Gabriel I

Ford Ranger

85 postări în acest subiect de discuţie despre Ford Ranger

Ford Ranger

Cristian A

Referitor la Ford Ranger.

Pentru cei care detin unul de mai multa vreme si stiu mai multe, am mai multe intrebari. Una ar fi: avand in vedere ca sunt cu motoare diesel destul de mari, care consuma bateria la pornire, plus faptul ca sunt dotate cu prize de 220V ca, am inteles ca ar fi posibilitatea sa se monteze a doua baterie. A facut cineva lucrul acesta sau stie cum se face?  Al doua intrebare: stiu ca reviziile se fac la 30.000 km, dar nu e prea mult intre ele, cu acelasi ulei?

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Traian M

De obicei in cartea service a masinii exista tabelul cu intervale de revizii si intretinere standard. Apoi in josul paginii spune cu steluta ceva de genul ca daca masina e folosita in conditii de drum grele, praf mult, oras etc se fac la jumatatea intervalelor.

In RO cam sunt conditii de drum grele, pt ca se sta mult in trafic si este foarte mult praf in atmosfera, plus drumurile foarte proaste.

Sfatul meu e sa schimbi uleiul si filtrele la 15000 de km sau 1 an.

La mine la jeep standard e 20000 de km sau un an si eu il fac la 10000 de km. Eu fac undeva intre 20000-25000km pe an, practic fac 2 revizii de ulei si filtre anual. Asta pt ca merg mult in Bucuresti si km sunt putini dar stai in trafic cu motorul la relanti si te tarai bara la bara de ti se acreste.

Cat despre baterie masina e in garantie, daca crapa ti-o schimba. Oricum sa ai niste cabluri de pornire serioase mereu la tine.

Eu le-am luat pe acestea fix de aici cand am fost in Germania si sunt excelente, porneste masina cum le-ai conectat, nu mai trebuie sa astepti sa se incarce pt ca duc amperaj foarte mare.

http://www.atu.de/shop/Zubehoer-w10020/Pannenhilfe-und-Erste-Hilfe-w10776/Starthilfe_w10778/Starthilfekabel-aus-Aluminium-entspricht-35-mm²-Kupferkabel-FS4248

Dupa cum vezi in descriere merg pt motoare de benzina pana la 7000cmc si diesel pana la 4000cmc.

Geeignet für Bezinmotoren (12/24V) bis 7.000 ccm und Dieselmotoren (12/24V) bis 4.000 ccm Hubraum

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian A

Arata bine? Pacat ca nu e si pentru Europa, deocamdata.

 

"Diesel biturbo cu patru cilindri de 2.0 litri care dezvoltă 213 CP și 500 Nm și care este cuplat la o transmisie automată de ultimă generație cu 10 rapoarte. Evident, tracțiunea integrală face parte din dotarea standard a mașinii. 

Deși după look-ul agresiv mașina pare construită pentru un caracter ceva mai așezat pe asfalt, sunt foarte interesante cifrele care ascund capabilități off-road impresionante. Astfel, aflăm că noul Ranger Raptor oferă o gardă la sol de 28.3 centimetri și un unghi de atac de 32.5 grade, valori superioare unui "rege" al off-road-ului precum Mercedes-Benz Clasa G, de exemplu (24.1 centimetri gardă la sol și 31 de grade unghi de atac)."

1.jpg

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Traian M

daca il aduc si in RO e clar urmatoarea mea masina:default_emoticons-animated-3:

nu trebuie sa fie neaparat raptor, dar daca e 2.0 diesel 500nm si cutia in 10 trepte, e perfect

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian A

F 150 e cu totul altceva, are de  ani buni echiparea Raptor.     Ranger-ul  e fratiorul cel mic, iar Ranger Raptor s-a lansat acum, saptamana asta,   la Bangkok.      F150 am vrut si eu, in prima faza, dar nu ofera garantie pe Europa si-l aduce o singura firma din Germania, cel putin e singura pe care am gasit-o si la care m-am interesat.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

ranger nu are motor de 2l ci de 2.2l si in nici un caz nu are 500 Nm   are 385 Nm/1500-2500 rpm.

Raptorul are 637 Nm/3500 rpm. cu motor de 3, 5l

 

Motorul de 2, 7 l are 542 Nm/2750 rpm.

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian A

Nu ai inteles.    Exista Ford F 150 Raptor si de saptamana asta si Ford Ranger Raptor.    2 masini diferite de la Ford care au in denumire si Raptor.  Sunt multe motoare, de exemplu Rangerul meu are 3, 2 litri, diesel   200 cp si 470 nm.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru
în urmă cu 2 ore, Traian M a scris:

daca il aduc si in RO e clar urmatoarea mea masina:default_emoticons-animated-3:

nu trebuie sa fie neaparat raptor, dar daca e 2.0 diesel 500nm si cutia in 10 trepte, e perfect

Eu vorbeam de aceasta postare

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian A
4 minute în urmă, Draghiciu Dumitru a scris:

Eu vorbeam de aceasta postare

OK, scuze.

Ranger Raptor de 2.0 diesel 500nm si cutia in 10 trepte e disponibil pentru Asia si Australia de anul acesta, Europa din pacate,   mai la coada de prin 2020.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Traian M

E posibil echiparea raptor sa nu o aduca in europa dar motorul diesel de 2.0 biturbo si cutia in 10 trepte sigur va fi pe urmatoare generatie de ranger in europa si cred ca vor renunta la dieselul de 3.2. De accea zic ca nu ma intereseaza sa fie neaparat varianta raptor poate sa fie wildtrack dar sa aiba motorul si cutia astea noi.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

ca sa fie bi turbo trebuie sa fie un motor V6, motor de 2l V6 nu cred ca exista

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Traian M
8 minute în urmă, Draghiciu Dumitru a scris:

ca sa fie bi turbo trebuie sa fie un motor V6, motor de 2l V6 nu cred ca exista

Nu e obligatoriu sa fie V6, poate sa fie in oricate pistoane, Ford are deja pe modelul EDGE motorul de 2.0 diesel biturbo de 210 cai, VW il are pe passat, tiguan de 240 de cai, si jaguar are un 2.0 biturbo diesel de 240 de cai pe XE, XF, F-pace, Noul Discovery etc.

 

Matale te referi la twin-turbo cand zici de V6.

Uite e descrisa aici diferenta  http://www.e-automobile.ro/categorie-motor/20-general/113-motor-biturbo-twin-turbo.html

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian A

Mercedes a anuntat ca renunta treptat, de anul acesta,   la motorul V6, trece la motorul tot 6 cilindri, dar  in linie. Mai ieftin, se produc pe aceeasi linie de productie cu cei in patru cilindri. Si se pare ca sunt mai fiabile motoarele de genul acesta. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

da noul Discovery are motor 4 in linie bi turbo de 2l si are 500 Nm/1500 rpm.Jaguarul si in general masinile englezesti folosesc compresoare mecanice

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Traian M

Da, electrice.

La motorul vw e un compresor mecanic si unul electric, cauta pe net si o sa vezi detalii.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru
24 minute în urmă, George M. a scris:

Intreb si eu, ca nu ma pricep : exista si alt tip de compresoare in afara celor mecanice ?

Supraalimentare pentru motoare se face astfel:

Turbo suflanta (turbina actionata de gazele iesite din motor care actioneaza o suflanta care cred ca nu depaseste 2 bar) Suflanta incepe sa debiteze cam de la 800-1000 rpm

Compresor mecanic care este actionat cu curea ca un alternator

Compresor mecanic actionat electric 

Biturbo insemnand 2 turbine 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

M-am exprimat gresit

Compresor care este actionat cu curea ca un alternator

Compresor actionat electric

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

turbine sant actionate de gaze sau vapori, compresoarele sant de mai multe feluri pot fi actionate de turbine si motoare 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

suflanta si compresorul pana la urma sant actionate mecanic. Turbinele transforma energia gazelor sau al vaporilor in miscare mecanica

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I

Cum prima iesire cu rulota inchiriata nu m-a convins prea tare, am trecut la ceva upgrade.

Din pacate nu am apucat inca sa iesim in probe, dar...se apropie week endul urmator! ?2C470047-F9A7-474E-8E5A-4B48D06113EF.thumb.jpeg.78e00f9f8108d00c5f6442a6e3e79ef9.jpeg44BFF067-7A92-4A42-B2B9-9ECABEC926DD.jpeg.d63b5b7f74ff68b5267103d53bd21e70.jpegFA82E90B-E541-4582-A59C-925EF983011B.jpeg.81637453a7805a1e88696853ba214cd6.jpeg306D8622-BDD0-4256-AB03-02F0C5BBD1A7.thumb.jpeg.f5aa20f49fb2b1fcacca872fde992032.jpeg54435A5E-178A-4ABA-AD69-095DB7288751.jpeg.35fead06cdfd5c9a5ceb939a990c8d0b.jpeg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I

Sunt inca un dubiu daca sa iau si o anexa , frigider si un kit fotovoltaic.

Dus portabil deja am luat de la Exis.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian A

De ce nu te-a convins rulota?  Ce nu ti-a placut ?  Dupa 20 de ani de iesit cu cortul (diverse forme si marimi, si acum mai am 3), trecerea la rulota mi se pare ceva gen “inventat curentul si apa calda”, la propriu si la figurat.  Am vazut si solutii intre, remorcile acelea de 300-400 kg care se transforma intr-un cort mare cu toate dotarile de rulota: aragaz, frigider, wc cu dus etc.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I

Inclin sa cred ca pt iesit in week end, ba ceva plaja, ba niste forestiere lejere pana la intrarea in trasee de mers la pas, e mai lejer cu configuratia asta de cort pe masina din considerente de gabarit.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian A

Da, cu o rulota nu ai acces in asemenea locuri. Confort mai mare, acces mai limitat. In lipsa unor rulote off road, ca in Australia sau alte parti...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.