Gabriel Schuster

De la autoutilitara la campervan

186 postări în acest subiect de discuţie despre De la autoutilitara la campervan

De la autoutilitara la campervan

Alin

Preferinte in privinta modelului van-ului? Personal inclin spre Boxer/Jumper/Ducato pentru ca sunt mai late.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Gabriel Schuster

@Alin

 

Caroseriile Jumper/Ducato/Boxer sunt mai late . Cele ale VW Crafter/Mercedes Benz/Iveco sunt mai inguste cu aproximativ 20 cm. Fordul nou este cam intre ele.

Toate au mai multe variante constructive de lungime si inaltime.

Tine de tine sa -ti definesti cerintele, bugetul si apoi de gasirea unei masini pe masura.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

Am mai avansat cu lucrarile: am montat pe peretii laterali lambriu de 10 mm, fixat cu suruburi autofiletante. Peste acest suport voi monta lambriu de pin de 12, 5 mm. Doresc sa am cat mai mult lemn, de plastice si ziduri sunt satul. Campervanul va fi cabana mea din lemn, voi alterna culorile cu care va fi vopsit lambriul pentru a fi luminos, a crea impresia de spatiu si... a place sotiei ( cel mai important). 

Apoi am cablat toata masina: am folosit 60 ml de cablu 2*1, 5 mmp si 10 ml cablu 3*2, 5 mmp si vreo 50 ml de copex plastic de 16 mm diametru.Traversarile le-am facut pe tavan, pe langa traverse. 

Am continuat cu finalizarea izolarii tavanului, folosind reflectix , banda de aluminiu si banda adeziva lata. 

Am pregatit pentru fiecare traversa din tavan lambriu de 10 mm, pregaurit si fiecare gaura zencuita, pentru a ingropa capul suruburilor autofiletante de tip 3, 5*19 mm, in scopul evitarii  surprizei de a  iesi  prin tavan!!!

Dupa ce am fixat reflectixul, ca si bariera de vapori, interiorul masinii era tot argintiu, ca o nava spatiala , o adevarata cusca Faraday.

Am fixat lambriul si pe traversele din tavan. Deoarece s-a intunecat, nu am mai facut poze si cu tavanul. 

Va urma...

C66C59F2-0CBD-493F-AC0F-AB3D9F5741B7.jpeg

E78BDB8B-D952-4DD3-8F4B-B31AD6AA8F83.jpeg

F22A52BD-46E7-4EC3-A6A5-4FBA374B8BDD.jpeg

D7293943-7A86-4409-8741-4B22E42E1575.jpeg

7918C358-2D99-4396-801D-18DD6FAABD5B.jpeg

35E97CF4-3ED6-44F2-A951-88E6101845B7.jpeg

9608B4A2-21D3-4FFD-8986-7D6861C75BD7.jpeg

  • Like 3
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Bednar

Super. Va urmaresc postarile cu mare interes. Sunteti foarte atent la detalii, imi place asta. Spor im toate si sa vedem cu bine produsul final.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

@Cristian Bednar

Multumesc pentru interes. Am pregatit timp de un an aceasta lucrare si asa mi-am dat seama ce important este sa existe informatii. Am gasit si adunat informatii asa ca este firesc sa impartasesc cu ceilalti tot ce am aflat si tot ce am creat. Daca un singur coleg gaseste ceva util sunt multumit. Poate este loc de imbunatatit ceva, astept comentarii si sugestii, voi lua in consideratie tot ceea ce este constructiv. Multumesc anticipat !

  • Like 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

Ramasesem dator cu fotografii cu tavanul gata. 

 

080A1931-46D9-46DD-8CF1-F35CD27596E7.jpeg

 

 

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

Azi am terminat de izolat , mai ramasesera lateralele, partea de sus. Peste k-flexul deja lipit am pus vata bazaltica de 5 cm. Deoarece am terminat reflectixul, am folosit ca bariera de vapori folie. Am fixat-o cu banda adeziva. Tot cu banda adeziva am fixat suplimentar si banda de aluminiu lipita, deoarece din cauza caldurii are tendinta sa se dezlipeasca de reflectix. 

2EB9B34C-5744-49E9-9656-0181C9290B74.jpeg

1FB35AE1-F622-428F-A71B-35E1F7756232.jpeg

50CD4867-1409-4117-9295-3E9933008FF3.jpeg

5ADC1720-56CA-4746-B01A-5D8DFA041A0F.jpeg

FA603FBD-D454-4BCA-BBFF-18ED5E41C7E0.jpeg

F3EDAD22-362D-431C-9D35-AAA0F94AA207.jpeg

6BDE0E59-FAE8-4159-8110-85221ED6737F.jpeg

243FAD00-A718-4700-97FC-93883FB0BE32.jpeg

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

Am ajuns si in acest moment, cand trebuie sa plachez peretii si tavanul. Deoarece lambriul de 10 mm cumparat nu este stralucit dpdv calitativ, am selectat bucatile bune si le-am dat un strat de ulei de in sicativat pe ambele fete. Acum profit de caldura de afara si se usuca. Am dat si pe spate, deoarece nu vreau sa am surprize in cazul vreunei picaturi de condens nedorite ( nu cred ca este posibil, dar tot eram cu pensula in mana). Acest lambriu va fi montat pe peretii laterali in zonele acoperite de mobila, deci cam un metru inaltime. Tot ce este la vedere va fi acoperit cu lambriu de 12, 5 mm austriac, incomparabil mai bun si mai aspectuos. 

Pana data viitoare, duminica placuta. Fac pauza, merit si eu o dupaamiaza linistita...

DC1BBE7D-7AA5-40D5-8FFF-33D4CA11C5EC.jpeg

  • Like 4
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

Salut prieteni!

Am mai lucrat cateva ore serile si am ajuns acum in acest stadiu: peretii sunt placati cu lambriu. Zonele mascate de mobilier, respectiv de paturi si dulapuri sunt placate cu lambriu de 10 mm. Am ales solutia de fixare cu holzsuruburi 4*20mm, pentru siguranta fixarii. Zonele    libere la vedere le-am placat cu lambriu de 12, 5 mm. Acesta l-am fixat cu cleme speciale tip C4 (mascate) si holzsuruburi 3*16 mm.

Am placat peretii din zona de dormit si din zona bucatariei. Urmeaza sa rezolv si peretii baii, dar acolo voi folosi alte materiale. 

Va urma...

C2B60F6E-E1DC-4384-B79B-86CEF2C9D951.jpeg

2CB432C9-6236-4C85-BA94-B81BC2427358.jpeg

7FB06CA5-1BCA-4E56-BCE3-123A1F2B4A7E.jpeg

72FC9C85-E847-450C-AB79-425BC6E10906.jpeg

4589112F-01F4-4ACE-B679-7EA46DE19200.jpeg

20EB3141-F387-4856-8BDA-BD11B9CE9819.jpeg

9959F8F9-1CCB-452A-83E5-A309B9EAF9BD.jpeg

  • Like 6
  • Upvote 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Bednar

Faina lucrare. Urmaresc cu interes. Felicitari pentru ritmul sustinut.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

Azi a fost zi de cumparaturi, pregatind materialele pentru saptamana care vine. Totusi, dupa pranz am vrut sa acopar oalele rotilor din spate. Aveam de ales intre OSB 3, TEGO si lambriu de 10 mm, toate fiind disponibile ca resturi din lucrarile anterioare. Din considerente de greutate am ales lambriul montat pe un schelet de sipci de conifere. Ca dimensiuni am folosit 28*42 mm, holzsuruburi de 4*35 mm, dibluri de lemn de 6 mm pentru schelet si holzsuruburi de 3*20 mm pentru prinderea lambriului. Pentru ca fixam lambriul la 1 cm de margine, am preferat sa gauresc inainte cu 2, 5 mm diametru al spiralului, pentru a nu crapa lemnul. Dupa ce am facut scheletul, am placat cu lambriu, am umplut cu vata minerala bazaltica ( mi- au ramas cateva bucati de 5 cm grosime) si apoi am fixat capacul. Ambele cutii mi-au ocupat toata dupaamiaza, nu credeam ca este atat de migaloasa treaba. Dar rezultatul m-a facut sa uit de oboseala, inca un pas a fost facut spre finalizarea lucrarii. Maine odihna si de luni dupaamiaza incep cu paturile. Ca de obicei, nelipsitul “va urma....”

DB19ED20-7FC0-467C-9AB5-217B5C7E474C.jpeg

E2A2AB0F-8906-48B9-A4D2-716B725D2D02.jpeg

CCBBD486-1D66-47B0-AF11-85E1012D6BC4.jpeg

86AD32F6-5AA2-492B-981A-1E992DD54089.jpeg

72475B1C-362B-47C7-A417-F039E26BF759.jpeg

F4A7BC29-51BA-4C81-887E-18BE519868B7.jpeg

7E77C0D9-D03B-4B09-A8DB-5ABCB74CE27E.jpeg

4C87AA55-3075-424C-B2D8-B6B9880E3E0C.jpeg

7BF45B29-309B-4871-A17D-FA317F63265E.jpeg

  • Like 7
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal

Interesant lucrare. Urmaresc cu interes maxim. Felicitari pentru efortul depus:noroc:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Ai intrebat ce procent de umiditate are lambriul achizitionat?

Sa nu ai surpriza sa se usuce si sa iasa din imbinare(nut si feder) !

E posibil de asemenea ca in timp sa apara si crapaturi in suprafata exterioara a lambriului !

Sa nu mai vorbim de aspectul optic !

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

Lambriul este de calitate buna, am de 6 ani toate tavanele la  casa de vacanta din acest 

lambriu si nu am avut probleme. Nutul si federul sunt mari , sunt prinse cu cleme si nu cred ca voi avea surprize. 

Azi am avut program de curatenie pe santier, am aspirat bine toata cabina pentru a putea continua. 

De acum va trebui sa fiu super atent cu masuratorile, fiecare centimetru conteaza , mai ales ca de acum toate sunt la vedere. 

Cam asa arata acum:

CFCCF53D-7065-4368-A39A-6105B5A0C3B0.jpeg

25F58141-17AC-47CC-8D57-83B7DC193CBE.jpeg

  • Like 5
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Dumitru

super tare !

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Bednar

Doamne ce bine arata. Ard de nerabdare sa vad cantinuarea... o singura intrebare am: care este bugetul general pentru asa proiect? Incepe sa ma manace mainile ???

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

Am tinut toate cheltuielile la zi, voi comunica transparent aceste sume cand ma voi apropia de final. In mare 9000 eur  masina cu prima revizie si nu cred ca voi sari de 4500 eur  materialele, echipamentele si omologarea ( manopera din partea casei !!!). Asta in conditiile unei atente cercetari a pietei, cumparare doar de lucruri noi din magazine , ebay. kleinanzeigen si ebay.de. Veti fi uimiti de cate lucruri se pot lua la un pret sensibil mai mic decat in magazine. De exemplu, un rezervor pt ape uzate, proiectat pentru acest tip de masina, cu forme ce greu pot fi desenate, care in magazine costa peste 175 euro l-am cumparat de pe ebay.kleinanzeigen de la cineva care il comandase gresit cu 90 euro. O toaleta Thetford C demontata de pe o rulota noua, nefolosita, am luat-o cu 300 euro. Si exemplele pot continua.

Pentru cine vrea sa scada cheltuielie, alege o masina mult mai veche si echipamente SH. Chestie de gust dar mai ales de posibilitati.

  • Like 4
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran

Frumoasa lucrare @Gabriel Schuster, felicitari :OK:

 

O singura intrebare am: nu ai prevazut nici un geam, nici pe laterale nici in spate? :o

 

Intreb deoarece aici in Irlanda cochetez si eu cu idea de campervan, se gasesc si facute de fabrica si convertite, am vizitat vreo 2 care lafel, nu aveau nici un geam si am avut o senzatie de claustrofobie :tamp:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

Am prevazut doar trape pentru iluminat si aerisire. Ferestre nu am prevazut deocamdata din mai multe motive:

- pretul mare al unei ferestre noi ( incepand cu 350 euro)

- fiind parcata afara, ferestrele nu prezinta siguranta la efractie

- la drum nu am nevoie si in principal voi folosi campervanul pentru dormit

- pot monta oricand ferestre, fara un deranj prea mare

- etc.

  • Like 2
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Bednar

Multumesc de info @Gabriel Schuster si iti urez sa te incadrezi in bugetul propus. Asa mi se pare mai digerabil bugetul decat campere de 30.000 euro de peste 10 ani. Urmaresc cu drag evolutia. Felicitari si spor

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

Dupa un week-end in care am fost plecat cu treburi administrative la tara, am inceput destul de “timid” sa lucrez la dormitor. Am facut masuratori atente, precise si surprizele au inceput sa apara. Atentie celor care vor sa lucreze la o transformare de acest gen, fiecare centimetru conteaza si de la proiectul de pe hartie la realitate este o mare diferenta. 

Pentru usurinta lucrarii, am trasat pe podea cu banda adeziva de hartie contururile paturilor, peretilor baii, dulapurilor si bucatariei. Si surpriza, culoarul de trecere in dreptul baii este prea mic ( aprox. 47 cm). A doua surpriza este cu peretii laterali ai baii si WC-ului, nu permit montarea ramei interioare a trapelor. Pozitia trapelor este determinata de traversele tavanului, nu vreau in nici un caz sa tai vreo traversa. Asa ca am stat ceva timp cu ochii in tavan si pe podea la contururile peretilor si am gasit solutiile salvatoare. Trapa de la dus nu va fi de 40 cm, ci de 28 cm. Daca vreau , voi pune trapa de 40 cm la WC, caruia i-am schimbat pozitia. Revin la o configuratie “clasica” , din pricina a trei cm. Asta este, merg inainte cu lucrarea. 

Postez cateva poze cu zona de dormit, am inceput fixarea paturilor. Somierele vor sta pe sine de aluminiu 3*3*190 cm, cele de la perete fixate cu suruburi autoforante in traversa longitudinala a caroseriei. Pentru restul esafodajului folosesc sipci de conifer rindeluite cu sectiunea de 28*42mm, cleme de 90 grd, holzsuruburi 4, 5*35, 4, 5*70, 4, 5*20 mm. 

Am folosit somiere de la Ikea, 70*200 cm pe care le-am modificat, scurtandu-le la 190 cm.

9716F4B1-146F-4A7C-9F46-88D98A984E37.jpeg

1B14BA28-AFB3-46C5-93C1-349D81FCA847.jpeg

E030924F-DECE-440F-823F-F06C9B77B329.jpeg

DCDEAD9E-627A-4FC0-8CDE-91B3A30ED570.jpeg

19E50841-0539-495B-8AEF-542D19EAB9AA.jpeg

F160F721-B3E9-4B8E-86C3-D405691F5DE2.jpeg

4C8AB534-C017-4A60-9CA1-7C6FFF40BC47.jpeg

ABB0AA8F-1FD8-4C93-BD04-8E0D3E8F760A.jpeg

A27E5FA9-1B77-4C6F-B72D-0982098BDE70.jpeg

24E00301-ED27-4A81-A812-BDA849B85B47.jpeg

  • Like 7
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Bednar

Fain, fain. Tin aproape si urmaresc fiecare postare. Spor si timp sa ai

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

Azi am continuat cu structura paturilor  si am terminat. Mai trebuie sa dau cu ulei de in si apoi lac si sa montez lateralele  si noptiera . Am facut proba si cu salteaua . Totul este foarte rigid si , spre multumirea mea, nu se simt cele 100kg pe care le-am acumulat. 

 

 

69865A51-38E0-43D2-A723-2F72B3EDAD56.jpeg

3B9E769F-E51E-422E-A853-F9E82B25FD1E.jpeg

BA789DD9-9946-4A04-B498-9D440D7836E1.jpeg

81B88D0F-A446-41D9-B5E1-3219AC0AD51F.jpeg

27627122-6B99-4832-A961-A30FCA948430.jpeg

0E7E76EA-FCD1-4B05-BF80-46063042D6E3.jpeg

FB343505-22FB-4238-960E-02BAFB671C06.jpeg

B5E5F17D-545D-4179-B32A-9E9BACDDA434.jpeg

75C5D51B-5374-42E4-9E42-F9A478D3DCBC.jpeg

  • Like 6
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornelius C

@Nelu Predonu 

La 4/6/2018 la 13:25, Nelu Predonu a scris:

 

Sfatul meu este sa mergi pe varianta cu paturi inegale (barbat/femeie), respectiv 190 x 60 cm si 180 x 60 cm. Patul cu lungime mai mica va fi montat pe latura cu baia.

In viitoarea conversie spatiul trebuie judecat cat mai minutios, fiecare centimetru conteaza. Latimea de 60 cm (maxim 65 cm) este suficienta mai ales in ideea in care intre paturi vei folosi o masa pliabila.

 

      Nu stiu ce statura aveti dvs. sau sotia, dar paturile propuse de dvs. mi se par mici.Stiu ca fiecare cm conteaza, dar nici sa regretam pe urma datorita lipsei de confort.

Lungimea paturilor ar trebui sa fie cu cel putin 10cm mai mare decit inaltimea celui care il foloseste.Nu poti dormi intr-un pat exact cit tine de lung decit oblic, deoarece ai nevoie de 10-20cm in plus pentru perna.Altfel ori iti cade perna, ori dormi cu picioarele pe afara, ceea ce iar nu e placut.Iar la 60cm latime nu poti dormi oblic.   

       Eu(la 1, 9m) nu mi-as face pat mai mic de 2m x0, 8m.Un pat intradevar confortabil are 90-100cm latime.Pentru solutia aleasa, intradevar e mult, dar cu doua paturi de 0, 8m ramane loc si de spatiu intre ele.Din proprie experienta(10ani de dormit in cabine de *tir*), un pat de 60-65cm latime nu ofera deloc confort.Iti cade plapuma jos, iar cind dormi pe o parte stai cu genunchii sau cu fundul in aer. 60cm/persoana e spatiul luat in calcul si de producatorii de corturi, dar cred ca toata lumea stie ca un cort de 3persoane(de exemplu) e de fapt doar de 2.

        Nu sunt de acord nici cu solutia cu paturi inegale.Poate la un moment dat posesorii sau viitorii posesori vor sa faca schimb de locuri.

        Sper ca nu am deranjat pe nimeni cu aceasta postare.Am vrut doar sa punctez un aspect in ideea de a-l ajuta pe initiatorul proiectului sa nu faca o greseala.Pentru o noapte se poate dormi si pe o bancheta de 40cm latime, dar pentru zile sau saptamani la rind nu prea merge.

Gabriel Schuster    Mult succes in continuare.Puteti tine cont de parerea mea sau nu. Dvs veti folosi camperul.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.

  • Conţinut similar

    • Simionescu Dan
      de Simionescu Dan
                                                                     Bine v-am gasit!
      Vreau sa va prezint proiectul meu, si daca se poate ceva sfaturi sau pareri despre aceasta conversie.
      Masina este un Renault Master, 2, 5, 150cp, an 2010, H2-L3, lungime interioara 3, 75, latime 1, 75, inaltime 1, 90.
      Amenajarea este una normala cu un pat cu dimensiunile (aproximative) de 1, 80 lungime, latimea cat mai ramane , inca nu sunt hotarat daca pun lambriu sau folosesc scandura originala a masini.
      Blatul de bucatarie 100/50, aproximativ, pe partea cu usa laterala si un dus de 100/70 cu toaleta, acesta nu m-am hotarat daca il pun langa pat sau in spatele scaunului de la sofer.
      Izolatia o sa fie facuta cu XPS de 3 la acoperis, partile laterale superioare si podea, si cu XPS de 6 in partile de jos, plus bariera de vapori si placi antivibratie.
      Electrica o sa fie compusa din 2 panouri solare de 150w fiecare deocamdata. La anul urmeaza si al treilea pentru ca nu mai ma incadram in buget , si din cauza trapelor nu pot sa pun mai mult de 3 panouri.
      Panourile sunt monocristaline de la Enjoysolar un MPPT de la Victron Smart Solar Charge Controller with Integrated Bluetooth 100/30 150/35 100/50, SCC110030210, un Switch Station de la H-Tronic pentru ca o sa am si alimentare cu 220v de la exterior, un invertor sa vad de 2000-2500W, si un incarcator de la Victron Energy Blue Smart IP22 Battery Charger de 30 amperi.h
      Eh, bateria o sa fie LiFePo4 de 100Ah sau de 200Ah, asta daca nu ma spanzura sotia .
      Incalzirea o sa fie cu motorina ceva chinezesc de 3 sau 5 Kw.
      Pe parte de apa, un bazin de apa gri de 81l, custom made pentru Master sub sasiu, si unul de 100 l pentru apa potabila la interior.
      Si prima intrebare, ce ma sfatuiti sa folosesc pentru incalzirea apei ? Eu vreau sa merg pe electric dar nu stiu ce sa aleg.
      Cu mai multe detalii o sa revin pe parcurs, si la orice intrebare daca stiu, va raspund cu placere.
      Va multumesc.
      Si daca pot, ceva poze.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.