-producator

Masa tractabila - marje de eroare-producator

Mihai A.

Salutari,

Vin cu o intrebare pentru cei cu experienta mai mare ca timp, diversitate masina-rulota & kilometri parcursi.

Masina mea este un Suzuki Vitara 2018, motor 1.6 benzina, 4WD. Aceasta conform specificatiilor producatorului are un MMA (cu sistem de franare) de 1200 kg. Link catre descriere masina pe forum.
Link specificatii masina in context de 'tractor' rulota:

De-asemenea, imi cumparasem anterior pentru alte utilitati (casa la gradina) o rulota Swift Charisma 565 din 2003 care are o masa proprie de 1100 kg, MMA 1333 kg. Link specificatii masa rulota

Intrebarea mea pentru voi este: in ce masura pot avea probleme cu tractarea unei rulote de 1300kg de catre o masina care limita legala la 1200 kg?
Ca definire a termenului de probleme m-as referi mai degraba la incapacitatea masinii de-a trage rulota sau posibile probleme tehnice ce pot aparea la masina in context de panta sau conditii speciale de trafic/traseu. Cunosc recomandarea, mai ales pentru incepatori, de-a nu tracta mai mult de 85% din maximum legal al masinii.

Orice gand este bine-venit. Va multumesc. Mihai




 

Modificat de Mihai A.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Raul G

Probleme pot fii multe, începând cu cea legală, de asigurare in caz de vreun eveniment nefericit:

Pentru problemele care le poate avea mașina ii las pe colegii mai experți sa îți explice de ce nu este bine.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Bednar

Unde-i lege nu-i tocmeala! Alege o rulota pe marimea si specificatiile masinii si lucrurile vor fi perfecte! Altfel, pe langa faptul ca risti sa distrugi ambreiajul masinii sau alte elemente din transmisie, te vei chinui cu tractarea si nu va reactiona ok masina in situatii limita. Cu rabdare si internet vei gasi exact ce model ti se potriveste si apoi vanatoarea de okazii. Sa ai spor, suntem aici pentru sfaturi.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai A.

Multumesc pentru pareri. De principiu, si eu incerc sa fiu corect 'ca neamtu' (desi sintagma asta si-a mai pierdut in ultimii ani din semnificatie :) ) si sa respect pe cat se poate recomandarile & reglementarile legale si ale producatorului. 

Ma gandesc atunci doar sa tractez rulota curenta in masa sa proprie (1.100 kg) - fara vreun fel de incarcatura (oameni & acareturi specifice unei calatorii) dintr-un loc in altul - de principiu prin Bucuresti  - pentru a-i opera diverse mici reparatii/optimizari sau inmatriculare/RAR, cu masina care este recomandata la 1.200 kg. In principiu s-ar incadra :), fiind si-o marja de 100 kg.




 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristi N.

Vei suprasolicita ambreiajul si eventual franele de pe Suzuki.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Eu sincer nu as face-o!

Rristi sa rămâi fără permis plus ca, in caz de vreo manevra de urgentă, frânele ar putea sa nu faca fata.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Aurelianz

Organul insumeaza MMA-urile, nu te cantareste.

Sau observa din certificatul rulotei MMA-ul mai mare decat MMA-ul autorizat pentru tractat din certificatul masinii.

Se lasa cu dosar penal.

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Bednar

Buna dimineata. Plus rulota nu are greutatea indicata la gol. La ea se adauga accesorile ei (incalzirea, mouver-ul, buteliile, boiler-ul, cortul etc). Nu am acum cartea rulotei mele insa are o pagina a4 cu un tabel cu cat cantareste fiecare optiune instalata sau nu in rulota. Si tot din experienta iti spun ca rulota goala nu exista. Tot ai cat ceva prin rulota, prin sertar, prin baie etc. se aduna kilogramele repede. Si colegul @Aurelianz are dreptate, dosar penal daca te opreste Politia. Raman la parerea mea ca poate te ajuti cu un coleg care are capacitatea corecta de tractare.

Drumuri bune sa ai

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Bednar

Ps. Daca ai nevoie te pot ajuta cu o deplasare a ei la service. Vin cu x3-ul si o tragem linistiti la service. De luni sunt disponibil

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai A.

Multam frumos tuturor de raspuns.

Postez concluziile personale ale acestei discutii, poate e nevoie pt. altcineva ulterior.

Asadar, de principiu, am studiat mai bine documentatia masinii si toate tipurile de mase si-am ajuns la concluzia ca nu voi schimba rulota intrucat:
- masa proprie a rulotei (1099 kg) + diverse acareturi (max 100 kg - foarte generos) n-o sa depaseasca niciodata cei 1200 kg masa maxima tractata (cu franare) permisa de specificatiile automobilului (maximum towable mass with centre-axle braked trailer = 1200 kg)
- mai mult de-atat, masa permisa a ansamblului (2930 kg) este suficient de generoasa a.i. sa fie acoperitor pentru situatii in care sunt carate 3-4 persoane in excursie (f. rare/putin probabile):  1255 kg auto + 1100 kg masa rulota + 400 kg greutate diversa (bagaje, persoane, etc.). Asta ar duce ansablul la maxim posibil (1300+1100+400 kg =) 2755 kg < 2930 masa maxima ansamblu tehnic permisa) - ceea ce ar fi f. putin probabil (stiindu-mi cazurile de folosire si ca suntem o familie mica da (2+1/2 persoane).

-> Plus e loc de-o marja tehnica pt vehicul (diferenta intre 2755 vs. 2930 kg) & o marja tehnica pt. rulota (1099 kg vs. 1200 kg - masa tractata maxima permisa la vehicul).

Eroarea prezentata in problema enuntata anterior era in citirea incorecta a specificatiilor masinii (greseala de incepator):

  • masa proprie auto: 1255 kg (cu mass in running order 1235 kg)
  • maximum laden mass/masa maxima permisa auto: 1730 kg
  • maximum mass of the combination/masa maxima ansamblu (din specs auto): 2930 kg.
  • masa maxima tractata (cu franare) al auto: 1200 kg
  • masa proprie rulota: 1099 kg
  • masa maxima tractata rulota: 1333 kg (n-o sa o umblu asa de mult niciodata - avand in vedere limitarile de tractare al auto, mai degraba, peste 50kg o sa duc in auto, nu in rulota).

Multam frumos @Cristian Bednar pt. oferta - m-am descurcat cu service-ul, mi-a tractat-o persoana care s-a ocupat de service. In plus, la intoarcere am adus-o eu (pret de vreo 30 km, inclusiv pe centura & autostrada, si pe intuneric), 1a mea iesire cu rulota (:default_emoticons-animated-3:) si-a fost bine. Fiind totusi mega-incepator, o s-o iau usurel. Astept acum noiembrie si rezervarea la RAR s-o pot inscrie :).

Va imbratisez :)
 

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
George B

Nu prea este in regula @Mihai A.. Legal nu ai voie sa tractezi o rulota cu MMA-ul mai mare decat  masa maxima tractabila (cu sau fara dispozitiv de franare) a masinii. Nu se folosesc masele proprii, ci masele maxime admisibile.

Pur si simplu, masina si rulota din acesta speta, nu sunt compatibile din punct de vedere legal.

  • Like 2
  • Upvote 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G
în urmă cu 2 ore, George B a scris:

Nu prea este in regula @Mihai A.. Legal nu ai voie sa tractezi o rulota cu MMA-ul mai mare decat  masa maxima tractabila (cu sau fara dispozitiv de franare) a masinii. Nu se folosesc masele proprii, ci masele maxime admisibile.

Pur si simplu, masina si rulota din acesta speta, nu sunt compatibile din punct de vedere legal.

Corect George, de exemplu in cazul meu rulota in catalog este data la 1360 kg, eu știind cum stau lucrurile și vrând sa fiu cât mai in regula am Înmatriculat-o la 1900 kg cu șasiu mărit.

In mai când a venit am pus-o pe cântar cu: moover, butelie Bayfin de 10 kg, atc și avea 1510 kg ( surprize surprize), apoi tot ce am pus înăuntru a trecut pe la cântar, fiind acum la 1600 kg cu rezervoarele goale.

Acestea fiind insirate ( mai mult am complicat), chiar dacă rulota are 1600 kg, o pot tracta doar cu o mașina care in acte are masa de tractare minim 1900.

Este important sa știi cât cântărește, dar asta nu înseamnă ca poți sa o tractezi cu o mașina care poate masa ei, ci cât are MMA in acte.

Din punct de vedere legal nu ești in regula, in caz de vreun eveniment neplăcut asigurarea nu despăgubește.

  • Like 2
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Doru Negru

Discutiile pot fi interminabile pe acest subiect , fiecare face cum il taie capul si raspunde .Uitati un link facut de unii mult mai experimentati in domeniu , care cred ca poate da de gandit unora . 

 

https://towcar.info/GB/towing.php

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G
11 minute în urmă, Doru Negru a scris:

Discutiile pot fi interminabile pe acest subiect , fiecare face cum il taie capul si raspunde .Uitati un link facut de unii mult mai experimentati in domeniu , care cred ca poate da de gandit unora . 

 

https://towcar.info/GB/towing.php

Nu au de ce sa fie interminabile, poți tracta o rulota care are MMA mai mic decât MMT a mașini in acte, stop.

Nu cât crede cineva ca ar putea, dacă îmi este permis un exemplu este Fiat Freemont are o MMT de 1000kg, cineva ar putea fii îndreptățit sa creadă ca fiind mare pate face fata, legal nu.

Linkul Towcar nu tine loc de legislație este doar informativ.

Atata timp cât cineva circula pe șosele unde nu este singur și poate pune in pericol viața altora nu poate face cum ii taie capul.

  • Like 3
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Florin C.

Nu iti recomand ansamblul respectiv. Am avut o rulota cu greutatea de 1020 kg si MMA 1400 kg iar ca mazina un passat 2.0 diesel care putea tracta 1800 kg si tot s-a resimtit la tractare. Fara suparare dar Vitara ta e prastie la rulote peste 1000 kg. Intra pe un site unde se configureaza ansamblul auto si rulota de exemplu Towcar si o sa vezi ce rezultate catastrofale o sa iti dea. Mie mi-a iesit ansamblul ok si tot am avut probleme in deplasari. Daca cantaresti rulota goala o sa ai surpriza sa vezi ca greutatea e mai mare decat in acte. Eu zic sa pastrezi rulota daca e buna si sa schimbi masina, orientandu-te spre una ce poate tracta respectiva rulota. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Stoica

Politistul , cind te opreste nu-ti pune masina si rulota pe cintar ci se uita in acte .Tu poti si sa mai scoti din rulota si sa o faci mai usoara ca el tot dupa acte o sa se orienteze.Te poti duce la RAR sa detarezi rulota.

  • Like 1
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
George B
în urmă cu 15 ore, Cristian Stoica a scris:

Te poti duce la RAR sa detarezi rulota.

Nu are ce sa mai detareze. Rulota lui are masa proprie 1099, adica ajunge la 91% din capacitatea de tractare a masinii, departe de cei 85% recomandati. Si vorbim aici de masa proprie, fara un bidon de apa in ea. O greutate acceptabila a rulotei ar fi pe la 1000 kg incarcata

Asa cum a mentionat @Florin C. nu prea are ce sa faca cu masina lui la rulote cu MMA (nu masa proprie) > 1000 kg. 

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai A.

Salut. Va multumesc pentru comentarii - imi sunt tare utile. E posibil sa-mi reconsider ansamblul :). Dpdv tehnic, am vazut pe traseu/drum ca masina poate trage rulota, insa partea legala si mai ales de responsabilitate in trafic e mai relevanta, ca argument.

  • Like 3
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
George B
în urmă cu 3 ore, Mihai A. a scris:

mai ales de responsabilitate in trafic e mai relevanta

:salutare!:

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad

:default_109:

Rulote, rulote...

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Batta Mihai

Manivelarul care comenteaza in clip este un dobitoc.

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Tony T
8 minute în urmă, Batta Mihai a scris:

Manivelarul care comenteaza in clip este un dobitoc.

Ai mare dreptate colegu....ala nu e decat un dobitoc care habar nu are ce vorbeste !

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Angelo

Ca sa nu mai deschid un topic pentru ca nu-și are rostul va întreb și eu cum stau la categoria acestei discuții? Am un Renault Grand Scenic cu datele din foto și rulotă este Elldis Hurricane XL cu "greutate la gol 890kg." Mă încadrez în legea (nu știu care ziceți voi ca sunt novice)? E normal să pot trage rulota asta după mașina sau schimb mașina? Risc amendă sau dosar penal cum am văzut în discuțiile anterioare? Va rog ajutați-mă sa înțeleg și eu șpilul. Mersi frumos! 

15509515402072211621318969677981.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Flavius Ivan

MMA-ul rulotei este important, nu "greutatea la gol" ....

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal

MMA-ul  conteaza!  , asta sa nu depaseasca cea ce este scris in cartea de identitate.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.