Draghiciu Dumitru

Despre motor

51 postări în acest subiect de discuţie despre Despre motor

Despre motor

Draghiciu Dumitru

nu am zis ca un motor pe benzina este mai bun ca unul diesel. Am zis ca un motor cu mai multi cai putere este mai bun ca unul cu mai putini cai chiar daca cel cu mai multi cai este pe benzina.Citeste atent ce am spus. Am spus ca eu am 177 cai pe motor cu benzina si ca trage mai bine ca un diesel de 140 cai chiar daca diesel are cuplu mai mare ca al meu.Poti sa ai cuplu bun daca nu ai turatie nu ai cai. Eu am cuplu mai mic dar am turatie mai mare si am si putere mai mare

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

George B
în urmă cu 8 ore, Draghiciu Dumitru a scris:

. Eu spun ca nu conteza decat caii putere cine are mai multi trage o greutate mai mare si mai repede.

 

Gresit!

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
George B

@Draghiciu Dumitru, pentru a face comparatia obiectiv, trebuie sa conduci TU ambele masini, tractand aceeasi rulota. Altfel, foarte posibil, asa cum de exemplu ai aproximat o greutate in plus alocata rulotei tale, ca orice om, incerci sa aduci un avantaj ansamblului tau.

Chiar si in conditiile in care ai putea avea acordul proprietarului sa te lase sa te dai cu masina lui, tot ar ramane o marja de eroare, deaorece nu esti destul de acomodat cu aceasta.

In plus, in comparatia ta, tine foarte mult si de stilul de condus. Daca i-a fost frica ca-i moare motorul si te-a alergat cu a II-a sau a III-a, este normal sa-i fiarba motorul.

 

Si un pic ontopic, as da oricand 10 caluti in plus pentru un cuplu mai mare :noroc:.

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

puterea uni motor se masoara in cai putere nu in cuplu. Daca ai un motor de 100 cai si unul de 200 cai care trage mai bine.Este simplu cuplu si turatia da puterea motorului.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu
în urmă cu 15 ore, George M. a scris:

Bun postul. Dar lipseste concluzia/ raspunsul ptr dom' Mitica.

Raspunsul este simplu:  La tractiune conteaza cuplul motor. Daca vorbim de automobilul ca ansamblu, conteaza cuplul la roata. La tractiune nu avem nevoie de viteza. Imaginati-va o curba in rampa cu 15% si  "ac de par" pe un drum ingustat iar din fata vine un alt autovehicul (gen Pietroasa - Padis). Puterea maxima dezvoltata de un motor, pe graficul putere-moment, se regaseste la turatia maxima (acolo unde se plafoneaza), punct in care momentul este sub valoarea maxima (!). Pentru a fi in "armonie" (randament maxim, consum eficient), trebuie sa exploatam motorul la momentul maxim care se obtine la o turatie inferioara, deci NU la puterea maxima. Este lesne de inteles ca la un MAS trebuie sa lucram intens din ambreiaj ca sa schimbam treptele de viteza (in cazul unei portiuni de drum dificil, oare mai ajungem cu ambreiajul intreg ?). Acest neajuns se solutioneaza (de obicei) prin intercalarea in lantul transmisiei a unui reductor care se utilizeaza "pe greu" atunci cand urmeaza sa atacam un drum dificil (cei care practica offroad-ul stiu bine acest lucru).

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel K
în urmă cu 10 ore, George M. a scris:

Mihnea- ce reprezinta MAS ?

Motor cu aprindere prin scanteie. Adica pe benzina.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

Domnul Mihnea 80% dintre noi folosesc masinile de familie pentru tractat rulota nu o masina dedicata pentru rulota. Discutia este pentru masinile de familie si despre puterea motorului in general. Masinile de familie nu au reductor si 4x4.

 

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Traian M

Pentru tractare e clar ca dieselul are avantaje incontestabile fata de benzina ca altfel ar fi facut camioane, tractoare si masini agricole si utilaje de constructii cu motoare pe benzina.

Bineinteles ca poti trage si cu benzinar rulote dar mai turat la 6mii in acceleratie daca vrei un pic de viteza, consum mult mai mare etc.

Eu visez la ceva de peste 240CP si peste 500Nm.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu
în urmă cu 5 ore, George M. a scris:

 

Mihnea- ce reprezinta MAS ?

Motor cu Aprindere prin Scanteie, mai popular, benzinar.  MAC este cel cu compresie (Diesel).  Acestea (pe langa multe altele) sunt abrevieri folsite in manualele destinate motoristilor. (Masinile termice sunt o parte importanta din meseria mea).

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu
în urmă cu 4 ore, Draghiciu Dumitru a scris:

Domnul Mihnea 80% dintre noi folosesc masinile de familie pentru tractat rulota nu o masina dedicata pentru rulota. Discutia este pentru masinile de familie si despre puterea motorului in general. Masinile de familie nu au reductor si 4x4.

 

 

Asa este, 'nea Mitica, asa ceva am si eu. Dar nu sustin ca este ceea ce este de dorit. 122 Nm este putin (putere max. 60KW). Ca sa obtin acest cuplu trebuie sa turez la 3200. Daca am vreo situatie deosebita pe un drum greu trebuie sa folosesc ambreiajul... Cum zice romanul: "imi fac treaba cu ea", ca alta n-am. "M-am obisnuit cu ea". De vandut nu are rost fiindca ar insemna sa o dau degeaba. Deocamdata mai merge. Si inca bine. Nu consuma mai mult ca un Logan, dar trage un pic mai bine. Inca nu am "cip"-uit-o, deci mai am o "rezerva".  Asa a fost sa fie pe vremea cand nu aveam rulota. Face fata deocamdata la pretentiile mele, modeste, ce-i drept. De aceea am cautat rulota usoara.  Cred ca o sa ma aventurez chiar pana la lacul Galbenu:).

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
George B
11 minute în urmă, Mihnea Stoenescu a scris:

122 Nm este putin (putere max. 60KW).

So, nu poti face "liniute" cu 'nea Mitica. 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

Am fost acolo de doua ori. Sant cam 27 km de drum pietruit. Prima parte este mai buna dar ultimii 20 km sant mai grei dar merita peisajul. Daca vrei poti sa te opresti la lacu Petrimanul si sa te duci fara rulota sa vezi daca poti sa ajungi. Eu am reusit cu freelanderul meu

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

Nu este vorba de liniute ce am sustinut si sustin in continuare ca motorul cu mai multi cai trage mai bine decat motorul cu mai putini dar cu cuplu mai mare. Daca lumea nu intelege ce am spus referindu-ma la masinile de familie nu la cele de tractiune imi cer scuze ca nu am fost mai explicit

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

Eu am fost de mai multe ori la Galbenu, Petrimanu si pe toata "Strategica". Cu ARO 243 echipat offroad. Sunt trasee fara dificultate (pentru masinile din club) pe care le numim "de socializare", la care participa si familiile. Daca nu se strica drumul pe zona Oltetului (Polovragi - Curmatura) de catre puhoaiele din iunie 2015, ar fi fost un traseu accesibil chiar si cu Dacia din dotare  (este si ea inaltata putin). Sunt, intr-adevar zone turistice incantatoare.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

Anul trecut cand am fost eu drumul prin curmatura oltetului a fost stricat iar de vii

tura

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Drinovan Ovidiu
în urmă cu 6 ore, Draghiciu Dumitru a scris:

sustin in continuare ca motorul cu mai multi cai trage mai bine decat motorul cu mai putini dar cu cuplu mai mare

 

La 13/01/2018 la 0:20, Draghiciu Dumitru a scris:

Am spus ca eu am 177 cai pe motor cu benzina si ca trage mai bine ca un diesel de 140 cai chiar daca diesel are cuplu mai mare ca al meu.

 

Da, la drum drept asa e, cel pe benzina este mai vioi in primele 3 trepte de viteza, dar pe urma in celelalte trepte nu va mai avea destula forta sa traga ansamblul, trebuidu-i o distanta mai lunga pentru a ajunge sa zicem la 110km/h cu un consum destul de ridicat de benzina, pe cand cel pe motorina la aceeasi putere si capacitate cilindrica va trage mai usor intreg ansamblu datorita cuplului mai mare oferit si cu un consum mai mic, putand ajunge la 110km/h fara a se chinui! Ma refer la viteza asta deoarece atat aveam nevoie uneori pentru a depasi!

 Acum un exemplu in cazul meu : la motorul Passatului de 2 l benzina 115cp si cuplu de 126nm nu reuseam sa depasesc cu usurinta un tir aflat la 90km/h fara a avea un spatiu destul de mare, in schimb la Freelenderul de 152cp si cuplu de 400nm ajung cu usurinta la 110km/h, uitand uneori ca am rulota in spate! Deci puterea nu e cu mult mai mare 40cp, dar in schimb forta dezvoltata de motor e de 3 ori mai mare!:fug:

 Iar la urcare daca drumul imi permite, fara a fi rau, masina trage rulota cu o usurinta fara a simti ca nu poate ca la benzinar!

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

Domnul Drinovan  nu inteleg ce spui cu 3 ori mai multa putere cand dumneata ai 152 cai. Motorul nu dezvolta mai mult de 152 cai cum ai de trei ori mai multa putere cad motorul da maxim 152 cai. Puterea motorului se masoara in cai nu in cuplu . Ca ai 152 de cai la 400 cuplu da dar sa ai 115x3 cai nu se poate daca puterea este data de fabricant la 152 cai.

Ai freelander 1 sau 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Drinovan Ovidiu

 Cuplu este de 3 ori mai mare (126+126+126=378nm aproape 400nm) la diesel de 2, 2l, fata de cel de la benzinar de numai126nm!

Deci, cuplu la un motor e mai important, cand este vorba de a tracta ceva!

La fel in cazul masinii tale te ajuta cuplul bun oferit de motor si din cauza asta poti trage cu usurinta rulota(la177cp ai si un cuplu pe masura)!

 Freelander 2.

 

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I
La 1/13/2018 la 18:53, Mihnea Stoenescu a scris:

Eu am fost de mai multe ori la Galbenu, Petrimanu si pe toata "Strategica". Cu ARO 243 echipat offroad. Sunt trasee fara dificultate (pentru masinile din club) pe care le numim "de socializare", la care participa si familiile. Daca nu se strica drumul pe zona Oltetului (Polovragi - Curmatura) de catre puhoaiele din iunie 2015, ar fi fost un traseu accesibil chiar si cu Dacia din dotare  (este si ea inaltata putin). Sunt, intr-adevar zone turistice incantatoare.

Pai cand organizati ca veau si eu ? :D

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai Ciprian

Eu zic caci conteaza mult cuplul oferit de motor iar dizelul e in avantaj mai mereu la aceeasi capacitate. Conteaza mult si ce ii comanda soferul motorului caci daca nu stie sa conduca pe transalpina si pierde cuplul fiind nenevoit sa schimbe in treapta inferioara ... atunci apare senzatia de a nu se putea tine dupa mine.

Spun asta si sustin cu tarie ca experienta cu masina pe care o cunosti conteaza cel mai mult. 

Eu ma dadeam pe transalpina cu un peugeot 307 2.0 140cai standard (180cai modificat) si mergeam in treptele 2 si 3. Masina era incarcata full si eram 5 in masina dat tot scartaiau cauciucurile la acceleratia in curbe cu tot controlul calculatorului. Depaseam in rampa intre curbele acelea de 170 grade si aveam forta datorita cuplului mare deoarece eram si incarcat dar si calutii contau.

Acum cu fordulelul asta nu mai pot ajunge la vitezele respective pe acelasi traseu si nici puterea nu e acelasi... acum am 90 cai diesel iar in comparatie cu opelul sotiei de 110 cai benzina, ma descurc mult mai bine cu dizelul pe transalpina decat cu benzinarul. Viteza de deplasare este net superioara iar consumul mai scazut in comparatie cu cea pe benzina. 

In ambele situatii masinile erau incarcate cu aceeasi oameni si cam acelasi bagaj iar soferul era acelasi ;)

Ca si concluzie, pe traseul transalpina conteaza sa cunosti cat decat drumul, sa stii cand sa franezi si cand sa accelerezi in functie de ce motor conduci, diesel ori benzinar.

Stilul de sofat si cunostintele despre motor ( la ce turatii ai cuplu mare) face toata diferenta.

Un exemplu concret: degeaba ai benzinar cu 180 cai si vrei sa urci cu 1500 ture, situatia se schimba daca ai 3500 ture si in loc sa moara ca in varianta anterioara, masina accelereaza.

La diesel accelereaza sigur si la 2500 ture caci are cuplul spre maxim.

Sa ma corecteze cineva daca gresesc.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai Ciprian

Acum nu ma apuc sa concurez pe transaplina cu nea' Miti, eu cu rulota de 1300kg cu fordul meu de 90 cai si el cu 170 cai pe benzina si rulota mai usurica ... eu pot sa merg maxim cu 40km/h atat la urcare cat si la coborare...

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

Ciprian vezi ca ti-am trimis un mesaj pe privat

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

rulota mea are 1450 kg fara apa in rezervor dar am punte Knott de 1800 kg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ionescu

nu stiu de ce felul cum a evoluat topicul acesta imi aminteste de imaginea:

egffx56bj2kz.jpg

  • Like 3
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Costica V.

  :amuzat:    :amuzat:   :amuzat:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.