Gabriel Schuster

De la autoutilitara la campervan

186 postări în acest subiect de discuţie despre De la autoutilitara la campervan

De la autoutilitara la campervan

Miha Mocanu

Multumesc pentru raspuns!

Voi face un fel de panou despartitor din plasa metalica de gard, se poate decupa usor cu un flex si apoi prinde capetele pe cadrul dubei. In felul acesta voi putea face si o usa de trecere in spate. In ce priveste bancheta am vazut o modificare la o bancheta tot in aceasta sectiune de autoutilitare modificate. capatul dinspre sofer al banchetei a fost facut rabatabil, mi-a placut ideea.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Gabriel Schuster

Azi am profitat de vremea frumoasa si am inceput lucrul la campervan. Toata iarna am cumparat materiale si acum gata, incepe transformarea autoutilitarei. Desi la inceput nu era in plan, am ajuns la concluzia ca este necesara insonorizarea, fiind prea mare suprafata de tabla a peretilor si usilor. Am comandat la Carsound 30 de placi de 1, 5 mm ( 50x70cm) de material bituminos placat cu aluminiu, special conceput pentru asa ceva. Am preferat sa adaug 40 kg, dar sa nu vibreze caroseria.

Am rezolvat peretii laterali si usile din lateral si spate, folosind 21 de placi. Ca mod de lucru, am  numerotat si masurat fiecare panou in parte, apoi am croit placile la dimensiune. Am curatat bine cu alcool suprafetele, este necesar sa fie bine degresate pentru aderenta materialului. Am lipit placile autoadezive, fiecare la locul ei si le-am presat foarte bine cu o scula home-made ( 8 cm din coada unei maturi, 2 holzsuruburi si un cadru in forma de U dintr-un platband de aluminiu). La sfarsit am acoperit si oalele rotilor din spate. 

IMG_4416.JPG

IMG_4414.JPG

IMG_4408.JPG

IMG_4412.JPG

IMG_4407.JPG

IMG_4403.JPG

  • Like 5
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

Urmeaza izolarea peretilor. Initial am dorit sa folosesc Reflectix lipit pe tabla cu adeziv spray Bison, am cumparat de la Dedeman o rola de 30 ml de Reflectix. Desi am vazut multe conversii de autoutilitare unde s-a folosit acest material, aseara am citit pe cateva site-uri din SUA informatii noi despre acest material. Este conceput pentru a reflecta caldura, dar are nevoie de un strat de aer de minim 20 mm intre el si peretele ce trebuie izolat. Daca se lipeste pe perete conduce caldura destul de mult si se comporta ca un slab material izolant

( coeficient 1 fata de 3, 7 daca are strat de aer). Deci am renuntat la aceasta solutie, il voi folosi numai la izolarea podelei. Pentru pereti voi folosi polistiren extrudat fixat cu spuma poliuretanica si apoi vata bazaltica . Toate traversele le voi umple cu spuma poliuretanica. La final voi vedea ce bariera de vapori voi folosi. 

Va urma !!!

 

  • Like 3
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ionescu

polistirenul in sine este o bariera de vapori

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Gabriel !

In ce stadiu te afli cu conversia?

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

@Ovidiu Cica

Se vede din poze, abia am inceput. Pentru ca nu am la dispozitie un garaj unde sa incapa autoutilitara, lucrez afara si acum vremea nu este cea mai propice. Astept sa se incalzeasca si voi demara in forta. Nu ma grabesc, inca nu am vandut rulota  si am cu ce sa ies. Daca voi vinde rulota voi fi stresat de timp. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin

Salutari,

 

De ceva luni planuiesc si eu o conversie asemanatoare (dar pe un l4h3, tot din gama peugeot/citroen/fiat) insa intrevad o problema confirmata de cei de la Rar Iasi: o conversie trebuie facuta pe baza unui proiect (realizat de o firma autorizata Rar pentru asemenea conversii) si, ideal, proiectul trebuie pus in practica tot de catre o firma agreata Rar. Inginerul Rar cu care am vorbit a precizat ca altfel masina pica itp-ul si nici despre o reomologare (din autoutilitara in autorulota) nu poate fi vorba. 

 

Tragandu-l de limba, a concluzionat ca in mod cert in "garajul propriu nu se poate face legal conversia" si ca "discutam de dosar penal" daca masina e oprita de politie si se constata modificarile...la fel si la itp.

 

Asadar, va intreb, dumneavoastra ce solutie ati gasit pentru problema asta? 

 

Alin

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nelu Predonu
La 11.10.2017 la 12:29, Gabriel Schuster a scris:

M-am stabilit  la trei configuratii, urmeaza ca sefa sa puna degetul pe una !!

 

A pus degetul "sefa" ? :) Pana la urma cum arata configuratia aleasa ?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

@Nelu Predonu

Da, sefa a pus degetul si a ales. Voi posta si o fotografie a schitei la scara cu configuratia finala, nu am timp sa desenez    pe computer. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

9E2CD8E3-7B3B-417D-B9AC-59F73BD7D096.jpeg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

Ca si semnificatie a culorilor:

- patratele roz sunt trape 40*40,  cel putin una din ele cu ventilator.

-hasurat cu negru sunt pasajele rotilor din spate si usa laterala.

- cu maron sunt paturile ( 70*200cm) cu o noptiera ( cu saltea )  intre ele si o treapta pentru catelusa.

-in continuarea patului din stanga este baia, cu o cadita 70*70 cm si WC cu cap rotativ.

- in continuarea baii pe stanga este frigiderul cu compresor la 12V .

- pe dreapta , in continuarea patului, este modulul de bucatarie cu chiuveta inox si un aragaz portabil sau unul fix cu doua ochiuri.

- cu verde deschis sunt desenate dulapurile suspendate. 

- pentru masa am doua variante : intre paturi o masa demontabila cu picior sau scaunele rotative in fata cu o masa demontabila cu picior.

- toata zona din spate pana la pasajele rotilor va fi zona de depozitare.

- sub patul din stanga zona de apa( rezervor 90 l, boiler 30l, pompa si vas expansiune).

- sub patul din dreapta zona de electricitate ( baterie/ baterii, panou electric, etc)

- deasupra usii vor fi indicatoarele de nivel apa, tensiune, incarcare baterie si panoul de sigurante.

-rezervorul de apa gri 100 l va fi sub masina, cu o electrovana de golire.

- incalzitorul tip Webasto va fi sub scaunul soferului.

 

Pe scurt, cam asa va fi . Pentru inceput nu va avea ferestre, voi vedea pe parcurs daca le voi monta. 

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nelu Predonu

Gabriel, am sa incerc sa-ti dau cateva sfaturi pe marginea configurarii prezentate. Am ceva experienta si am tot studiat variante de conversii.

Am sa-ti prezint un desen la scara pe configurarea de mai sus, dar, ca o prima impresie... ar fi bine sa iei in calcul o alta dimensiune a paturilor.

In ultimul timp chiar constructorii traditionali de campervan-uri au adoptat idea paturilor inegale intr-o astfel de configurare.

Sfatul meu este sa mergi pe varianta cu paturi inegale (barbat/femeie), respectiv 190 x 60 cm si 180 x 60 cm. Patul cu lungime mai mica va fi montat pe latura cu baia.

In viitoarea conversie spatiul trebuie judecat cat mai minutios, fiecare centimetru conteaza. Latimea de 60 cm (maxim 65 cm) este suficienta mai ales in ideea in care intre paturi vei folosi o masa pliabila.

Cum spuneam, avand azi ceva timp liber, am sa-ti prezint o varianta la scara exact pe configurarea mentionata de tine.

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nelu Predonu

Cam asa ar arata varianta facuta de tine, la scara, pe Fiat Ducato cu lungimea spatiului de marfa de 4070 mm.

Lungimea ambelor paturi este de 1.90 m, pot fi si de 2 m pe aceasta caroserie. Importanta este latimea acestora.

 

campervan Gabriel Schuster.jpg

  • Like 3
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

Multumesc pentru preocupare. Ai dreptate cu fiecare centimetru. Am vazut o simulare de conversie in Franta, respectivul a facut din carton fiecare element la scara, pentru a verifica vizual ansamblul. Deja am “ colectionat” cutiile de carton necesare, inainte de orice, dupa ce termin izolatia voi  “mobila” masina si atunci voi finaliza dimensiunile finale. Masa pe care o voi folosi este tip barca, cu un singur picior central . Daca este comoda configuratia cu scaunele rotative, voi alege aceasta solutie si atunci voi putea lati patul meu la 70 cm. 

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nelu Predonu

Nu-i problema, la mine a devenit o pasiune, un hobby. Gabriel, va fi foarte complicat cu machetele. Desenul la scara este infailibil, se poate mima si in 3D.

Vis-a-vis de configurarea ta, sa ai in vedere aerisirea la frigiderul cu compresor, este posibil ca acolo sa fie prea inghesuit. Al meu spre exemplu are aerisirea pe peretele lateral stanga,  privit din fata. Daca e nevoie de spatiu mai mult pe langa el, se mai pot obtine 10 cm prin scurtarea patului de pe acea parte sau a intregului ansamblu de module de pe acea laterala.

Bafta multa la conversie si tine-ne la curent cu ce ai mai realizat. Pentru orice dubiu care poate aparea nu ezita sa intrebi pe forum. Sunt destui colegi cu experienta care vor putea veni cu solutii.

  • Like 2
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

Multumesc mult. Acum a venit vremea buna si sper sa incep treaba. Simularea cu carton este buna mai ales pentru a vedea proportiile, prefer ca sotia sa vada “pe viu” cat de “inghesuiti” vom sta si apoi sa finalizez lucrarea. In rest desen tehnic si multa rabdare, fara graba. Imi place sa fac lucrurile cu mana mea, ma deconecteaza. Am lucrat si la o barca de lemn, asa ca aceasta conversie va veni in completarea experientei anterioare. Nu imi place plasticul, nu imi plac materialele compozite, asa ca voi folosi cat mai mult lemn si eventual placaj. Vreau sa ma simt ca intr-o mica cabana de lemn, in mijlocul naturii. De aceea vreau sa fac aceasta conversie. Daca nu era asa, bagam mana in buzunar si acum aveam o masina de serie in curte si mergeam intr-un camping unde eram unul din “ cei multi”.

Va voi tine la curent cu evolutia lucrarii, oricum vreau sa pozez toate etapele, sau chiar sa fac mici clipuri care vor folosi poate si altora. 

  • Like 4
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Costin Dumitru

Salut... ce se mai aude cu proiectul? E gata? deoarece vreau sa incep si o modificare de acest gen... Caut in primul rind un Ducato cu motor de 1998 cc, si am toate dotarile dintr-o rulota cu care mi-am luat o mare teapa, inclusiv trapa mare, geamuri si alte accesorii... 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

In continuare lucrez, am terminat izolarea. Acum sunt plecat cu rulota intr-un scurt concediu. Cand revin, voi posta fotografii si explicatii despre izolare. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

Nu am mai scris de ceva timp despre evolutia lucrarilor. Timpul parca s-a comprimat, nu-mi ajunge pentru problemele curente. Peste asta a fost si foarte cald, nu este deloc placut sa lucrezi afara in soare la peste 30 grade. Dar, trecand peste aceste inconveniente am ajus la urmatorul stadiu:

 

1.Usile spate au fost izolate cu k-flex de 25 mm peste care am pux reflectix, fixat cu banda adeziva de aluminu. Zonele care contin cabluri de actionare si mecanismele de inchidere au fost isolate cu vata bazaltica si apoi acoperite cu reflectix.

2. Usa culisanta laterala a fost tratata identic, vata minerala si reflectix.

3. Peretii laterali : panourile laterale, cu suprafata mare de table, au fost izolate cu polistiren extrudat de 4+1 cm, lipit cu adeziv special. Peste acest polistiren am lipit un strat de k-flex de 1 cm. Am ales polistirenul extrudat pentru raportul calitate-pret privind coeficientul de transfer termic si pentru ca tabla este destul de subtire si polistirenul extrudat lipit devine un suport de sprijin pentru evitarea unor mici indoituri din exterior. Pe panourile de jos am lipit k-flex de 1 cm peste care urmeaza sa pun vata bazaltica de 5 cm/strat, in doua straturi. 

Urmeaza  pe intreg peretele sa pun bariera de vapori din folie. 

4. Tavanul : am trasat zona trapelor pe tabla dintre traversele transversale care nu vor fi afectate de decupaje. Sunt in curs de fixare prin lipire rame de lemn 40*40 sau 28*28 cm functie de dimensiunea trapelor. Am izolat cu k-flex de 25 mm peste care urmeaza reflectix , ca si bariera de vapori.

5. Podeaua: am cumparat masina cu podea din TEGO 18 mm, lipit foarte bine cu un adeziv. Nu vreti sa stiti cat timp mi-a luat sa scot podeaua si sa curat adezivul. Dupa ce am ajuns in stadiul de a avea podeaua initiala din tabla curatata, am lipit folii de reflectix intre traverse. au urmat lipite sipci rindeluite de 48*24 mm cu adezivul aferent, facand astfel un caroiaj din lemn foarte bine lipit. Am umplut caroiajul cu polistiren extrudat de 1 cm si apoi reflectix, fixat cu banda de aluminiu, formand un strat continuu ca si bariera de vapori. Nu am mai folosit vechiul TEGO, am dorit o podea noua. Am ales OSB 3 de 15 mm grosime, tip N&F ( nut si feder, placi de 2500*675mm ), aceste dimensiuni permitand manipularea in vederea croirii la forma dorita si fixarea mai facila. Ca si greutate este asemanator OSB - ul cu TEGO-ul, dar pretul este la un sfert. Am fixat foarte bine OSB-ul cu holzsuruburi 30*5 mm, rezultand o podea continua si rezistenta.

 

Deoarece am postat de pe tableta ordinea de afisare nu este cea cronologica, dar se intelege. 

Va urma...

CC871846-E863-47FC-B1AA-77B7FCF9FFD8.jpeg

5A664673-5FE0-4B73-BD8F-9A2301BE9F83.jpeg

1A357BFB-A565-48A0-8413-3947D04F5278.jpeg

CF88E4A9-7787-46D3-99D8-DD843570CF48.jpeg

DCB06AB4-9353-4448-A67A-399EDF7ECF4B.jpeg

23A0B08D-B8FF-4CFB-8EC1-43BA9BDC6135.jpeg

9F04F81B-678F-4D35-9DCD-59EE68DDDDFF.jpeg

0CC382F2-C21C-4427-9028-423EFFE0E8F0.jpeg

71275A19-4DDB-4410-88CB-E21C87CD309F.jpeg

158CBDC2-FB28-445F-8BD8-B877B821BADF.jpeg

21BB422B-568E-432F-8483-BD7688E6B09F.jpeg

6232B766-644D-4763-91CA-DF43445C1D79.jpeg

5AC2A024-9421-4032-847C-9E75F0E32858.jpeg

67659E8D-5B9D-4501-9504-9CC606C25C6E.jpeg

3968443E-6607-482A-B644-5836BC32E85F.jpeg

811FB2EA-8C1C-498E-BDB5-78575ED93128.jpeg

1BBF8B7F-9ED6-4E12-B487-1D3AD8D745B8.jpeg

11CCBB9D-E2FF-426B-8F28-399E4AF0C3B4.jpeg

A9B39D91-DACF-4D97-9018-A19F2550470E.jpeg

3198F830-0BA4-4FE6-A19A-22C04BBDE47F.jpeg

8444B1E0-8451-4BE4-B63C-CA9D46F6A581.jpeg

C1461A21-35A2-4D4F-B8F0-5DA88322060C.jpeg

794CE0D4-3128-40BD-B0D2-E4D916F7F4A4.jpeg

  • Like 10
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

Podeaua este gata, am inceput izolarea peretilor laterali, partea inferioara. Peste k-flexul lipit am pus vata bazaltica de 5 cm, fixata cu banda adeziva. Maine urmeaza folia anticondens, cablarea instalatiei electrice si finalizarea izolarii tavanului. 

34B6070A-D44E-4FDF-A64B-F80E4237CCE4.jpeg

F3E79140-35AD-40BF-9376-ABC6BB75FD8B.jpeg

B788DBE7-D2EB-4937-94C0-6A521DA654CC.jpeg

  • Like 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

Dupa o zi de munca, am ajuns in acest stadiu. A fost nevoie de multa atentie si meticulozitate. Si a fost cald, foarte cald...

4D175CAC-F805-4A4F-85F8-D6E076E26E2A.jpeg

1F54FDF8-D7DD-4B0B-9766-B8E74FDDA12E.jpeg

2FC6F17D-15C4-4ECF-B72E-027FA2FDF354.jpeg

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Braslasu Florin

Așa începe o mică afacere!?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster
în urmă cu 18 ore, Braslasu Florin a scris:

Așa începe o mică afacere!?

 

Acum lucrez pentru van-ul meu. Mi-ar place sa pot trai dintr-o afacere de genul acesta, sau un camping, dar nu cred ca acum  as obtine profit din asa ceva. Dupa cum vedem, se cauta rulote cat mai ieftine, asta  de multe ori in detrimentul calitatii. Marea majoritate cand calatoresc in tara stau off camping, poate si din cauza preturilor care nu reflecta “calitatea” serviciilor oferite. Nu cunosc pe nimeni sa vrea sa transforme o autoutilitara de trei ani vechime, sa foloseasca materiale de calitate si subansamble noi. La sfarsit cand trag linie, voi avea un campervan facut asa cum imi place, la un pret pe masura, dar oricum mult mai ieftin decat unul de fabrica.

  • Like 4
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.

  • Conţinut similar

    • Simionescu Dan
      de Simionescu Dan
                                                                     Bine v-am gasit!
      Vreau sa va prezint proiectul meu, si daca se poate ceva sfaturi sau pareri despre aceasta conversie.
      Masina este un Renault Master, 2, 5, 150cp, an 2010, H2-L3, lungime interioara 3, 75, latime 1, 75, inaltime 1, 90.
      Amenajarea este una normala cu un pat cu dimensiunile (aproximative) de 1, 80 lungime, latimea cat mai ramane , inca nu sunt hotarat daca pun lambriu sau folosesc scandura originala a masini.
      Blatul de bucatarie 100/50, aproximativ, pe partea cu usa laterala si un dus de 100/70 cu toaleta, acesta nu m-am hotarat daca il pun langa pat sau in spatele scaunului de la sofer.
      Izolatia o sa fie facuta cu XPS de 3 la acoperis, partile laterale superioare si podea, si cu XPS de 6 in partile de jos, plus bariera de vapori si placi antivibratie.
      Electrica o sa fie compusa din 2 panouri solare de 150w fiecare deocamdata. La anul urmeaza si al treilea pentru ca nu mai ma incadram in buget , si din cauza trapelor nu pot sa pun mai mult de 3 panouri.
      Panourile sunt monocristaline de la Enjoysolar un MPPT de la Victron Smart Solar Charge Controller with Integrated Bluetooth 100/30 150/35 100/50, SCC110030210, un Switch Station de la H-Tronic pentru ca o sa am si alimentare cu 220v de la exterior, un invertor sa vad de 2000-2500W, si un incarcator de la Victron Energy Blue Smart IP22 Battery Charger de 30 amperi.h
      Eh, bateria o sa fie LiFePo4 de 100Ah sau de 200Ah, asta daca nu ma spanzura sotia .
      Incalzirea o sa fie cu motorina ceva chinezesc de 3 sau 5 Kw.
      Pe parte de apa, un bazin de apa gri de 81l, custom made pentru Master sub sasiu, si unul de 100 l pentru apa potabila la interior.
      Si prima intrebare, ce ma sfatuiti sa folosesc pentru incalzirea apei ? Eu vreau sa merg pe electric dar nu stiu ce sa aleg.
      Cu mai multe detalii o sa revin pe parcurs, si la orice intrebare daca stiu, va raspund cu placere.
      Va multumesc.
      Si daca pot, ceva poze.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.