Stefan Claudiu

Lady Marry

38 postări în acest subiect de discuţie despre Lady Marry

Lady Marry

Stefan Claudiu

“Lady Marry”

 

            Azi, este vorba despre ea, “Merry”, Lady Marry si povestea ei de viata.Totul a inceput prin anii 1980, in inima Ardealului, la Cluj, cu un proiect la cerere, de realizare a unei rulote pentru romani.Proiectul a fost incredintat Uniunii Judetene a Cooperativelor Mestesugaresti din Cluj.S-a dorit o rulota usoara sa poata fi tractata de ‘masina nationala”.Astfel la incepututul anului 1981, prototipul a fost realizat si prezentat conducerii de partid din accea vreme.Au numit-o REMA si este o rulota usoara, integrala  din fibra de sticla cu o greutate proprie de 600 kg si MMA 750 kg cu sistem propriu de franare.

         “Factorii decizionali” din aceea perioada nu au aprobat construirea  in masa a acestei rulote , motivand ca nu are baie si astfel nu raspunde ‘asteptarilor” si dispun realizarea unui prototip care sa aibe si baie.(Prototipul respectiv s-a realizat in 1989, avea osie dubla, dar nu a mai fost produs in serie , ca urmare a evenimentelor ce au venit la finalul anului 1989)

Dar sa revenim la “Merry” si povestea ei. Astfel, proiectul fiind abandonat, rulota a fost cumparata de directorul Uniunii Judetene a Cooperativelor Mestesugaresti , sotul doamnei “Merry” si i-a insotit in lungul si latul tarii si chiar si in afara ei, timp de 3 decenii, pana cand cel care i-a dat nastere, a parasit aceasta lume, acum 3 ani.Asa ca dupa ce si-a facut cu brio treaba mii de km in anii de zile, rulota era in cautare, acum de un nou proprietar  alaturi de care sa inghita in continuare alti mii de km. Sotia domnului, acum in varsta de 80 de ani, o doamna respectabila a carei amintirii inca ii umeazeau ochii, cand la o cafea la care m-a invitat imi povestea despre momentele petrecute in natura alaturi de cel ce ia fost alaturi atata timp si cu care a impartit spatiul si bucuriile in aceasta rulota, mi-a vandut-o mie, la “pachet” cu aceasta poveste legata de nasterea rulotei si cu multe povesti frumoase de prin tara adunate.

         Asa ca, primul lucru care l-am facut dupa ce mi-au fost incredintate cheiile a fost sa ii gasesc un nume potrivit si “Lady Marry” mi s-a parut ceea mai buna alegere in amintirea celei ce mi-a incredintat-o cu inima impacata, doamna Maria (“Merry mama” cum o strigau nepotii).

            Doamna Merry mi-a mai spus ca in final s-au mai construit inca 4 rulote identice cu ceea care a detinut-o dansa, pentru 4 persoane din cooperatie si conducere.

           

           Un lucru care m-a miscat putin cand am intrat in rulota prima data a fost momentul in care am simtit ca ma intorc in timp.Toate lucrurile erau aranjate la locul lor, complete si neatinse de ani de zile de la ultima iesire.Rulota,  parca astepta, sa plece din nou la drum.

           Acum sa va zic, cum am inceput eu relatia cu “Lady Marry” (rulota ?).

Se facea ca dupa ce m-am inregistrat pe forumul acesta, de ceva timp gandul de a achizitiona o rulota nu imi mai dadea pace.Asa ca am inceput usor sa ma documentez cam ce mi s-ar potrivi, tinand cont si de performantele slabe ale masinii cu care urma sa o trag si la ce voiam sa o folosesc : iesiri de maxim 2-3 zile off-camping si poate si pescuit, o zi doua.Cum schimbarea masinii nu era in plan si neputand sa tractez decat maxim 750kg MMA cu dispozitiv de franare , cautarile imi erau limitate.Urmaream de ceva timp un model anume (Niewiadow N126) aceea rulota mica, usoara de fibra facuta de polonezi si care le trageau cu fiaturile lor.Am vazut numeroase clipuri pe youtube cu restaurarea si modificarea lor si imi doream una la fel, la care sa mesteresc si eu in timpul liber.

               Intamplarea a fost sa dau de aceasta rulota, accidental si vazand ca se incadreaza la ce cautam eu, nu am mai stat pe ganduri si am plecat sa o iau.Ma interesa ca “carcasa” , si sasiul sa fie in ordine, restul urmand sa faca parte din “proiectul” meu de mesterit.Faptul ca avea ITP-ul valabil si instalatia electrica functiona fara probleme , am adus-o de la Cluj la Bucuresti in conditii bune, inmatricularea pe numele meu realizandu-se incredibil de repede.(de pe o zi pe alta).

          Mi-am propus ca target “imbracarea in haine noi a rulotei”, sa se realizeze pana la data de 01.05.2019, cand sper, sa fie prezenta la taierea panglicii, in Vama Veche.

Și apoi... rulota "Lady Mary" va porni din nou la drum, primind în brațele ei visele altor suflete, care au adus-o la viață, oferindu-i puterea tinereții lor...

                                                                                                                                                                                                                            The end.

     Voi demara operatiunile cu :

Faza 1.

1.verificarea sistemului de franare si a puntii, roti, bucse, rulmenti etc

2.ridicarea pe elevator si curatare , grunduirea si vopsirea șasiului

3.schimbarea tuturor chederelor (geamuri, usa, trapa)

4.chituirea si vopsirea exterioara.

 

Faza 2.

1.interiorul cu tot ce presupune, instalatie electrica, apa, frigider, caldura etc. (necesita documentare serioasa si buget pe masura.)

 

Povestea va continua.........

       

WhatsApp Image 2018-07-31 at 18.34.02.jpeg

WhatsApp Image 2018-07-31 at 18.34.01.jpeg

WhatsApp Image 2018-07-21 at 20.16.52 (1).jpeg

 

Modificat de Stefan Claudiu
  • Like 15
  • Upvote 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Braslasu Florin

Ceva poze cu interiorul original!!!?

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stefan Claudiu

Postez maine, poze cu interiorul.Am rascolit pe acolo si acum este putin haos. :)

WhatsApp Image 2018-07-21 at 20.16.51 (1).jpeg

WhatsApp Image 2018-07-21 at 20.16.50 (1).jpeg

WhatsApp Image 2018-07-21 at 20.16.48.jpeg

WhatsApp Image 2018-07-21 at 20.16.49.jpeg

Modificat de Stefan Claudiu
  • Like 5

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Petre S

Interesanta, sa o plimbati cu placere pe drumurile patriei!!! 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stefan Claudiu

Multumesc frumos.

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Bednar

Misto povestea si misto rulota. Iti recomand sa o restaurezi cat se poate de apropiat de modelul initial. Este o raritate sunt sigur ca in orice loc vei merge cu ea, va face valuri mai mari decat rulote 'smechere' din ziua de azi. Daca traiam intr-o tara de colectionari gen USA, erai la liga baietilor mari cu asa produs. Felicitari pentru achizitie si sa o stapanesti sanatos. Daca ne vom vedea pe undeva cu rulotele, garantat voi vrea sa o studiez. Sa auzim numai de bine.

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marian Eduard

Felicitări pentru achiziție! :bravo:

 

După ideea " mâna întinsă care nu spune o poveste nu câștigă nimic ", povestirea ta va aduna  multa simpatie din partea colegilor de forum. Foarte frumos povestit iar faptul ca ai o rulota produsă într-un număr atât de redus, te aduce într-un top al oamenilor  care doresc sa faca lucrurile diferit. Desi nu s-au construit foarte multe rulote românești,  personal sunt de părere că, ar trebuii cumpărate de oameni cu initiativa si curaj si apoi  ajutate să trăiască cat mai mult timp.

 

Felicitări si spor in derularea proiectului.

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal

Felicitari pentru achizitie.:OK: Este un model interesant la fel si prezentarea scrisa.  Mult succes in derularea proiectului.:noroc:

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Felicitari pentru achiziție, ma alătur celorlalți colegi care au spus ca ar fii super sa readuci la starea ei originala, iar dacă ii mai pui in fata și o Dacia 1300 sau un Aro e devine un tren superb.

  • Like 2
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Superbă! :bravo:

Spor la restaurare și s-o stăpâniți cu drag! :OK:

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bogdan Lazar

Felicitari!

ce ai tu acolo prietene, este o comoara, mult succes in restaurarea ei, asa cum au zis si antevorbitorii mei, incearca cu orice pret sa o restaurezi identic cu originalul.

Iti doresc mult succes si vacante minunate!!!!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal

 Daca ai nevoie de ceva piese mici, pe care nu le gasesti, trimite-mi o poza despre ce e vorba, si discutam. Niste piese pot sa confectionez si eu adica ce se poate face prin frezare, rectificare, strunjire.:noroc:

Modificat de Radu B
  • Like 3
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut

Succes in proiect si sa va bucurati de ea . Poate ne intalnim la pescuit (avem aceasta pasiune in comun si suntem din aceeasi zona ),

sunt curios sa vad ce vei reusi .

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Drinovan Ovidiu

Frumoasa si interesanta povestea!:)

Sa o stapaniti sanatosi!

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stefan Claudiu

Mulțumesc frumos, tuturor.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Mihaila

E superba, o bijuterie! Cand demarati restaurarea v-as fi recunoscator daca ati deschide un topic pentru proiectul dumneavoastra. Multumesc anticipat!

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu-Betty

Frumoasă rulota și la fel de frumoasă povestea !

Iar ce e și mai important e că nu e finalul unei povești frumoase. Tu faci să existe... va urma. :bravo: Ștefane !

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stefan Claudiu

    ........continuarea povestii :

Profitand de vacanta copiilor si fiind mai relaxat cu programul de la munca,  am inceput sa ma ocup putin de rulota pana la plecarea in concediu.

Asa ca, "abuzand" de amabilitatea unui prieten cu service, intr-o zi de sambata cand activitatea in service era mai lejera, am urcat rulota pe elevator si am inceput sa ma ocup putin de ea.

asa cum spuneam in descriere mai sus :

Faza 1 a proiectului, a demarat: :OK:

1.verificarea sistemului de franare si a puntii, roti, bucse, rulmenti etc

2.ridicarea pe elevator si curatare , grunduirea si vopsirea șasiului

3.schimbarea tuturor chederelor (geamuri, usa, trapa)

4.chituirea si vopsirea exterioara.

5b755285e9493_WhatsAppImage2018-08-11at15_24.39(5).jpeg.fedb903112d6d2f92850847bbae92baa.jpeg

 

 

1.Am inceput cu demontarea puntii /axului (s-au cum i s-o zice, pregatirea mea este in domeniul medical, asa ca unii termenii tehnicii pot suferii unele "reedenumiri":default_big_grin:)in vederea reconditionarii ( verificarii rulmentilor, ferodouri, sistem de franare, frana de mana, cabluri, conducte, repartitor + curatarea puntii si vopsirea ei)

 

2.Dezlipirea de pe partea inferioara a podelei a covoarelor cauciucate de protectie care erau coapte si rupte pe alocuri.

 

3. Curatarea șasiului cu ajutorul periiei de sarma si a flexului si grunduirea si vopsirea acestuia cu pensula si suflarea la pistol a ultimei mâini.

 

4.curatirea exteriorului si slefuirea zonelor de vopseua exfoliata, in vederea pregatirii pentru chituire .

 

5. curatirea geamurilor (zona chederelor), demontarea geamului mobil si indepartarea chederului si slefuirea zonei, demontarea trapei si slefuirea acesteia.

 

6. identificarea tipurilor de chedere si masurarea acestora  in vederea inlocuirii acestora.(din fericire sunt chedere de parbriz de dacie si chedere de usi si portbagaj de dacie)

 

Maine ma voi duce sa cumpar chederele noi, covorul de cauciuc de protectie pentru partea inferioara a podelei si materialele necesare chituirii suprafetelor.

 

P.S. :  sasiului se prezenta  intr-o stare excelenta, nu a fost nevoie de sudura sau inlocuire unor zone din el si toata rulota in ansamblu (partea de fibra ) nu a prezentat vreo spartura sau fisura. Exceptia  a facut-o trapa din plafon care va necesita o mica reparatie cu fibra de sticla (fusese reparata cu un mastic, care l-am indeparta la curatarea ei )

 

   și povestea va continua......

WhatsApp Image 2018-08-11 at 15.24.39 (3).jpeg

WhatsApp Image 2018-08-11 at 15.24.40 (3).jpeg

WhatsApp Image 2018-08-11 at 15.24.40 (5).jpeg

WhatsApp Image 2018-08-11 at 18.52.59.jpeg

WhatsApp Image 2018-08-11 at 15.24.41 (4).jpeg

IMG-20180813-WA0048.jpeg

IMG_20180815_121919.jpg

IMG_20180815_121926.jpg

IMG_20180814_120129.jpg

Modificat de Stefan Claudiu
  • Like 4
  • Upvote 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Rulota AAA

 Buna treaba.. Cam rar asa proiect! Spor.. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Bednar

Felicitari ca ai inceput proiectul. Eu cel putin chiar urmaresc cu mare placere pozele si status-ul. Asteptam cu interes pasii urmatori. Spor in toate

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stefan Claudiu

@Cristian Bednar De inceput, l-am inceput, vedem cand il termin.Mi-am propus 01.05.2019 "sa tai panglica " , oficial in Vama Veche.Nu sunt de meserie, dar imi place ce fac si cat ma pricep o sa ii dau inainte. Ma mai ajuta prietenii si ce este important, este ca rulota nu a ajuns la vreo stana sau santier.Totodata, imi este tare draga.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Bednar

Sa ai spor, ma bucura tare ca a ajuns pe mana cuiva care vrea sa o aduca la o a doua tinerete ?. Ai dreptate cu stana, am un amic care are una la ferma si vai mama ei arata dupa 5 ani de cazat muncitori. Oricum, bafta si cere ajutorul daca te impotmolesti in ceva

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Din nou felicitari, eu urmăresc cu drag toată povestea.

Daca reusesti sa pui mâna și pe una bucata DACIA 1300 ( nu 1310) sau un IMS  vei avea un tren super.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Flavius Ivan

:salutare!: Spor la treabă și mult succes :OK:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • Marius Viorel
      de Marius Viorel
      Salutare!
       
      Vand 2 butelii pt rulota. Se pot umple la statii GPL.
      Am si adaptor pt umplere la butelie in care puneti pistolul direct la masina pt incarcat.
      Prefer sa le vand ambele local in Targu Mures.
      Stare foarte buna.

      Pret: 300ron bucata.
      Daca le luati pe amandoua odata 500ron.

      Tel.0752038068

    • Vasile Oae
      de Vasile Oae
      Cumpăr butelie din fibra de sticla pentru rulota. Volumul nu e așa important 5-12kg (12-24L), dar vreau sa aibă cupla rapida de Anglia, de 20mm.
      Daca nu se poate butelie, poate are cineva un stut (robinet) cu filet pe butelie de 3/4 și ieșire pe cupla rapida de 20mm. As putea sa schimb robinetul existent la butelia verde.
      Am atașat și câteva poze de la o astfel de butelie.




  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.