Cristian Nitu

Redresor rulota !

13 postări în acest subiect de discuţie despre Redresor rulota !

Redresor rulota !

Cristian Nitu

Buna dimineata !

Am cateva intrebari pentru cei care se pricep intr-adevar la partea electrica a unei rulote.

in primul rand, de curand am achizitionat un panou solar de 100w, regulator de10A, acumulator 120A gel -Jarrett. 

Pe rulota este montat un redresor de 13, 8V. Dupa cum se pare a fost montat de fostul proprietar, dupa achizitionarea rulotei.

Intrebarile mele sunt:

-acest redresor este indicat sa incarce acest tip de acumulator cand rulota este conectata la 220V ?? Am inteles ca pentru acest tip de acumulator trebuie un redresor cu incarcare prin impulsuri.

-regulatorul de 10A este suficient sau trebuie unul mai mare? Cand am achizitionat kit-ul, am vrut sa cumpar unul mai mare, dar nu avea pe stoc.

-dupa deconectarea panoului cam ce voltaj ar trebui sa aiba acumulatorul? Pe regulator imi arata 12, 7v. In timpul incarcarii imi indica 14, 4v cand e soare puternic.

 

Va multumesc anticipat !

 

20170523_143619.jpg

20170523_143640.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Sorin S

Neata , dupa cum arata redresorul nu stie sa incarce baterii agm , gel .

Este un redresor normal pentru incarcare normala , un redresor dedicat pentru gel , agm stie sa incarce in impulsuri si voltaj mai mare 14, 4 .

Nu incerca sa conectezi bateria la el ca o stici , vezi ca exista la norauto redresor pentru gel , agm si /sau deepcycle , preturile sint bunicele .

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Salut @Cristian Nitu, hai sa-ti raspund si eu, punctual! :salutare!:

1. Redresorul nu e dedicat incarcari bateriilor cu gel...Il poti folosi o perioada scurta, dar pe termen lung scurteaza viata bateriei...

2. Regulatorul de 10A este suficient pentru panoul tau de 100W, care poate incarca maxim cu 5, 7 Amperi ( scrie pe spatele panoului)...

3. Dupa deconectarea panoului la cat timp iti arata 12, 7?    In general o baterie buna, trebuie sa aibe "la rece" intre 12, 7V - 13, 3V...Adica imediat dupa deconectarea panoului sau redresorului, incepe sa scada de la 13.3 pana se stabilizeaza undeva la minim 12, 7 daca e buna bateria...

Bafta! :noroc:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Nitu

Multumesc pentru raspuns. Am schimbat redresorul cu unul din acela care au fost prin Lidl. Azi dimineata l-am conectat la acumulator pe programul dedicat acestor tipuri de acumulatori. O las toata noaptea la incarcat ( o pregatesc de Vama :) ) si o sa vad la ce voltaj o sa se stabilizeze dupa deconectarea de la 220 V.

Va doresc o vara placuta !

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Florin Smolnicki

Bună dimineața!

Stimați colegi, mă puteți ajuta și pe mine cu câteva lămuriri, sfaturi, explicații, răspunsuri, idei? Vă rog frumos.

 

Pe rulotă am o baterie auto, românească, normală, pe acid, Cyclon de 100 Ah.

 

1. Care credeți că ar putea fi cauzele ce pot duce la arderea redresorului original al rulotei?
La mine s-a ars. Cum este posibil așa ceva?

Cu ce să-l înlocuiesc? 
Băiatul de la reparații electronice mi-a zis ieri că nu merită reparat, ar fi foarte scump. Primele șase fotografii sunt cu redresorul original al rulotei.
2. Mai am un redresor de cutie model mai vechi, pentru acumulator, de la fosta rulotă. Oare să îl montez și să îl folosesc pe acela?
Oare pot încărca cu acel redresor mai vechi o baterie de 100 Ah?
3. Și mai am un fel de transformator de la 220 la 12 V, tot de la vechea rulotă. Era folosit pentru amplificatorul de la antena rulotei.
Atașez și cu el niște poze. Să îl folosesc pe acesta?

 

PS. Am și un redresor de la Lidl, de vreo 60 de lei, dar cred că nu are rost să îmi spuneți că îl pot folosi pe acesta. El are mai multe variante care pot fi setate: 6 V (parcă) baterie de motocicletă, 12 V - normal și 12 V - pentru iarnă (are un fel de indicator cu steluță - bagă ceva mai mult curent). Un astfel de redresor nu poate fi montat ca să încarce permanent bateria rulotei pentru că eu nu vreau să stau de fiecare dată când ajung la o sursă de curent ca să fac setările necesare.

 

Aștept cu interes răspunsurile voastre!
 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

IMG_20150430_191011.jpg

IMG_20150430_191024.jpg

IMG_20150506_175945.jpg

IMG_20150506_180022.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Costin Lipan

Motivele pentru care s-a ars redresorul vechi, pot fi multe.

Poti folosi incarcatorul de la vechea rulota, dar vad ca are putere mai mica fata de cel vechi,  ceea ce inseamna ca bateriei ii va trebui mai mult timp de incarcare.

Alimentatorul de la Lidl nu stie sa pastreze setarile daca nu este deconectat de la baterie? 

In alta ordine de idei,  cand esti conectat la 230v, circuitul de 12v il alimentezi din baterie sau din alimentator? 

 

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Florin Smolnicki

@Costin Lipan mulțumesc mult pentru răspunsuri! 

 

Nu! Redresorul de la Lidl nu păstrează setările. Dacă l-am scos complet de pe baterie și din priză, uită totul. Ar fi vreo altă variantă/ șmecherie? 

 

Când sunt conectat la 220 trebuie să am și baterie la rulotă pentru că, altfel, rămân fără lumină, vent și fără întreaga alimentare a rulotei. Deci... Dacă am înțeles bine, circuitul rulotei îl alimentez din baterie. 

 

 

 

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Costin Lipan

Ideal ar fi sa alimentezi circuitul de 12v din transformator atunci cand esti conectat la 230v si din baterie DOAR cand nu ai tensiune la 230v. Pentru asta poti folosi un comutator manual sau o automatizare (cu releu sau folosesti un pwm pt panou solar sau orice altceva iti trece prin minte). Eu stiu ca aveam niste relee la montajul original al rulotei, care asta faceau, insa am regandit tot asa cum am avut eu nevoie.

Concret, iti trebuie o sursa (iti poti alege de aici sau orice altceva asemanator),  dar si un incarcator specializat pentru baterie, incarcator care sa stie sa se opreasca atunci cand bateria este incarcata. O solutie asemanatoare, cu un pwm pentru panouri solare si un alimentator de 24V a folosit un coleg de pe forum, cauta si ai sa gasesti schemele.  

 

  • Like 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal

Salut Florin! 

Subscriu cele scrise de @Costin Lipan:bravo:Alege corect un transformator 230V-12V cu punct de redresare Și când ești cuplat la rețea 230V toți consumatorii de 12V să fie alimentat de traf. Când ești în off consumatorii o să primească tensiune din acumulator! 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Florin Smolnicki

@Costin Lipan @Fejer Antal 

Vă mulțumesc frumos pentru răspunsuri!

Intenționez să modific instalația originală a rulotei și să vă urmez sfaturile.

 

Aș mai dori câteva răspunsuri din partea voastră.

1. Ce fel de redresor să iau și de unde? Vă rog frumos să-mi trimiteți un link direct. Doresc unul care să încarce cu maxim 10 Ah; bateria mea fiind de 100 Ah. Să nu fie mare, greu voluminos, să fie tot cât cel al rulotei - originalul.

Știu că bateriile (acumulatorii) se pot încărca cu maxim 10 % din capacitatea lor. Sau ar fi mai bun un redresor care încarcă chiar cu mai puțin de 10 Ah?

Sunt curios ce îmi sugerați.

 

2. 

în urmă cu 20 ore, Costin Lipan a scris:

Ideal ar fi sa alimentezi circuitul de 12v din transformator atunci cand esti conectat la 230v.

 

Transformatorul este totuna cu sursa sau redresorul? 

Ce am înțeles eu (am citit de cel puțin cinci ori cele scrise): am nevoie de un redresor pentru bateria rulotei. Sursa ar fi altceva?

 

3. Nu cred că voi avea nevoie de comutator sau altceva. Eu am montate deja două mufe pentru cele două circuite de încărcare: varianta 1 - bateria se încarcă de la fostul redresor și varianta 2 - scot mufa de la redresor (vechiul circuit, original al rulotei) și conectez manual pe circuitul de la panoul fotovoltaic. Așa mi se pare mie cel mai simplu și mai sigur.

 

4.

în urmă cu 20 ore, Costin Lipan a scris:

un incarcator specializat pentru baterie, incarcator care sa stie sa se opreasca atunci cand bateria este incarcata.

Ce recomanzi concret? Și să nu fie voluminos și greu.

 

5. 

în urmă cu 20 ore, Costin Lipan a scris:

iti poti alege de aici sau orice altceva asemanator

M-am uitat pe acest site. Nu prea înțeleg mare lucru, nu sunt de specialitate. Poți să îmi dai, te rog frumos, niște lămuriri în plus?

Să înțeleg că: sursa = transformatorul și invers? Mie nu mi-e clar. Trebuie să iau sursă și redresor sau sursa este și redresorul? 

Care sursă să îmi iau din cele pe care mi le-ai recomandat în link-ul de mai sus? Este bună una de 10 A?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Costin Lipan

Aaaaaaaaaaaa, pai daca ai panou fotovoltaic, ai si PWM sau MPPT. Legi consumatorii obisnuiti la iesirea pentru consumatori din PWM, iar in paralele cu panourile, printr-un comutator, legi un transformator mai mare de 14V. Repet, cauta pe forum si ai sa gasesti aceeasi discutie, detaliata, cu scheme, poze, linkuri si tot ce-ti este necesar,  cu un alt coleg care a implementat solutia asta (nu cred ca are rost sa o repetam de fiecare data).

 

Redresor eu am achizitionat asta, dar din cate am inteles de la colegi si cel de la LIDL este bun. 

 

Mare atentie cu deconectarea PWMului de la baterie!!! Intai deconectezi panourile solare si dupa aceea bateria, iar la conectare intai bateria si dupa aceea panourile Altfel, daca ramane fara curent. PWMul poate porni la 24V si strici bateria.

 

Puterea transformatorului o calculeaza fiecare in functie de cat consum are.

 

Nu in ultimul rand, MARE, MARE atentie la ceea ce faci acolo!!! Faptul ca nu ai scurt in circuite nu inseamna ca esti si in siguranta. Sectiunile prea mici ale cablurilor si contactele imperfecte sunt principala cauza a incendiilor. Daca nu esti sigur pe ceea ce faci, roaga pe cineva sa te ajute sau sa te supervizeze.  

 

 

  • Like 4
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius Viorel

De ce va complicati cu PWM+redresor cand PWM poate sa incarce singur bateria?

Legi bateria la PWM, intre ele pui un braker fuzibil sau nu (preferat cu) si panourile la fel le legi la PWM cu braker cu siguranta intre ele. 

Atat. Ai incarcare permanenta pe baterie.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri



Reclama ta poate fi Aici ! - Contacteaza administratorul pentru detalii.

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • Marius Olteanu
      de Marius Olteanu
      Rulota Adria Altea model 462PS
      an fabricatie 2009, prima inmatriculare septembrie 2011

      Masa proprie 938 Kg, MMA 1150 Kg
      Poate fi tractata cu categoria B (in functie de masa autovehiculului tragator)

      Rulota poate acomoda 1 cuplu cu 1-2 copii si este pregatita pentru off-camping:
      -2 spatii de dormit
      -panou fotovoltaic 170W cu charger MPPT 30A
      -baterie 200Ah Litiu (LiFePo4)
      -invertor 12V->230V 2000W, prize 230V
      -frigider cu congelator Dometic pe 3 cai: gaz, 12V, 230V
      -rezervor de apa 150L cu buson de umplere din exterior
      -boiler pe gaz pentru apa calda
      -incalzitor Trumatic pe gaz cu ventilatie

      Dotari:
      -pat matrimonial 140 x 200 cm cu somiera pe arc si spatiu de depozitare
      -zona de servit masa care se poate transforma in pat 140 x 200 cm
      -bucatarie cu plita pe gaz (3 ochiuri) si chiuveta
      -baie cu dus si WC cu golire exterioara
      -paravan tip armonica care separa rulota in doua zone pentru asigurarea intimitatii
      -2 trape pentru ventilatie
      -cort pe toata lungimea rulotei cu banda LED pentru iluminat
      -iluminat pe LED
      -plase de insecte si jaluzele atermice la toate ferestrele
      -plasa de insecte tip armonica la usa
      -cupla antibalans AL-CO cu antifurt
      -mover cu telecomanda
      -butelie gaz
      -senzor de gaz
      -rezervor de apa gri
      -mocheta noua
      -anvelope noi
      -pompe de apa noi
      -roata de rezerva
      -manivela pentru cale
      -priza 7 pini

      BONUS:
      -2 bidoane de 60 litri fiecare pentru aprovizionare cu apa
      -pompa electrica 12V pentru transfer apa
      -oglinzi suplimentare pentru autoturism
      -cablu conectare la 230V in camping/ la generator
      -adaptor priza 13/ 7 pini
       
      PRET: 12.000 EURO
      Rulota poate fi vazuta in Brasov
       
      Poze in topicul de prezentare
       

    • Cristian Bednar
      de Cristian Bednar
      Buna ziua,
      Azi am schimbat bateria de la Touareg-ul meu. Inca mergea, inca pornea si dupa o saptamana iarna, dar am simtit-o ca invartea mai greu motorul dupa 7-10 zile de nepornit. Am facut test de baterie la mine la service, are peste 50% capacitate pornire, deci este inca buna de folosit la rulota.
      O donez cu drag oricarui coleg rulotist care are nevoie. Trebuie ridicata din Otopeni azi sau de marti. Bateria este mare, grea, are 105 Ah.
      Sa ne auzim cu bine.
      PS. Primul venit primul servit.


    • Bogdan N.
      de Bogdan N.
      Buna ziua tuturor.
      In urma unui upgrade electric la rulota am ramas cu cateva componente.
      DONEZ oricariu interesat.
       


    • Cristina Georgescu
      de Cristina Georgescu
      Buna ziua, ne-am cumparat prima noastra rulota, un Hobby din 1999, frumos folosita si intretinuta, pe care vrem sa o facem functionala pentru doi adulti si doi copii cat sa putem pleca in vacanta. In prima faza, trebuie sa ii cumparam un acumulator potrivit insa aici ne-am impotmolit. Ne puteti sfatui ce configuratie ar fi mai potrivita, ne dorim sa mergem cat mai mult offcamping ? Atasez poza tabloului.
      https://linksharing.samsungcloud.com/X5gaN3pQxlhN
       
      Multumesc pentru orientare
    • Viorel Vilcu
      de Viorel Vilcu
      Buna ziua
       
      M-am apucat de ceva timp de asamblat acumulatori din celule cu litiu, diverse tipuri printre care si unii ce pot fi folositi pentru stocare energie electrica (deci si pentru rulote):
       
      Acumulatori Li-ion Enerdel 14.4v  210Ah  =  3kWh   / celule Enerdel, made in U.S.A ( https://enerdel.com/ce175-360-moxie-prismatic-cell/ )

      Specificatii tehnice:

      Energie utilizabila = 2, 7kWh (comparativ este echivalentul unei baterii VRLA de aproximativ 450Ah sau a unei baterii normale auto de 650Ah)
      Tehnologie Li-ion = NMC/Hard Carbon
      Contine ciurcuit balansare activa (1A)

      Tensiune nominala = 14.4v
      Tensiune baterie plina - 100% = 16.4v
      Tensiune baterie goala - 0% = 10v
      Curent maxim debitat in mod constant = 420A
      Curent maxim debitat puls de 10 secunde = 620A
      Curent maxim de incarcare in mod constant = 420A
      Temperatura functionare : -25...+55 grade Celsius
      Durata de viata   >3000 cicluri la 100% DOD si 30 grade celsius

      Fiecare element are radiator de racire pt o mai buna disipare a caldurii
      Dimensiuni in cm (Lxlxh) = 41 x 18.5 x 29.5
      Greutate = 30Kg

      Fiecare acumulator este testat de mine si se incadreaza in parametrii de mai sus.

      Pret / buc = 4000 lei
       
      P.S. la cerere se pot manufactura si acumulatori de 14.4v 105Ah
       
      Multumesc pentru atentie, o zi faina !

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.