Gabriel Schuster

De la autoutilitara la campervan

186 postări în acest subiect de discuţie despre De la autoutilitara la campervan

De la autoutilitara la campervan

Marian Petre

Salut @Gabriel Schuster 

Am urmarit cu mare interes fiecare etapa a proiectului prezentat de tine aici. Tin sa te felicit pentru rezultat, mai ales ca stiu cata munca se depune pentru realizarea unei conversii atat de reusite. As fi vrut sa stiu, daca se poate, cand ai inceput demersurile pentru omologare, inainte sau dupa ce ai finalizat proiectul ? Intreb, pentru ca, dupa cate stiu eu, omologarea se poate face numai in baza unui proiect aprobat de RAR inainte de a incepe conversia

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Gabriel Schuster

Azi a fost o zi mare pentru mine, camperul a ajuns acasa cu CIV nou, in care sunt scrise cuvintele  magice AUTOVEHICUL SPECIAL M1. 

Pentru ca am primit multe intrebari legate de omologare, pot spune ca am fost ajutat de niste buni prieteni care s-au ocupat de toate formalitatile legale. Au trecut prin toate etapele, cu reveniri, corectii si s-a ajuns in sfarsit la final.

Acum urmeaza sa merg sa obtin un nou talon si sa modific la sectia financiara incadrarea , pentru un impozit mai mic. 

Fiind la finalul topicului, pot sfatui pe cei care lucreaza la conversii si lucrarile dureaza mult, sa plimbe masinile periodic. Eu am facut 100 km in doi ani si aceasta stationare a dus la ruginirea cablurilor franei de mana, ruginirea discurilor spate, cred ca si cablurile timoneriei au patit acelasi lucru. Cost total 2100 ron fara timonerie. Am frane noi acum, dar puteam evita aceasta cheltuiala.

De acum inainte, poze cu campervanul vor fi puse in topicurile de calatorii. Destul cu atelierul, plecam la plimbare sa vedem pentru ce am muncit. De prea mult timp astept acest moment!

  • Like 4
  • Upvote 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal

Felicitari @Gabriel Schuster. Sa aveti parte de ea multe iesiri reusite si drumuri bune va doresc.:salutare!:

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Clapa

Felicitări! Si încă o dată mulțumim pentru acest topic și toate informațiile

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran

Felicitari Gabi pentru reusita :salutare!:

 

Iti doresc multe calatorii de acum incolo si multi km in bord :default_big_grin:

 

Pentru mine ramane totusi putin neclar procesul de omologare, inteleg din postarea ta ca ai apelat la o terta persoana/firma care s-a ocupat.

 

Poti devoala cheltuielile generate, motivul intoarcerii, ce a trebuit corectat/modificat/schimbat? Doar daca se pot face publice aceste informatii :multumesc!:

 

In rest, timp liber sa ai ca bani de motorina nu cred ca e o problema :default_big_grin:

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

:bravo:

Felicitări @Gabriel Schuster, vânt din spate si vacanțe minunate! :OK:

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adam Adrian

Salut, @Gabriel Schuster ! Felicitări! Să știi că așteptam de ceva timp (ca și mulți colegi)detaliile omologării.Acum ne-ai lamurit(niste prieteni).Nu înțeleg de ce nimeni din cei care au omologat așa ceva nu vor să dea detalii. Mie îmi miroase a multa șpagă, influenta etc, că suntem în Romania.Sper sa nu te superi!Sa ai vacante frumoase! Și eu vreau sa fac conversie.Din câte știu impozitul e mai mare la M1 decât la utilitara. Eu la 2.2 autoturism dau 850 lei.La același motor (jumper n1)unii spun că dau 400.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Clapa
Salut, [mention=167]Gabriel Schuster[/mention] ! Felicitări! Să știi că așteptam de ceva timp (ca și mulți colegi)detaliile omologării.Acum ne-ai lamurit(niste prieteni).Nu înțeleg de ce nimeni din cei care au omologat așa ceva nu vor să dea detalii. Mie îmi miroase a multa șpagă, influenta etc, că suntem în Romania.Sper sa nu te superi!Sa ai vacante frumoase! Și eu vreau sa fac conversie.Din câte știu impozitul e mai mare la M1 decât la utilitara. Eu la 2.2 autoturism dau 850 lei.La același motor (jumper n1)unii spun că dau 400.
Pot confirma ca la Jumper N1 (motor 2.2) impozitul e de 400 RON. Tocmai l-am plătit!

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

Multumesc mult pentru vorbele frumoase! 

Vreau sa lamuresc o data pentru totdeauna partea cu omologarea. Costurile au fost in jur de 1000 euro. Desi pentru unii colegi este greu de inteles, NU s-a pus problema de spaga. Doar de cunoastere a etapelor, rabdare si iar rabdare. Puteam sa spun " am facut contract cu o firma", dar intamplator cei de la acea firma imi erau prieteni. 

Asa cum am mai discutat in privat cu unii dintre colegii care au demarat o conversie, discutati si intrebati la RAR despre etapele si cerintele specifice omologarii propriei masini. Fiecare dintre colegi are alte nevoi.Nu va mai luati dupa toti cei care spun "am auzit.....". Si, ca o opinie personala pentru cei care asteapta, vorba romanului, “ mura in gura”: culegeti singuri murele, sunt mai gustoase si veti avea alte satisfactii.

Am oferit in acest topic toate informatiile cunoscute, invatate, experimentate de mine, nu am tinut nimic la sertar. Cand nu am stiut am apelat la altii. Multumesc pentru interesul acordat acestui topic care acum se inchide. 

  • Like 3
  • Upvote 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

Si iata ca am ajuns la final. Incepand de ieri am camperul inmatriculat, talon nou pentru categoria M1Autovehicul special. Actele au iesit surprinzator de repede, 10 minute pentru depunere, o zi pentru tiparire si 30 minute pentru ridicare. Atasez link-ul de pe siteul “DRPCIV” unde sunt enumerate actele necesare: https://www.drpciv.ro/document-details/inmatriculari/5ab133ccfa4e9422012c2ba2

La fisc a durat cam o ora, am trecut camperul la categoria de impozitare “ autovehicul special” cu 341 ron impozit/ an. 

  • Like 5
  • Upvote 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.

  • Conţinut similar

    • Simionescu Dan
      de Simionescu Dan
                                                                     Bine v-am gasit!
      Vreau sa va prezint proiectul meu, si daca se poate ceva sfaturi sau pareri despre aceasta conversie.
      Masina este un Renault Master, 2, 5, 150cp, an 2010, H2-L3, lungime interioara 3, 75, latime 1, 75, inaltime 1, 90.
      Amenajarea este una normala cu un pat cu dimensiunile (aproximative) de 1, 80 lungime, latimea cat mai ramane , inca nu sunt hotarat daca pun lambriu sau folosesc scandura originala a masini.
      Blatul de bucatarie 100/50, aproximativ, pe partea cu usa laterala si un dus de 100/70 cu toaleta, acesta nu m-am hotarat daca il pun langa pat sau in spatele scaunului de la sofer.
      Izolatia o sa fie facuta cu XPS de 3 la acoperis, partile laterale superioare si podea, si cu XPS de 6 in partile de jos, plus bariera de vapori si placi antivibratie.
      Electrica o sa fie compusa din 2 panouri solare de 150w fiecare deocamdata. La anul urmeaza si al treilea pentru ca nu mai ma incadram in buget , si din cauza trapelor nu pot sa pun mai mult de 3 panouri.
      Panourile sunt monocristaline de la Enjoysolar un MPPT de la Victron Smart Solar Charge Controller with Integrated Bluetooth 100/30 150/35 100/50, SCC110030210, un Switch Station de la H-Tronic pentru ca o sa am si alimentare cu 220v de la exterior, un invertor sa vad de 2000-2500W, si un incarcator de la Victron Energy Blue Smart IP22 Battery Charger de 30 amperi.h
      Eh, bateria o sa fie LiFePo4 de 100Ah sau de 200Ah, asta daca nu ma spanzura sotia .
      Incalzirea o sa fie cu motorina ceva chinezesc de 3 sau 5 Kw.
      Pe parte de apa, un bazin de apa gri de 81l, custom made pentru Master sub sasiu, si unul de 100 l pentru apa potabila la interior.
      Si prima intrebare, ce ma sfatuiti sa folosesc pentru incalzirea apei ? Eu vreau sa merg pe electric dar nu stiu ce sa aleg.
      Cu mai multe detalii o sa revin pe parcurs, si la orice intrebare daca stiu, va raspund cu placere.
      Va multumesc.
      Si daca pot, ceva poze.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.