Popescu Ionut

Pregatiri de iarna

23 postări în acest subiect de discuţie despre Pregatiri de iarna

Pregatiri de iarna

Popescu Ionut

Buna ziua!

Desi s-a mai discutat despre pregatirile de iarna, am totusi o nelamurire.

Am ascultat pe unul si pe altul referitor la pregatirea de iarna a rulotei si am ajuns la partea de acoperire a ei cu o prelata impermeabila. Aici parerile sunt impartite, unii zic ca este bine sa o invelesti cu o prelata impermeabila, altii zic ca nu este bine ca poate apare mucegai pe caroseria rulotei, de la umezeala. Nu am inteles de unde umezeala, din aer probabil.

Daca nu o acopar cu nimic si ninge si ploua nu ar fi asa de rau. Aici astept si parearea voastra.

Multumesc pentru ajutor!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Aurelianz

O husa dedicata te scuteste de multe neplaceri inclusiv de UV care sunt inamicul numarul unu al caroseriei. In lipsa acesteia, preferi s-o lasi in aer liber, parerea mea.

Mai rau ii faci cu o prelata impermeabila, pastreaza condens/umezeala sub ea.

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Flavius Ivan

Mai bine o lasi asa decat sa o acoperi cu o prelata impermeabila ..... daca exista posibilitatea, inlatura apa imediat dupa ce se termina ploaia si zapada imediat dupa ce ninge .... ma refer la partea de sus a rulotei ..... e mult mai ok asa! 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

Este al treilea an in care rulota mea este acoperita cu o prelata (ieftina, 6/4 m) din "rafie" impermeabilizata. Nu am avut probleme cu umezeala, nici cu mucegaiul. Primavara, cand o "despachetez", este curata si uscata precum bebelusul din reclamele cu produsele Pampers. :)  Bineinteles, inainte de acoperire, rulota trece prin operatia de spalare cu spuma activa urmata de uscare temeinica. Fenomenul formarii condensului poate apare numai daca se utilizeaza incalzirea in rulota urmata de racire, in conditiile unui ambient umed si rece (atmosfera cetoasa). Deasemenea, pentru formarea apei condensate, prelata trebuie sa permita, pentru o oarecare perioada de timp, patrunderea aerului rece incarcat cu vapori. Trebuie sa ne gandim ca, in anotimpul rece, cu anumite exceptii (ceata = nano particule de apa lichida), avem avantajul ca aerul contine o foarte mica cantitate de apa gazoasa, deci este mult mai uscat (comparativ cu vara). Deci, trebuie evitate conditiile propice condensarii apei.

Rulota la iernat.jpg

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Popescu Ionut

Multumesc de raspunsuri.

Cupla o protejati in vreun fel sau o lasati afara sa ploua/ninga pe ea? 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

Este "in pielea goala".:) Nu vad de ce ar trebui sa fie invelita. Este zincata, deci nu rugineste, iar de frig nu cred ca sufera.:laughing: O data cu parcarea la iernat  i-am gresat culisanta temeinic cu tecalemitul, am curatat (degresat) vaselina veche de pe cupla si am inlocuit-o cu un strat proaspat. Am ajustat si reglajul franelor. Cam atat.

Trebuia sa mai mentionez ca rulota este suspendata pe 2 capre (aflate sub punte).

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

Iarna aveti mare grija la frana de mana. Eu am patit-o iarna trecuta am lasat frana de mana trasa si in primavara la prima iesire cu rulota nu am putu sa plec de pe loc ca un sabot era blocat.Cu chiu cu vai am gasit un mecanic care a reusit sa dea roata jos si sabotul care era lipit de tambur. Am schimbat amandoi sabotii si ferodouri noi. Iarna nu lasati frana de mana trasa

  • Like 2
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

   Foarte adevarat. Binevenita recomandarea. La fel trebuie procedat si atunci cand stationezi mai mult timp in locul de campare (asigurarea rotilor, daca esti mai tipicar, se face suplimentar cu saboti de blocare sau, in lipsa, cu bucati din lemn sau bolovani;  in mod obisnuit, acest lucru se realizeaza cu picioarele de sprijin si echilibrare). Daca rulota este suspendata, operatiunea este de bun-simt. Valabil si pentru automobilele stationate timp indelungat. Nu este rau ca si pedala de ambreiaj sa fie apasata si blocata in aceasta situatie (eu am patit-o si am schimbat discul la Dacia, in tineretile ei si ale mele :)).

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Popescu Ionut

Multumesc mult de sfaturi. Pentru un incepator ca mine sunt deosebit de utile.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Teo Raducanu

Dupa cum am inteles sunt bune ambele variante.

1-o poti acoperi dar in asa fel incat sa poata respira(sa patrunda aer pe sub prelata.

2-se poate lasa si descoperita, dar avut grija sa nu ramana(sa stea apa sau zapada pe ea.

3-frana de mana foarte bine spus , , a nu se lasa trasa.

 

Multumesc , am invatat ceva si astazi.  :salutare!::OK:

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Barac Augustin

In completare as adauga golita instalatia de apa  si boilerul daca este cazul, pus un dezumidificator cu pastile in interiorul rulotei, adaugat solutie concentrata de iarna in rezervorul toaletei pt a preveni inghetul, si aerisirea rulotei cat se poate de des.

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Teo Raducanu

Si inca ceva, cine citeste invata-tot aici am citit si am vazut cum se goleste un boiler.

simplu-desfacerea dopului si golirea apei prin exterior.

-si nu ca mine, m-am bagat pe sub rulota si am desfacut furtunele de alimentare de m-am udat leoarca ca si sotia a ras de mine .

-asta este cat am fi de destepti tot avem de invatat.

-multumesc pentru ceea ce am invatat si voi mai invata.:salutare!::noroc::salutare!:.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Teo Raducanu
10 minute în urmă, Teo Raducanu a scris:

Si inca ceva, cine citeste invata-tot aici am citit si am vazut cum se goleste un boiler.

simplu-desfacerea dopului si golirea apei prin exterior.

-si nu ca mine, m-am bagat pe sub rulota si am desfacut furtunele de alimentare de m-am udat leoarca ca si sotia a ras de mine .

-asta este cat am fi de destepti tot avem de invatat.

-multumesc pentru ceea ce am invatat si voi mai invata.:salutare!::noroc::salutare!:.

-App.am lasat frana de mana jos , ca la primavara sa nu bat cu barosul sa o deblochez.

-mi-am facut talpi si iam bagat sub suporti de calare , tare fratilor, lucruri bune de invatat.:OK:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Teo Raducanu
10 minute în urmă, Teo Raducanu a scris:

-App.am lasat frana de mana jos , ca la primavara sa nu bat cu barosul sa o deblochez.

-mi-am facut talpi si iam bagat sub suporti de calare , tare fratilor, lucruri bune de invatat.:OK:

-Ma poate ajuta cineva cu un sfat, unde as putea gasi si eu asa ceva.

20181101_084645.jpg

20181101_084706.jpg

20181101_084721.jpg

20181101_084751.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Teo Raducanu
Chiar acum, Teo Raducanu a scris:

-Ma poate ajuta cineva cu un sfat, unde as putea gasi si eu asa ceva.

20181101_084645.jpg

20181101_084706.jpg

20181101_084721.jpg

20181101_084751.jpg

-aceasta piesa este de la scurgerile de la bucatarie , lavoar si cadita dus.

-sunt din plastic se monteaza pe spate exterior sub peretele rulotei.

-am nevoie de ele daca nu gasesc o sa fiu nevoit sa improvizez.

-Va multumesc anticipat.:noroc:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Romeo Sandu

Buna seara. Sunt proaspatul posesor al unei rulote ABI  si as vrea sa stiu cum pot goli instalatia de apa sa nu inghete  (pregatire pt.iarna). Am citit mai sus ca boilerul are un buson de golire (il voi desface) dar pentru restul instalatiei cum sa procedez?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stefan Adam

Scoți furtunul din pompa de apă, deschizi robineții de apa de la chiuvete și sufli pe furtun păna iese toată apa.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad

Salutare :cu-rulota:

 

O lista scurta de verificare inainte de iernarea rulotei:

 

  •     Curatare aprofundata (interior/exterior)
  •     Controlul si conservarea vopselei (folositi produse de "ingrijire a vopselei")
  •     Repararea daunelor (asta daca n-ai doua maini stanga)
  •     Tratarea garniturilor de cauciuc cu spray siliconic
  •     Verificati rezervoarul de apa si canalizare (alternativ, umpleti rezervoarele de apa reziduala cu antigel)
  •     Goliti apa reziduala din conducte, in cel mai bun cu ajutorul aerului comprimat
  •     Curatati frigiderul si lasati-l  deschis
  •     Inchideti si decuplati butelia de gaz
  •     Lasati dulapurile si spatiile de depozitare deschise
  •     Orificiile de aerisire raman deschise (pt o mai buna ventilatie)
  •     Bateria !!! Ce faci cu ea ? ***
  •    Suspendati roțile cu ajutorul suporturilor (capra/bock sau cum le numiti) si mariti presiunea aerului cu 1 bar
  •    Atentie: NU LASA FRANA CUPLATA! S-ar putea la primavara sa "bati pasul pe loc" ...
  •   Asigurati vehiculul impotriva rostogolirii (rafale vant puternic)
  • Like 2
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dani M

In weekend, cum a fost soare, am reusit si eu sa pun husa pe rulota.

Dupa ce am gatat de curatat interiorul la inchiderea geamurilor am avut o dilema: sa le las pe pozitia intermediara (pentru aerisire) sau sa le inchid de tot?

Cei care folosesc huse cum le lasati?

Multumesc.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu
14 minute în urmă, Dani M a scris:

[...] sa le las pe pozitia intermediara (pentru aerisire) sau sa le inchid de tot?

Cei care folosesc huse cum le lasati?

Multumesc.

Husa respinge apa si zapada viscolita, asa ca geamurile le las in pozitia intermediara. In plus, schimbul de aer reimprospateaza "atmosfera" din interior si nu ma intampina un iz de statut, chiar si dupa o luna de stat inchisa. De asemenea, umezeala din interior este in cardasie cu cea de la exterior, asa ca in interior, pentru a mai diminua efectul, tin o cutie cu sare pentru dezumidificare.

Inainte de a acoperi rulota cu prelata,  tratez cu Nigrin (luat de la Lidl) toate chederele. Exista si solutii pe baza de silicon, insa in timp cred ca se usuca si devin lipicioase chederele (din alte experiente cu masina veche, nu pe chederele de la rulota).

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Eu le țin închise ( dacă voi reuși iarna asta sa pun husa), silicon spray sau pudra pe chiedere. Pe tavan am pus niște bucăți de polistiren.
Sper sa reușesc și eu săptămâna viitoare sa pun husa pe ea

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dani M

Multumesc pentru raspunsuri. Eu le-am lasat pe pozitie intermediara, cum am zis mai sus pentru ventilate. De fapt doar cand sunt in miscare le inchid de tot, in rest stau pe intermediar.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.