Bogdan Harea

Conversie Ford Transit

37 postări în acest subiect de discuţie despre Conversie Ford Transit

Conversie Ford Transit

Bogdan Harea

De ani buni visez la o casuta pe roti. Am asteptat mult , dar asta iarna m-am intalnit cu ocazia perfecta.

Parcata intr-un tarc,  un Ford Transit cu punte simpla si cutia cea mai mare, in stare foarte buna. 150000 km perfect functionala cu revizie completa la trenul de rulare si frane, baterii noi, curata, neindoita, cu aspect de nou.

A fost folosita la transport mobila deci probabil fara greutate mare si marfa curata.

Cam o luna au durat actele si in decembrie am ridicat-o. Schimbat ulei, filtre, mici reparati la manere si masina este gata pt transformare. 

Am ales o varianta de dotare care sa-mi permita folosirea masinii tot anul pt transport marfa pt firma, dar in weekend sau concediu intr-o jumatate de ora sa poata fi configurata pt camping.

Asta presupune mobilier usor demontabil si pe cat posibil modular. Primul lucru izolatia,  care va ramane permanent pe masina,  decuparea geamurilor si trapa.

Am folosit tego 18 mm pt podea, folie Izoflex gold 10mm ( 4-7 straturi) si plastic de 4 mm.

Geamurile noi pt usile spate si din dezmembrari pt laterale.

Scaunele le-am dat la retapitat dupa ce am modificat bancheta pt a face posibil trecerea in spate fara a renunta la al treilea loc in fata.

Am uitat sa spun ca vom calatori toata haita, eu sotia si Ralf labrador de 3 ani care adora sa admire peisajul.

IMG_0080.JPG

IMG_0077.JPG

IMG_0048.JPG

IMG_0037.JPG

IMG_0038.JPG

  • Like 2
  • Upvote 6

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Viorel C.

Sa o stapaniti cu drag si succes cu proiectul pe mai departe!

 

Rugamintea este sa postezi despre activitatea realizarii acestei lucrari in sectiunea Proiecte autorulote si rulote homemade

:multumesc!:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Drumuri bune si vacante minunate! :OK:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Drinovan Ovidiu

Buna ideea cu modularitatea! Spor la montaj!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bogdan Harea

Izolatia interioara am acoperit-o cu PVC industrial bej cumparat de la Mons Medius. 4 placi 3000x1500 au fost de ajuns. In jurul geamurilor sau in locuri complicate am folosit vinilin la culoare si ceva resturi de burete. In partea de jos tego de 9 mm pt a proteja izolatia suplimentar cand voi cara materiale. Pt iluminarea interioara,  benzi LED cu potentiometre din care se poate regla intensitatea si diminua consumul de curent. La max 2x18 W,  la min cu o singura banda, 5W. Banda LED am lipit-o pe un profil aluminiu care are rol si de fixare pt placile PVC. Tot la MM am gasit,  foarte convenabil,  un plastic alb mat pt difuzie.

IMG_0073.JPG

IMG_0076.JPG

Modificat de Bogdan Harea
  • Like 1
  • Upvote 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Petre S

Foarte interesant proiectul!

Sa aveti vacante frumoase si vreme minunata!!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bogdan Harea

Mobilierul mi l-a facut un prieten,  care cu asta se ocupa,  dupa desenele mele. Corpurile au aceleasi dimensiuni la baza si se pot amplasa in mai multe moduri, putand renunta la unele daca am nevoie de mai mult spatiu liber. Ancorarea lor de caroserie se face cu chingi folosite la bagajele de cala in aviatie cumparate din targul de vechituri cu 15 lei bucata. Acum rulota este functionala. Am dormit deja de cateva ori in ea si sunt multumit. Izolatia termica si fonica foarte buna. Mai trebuie frigider si pana la toamna un Siroco pt incalzire.

IMG_0082.JPG

IMG_0083.JPG

IMG_0084.JPG

IMG_0085.JPG

IMG_0086.JPG

IMG_0088.JPG

  • Like 3
  • Upvote 13

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Trasnea Alin

Frumoasa lucrare..:OK:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Adrian

Jos:salutare!:, Ai mâini de aur, succes în continuare la lucrare și  din tot sufletul să o stăpâniți sanatosi și drumuri bune să aveți :OK:.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dinu

Stimate domn,

Felicitari !

O lucrare pe cinste si demna de cinste.

Sa va poarte sanatosi !

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Silviu Pascu

Ingenioasa lucrare!

Configurata si pt munca si pentru relaxare....

Felicitari!

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bogdan Harea

Multumesc tuturor pt aprecieri. Prezentarea mea are si scopul de a incuraja si pe altii sa faca astfel de transformari. Eu am lucrat 5 luni doar in timpul liber si doar cand aveam chef, astfel nu am simtit nici un stres. Dotarile s-au incadrat in 2000 euro si  mai trebuie 3-500 pt Sirocou. Personal pot ajuta cu sfaturi si anumite operatii pe cei cu chef de treaba.

  • Like 3
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dragos M

Frumoasa lucrare...:OK:

 

Am mutat acest topic in categoria "Proiecte autorulote si rulote homemade" si l-am redenumit "Conversie Ford Transit"

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alex R

Foarte practic si interesant! Felicitari pt rezultat!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Module demontabile !Buna treaba!

Potentiometru pe banda led !Mi-ai dat o idee!

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Sa cauti un incalzitor (sirocou)instant pe motorina care incalzeste aerul !

Eu am un Eberspracher Airtronic !

Sunt bune si cele care incalzesc apa din motor dar consuma mai mult !(watti)

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Catalin Gigi

Ahaaa deci nu sunt singurul care umbla-n haita :P 

clar trebuie sa ne cunoastem  :P

 

Si eu am 2 goldeni retriver

baiat Ayan 3 ani si Hera 5 , poza e mai veche  :)

IMG_4386.JPG

  • Like 3
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cosmin S

A ieși foarte fain ! Felicitări si sa va bucurați de ea !

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bogdan Harea

Intradevar sunt foarte multumit de rezultate. Am facut cateva iesiri la mare. Masina in sine este reusita, dpdv  dimamica, suspensii si consum,  sub 9 L/%. Aerul conditionat in mers face minuni. In iarna asta am sa continui cu incalzirea, copertina laterala si suportul pt biciclete. Cea mai complicata si costisitoare pare a fi incalzirea, respectiv Siroco-ul unde sub 2500 roni cu montaj si garantie nu am gasit. Pt lucru nou poate nu este mult, dar speram sa gasesc ceva mai convenabil la SH, dar tot cu montaj inclus, ca mi-e cam frica sa ma bag in necunoscut. Sper sa pot participa si eu la iesirile in grup in viitor.

Pt cei din Bucuresti interesati,  banda led cu potentiometru am luat-o dintr-un magazin dedicat LED pe Antiaeriana aproape de Cal Rahovei. 2 benzi de 5 m si 2 potentiometre cca 75 roni. Este singura sursa de lumina la mine, arhisuficienta. Citesti ziarul aproape pe minim desi le-am scurtat la 4, 2 m.

Modificat de Bogdan Harea
  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Incalzirea sa fie pe aer si nu pe circuitul de apa !

Va consuma mult mai putin si va fi mai siletioasa !

Eu pe Camiloi le am pe amandoua si pot face diferenta !

Pt detalii va stau la dispozitie !

Toate bune !

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel K

Plasele antiinsecte sunt un "must have" si din ce citesc in descrieri, multe din rulote/campere au. Ai rezolvat problema asta? In general mi-am pus problema, la genul acesta de campere, cu usile acelea mari, cum se face protectia antiinsecte?

Si doi: vad caroseria ca este L2h2.Totusi, dupa montarea dusumelei, care din descriere ti-a mai luat ceva centimetri din inaltime,  poti sa stai in pricioare? Mi se pare naspa sa nu poti sta in picioare, si vad multivanuri-campere unde abia daca ai o "turela" sa mai poti sta putin drept, in rest cocosat sau stai jos. Sau cu timpul te inveti si asa.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bogdan Harea

Am pierdut cativa cm din inaltime, dar tot este peste 184, suficient pt mine care am 180. Plasa am doar la deschiderea montata in plafon, dar pot face usor plase pt geamurile din fata prinse cu magneti pe exteriorul, sau chiar interiorul usilor. Daca va fi cazul. Urgenta este montarea unui Siroco pt incalzire. Am doua variante pt saptamana viitoare, ambele noi, ca SH nu am gasit cu montaj si cat de cat o garantie.

Modificat de Bogdan Harea

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Miha Mocanu

Super faina transformare, felicitari si sa va aduca bucurii maxime!!

O sursa de inspiratie pentru modificarile minimaliste pe care vreau sa le fac la Sprinterul meu in urmatoarele luni. Cred ca voi apela in curand pentru cateva sfaturi.

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mugurel Vap

Multumim pentru prezentare, a iesit foarte frumos si util.

Sunt sigur ca a trezit imaginatia unor vizitatori si de ce nu, chiar si colegilor de forum.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • GeorgeDrumea
      de GeorgeDrumea
      Salutare, tuturor!
       
      De la sfârșitul lunii Septembrie 2022 suntem proprietari de autorulotă - am îndeplinit visul.
      Modelul este Horon 67XT făcut de Caravan Internațional, pe șasiu de Ford Transit, an fabricație 2022, cu motor de 2.0L, 170CP, transmisie automată cu 6 trepte.
      Lungime de 7, 45m și masă omologată la 3500kg. Este omologată pentru 4 persoane în centuri, 4 locuri de dormit. Noi oricum suntem 3 persoane + cățelul.
       
      Tocmai am trecut de 650 de kilometri. Nu avem planuri să o dăm spre închiriere.
       
      Dormitor matrimonial cu ușa spre restul autorulotei.
      Aer condiționat mașină. Aer condiționat staționar, instalat în locul unei trape din tavan.
      Pat cu lift motorizat deasupra mesei.
      Bucătărie echipată cu frigider, aragaz, chiuvetă, apă caldă.
      Loc de luat masa cu masă extensibilă.
      Scaunele de la șofer și pasager pivotează spre spate, bancheta 2 locuri în stânga mesei, bancheta 2 locuri în dreapta mesei.
      Trapă mare deasupra zonei din față, unde la autorulotele de 6 persoane este patul #3.
      Parasolare magnetice la geamurile din față (parbriz, șofer, pasager).
      Parasolare și plase de țânțari integrate în toate ferestrele autorulotei (plus ușa de acces).
      Încălzire prin intermediul centralei termice pe diesel, adică conectată la rezervorul mașinii, produsă de Truma.
      Încălzirea apei pentru duș și chiuvetă se efectuează tot prin centrala termică pe diesel, prin intermediul unui rezervor de 10 sau 12L incorporat.
      Consumul de diesel menționat în manualul centralei termice este undeva între 0, 185L și 0, 4L pe oră, în funcție de temperatura selectată și cea exterioară, ȘI dacă se prioritizează încălzirea apei sau a habitaclului.
      WC separat și ”peste drum” de duș. Rezervor de ape ”murdare” de 20L.
      Smart TV, ruter, suport 3 biciclete, copertină (sau dacă folosim un nume mai extravagant, așa cum fac cei din vânzări: marchiză) extensibilă.
      Spațiu depozitare mare. Adică portbagaj unde încap lejereanu un număr dubios de mare de cadavre.
      Acumulator cu gel sub bancheta de 2 locuri, dar vrem să-l înlocuim cu litiu.
      Rezervor de apa curată 120L și uzata (gri) tot de 120L.
       
      Apropo: știe cineva unde se poate cântări vehiculul? Mă aștept să fie contra cost.
      Știu că, în funcție de marfa transportată, unele ansambluri sunt cântărite înainte să plece pe drumurile publice, chiar în locul de preluare a mărfii. Însă știu ca acele cântare au marjă de eroare de până la 20kg, ceea ce nu ma ajută foarte mult. Adică 20kg pot să însemne ca iau roata de rezerva sau nu.
       





       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
    • Baltateanu Traian
      de Baltateanu Traian
      Autorulota Elnagh, motorizare Ford transit 2500cmc turbo diesel, fabricatie 1998
      Inmatriculata RO, taxa platita si nerecuperata, 151000km la bord. ITP in Aprilie 2017.
      Masina este preparat pentru a sta of-camping oricat, datorita alimentarii proprii cu 220V cu panouri fotovoltaice si invertor.
      A fost folosita in ultimii 5 ani cate 4-5 saptamani in Grecia, Croatia, Turcia, Italia, mai ales of camping.
      Dotari
      6 locuri pe sacune, 5 locuri de dormit (Noi am mers  4 adulti si 3 copii sau 2 adulti si 5 copii)
      Pat dublu deasupra cabinei (alcov) 210x210cm
      Pat fix o persoana langa baie, Acest pat se poate desfiinta si in locul lui exista o masa de 3 persoane, dar este foarte util pentru o persoana ponderala.
      Pat dublu montabil in locul mesei mari.
      Frigider pe gaz, 12V, 220V, mare (80litri), cu congelator separat in interior. Umplut cu carne, acest congelator ne-a asigurat carne pe 2-3 saptamani de la plecare. Merge excelent pe gaz, 4 saptamani cu o buleie.
      Cuptor pe gaz . Pizza, paine, friptura la cuptor ajuta mult diversificarea meselor.
      Chiuveta, aragaz 3 ochiuri, Boiler pe gaz.
      Soba incalzire pe gaz Truma
      Numeroase sertare si dulapuri speciale pentru vase, tacamuri.
      Sifonier cu 4 rafturi, si 5 dulapuri suspendate pentru haine
      Baie complet dotata cu dus, separat cu perdea si cadita proprie.
      Treapta de urcare in campar, electrica.
      Antena parabolica automata, OISTER, diametru 80cm, cu care am prins perfect si in Turcia unde colegii cu Glomex nu prindeau nimic.
      Panouri solare fotovoltaice, 3x 245W=735W
      6 baterii gel de cate 100A
      Invertor 1500-3000W
      Aer conditionat 220V Truma Saphir, care functioneaza pe invertor maxim 6 ore cu curentul inmagazinat in baterii. Bateriile se incarca pe zile insorite cu 8-16 A pe ora.
      Frigider exterior 50 litri, racit de instalatia de aer conditionat (excelent vara pentru bere, fructe, legume).
      Carlig de remorcare special legat pe prelungitoarele lonjeroanelor din fata.
      Suport de biciclete sau moped care se poate prinde in locul carligului, pe prelungirea de lonjeroane.
      Anvelope de vara noi montate in 2017, circulate 6000km, 6 la numar.
      Punte spate dubla (foarte utila pe strazi cu gropi sau neasfaltate)
      Plasa tantari si draperii opturatoare de soare, metalizate, la toate ferestrele.
      Plasa de tantari cu magneti la usa de intrare.
      Parasolar, veranda, OMNISTOR 450 (4, 50m)
      Lumina exterioara banda LED 3m
      Masina consuma intre 10 si 11 litri la 100km in functie de regimul de viteza si de directia vantului pe sosea.
      Clima pe motor, nefunctionala din motive electrice.







    • Bogdan O
      de Bogdan O
      Salut! Intamplator am gasit o ...urata, veche dar dornica sa iasa la plimbare Si m am apucat de curatat, vopsit, schimbat, montat etc. A urmat Rar-ul , inmatricularea (fiind cu nr de Italia)...pana la urma am reusit. Este un Ford Transit fabricat 1987, motor 2.5 diesel aspirat, carosat LAIKA avand ca dotari: truma vent Trumatic 3200, frigider, boiler Truma pe gaz. I am montat panou fotovoltaic , baterie , regulator incarcare pe care le-am avut pe fosta rulota. De aranjat mai e loc mereu, dar momentan imi ajunge.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.