Mihai-Arad

ITP - Noutati , calde

41 postări în acest subiect de discuţie despre ITP - Noutati , calde

ITP - Noutati , calde

Mihai-Arad

Se schimbă regulile ITP-ului, din 2018 , ... era de stiut , nu ?!

La fiecare inspecție tehnică periodică (ITP), mașinile vor trece sau nu de verificare in functie de gravitatea defectelor pe care le au, potrivit unui act normativ care a aparut recent in Monitorul Oficial.

:default_109:Cum o fi , cu, ..."las' ca merge si asa" ?

Astfel că, autovehiculele vor putea trece de inspectie cel mult cu defecte minore (gen;lampa/bec ars ), iar daca va fi vorba de defectiuni mai grave (directie, frana, suspensie...), acestea vor trebui reparate in termen 30 de zile. Totodata, actul prevede ca automobilele mai vechi de 12 ani vor necesita anual ITP !

Alti bani - alta distractie ! RCA & ITP ! :default_big_grin:

 

P.S.

Noroc cu .... frati din Bulgaria, care nu ne lasa la greu !

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Iftimia Ioan

Referitor la ITP acesta se face ca in Romania.Stai 1/2ora , dai 100-120 Ron verifica franele , face o poza si primesti inspectia.Nu are importanta cum arata masina in rest Eu am un Mercedes Vito din 2001, deci are 16 ani cu 45000Km (ca noua), este masina mea de rulota.Pentru ce sa fac acest itp anual? Nu ar  fi mai bine ca aceasta verificare sa fie dupa nr de Km si nu dupa anii de vechime? Uzura masinii este functie de cat a fost folosita, deci cati Km a efectuat sau se poate corabora ani de vechime impreuna cu nr, de km.La noi legile se fac pentru a se mai lua pielea automobilistului, mai putin interes pentru protectia noastra( a se vedea starea drumurilor, aglomeratia lipsa autorutelor si stresul cu 50Km prin comune pe drumul national, panda cu radarele, amenzile uriase ) Platim vineta pentru a ne distruge masinile, aciza la combustibil la fel.Dupa ce distug masinile ne pun sa le verificam mai des.In vest dupa cea au autostrazi care parca nu sant facute de mana omului, dupa o ploaie masina ramane curata.in care te obliga sa ai anumita viteza, daca doresti sa mergi pe sosele natonale acolo va trebui sa respecti 50 km /ora Ma refer ca ai posibilitatea sa alegi cu cati km sa rulezi.La noi cum sa nu se intample accidente daca asa drumuri avem nu mai spun ca parbrizul trebuie spalat continu Nu doresc sa se inteleaga ca sant impotriva Itp dar as dori sa fie ca in germania (corect, verificate toate  asamblurile autourismului)

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad
în urmă cu 18 ore, Iftimia Ioan a scris:

 

Referitor la ITP acesta se face ca in Romania. Stai 1/2ora , dai 100-120 Ron verifica franele , face o poza si primesti inspectia.Nu are importanta cum arata masina in rest Eu am un Mercedes Vito din 2001, deci are 16 ani cu 45000Km (ca noua), este masina mea de rulota.Pentru ce sa fac acest itp anual? Nu ar  fi mai bine ca aceasta verificare sa fie dupa nr de Km si nu dupa anii de vechime? Uzura masinii este functie de cat a fost folosita, deci cati Km a efectuat sau se poate corabora ani de vechime impreuna cu nr, de km.La noi legile se fac pentru a se mai lua pielea automobilistului, mai putin interes pentru protectia noastra( a se vedea starea drumurilor, aglomeratia lipsa autorutelor si stresul cu 50Km prin comune pe drumul national, panda cu radarele, amenzile uriase ) Platim vineta pentru a ne distruge masinile, aciza la combustibil la fel.Dupa ce distug masinile ne pun sa le verificam mai des.In vest dupa cea au autostrazi care parca nu sant facute de mana omului, dupa o ploaie masina ramane curata. in care te obliga sa ai anumita viteza, daca doresti sa mergi pe sosele natonale acolo va trebui sa respecti 50 km /ora. Ma refer ca ai posibilitatea sa alegi cu cati km sa rulezi.La noi cum sa nu se intample accidente daca asa drumuri avem nu mai spun ca parbrizul trebuie spalat continu Nu doresc sa se inteleaga ca sant impotriva Itp dar as dori sa fie ca in germania (corect, verificate toate  asamblurile autourismului)

 

 

Cine nu-si doreste asa ceva (ma refer ca-n Germania) are avion-personal ori n-are "toata tigla pe acoperis" ! :)

16 ani si "numai" 45.000 km ? Ciudat ... dar nu imposibil !

Totusi, ma-ntreb , la fel ca si colegul @George M. daca-s reali kilometri ?

 

P.S.

EU sunt deacord cu ITP-ul anual la masinile mai vechi de .... 8 ani !

Posed doua masini; ambele mai vechi de 12 ani , dar siguranta (sanatatea) e ... pe primul loc !

 

 

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Traian M

Cu o spaguta se trece orice ITP, doar statul si serviceurile vor incasa bani in plus si spaga mecanicul. Nu va fi nici o siguranta adusa in plus parcului auto din Ro.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

Este clar ca este pura jecmaneala cumulata cu lasitatea dezarmanta a celor care ne conduc. Si, ca intotdeauna, sunt vizate persoanele care sunt victime usoare, fara a se putea apara. Tara trebuie sa iasa din criza in care ne-au scufundat, pe seama celor multi si saraci. Cu totii stim ca nu starea tehnica a automobilelor este cauza primordiala a accidentelor rutiere. Nici pe departe !

Personal, am cumparat si posed o masina "fabricat in Romania" (cumparata de la nou, contribuind astfel la intarirea economiei nationale, nu cum fac ticalosii care ne conduc !). Fiind aproape de pensionare, m-am gandit ca nu voi mai avea in viitor posibilitati materiale suficiente. Deasemenea, m-am gandit ca nici parcursul acestei masini nu se va ridica la nivelul perioadei in care am activat si ma va sluji pana... la sfarsit.  Drept dovada masina are 12, 5 ani si... 46000 km ! Nu mai circul iarna. Platesc aproape degeaba RCA-uri, rovinete, ITP-uri, taxe si impozite. Este ca noua (cine o stie poate sa confirme) ! Trece ITP-ul fara nici un fel de problema. Nu are jocuri, nu "bate" pe nicaieri, anvelopele si distributia sunt schimbate de 2 ori (fara ca sa fi fost uzate). Este Euro3 dar la noxe se incadreaza la Euro6. I-am schimbat butelia GPL (alti bani, alta distractie la fiecare 10 ani, fiindca suntem in Romania, nu in Italia unde buteliile se verifica !). Nu o pot vinde fiindca nu are valoare pe piata. Pentru mine insa, are valoare de intrebuintare. Iar "lepadaturile", prin diferite tertipuri, ma obliga sa o arunc la deseuri si sa-mi cumpar alta masina, de parca as fi furat bani si mi-as fi vandut tara impreuna cu ei. Ce se gandesc mintile lor bolnave !? - daca nu am bani pentru alta masina noua, trebuie sa fiu penalizat, adica sa platesc din greu. Astfel oranduiesc lucrurile alesii (din ce in ce mai grasi) in aceasta tara napastuita si ticalosita (ca sa citez o personalitate autohtona, din pacate, inca in viata). Acesta este mecanismul paradoxal ! Ma intreb: Oare cand vom acumula atata sila ca sa ne saturam si noi de Romania (precum hulitul de acum cativa ani buni, dl. Gherman de la Cluj).

 

 PS:  Intrebare retorica: De ce oare nu se legifereaza si la noi pedeapsa penala pentru falsificarea indexului Km ?

  • Like 2
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu
28 minute în urmă, Florea Mihai-Micki a scris:

 

 

P.S.

EU sunt deacord cu ITP-ul anual la masinile mai vechi de .... 8 ani !

Posed doua masini; ambele mai vechi de 12 ani , dar siguranta (sanatatea) e ... pe primul loc !

 

 

 

Ba, de ce nu, tot pentru siguranta noastra, in fiecare luna, fara discriminare ! Si la pret dublu fata de acel de acum !   Asa pleda  si o proasta de parlamentara, o aleasa de-a noastra.  De aceea am "avansat" si suntem acum unde ne aflam !

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad
40 minute în urmă, Mihnea Stoenescu a scris:

Este clar ca este pura jecmaneala cumulata cu lasitatea dezarmanta a celor care ne conduc. Si, ca intotdeauna, sunt vizate persoanele care sunt victime usoare, fara a se putea apara. Tara trebuie sa iasa din criza in care ne-au scufundat, pe seama celor multi si saraci. Cu totii stim ca nu starea tehnica a automobilelor este cauza primordiala a accidentelor rutiere. Nici pe departe !

Personal, am cumparat si posed o masina "fabricat in Romania" (cumparata de la nou, contribuind astfel la intarirea economiei nationale, nu cum fac ticalosii care ne conduc !). Fiind aproape de pensionare, m-am gandit ca nu voi mai avea in viitor posibilitati materiale suficiente. Deasemenea, m-am gandit ca nici parcursul acestei masini nu se va ridica la nivelul perioadei in care am activat si ma va sluji pana... la sfarsit.  Drept dovada masina are 12, 5 ani si... 46000 km ! Nu mai circul iarna. Platesc aproape degeaba RCA-uri, rovinete, ITP-uri, taxe si impozite. Este ca noua (cine o stie poate sa confirme) ! Trece ITP-ul fara nici un fel de problema. Nu are jocuri, nu "bate" pe nicaieri, anvelopele si distributia sunt schimbate de 2 ori (fara ca sa fi fost uzate). Este Euro3 dar la noxe se incadreaza la Euro6. I-am schimbat butelia GPL (alti bani, alta distractie la fiecare 10 ani, fiindca suntem in Romania, nu in Italia unde buteliile se verifica !). Nu o pot vinde fiindca nu are valoare pe piata. Pentru mine insa, are valoare de intrebuintare. Iar "lepadaturile", prin diferite tertipuri, ma obliga sa o arunc la deseuri si sa-mi cumpar alta masina, de parca as fi furat bani si mi-as fi vandut tara impreuna cu ei. Ce se gandesc mintile lor bolnave !? - daca nu am bani pentru alta masina noua, trebuie sa fiu penalizat, adica sa platesc din greu. Astfel oranduiesc lucrurile alesii (din ce in ce mai grasi) in aceasta tara napastuita si ticalosita (ca sa citez o personalitate autohtona, din pacate, inca in viata). Acesta este mecanismul paradoxal ! Ma intreb: Oare cand vom acumula atata sila ca sa ne saturam si noi de Romania (precum hulitul de acum cativa ani buni, dl. Gherman de la Cluj).

 

 PS:  Intrebare retorica: De ce oare nu se legifereaza si la noi pedeapsa penala pentru falsificarea indexului Km ?

 

Simate @Mihnea Stoenescu ,   daca stau sa gandesc cu "inima" te inteleg perfect !

Rational, vad siguranta pe sosele patriei (alea construite in Epoca de aur) altfel , sincer.

 

Romania-UE

 

Aici un articol !

Cunosc un de posesor de permis , analfabet , dar "nenea" are Jeep nou-nout ... cu placutele aurite.

Cum si-o fi luat permisul (licenta) de conducere ? Prezinta el sau masina lui un pericol pe sosea ?

 

Arma sau OMul ucide ?

 

P.S.

Am postat  acest topic pentru a aduce la cunostinta noutatile din Ian.2018 !

P.P.S. 

Ar trebui sa-l ascult pe Andrei Plesu ?

A spus: dac-ar fi (mai) tanar , ar emigra ! Asta referitor la alesii nostri (din ce in ce mai grasi) ! Noi i-am ales , cu "inima /ratiunea" ! Sau ?

Oricum , A. Plesu , m-a pus pe ganduri ! Mi-a dat tema pentru ... 2018 !

O tema grea !

 

  • Like 1
  • Downvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Drinovan Ovidiu

 Ca si cum nu ar fi de ajuns cu toate taxele si impozile mari ce le platim fara voia noastra, ci impuse de ei pentru ca ei sa taiasca bine pe seama noastra marindu-si salarile si pensile dupa bunul lor plac, ca doar ei sunt la putere si apoi sa fure cum pot mai bine, au mai gasit sa loveasca unde ar putea ei mai bine decat in posesori de autovehicule! Ma refer la taxa de poluare ce vor sa o introduca pentru fiecare autoturism in functie de norma de poluare!

 Legat de ITP probabil e bine sa se faca anual, dar tot ca si pana acuma va fi, singura diferenta e ca vom plati in fiecare an acea suma! Cu mult nu se va vedea vreo imbunatatire a stari tehnice oferite autovehiculelor!

 Sa vedem dupa toate aceste schimbari in bine, dupa cum zic ei ce va fi! Vom avea mai putine evenimente rutiere sau nu? Vom avea drumuri mai bune sau nu? Se va circula mai in siguranta sau nu? Vom respira un aer mai curat sau nu?Desi de cei care taie padurile nu se ia nimeni! Va scadea numarul de masini din trafic sau nu? samd....

Prea multa prostie trebuie sa induram din parte lor! Oare pana cand vor continua in ritmul asta?

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Traian M
12 minute în urmă, Drinovan Ovidiu a scris:

Prea multa prostie trebuie sa induram din parte lor! Oare pana cand vor continua in ritmul asta?

Prostia din pacate este a grosului populatiei sarace si la propriu si cu duhul care e pacalita foarte usor cu promisiuni false la vot. Daca oamenii ar fi putin mai educati si civilizati ar fi altfel.

  • Like 4
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Flavius Ivan
acum o oră, Florea Mihai-Micki a scris:

 

Simate @Mihnea Stoenescu ,   daca stau sa gandesc cu "inima" te inteleg perfect !

Rational, vad siguranta pe sosele patriei (alea construite in Epoca de aur) altfel , sincer.

 

Romania-UE

 

Aici un articol !

Cunosc un de posesor de permis , analfabet , dar "nenea" are Jeep nou-nout ... cu placutele aurite.

Cum si-o fi luat permisul (licenta) de conducere ? Prezinta el sau masina lui un pericol pe sosea ?

 

Arma sau OMul ucide ?

 

P.S.

Am postat  acest topic pentru a aduce la cunostinta noutatile din Ian.2018 !

P.P.S. 

Ar trebui sa-l ascult pe Andrei Plesu ?

A spus: dac-ar fi (mai) tanar , ar emigra ! Asta referitor la alesii nostri (din ce in ce mai grasi) ! Noi i-am ales , cu "inima /ratiunea" ! Sau ?

Oricum , A. Plesu , m-a pus pe ganduri ! Mi-a dat tema pentru ... 2018 !

O tema grea !

 

 

@Florea Mihai-Micki ce spui tu este corect, numai ca acel grafic nu spune ca din cauza vehiculelor, vechi si neinspectate ITP la timp, sunt mai multe accidente la noi ..... si nici articolul nu da vina pe starea vehiculelor ca si cauza a accidentelor, mai multe la noi ....

De vina suntem numai noi, ca oameni ..... si mai exact nerespectarea Codului rutier

Cel de care spui cu permisul cine stie cum luat si cu Jeep-ul ..... daca nu se urca baut la volan si respecta Codul Rutier nu va afecta pe nimeni, nici macar acel grafic!

Nici o statistica a politiei rutiere referitoare la accidente nu pune pe primul plan starea tehnica a vehiculelor ci nerespectarea de catre OAMENI a Codului rutier .... asa ca treaba asta cu ITP la 1 an nu are nici o sustinere logica, ci doar financiara ..... la cate masini sunt, sub 12 ani vechime, in loc sa stragi suma in 2 ani o strangi intr-unul ..... iar suma ajunge tot la bugetul de stat ca doar nu o strange RAR-ul?

Crezi ca dupa 1-2 ani se va vorbi despre cat au scazut accidentele de circulatie datorita acestei masuri? Eu cred ca nu, deoarece OAMENII tot la fel de inconstienti vor fi si drumurile aceleasi! Singurul lucru care se schimba este ca EI ACUM AU NEVOIE DE BANI, sa dea ceea ce au promis si sa fie alesi DIN NOU in 2019-2020!!!

 

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

Stimate coleg @Florea Mihai-Micki, statistica nu demonstreaza nimic vis-a-vis de subiectul in discutie. Daca nu ma insel, discutam despre probleme tehnice si, adiacent, despre ponderea acestora in statistica pe care ai expus-o. Daca este sa discutam despre alte cauze, cum ar fi: alcoolul, "dileala" congenitala si dobandita (in care intra si teribilismul la volan manifestat de multi tineri si nu numai, femei si barbati fara deosebire, din pacate), nererspectarea celor mai importante si elementare reguli de circulatie pe drumurile publice (prioritate, depasiri, etc.), impolitetea rutiera, s.a., poate ne mai apropiem cumva de graficul invocat (a nu se uita, spre ex. notoriu, fapta diliului de Huidu care a nenorocit 2 familii cu o masina in excelenta stare).

Daca aprofundez cele ce ai postat, rezulta ca nu ai citit sau in nici un caz cu atentia cuvenita, normele RNTR1 (vezi site RAR). Acolo este foarte clar precizat ca verificarea (ITP) automobilelor nu scuteste proprietarul/utilizatorul de raspundere in ceea ce priveste starea tehnica asupra careia trebuie sa vegheze si sa intervina, dupa caz, in permanenta in perioada intre aceste verificari. Ca atare, iesi de pe standul ITP si in zorii zilei urmatoare esti unicul raspunzator de starea tehnica a automobilului pe care il conduci. Pentru verificarea operativa inter ITP, statul a investit enorm in dotarea cu statii mobile de verificare a starii tehnice. Verificarile se desfasoara in prezenta agentilor de politie care dispun masurile  dictate de lege in situatii de neconformitate.

Deci, in principiu, sunt de acord cu elanul tau de a-ti verifica tehnic masina pentru siguranta ta si a semenilor (plusez si eu: chiar zilnic daca doresti si o consideri necesara).  Eu nu am nimic impotriva.  Daaar, daca esti asa de grijului, sa iti faci pofta pe banii tai, la service auto, daca nu ai habar de ceea ce inseamna un automobil si nu o poti face singur sau nu ai conditii. Esti chiar obligat de reglementari sa o faci, dar nu ma trage si pe mine. Nu ti-am gresit cu nimic pe aceasta tema. Oare nu vrei sa te dezici de obiceiul autohton: "sa moara si capra vecinului"?

Este foarte simplu sa arunci vorbe in vant si sa "dai bataie la dosul altuia" fara sa aprofundezi mai intai.

La investitiile imense care au fost facute si la banii care au fost bagati in "fundul" RAR [acum 2 ani am vizionat parcul de statii mobile din Voluntari si, sincer sa fiu nu am mai vazut vreodata asemenea sumedenie de masini nou-noute la un loc; atentie: niciuna nu era fabricata in Romania ! (am lucrat destul in domeniul auto si stiu ce spun)], aceasta autoritate are posibilitatea sa verifice operativ si inopinant starea tehnica a ceea ce ruleaza pe soselele noastre "comuniste". Ca atare masura indesirii verificarilor tip "ITP" nu se justifica decat prin dorinta acerba de a jecmani. Din punctul meu de vedere, in conditiile actuale, ar putea ca aceasta inspectie sa aiba periodicitatea chiar si de 5 ani. Din pacate, putini dintre noi inteleg acest lucru si bat din palme ca pe vremea "raposatului".  Niciodata cel indestulat nu va intelege nevoile celui ce nu are prea mult si, ca sa traiasca decent, este nevoit sa dramuiasca. Asta avem in gene - asta facem. Si asa vom muri daca nu se indupleca de noi cineva "din afara" (minime sanse...).

Dupa cum observi, nu te contrazic. Extravagantele insa, sunt de parere ca este echitabil ca fiecare sa si le suporte deschizandu-si larg buzunarul, pe masura propriilor pretentii.

 

 

  • Like 6

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad
acum o oră, Flavius Ivan a scris:

 

@Florea Mihai-Micki ce spui tu este corect, numai ca acel grafic nu spune ca din cauza vehiculelor, vechi si neinspectate ITP la timp, sunt mai multe accidente la noi ..... si nici articolul nu da vina pe starea vehiculelor ca si cauza a accidentelor, mai multe la noi ....

De vina suntem numai noi, ca oameni ..... si mai exact nerespectarea Codului rutier

Cel de care spui cu permisul cine stie cum luat si cu Jeep-ul ..... daca nu se urca baut la volan si respecta Codul Rutier nu va afecta pe nimeni, nici macar acel grafic!

Nici o statistica a politiei rutiere referitoare la accidente nu pune pe primul plan starea tehnica a vehiculelor ci nerespectarea de catre OAMENI a Codului rutier .... asa ca treaba asta cu ITP la 1 an nu are nici o sustinere logica, ci doar financiara ..... la cate masini sunt, sub 12 ani vechime, in loc sa stragi suma in 2 ani o strangi intr-unul ..... iar suma ajunge tot la bugetul de stat ca doar nu o strange RAR-ul?

Crezi ca dupa 1-2 ani se va vorbi despre cat au scazut accidentele de circulatie datorita acestei masuri? Eu cred ca nu, deoarece OAMENII tot la fel de inconstienti vor fi si drumurile aceleasi! Singurul lucru care se schimba este ca EI ACUM AU NEVOIE DE BANI, sa dea ceea ce au promis si sa fie alesi DIN NOU in 2019-2020!!!

 

 

Subiectul topicului :

 

:) , politica asta-i  o ....

Cum ? E (exact) asa cum ne-am dorit-o ! Daca nu ne place , ce putem face ?

Eu , inca mai #rezist !

Dar sa lasam politica si sa vb despre "topic".

Deci :

""""Termenul pentru efectuarea primei ITP se socoteste de la data primei inmatriculari, iar pentru urmatoarea ITP, de la data celei precedente. In intervalul dintre doua ITP, detinatorul vehiculului are obligatia de a asigura mentinerea acestuia intr-o stare tehnica corespunzatoare, in vederea incadrarii in normele tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si in categoria de folosinta conform destinatiei, utilizand in acest scop numai sisteme, echipamente, componente, entitati tehnice, piese de schimb, materiale de exploatare si dotari obligatorii de origine sau omologate/certificate conform legislatiei in vigoare""""

 

Stai, nu da cu piatra ! :)

 

Ca ne place sau nu, vom plati ! Ca-s deacord sau nu, vor /veti plati toti posesori de auto.

Deci, M.A.I. nu are nici o statistica referitoare la accidente cauzate de "masini-vechi". Recunosc asta !

Graficul ..."reflecta" aluzia despre acel posesor si Jeep.

Citez din sursa mentionata mai sus: "Tehnologia și inovarea sunt tot mai importante în configurarea viitorului siguranței rutiere. De exemplu, pe termen mediu și lung, conducerea autovehiculelor în mod automatizat și conectat poate contribui în mare măsură la evitarea coliziunilor, astfel că, în prezent, facem tot ce ne stă în putință pentru a institui un cadru adecvat în acest sens.”

 

Vezi si asta !    sau asta !

 

Susrsa: RAR --> Rezultatele controalelor tehnice în trafic (01 ianuarie 2017 – 30 iunie 2017)

Aproape 5 procente (1.758) dintre vehiculele verificate tehnic la NIVEL NAŢIONAL în trafic de inspectorii Registrului Auto Român în primele 6 luni ale acestui an prezentau pericol iminent de accidente. Maşinile aveau defecţiuni grave la sistemele de frânare şi direcţie, la punţi şi fuzete.Registrul Auto Român a verificat în trafic în anul 2017 nu mai puţin de 35.468 de vehicule în toată ţara. Dintre acestea, la aproximativ 48% s-a depistat cel puţin o neconformitate tehnică.Din punct de vedere al siguranţei rutiere însă, procentajul de respingere al vehiculelor neconforme a fost 37.21%.

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Flavius Ivan
58 minute în urmă, Florea Mihai-Micki a scris:

Deci, M.A.I. nu are nici o statistica referitoare la accidente cauzate de "masini-vechi"

 

M.A.I. are o statistica referitoare la cauza accidentelor ..... defectiunile tehnice au un procentaj la fel de mic ca cel invocat de RAR (5%)  ...... am lucrat pina la 31 august in sistem si de aceea nu imi place sa vorbesc aiurea!

Asa cum ti-am spus ...... principalele cauze ale accidentelor grave sunt viteza neadecvată și nerespectarea regulilor de circulație .... 

Daca principala cauza ar fi fost starea tehnica a autovehiculelor s-ar fi justificat o asemenea masura, ca cea promovata de RAR. 

  • Like 4
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Florin C.
La ‎30‎.‎12‎.‎2017 la 17:56, Iftimia Ioan a scris:

Referitor la ITP acesta se face ca in Romania.Stai 1/2ora , dai 100-120 Ron verifica franele , face o poza si primesti inspectia.Nu are importanta cum arata masina in rest Eu am un Mercedes Vito din 2001, deci are 16 ani cu 45000Km (ca noua), este masina mea de rulota.Pentru ce sa fac acest itp anual? Nu ar  fi mai bine ca aceasta verificare sa fie dupa nr de Km si nu dupa anii de vechime? Uzura masinii este functie de cat a fost folosita, deci cati Km a efectuat sau se poate corabora ani de vechime impreuna cu nr, de km.La noi legile se fac pentru a se mai lua pielea automobilistului, mai putin interes pentru protectia noastra( a se vedea starea drumurilor, aglomeratia lipsa autorutelor si stresul cu 50Km prin comune pe drumul national, panda cu radarele, amenzile uriase ) Platim vineta pentru a ne distruge masinile, aciza la combustibil la fel.Dupa ce distug masinile ne pun sa le verificam mai des.In vest dupa cea au autostrazi care parca nu sant facute de mana omului, dupa o ploaie masina ramane curata.in care te obliga sa ai anumita viteza, daca doresti sa mergi pe sosele natonale acolo va trebui sa respecti 50 km /ora Ma refer ca ai posibilitatea sa alegi cu cati km sa rulezi.La noi cum sa nu se intample accidente daca asa drumuri avem nu mai spun ca parbrizul trebuie spalat continu Nu doresc sa se inteleaga ca sant impotriva Itp dar as dori sa fie ca in germania (corect, verificate toate  asamblurile autourismului)

Sant cu totul de acord cu tine. Vine unul cu o masina cu 3 ani vechime si 200.000 km la bord si face itp la 3 ani iar tu care ai o masina de 15 ani vechime dar cu 180.000 km reali la bord esti obligat sa faci in fiecare an itp. O aberatie venita de la parlamentarii nostri idioti. Parca au fost alesi sa faca rau poporului, nu bine. 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
George B

Ups..Usor colegilor, caci acum vine "grupul" si va taxeaza de policiatism pe forum...

Si on topic, sunt perfect de acord cu ITP.ul la un an + penal pentru "fabricatia" lui.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ionescu
La 12/31/2017 la 12:41, Florea Mihai-Micki a scris:

@George M.

 

P.S.

EU sunt deacord cu ITP-ul anual la masinile mai vechi de .... 8 ani !

Posed doua masini; ambele mai vechi de 12 ani , dar siguranta (sanatatea) e ... pe primul loc !

 

 

Si ale mele au peste 12 ani dar, daca tin la siguranta mea le duc la service, nu la ITP.

ITP mai des= spaguta mai deasa, nu exista masina perfecta iar aia de la ITP fii sigur ca, daca vor si nu esti om cu ei, stiu sa-ti gaseasca motiv de respingere.

  • Like 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel K

Un anut s-a transformat in varsarea nadufului. Asta e: traim in tara in care la tot pasul se iau masuri de te doare capul.

 

@Florea Mihai-Micki 

La 31.12.2017 la 14:12, Florea Mihai-Micki a scris:

Oricum , A. Plesu , m-a pus pe ganduri ! Mi-a dat tema pentru ... 2018 !

 

La 40 de ani am depus acte de emigrare in Canada (in 1999). La momentul acela as fi plecat si inot, cu copiii si sotia legati de mine, oricum dar ar fi plecat. Numai ca la timpul acela procesarea a durat 3 ani. In cei 3 ani mi s-a taiat de Canada si de emigrare. Am fost la interviuri din inertie. Mi-au facut actele dar nu m-am mai dus la ambasada sa fac demersurile. Motivul real a fost insa ca in cei trei ani, desi ma pregatisem zdravan ca job si cu limba, ceva in angrenajul meu interior se stricase. Mai pe scurt,  elanul meu tineresc se cam dusese. Asa ca nu mai sta pe ganduri pentru ca fiecare lucru are timpul lui. Scuze de off topic.

  • Like 2
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

Ei bine, s-a anuntat si pe posturile media ca sa adevereasca circulara RAR-ului. "Pohta ce-au pohtit-o" cei mai responsabili cetateni s-a implinit. Este cunoscut faptul ca modificarile legislatiei rutiere votate de mult indragitii alesi, erau cu aplicabilitate din 20.05.2018 (cu cateva traditionale exceptii, bineinteles) . La cererea imperioasa a unei largi si reprezentative mase de oameni de bine, patrunsi in grija lor pentru siguranta norodului, care s-au tavalit pe jos in fata Guvernului, MT si RAR de atata ingrijorare, executivul s-a indurat (cu greu si dupa fierbinti si mari rugaminti !) si a devansat termenul limita de aplicabilitate a prevederii privind modificarea periodicitatii efectuarii ITP a automobilelor (l-a bagat la exceptii, ca d'aia e facute exceptiile la toate legile in romanica).

Putem fi fericiti ca nu vom mai avea accidente rutiere.  Sa vedem daca ne vor mai ajunge banii pentru hrana avand in vedere ce taxe, ROBOR-uri si devalorizari ale leului ne asteapta.... Noroc ca mai sunt numai 3 luni si iese iarba...

Tot inainte !

  • Like 5

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel K

Stati sa vedeti taxa de mediu. Nu am auzit eu direct, dar cineva care a auzit stirea a zis ca la mine la matiz (am unul si din asta, din 2003, ca si Opelul de fapt, par a fi colectionar dar nu sunt) ceva de 200 iepuroi. Pe an.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

Cu ITP-ul o mai scald cu banii (probleme tehnice nu cred ca voi avea prea curand la masina), deci treaca-mearga. Dar daca se vor lacomi in halul acesta, cred ca va trebui sa emigram cu masinile la prietenii bulgari.   Hmm... masina fabricata si inmatriculata de noua in Romania sa o dau in Bulgaria !  De balamuc, ce mai... Dar, pana la urma, cu dusmanii ăstia ai poporului, va trebui sa o fac si p-asta..., fie si de-al dracului, sa nu le fac jocul jegos.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Traian M

@Mihnea Stoenescu nu stiu daca poti obtine un pret decent pe ea vanzand-o in Bulgaria, bulgarii sunt mai saraci ca noi si au parcuri de masini SH garla ca la ei nu a fost niciodata limitare la importuri.

Sunt curios daca noua taxa de poluare se va aplica si autoturismelor inmatriculate in alte tari UE ce sunt conduse in tara. Tind sa cred ca fie o sa o bage in rovigneta sau vor face o vigneta dedicata pt acestea. Nu cred ca v-a mai merge cu inmatriculatul in Bulgaria sau Ungaria.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Flavius Ivan
8 minute în urmă, Traian M a scris:

nu stiu daca poti obtine un pret decent pe ea vanzand-o in Bulgaria

 

Cred ca @Mihnea Stoenescu se referea la inmatricularea in Bulgaria, nu la vanzare .....

 

 

 

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Flavius Ivan
8 minute în urmă, Traian M a scris:

Sunt curios daca noua taxa de poluare se va aplica si autoturismelor inmatriculate in alte tari UE ce sunt conduse in tara. Tind sa cred ca fie o sa o bage in rovigneta sau vor face o vigneta dedicata pt acestea.

 

Eu tind sa cred ca nu se va face nimic cu aceste autovehicule ..... si cred ca, acesta poate fi un motiv de contestare a noii taxe 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad

:default_109::default_doh:...

(A)

Sincer, imi doream sa va fac cunoscute "Principalele modificări care intră în vigoare de la 1 ianuarie 2018"!

Despre ITP stiind ca toti suntem posesori de auto. Atat si nimic mai mult ! Citind ici-colo, (vezi pagina:2) am "descoperit" statistica (sumbra) care m-a pus pe ganduri.

Oricum, pentru mine siguranta/integritatea e scrisa cu "litere mari". Si da, am mare grija de masina mea (2).

Reparatiile (indiferent de cost) le fac la Service/reprezentanta. Recunosc, nu ma pricep ... si nu-mi bag mainile prin motor. Sincer, nici nu vreau !

(B)

Despre politica , n-am facut si nici nu sunt "afiliat"  vreunui partid politic.NU sustin niciun partid. Nu simpatizez nici un"lider" politic.

Legile se dau cu "dedicatie" , ...vezi ordinea de zi a Guvernului.

PUNCT !

(C)

Stimate @Mihnea Stoenescu ,

Imi cer scuze pentru neplacerile aduse....

Ma simt vinovat pentru vestea proasta/rea pe care postat-o , dar asta e realitatea cu care ne confruntam toti. Nu o postam eu, o posta un alt coleg.

In paranteza:

Despre Dl. Huidu , da...si eu il consider vinovat (asa cum ni l-a prezentat mass-media) , dar "paine si cutitul" sunt in mainile judecatorului.

Dar ceea ce cred eu despre el nu conteaza atata timp cat cineva competent (oare?) l-a gasit "nevinovat". Si cazurile pot continua.... cu sutele de exemple.

 

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu
32 minute în urmă, Flavius Ivan a scris:

 

Cred ca @Mihnea Stoenescu se referea la inmatricularea in Bulgaria, nu la vanzare .....

 

 

 

 

Asa este.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.