Mihai-Arad

Poluarea ! Bucuresti vs "europenii"

22 postări în acest subiect de discuţie despre Poluarea ! Bucuresti vs "europenii"

Poluarea ! Bucuresti vs "europenii"

Mihai-Arad

Daca "europenii" s-au conformat cerintelor U.E. , ... incet -incet dar sigur, masuri drastice (depinde , de und esi cum vezi lucrurile) apar si la noi, ... prima data in Bucuresti !

Iata cum se vor lucrurile schimbate...

Masinile cu norme de poluare Euro 0, 1, 2 si non-Euro, interzise in Bucuresti de anul viitor.

Din 2020 vor fi interzise si masinile Euro 3, iar din 2021 cele Euro 4.

Ne place sau nu , nu mai conteaza. Am ales ....EUROPA !
Citeste , aici :

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Drinovan Ovidiu

 Asta înseamnă mai mult de jumătate din numărul lor! 

 Sa o vad și pe asta!

Eu sunt pentru biciclete daca timpul o permite pe unde exista piste, dar mai greu cu copiii!

  Este bine pentru toți din punct de vedere a aerului inspirat !

 Mai rămâne să interzică și alimentele nesănătoase de pe piață și o să trăim mult și bine!

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Traian M

E la stadiu de propunere, dar eu sunt pentru interzicerea in oras a tuturor autovehiculelor vechi si poluante.

Credeti-ma ca de cand s-a scos taxa s-a umplut Bucurestiul de masini foarte vechi, cu fumul garla dupa ele.

Inevitabil nimeresti la semafor in spatele uneia de te impute. Sa nu mai zic ca mersul pe jos pe trotoar e asfixiere totala. E foarte rau in Bucuresti cu poluarea.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Florin C.

Voi in Bucuresti, poate va permiteti masini noi, eu am tras ani de zile sa o cumpar si pe asta Euro 4 ce o am. Asa ca sa se duca onor deputatii si senatorii nostri in munti daca nu vor poluare si sa ne lase in pace sa circulam cu ce avem. Neamtul poate isi permite sa schimbe masina la salariul lui, basca ca mai mult ca sigur mai capata si cine stie ce subventii, La noi iti scoate ochii cu prima de casare si  aia in limita fondurilor disponibile.

  • Like 2
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Traian M

Un Logan nou cu prima de casare, cu 5 ani garantie si 5 ani revizii gratuite, este 6500 de euro. 5 ani nu te doare capul daca se strica ceva.Costuri mici de operare, banii raman in Romania, muncitorii sunt platiti din ei, tva intra la stat etc. Nu intra in buzunarul unui neamt care apoi ii cheltuie in economia Germaniei. 

Oricum inevitabil mai devreme sau mai tarziu o sa apara niste reguli noi care sa ne mai civilizeze fortat si pe noi.

  • Like 1
  • Upvote 1
  • Downvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Florin C.

Daca tot ma rup de la altele sa stang banii aia, eu nu am chef sa circul in Logan, chiar si nou. Prefer o nemtoaica mai batrana, face toti banii.  Si crede-ma, am condus suficiente marci de masini, inclusive loganuri. De logan nu am nevoie nici la 3000 de euro. Poate un Duster ar mai spune ceva, dar cand vad si la acesta bordul de logan, ma ia cu nabadai. Daca lucrau putin si la aspectul interior, hai sa mai zici, cu toate ca se gasesc alte minisuri noi la preturi mult mai acceptabile decat Duster. Poate sant eu mai critic din cauza ca nu mai vreau sa aud de masini franceze. Toate erau mai scumpe in exploatare decat cele nemtesti. Cel mai ieftin la piese mi s-a parut Opelul ( Loganul nemtilor ) dar si asta a fost luat de francezi.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran

Doar o constatare personala: dupa peste 15 ani de locuit in Bucuresti acum locuiesc in Dublin. Am cumparat un autoturism pe care il tin parcat in fata casei din Dublin. Masina nu am spalat-o deloc de o luna deoarece nu este nevoie. Este curata, fara praf :OK:

 

Sa fie din cauza lipsei de poluare? :nedecis:

 

PS: cineva ma intreba cu ceva timp in urma de ce am ales sa plec din RO in UE. acesta este doar unul din multe motive ..

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Florin C.
în urmă cu 1 oră, Alin Opran a scris:

Doar o constatare personala: dupa peste 15 ani de locuit in Bucuresti acum locuiesc in Dublin. Am cumparat un autoturism pe care il tin parcat in fata casei din Dublin. Masina nu am spalat-o deloc de o luna deoarece nu este nevoie. Este curata, fara praf :OK:

 

Sa fie din cauza lipsei de poluare? :nedecis:

 

PS: cineva ma intreba cu ceva timp in urma de ce am ales sa plec din RO in UE. acesta este doar unul din multe motive ..

Din cauza lipsei de praf, nu de poluare. La noi si in anul 1991 era asa. Un exemplu, atunci a venit un prieten din Germania si avea masina curata, nespalata de aproape un an. A stat 7 zile in Romania si cand a ajuns inapoi in Germania a trebuit sa spele masina, arata ca dracu dupa drumul facut in Romania. S-au crucit aia la spalatorie, cica nu au mai vazut asa masina murdara. Nu putem spune ca atunci era plina tara de masinile aduse din vest si acestea poluau aerul ca acum. La noi te omoara praful, nu stiu cum se face ca dincolo nu vezi urma de asa ceva.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Traian M
în urmă cu 21 ore, Florin C. a scris:

Daca tot ma rup de la altele sa stang banii aia, eu nu am chef sa circul in Logan, chiar si nou. Prefer o nemtoaica mai batrana, face toti banii.  Si crede-ma, am condus suficiente marci de masini, inclusive loganuri. De logan nu am nevoie nici la 3000 de euro. Poate un Duster ar mai spune ceva, dar cand vad si la acesta bordul de logan, ma ia cu nabadai. Daca lucrau putin si la aspectul interior, hai sa mai zici, cu toate ca se gasesc alte minisuri noi la preturi mult mai acceptabile decat Duster. Poate sant eu mai critic din cauza ca nu mai vreau sa aud de masini franceze. Toate erau mai scumpe in exploatare decat cele nemtesti. Cel mai ieftin la piese mi s-a parut Opelul ( Loganul nemtilor ) dar si asta a fost luat de francezi.

Stii cum e, nu e dupa preferinte si ce ne-am dori noi, ci alegem ce putem in interiorul legilor facute de stat ca si eu as vrea masini straine smechere, dar daca statul nu ma lasa prin anumite parghii de tipul impozitului, RCA, vignete cu preturi prohibitive, stau la ce imi pot permite in cadrul respectiv. Oricum noi nu avem nici un cuvant de spus in legile pe care le fac coducatorii, ne vin servite si trebuie sa ne conformam.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Traian M
La 4/24/2018 la 19:33, Florin C. a scris:

Din cauza lipsei de praf, nu de poluare. La noi si in anul 1991 era asa. Un exemplu, atunci a venit un prieten din Germania si avea masina curata, nespalata de aproape un an. A stat 7 zile in Romania si cand a ajuns inapoi in Germania a trebuit sa spele masina, arata ca dracu dupa drumul facut in Romania. S-au crucit aia la spalatorie, cica nu au mai vazut asa masina murdara. Nu putem spune ca atunci era plina tara de masinile aduse din vest si acestea poluau aerul ca acum. La noi te omoara praful, nu stiu cum se face ca dincolo nu vezi urma de asa ceva.

In Vest, masinile si oamenii merg doar pe asfalt, nimeni nu intra pe pamant sa-l ia fie pe pantofi sau pe roti si sa-l aduca pe asfalt unde  sa fie antrenat in continuu. La noi in orasele mari si poluate mare parte din praf sunt oxizii de azot emanati de masinile diesel, pt astea i-au kilarit americanii pe VW. Oxizii de azot nu sunt atceva decat pulbere fina, foarte toxica si cancerigena care poate sta in suspensie cand e antrenata de curenti de aer sau se depune cand nu.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

Poate ma repet...Nu am vrut sa-mi iau un faras vechi pe care l-au aruncat altii.  Eu mi-am cumparat masina fabricata in Romania, echipata din constructie cu instalatie GPL, cu bani destul de multi pentru anul 2006 (oricum, mai multi ca pentru un Logan). M-am gandit sa o folosesc la batranete, atunci cand ies la pensie si cand, evident, voi avea resurse mai putine. Nu am parcurs decat 45000 km. Dupa cum se vede nu prea m-am inghesuit cu poluarea (sincer, imi pare rau ca nu mi-am adus aportul ce mi se cuvenea). Instalatia de GPL nu o baga nimeni in seama cu toate ca este stantata pe timbrul masinii iar la ITP-uri se incadreaza la E5. Este la mintea oricui ca folosesc numai gazul. Am mai schimbat anul acesta si butelia GPL pentru ca, deh... expirase (dupa reglementarile romanesti).

... Deci, peste 1 si 1/2 ani va trebui sa o arunc  sau sa ma mut cu locuinta aiurea..., sau poate o sa crap... si scap de aceasta Romanie si Europa talhara...Banii necesari probabil ca va trebui sa-i fur, ca din pensie... Ei, daca aveam pensie speciala, adica furati (legal !) de la altii, alta era treaba...

Ma gandesc cu groaza la voi cei care, tineri fiind inca, sustineti aceste masuri abuzive, fara discernamantul si chibzuinta cuvenite. Va doresc sa aveti parte de pensie daca pana atunci nu se vor gasi niste oameni de bine sa hotarasca ca nu mai trebuie acordata sau poate se va legifera eutanasierea dupa 65 ani.

Probabil ca, in semn de protest ma voi incendia in masina mea in fata ilustrei primarii. Pana atunci nu voi conteni sa blestem zilnic consilierii si pe cei de la conducerea aceastei tari mizerabile care m-au folosit la greu pana la invalidare, dupa care m-au "rasplatit"  furandu-mi munca.

Inteleapta etnie este cea tiganeasca: "Mananc tot, astazi - maine vad eu ce mai fur si la iarna ma tine statu' gratis in puscarie". Cred ca spre aceasta paradigma ne orienteaza Europa.

 

 

  • Like 9
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Florin C.
în urmă cu 12 ore, Traian M a scris:

In Vest, masinile si oamenii merg doar pe asfalt, nimeni nu intra pe pamant sa-l ia fie pe pantofi sau pe roti si sa-l aduca pe asfalt unde  sa fie antrenat in continuu. La noi in orasele mari si poluate mare parte din praf sunt oxizii de azot emanati de masinile diesel, pt astea i-au kilarit americanii pe VW. Oxizii de azot nu sunt atceva decat pulbere fina, foarte toxica si cancerigena care poate sta in suspensie cand e antrenata de curenti de aer sau se depune cand nu.

Exagerezi. In 1991, cate masini diesel aveam? Si nu intram cu masina mea pe nici un camp, ce sa mai vorbesc de cel venit din Germania. La noi e pur si simplu praf, nici altii nu isi explica cum dracu fac vesticii agricultura si nu vezi un fir de praf, iar la noi bubuie. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ghita

Nevasta-mea zice ca daca se tamponeaza doua autoturisme si unul dintre ele e Logan, pasagerii asteia din urma se numara totdeauna printre victime.

Inclin sa-i dau dreptate! Sper sa nu se supere loganistii!

 

Cu totii avem dreptul sa exprimam propriile optiuni si sa facem propriile alegeri. Si nu doar in materie de masini.

Turismul meu are venerabila varsta de 20 de ani si functioneaza in parametri. La ultimul ITP efectuat in decembrie anul trecut, operatorul statiei a fost uimit sa constate ca se incadra in noxele prescrise pentru clasa lui. Cei care ma cunosc cat de cat, stiu ca nu prea mint. Am investit o caciula de bani si toate sistemele functioneaza corect. Si mi-e confortabil sa circul cu el!

Pentru ce sa platesc? Pentru ce sa renunt la el?

 

Sa poluezi insemna sa nu te incadrezi in emisiile acceptate pentru clasa Euro a masinii tale.

In aceasta situatie, pentru evitarea poluarii:

- de ce nu sunt respinse direct la RAR, pentru inmatriculare, "tigaile" (vorba unui "prieten" :default_big_grin:) ce nu se incadreaza in emisia de noxe ?

- daca tot trebuie sa faci ITP anual la autoturisme, de ce nu sunt "cernute" cu severitate, si aici, cele care nu se incadreaza?

Raspunsul e unul singur : pentru ca trebuie sa fim jumuliti de bani! Pentru ca altii au nevoie de banutu' nostru muncit, nu furat! (pe  aia care l-au furat nu-i doare nici la bascheti. Ei au cu ce sa-si cumpere o masina scutita de taxe)

 

In concluzie, de multa vreme incoace treaba cu "poluarea" nu-i decat o vaca de muls pentru guvernanti.

"Poluatorul plateste" e doar o mare magarie! Poluatorul ar trebui sa fie impiedicat sa polueze! Ar trebui sa fie obligat sa-si revizuiasca si sa-si repare masina asa incat sa o aduca in parametrii de emisie a noxelor acceptati pentru ea. N-o faci, nu mai circuli!

Aerul pe care-l respir nu e un aer mai curat, imediat ce banii platiti pe taxe de poluare, inmatriculare si mai stiu eu ce taxe, intra in contul statului!

Masinile n-ar trebui sa circule si sa polueze in schimbul banilor, intreprinderile n-ar trebui sa fie lasate sa utilizeze tehnologii poluante, n-ar fi trebuit sa fie acceptate importurile de gunoaie si de reziduuri radioactive!

 

Un guvern pe care l-ar durea burta de binele cetatenilor tarii, ar trebui sa ia masuri imediate de stopare a poluarii, concomitent cu masuri care sa permita stimabililor cetateni sa cumpere masini noi. Sau sa modernizeze infrastructura si transportul in comun (reteaua de drumuri, reteaua feroviara, metrou, autobuze, etc), astfel incat stimabilii sa fie tentati sa mai renunte uneori la a circula cu masina.

 

Cam atat, ca si-asa vorbim "discutii" :tamp:

 

@Florin C. Poate ca la noi bate vantul mai tare ...? :amuzat:

 

 

 

  • Like 2
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Florin C.

@Radu Ghita Ai fi surprins sa afli ca in vest curata utilajele agricole inainte de a iesi de pe camp, si nici nu circula cu ele pe drumuri nationale.  As fi vrut sa vezi cum aratau toate masinile in Timis saptamana trecuta dupa ploaia cu nisip saharian (nu glumesc). Unii ar fi in stare sa spuna ca si ala e datorat  noxelor de la masinile care vezi doamne polueaza. Sa stea linistiti ca masinile noastre nu polueaza mai mult decat industria din China, India sau SUA. Dar daca unii pot scoate niste bani de pe certificatele verzi vandute catre aceste state, de ce sa nu traga tot amarasteanul, nu?

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran

Apropo de cum trec toate "tigaile" testul la RAR/ITP in RO, iata mai jos cum se face testul NCT (ITP-ul Irlandez) in Irlanda:

 

 

M-am documentat deoarece la sfarsit de Mai trebuie sa-l trec si eu.

Scuze ca este in engleza :salutare!:

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Militoiu Ciprian

:salutare!:Mihnea Stoenescu, dureros dar adevarat.In Paris in centru circula 80 % cazane si ne jignesc pe noi.

Pentru ca cei ce incaseaza comisioanele stau in genunchi in fata "uniunii'.Ei nu au muncit niciodata pt. ca nu stiu sa faca nimic decat....

Trist pentru oamenii din generatia Dumneavaostra.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ilie Minea

Domnilor, toate jegurile astea, care ne-au condus  pana acum si inca ne mai conduc, care au furat milioane de euro din munca noastra, uita de unde se trag. Erau neica nimeni pana acum. Ne obliga, sa avem masini noi, nepoluante, dar cu ce sa le cumparam.Cine ar circula cu un jeg de masina, daca ar avea posibilitatea  financiara sa-si cumpere una noua.Mai bine decat, sa se gandeasca cum sa ne fure in continuare, ar mari veniturile ca cele din Europa. Pretentiile si legile spun ca sunt europene, dar veniturile de ce nu sunt tot europene? Daca ne-am alinia[cum le place sa spuna] si la venituri nu am mai avea ce discuta.

Apropo de rablele aduse de afara, oare un volswagen, bmw sau mercedes de 10 ani in Germania, o fi mai jeg decat un logan nou?Mirama-si.

Eu dupa 35ani vechime intr-o unitate de stat, am mareata pensie de 744LEI, nu EURO si nu am fost femeie de serviciu[fara discriminare].De un an, nu mi-au marit pensia , nici macar cu un leu, le-au dat tot celor care au mai mult.Am concetateni care, nu au muncit o secunda si nu au contribuit cu un leu si au 640lei alocatie, [corect?]. Cu ce sa cumpar o masina noua.Sunt unii dintre noi, care mai sustin, ca masina este un lux si nu o necesitate. As vrea sa-i vad in transportul in comun la 45grade si sa-si care in carca saci cu adeziv sau ciment.

  • Like 1
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Drinovan Ovidiu

 Văd că de anul acesta, 2018 acum în primăvara la Timișoara în afara de norul de praf Saharian se tot depune praf pe mașini la o zi - doua! 

 Cum numărul mașinilor a crescut, iar numărul parcărilor a rămas același mulți sunt nevoiți să-și parcheze  mașinile  pe unde apuca  ajungând  cu rotile și pe spațiile verzi care la un moment  devin pamant/noroi și uite așa avem praf peste tot!

 Nici aici nu ducem lipsa de mașini care fumega după ele! Sunt o grămadă de la taxiuri până la cele aduse de dincolo! Dar cum reparația costa mult, multi prefera sa le folosească așa, că doar nu-i opreste nimeni să-i i-a la întrebări!

 Totuși e bine că mai avem ceva vredeata in oras , care reușește să mai îmbunătăteasca cu puțin calitatea aerului !

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Florin C.

În acest moment sant campat undeva între Gărana și 3 Ape. În jumătate de zi s-a depus un strat de praf pe masina  (si in interior până am observat si am închis geamurile) de toată frumusețea.

În Timișoara dacă o lăsăm in parcare, nu colecta atâta praf in 2 saptamani. Ori aici nu e poluare de la gazele  de eșapament de la masini.

Concluzia? Tot de la praful de pe șosea. 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad
La 4/27/2018 la 21:56, Militoiu Ciprian a scris:

:salutare!:Mihnea Stoenescu, dureros dar adevarat.In Paris in centru circula 80 % cazane si ne jignesc pe noi.

Pentru ca cei ce incaseaza comisioanele stau in genunchi in fata "uniunii'.Ei nu au muncit niciodata pt. ca nu stiu sa faca nimic decat....

Trist pentru oamenii din generatia Dumneavaostra.

 

 

:default_doh: Paris ?

Zilele trecute mi-am comandat "vigneta de poluare" ptr Franta !

Vezi aici criteriile pentru a putea circula cu "cazanul" prin Franta si/sau prin Paris !

Germania, are ceva identic (zilele trecute am fost in Regensburg)! 

 

@Radu Ghita ,   poluarea.... , o afacere de miliarde ! 

Aici :

Si aici :

 

@Alin Opran ,

Te rog sa ne povestesti si noua cum e p'acolo , prin lumea "civilizata"  si ce obiceiuri au ?!

Ce-i deosebit acolo fata de...Romania ? :default_109:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran
1 minut în urmă, Mihai-Arad a scris:

@Alin Opran , ....

Te rog, sa ne povestesti si noua cum e p'acolo , prin lumea "civilizata"  si ce obiceiuri au ?!

Ce-i deosebit acolo fata de ...Romania ? :default_109:

 

@Mihai-Arad

Ai folosit cuvantul magic "civilitati"

 

Asta ne deosebeste, civilizatia si bunul simt.

Sunt atatea exemple pe care as putea sa le dau ...

Poate un exemplu edificator este faptul ca fiecare pasager care coboara din autobuz se adreseaza soferului cu "Thank you". Civilizati in trafic, civilizati la parcare, civilizati in a folosi cosurile de gunoi de pe strada, de a multumi, de a fi politicosi, etc

 

Regasesti din cele de mai sus ceva in RO? :default_doh:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad
Chiar acum, Alin Opran a scris:

 

@Mihai-Arad

Ai folosit cuvantul magic "civilitati"

 

Asta ne deosebeste, civilizatia si bunul simt.

Sunt atatea exemple pe care as putea sa le dau ...

Poate un exemplu edificator este faptul ca fiecare pasager care coboara din autobuz se adreseaza soferului cu "Thank you". Civilizati in trafic, civilizati la parcare, civilizati in a folosi cosurile de gunoi de pe strada, de a multumi, de a fi politicosi, etc

 

Regasesti din cele de mai sus ceva in RO? :default_doh:

 

Multumesc ptr raspuns , :)

 

Mda, dar noi ne mandrim ca suntem vecini cu....Turcia la sud. Pe bulgari nu-i pun la socoteala; cu ei "doar" ne comparam.

Sau ai gasim pe cei din Ungaria in "ecuatia" de comparare.

Am importat "obiceiuri" si apucaturi din Turcia (ei le-au adus din India).

______________________________________________________________________________

Despre POLUARE , ce sa mai spun ?

Stiti cate masini (autoturisme) DIESEL sunt in SUA (procente) ? Dar in Canada ? Dar in China ?

Stiti cate masini Toyota (al catele mare producator este, Toyota) cu motor diesel se vand in China sau in Australia ? De SUA sau Canada , nu va spun, ghiciti voi !

Dupa ce aflati raspunsul (la motoarele diesel) , veti vedea de ce UE traseaza norme si directive contra poluarii !

P.S. Imi amintesc cum Trump ameninta BMW-ul , Mercedes-ul  și Volkswagen-ul  cu taxe de import de 35% .(asta inainte de-a fi instalat oficial in functie)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.