Marius Negru

Donez baterie

4 postări în acest subiect de discuţie despre Donez baterie

Donez baterie

Marius Negru

Donez o baterie semitractie de 65ah nu este foarte buna dar tine 3 zile in offcamping cu lumini si pompe. O schimb pentru ca eu am consumuri foarte mari si nu face fata. E buna pentru cine sta mai mult conectat pe la 220v. Nu vreau sa jignesc pe nimeni, nu e obligat nimeni sa o ia, m-am gandit ca o vrea cineva care nu are si iese 2 zile la iarba verde. Bateria se afla la fabrica de biscuiti Rostar dar poate fi adusa la piata Rahova sau Razoare la cerere. In perioada 1-5 iunie poate fi livrata in Sibiu sau pe 1 si 5 iunie pe traseul Bucuresti-Pitesti-Valcea-Sibiu. 

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Flavius Ivan

O vreau eu. V-am trimis pm. Va multumesc!

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Flavius Ivan

Vin in bucuresti pe 10 iunie, in zona Soseaua Salaj, la nasi. Pe 11 iunie plec la unguri la bai termale, in Camping Sarkany. Va sun pe 10 iunie si vin sa o iau de la dvumneavoastra sau de unde spuneti.

Va salut cu respect!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius Negru

Se pastreaza pentru dl. Flavius Ivan. Va multumesc pentru gazduire si sper sa ii fie de folos. 

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri



Veste buna pentru toti rulotistii de pe ForumRulote.ro. De acum, toti membrii acestui forum beneficiaza in 2022 de o reducere de 10% la toate accesoriile de rulote si autorulote comandate de pe www.xgocamping.ro. COD REDUCERE: FORUMRULOTE10 . Comanda acum !
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.

  • Conţinut similar

    • Marius Viorel
      de Marius Viorel
      Salutare!
       
      Am o baterie de la EXIDE ca noua de 140Ah. Este dual purpose. Are descarcare lenta si poate sa si porneasca motor daca trebuie. Practic e ft buna pt o autorulota sa fie folosita in mod dual si pt pornit motor si pt necesar de curent al autorulotei cand stationeaza.
      A fost achizitionata de vreo 3-4 luni max. A fost tinuta sub tensiune tot timpul de un incarcator Victron setat pe AGM, deci de calitate.
      Stare perfecta, ca noua. Niciodata descarcata sub 70%.
      Desi abea am luat-o nu de mult si a functionat excelent vreau sa investesc mai mult sa trec la LiFePo4 cu capacitate mai mare. Stiu ca e mai scumpa dar e si mai usoara si capacitate mare.
       
      Recomand ridicare personala din Mures pentru ca pe curier cu siguranta va fi ft scump transportul. Daca aveti drum prin Mures va astept
       
      Pret fix: 1500ron
       

       

    • Cristian Bednar
      de Cristian Bednar
      Buna ziua,
      Daca este un coleg care are sursa pt rulota Miko MK375 si are probleme cu ea, sau se pricepe sa scimbe sursa lui diferita cu probleme cu alta de tipul Miko MK375, o ofer cu draga inima. Mergea perfect in momentul demontarii, are multe circuite, poate incarca si bateria rulotei cu 2A parca. A fost data jos in urma unui upgrade. Tinand cont ca e grea, constructie old school, rodicare personala din Otopeni.
      Primul venit, primul servit.
      Seara buna dragi colegi rulotisti,
      Cristian Bednar



    • Cristian Bednar
      de Cristian Bednar
      Buna ziua dragi colegi.
      Cum de mult nu s-au mai postat topicuri noi la instalatia electrica, ma gandesc ca ar prinde bine si o discutie despre baterii de generatie noua la rulota,  in speta cele de litiu.
       
      Ce vreau sa va prezint mai jos este solutia ‘gasita’ de mine, si adaptata la electrica rulotei cu o echipa tehnica de exceptie cu care am in mod normal alte colaborari iar acum ne-am facut timp si de pasiunea noastra… rulota.
       
      Asa dar, sa incepem cu structura bateriei: este un modul luat de pe Volvo, ce provine din dezmembrari auto, bazat pe module LG Chem, de 3, 7v nominal si 4, 2v incarcate la maxim. L-am ales din doua motive: 1. Pt ca celulele auto sunt supuse unor teste mult mai stricte pt siguranta si sunt proiectate sa suporte amperi multi la incarcare si descarcare, care la rulota nu se vor atinge niciodata cu un panou solar sau un charger “modest ca putere” si 2. M-am lovit de ele la un proiect caznic si sa spunem ca le-am studiat mult si bine caracteristicile de incarcare/descarcare/BMS etc.
       
      Daca cu modulele de acasa m-am jucat la instalatia solara cateva luni si acum merg “la cheie”, inchipuiti-va ca pt modulul de rulota am avut toata iarna sa il tot incarc, descarc, masor, si la fel pt BMS-ului lui.
       
      Iarasi, pentru partea de BMS, am ales JK BMS tot din 2 motive: 1. Pentru ca e aproximativ cel mai profi de pe piata astazi si 2. Pentru ca mai am inca doua la bateriile mari de acasa si merg excelent plus folosesc aceeasi aplicatie .
       
      Ok, acum daca am bateria si stiu ce ii poate pielea (12kg si aproape 3kwh stocare), am trecut la sistemele de incarcare. Ca sa pot incarca cu 16, 4v, cel mai usor mi s-a parut solar charger de la Victron care are setari configurabile foarte usor prin bluetooth si urca si la 17v daca asta ii ceri. S-a reglat din prima pe parametrii solicitati si de atunci face treaba tare buna. Folosesc Victron Smartsolar 100/20.
       
      Pentru conectarea la reteaua exterioara si generare de 220v am ales tot din familia lor, un Victron Energy Multi 12/1200/50. Adica pt baterii de “12v”, face 1200wh si poate incarca cu pana la 50ah bateria. Tot chestie misto la Victron, poate compensa din baterie daca nu primeste suficient de la priza din camping. Sau invers, consuma ce are nevoie in by-pass pe 220v in rulota si de restu’ incarca bateria. Tot asa, se seteaza usor, la o incarcare de 16, 4v si se intelege cu bateria minunat. 
       
      Atentie la ce spunea la un moment dat @Ionut C. Intr-un post legat de acumulatori cu voltaj mai mare de 12v, sunt componente care nu se bucura de mai multi volti in sistem. Problema aceasta am rezolvat-o cu un DC-DC, tot de la Victron, care scoate 12, 2v (sau cat ii ceri), stabilizat si curat. Eu am optat pentru unul de 30a, care este ultra suficient pentru ce am eu nevoie. Am luat toate ‘aparatele’ din rulota si am citit voltajele acceptate. Pot sa va spun ca frigiderul primeste bucuros pana la 17v (pe compresor), ca becurile pe led … unele da,  altele nu. Fiind mici si fara loc de multa electronica,  banuiesc ca d’aia. Nu stiu, am ars 1-2 becuri la probe, si am decis ca tot ce e prin rulota consumator mic sa fie alimentat din DC-DC. Truma vent, prizele de 12v usb, lumini, pompa apa, wc, hota, totul e acum la 12v.
       
      Cu ocazia instalarii celor de mai sus, am scapat si de acel Miko 35 care era usor depasit dupa 22 de ani, si am scapat de peste 90 kg din baterie agm de 200ah, transformator toroidal de 1200w, transformatorul rulotei Miko, etc.
       
      Acum sa nu credeti ca asta este tot… bateriei de litiu nu ii place nici la caldura si nici la frig. 
      Ei, caldura in sine nu e problema, se supara de pe la 50 de grade, dar la sub zero nu mai trebuie sa incarce. Oricum, BMS-ul taie incarcarea de pe la 2-3 grade, asa l-am setat. Ca solutie de incalzire recomand cu tarie pad-urile de incalzire oglinzi. Consuma putin si au suprafata mare (cam cat o palma).
      Pentru racire am montat doua ventilatoare super silent care vor scoate aerul cald de sub bancheta daca este nevoie, comandate de un device luat de pe amazon cu 10 euro care comanda on/off pt ventilatie la temperaturile setate ( la mine peste 35 grade pornesc). Asemenea si pt incalzirea bateriei iarna, aceasta fiind alimentata din portul auxiliar de consumatori din controlerul solar (de ce sa le incalzesc daca nu am soare sa le incarc…?). Astfel, daca e soare afara si temperatura bateriei este sub 2-3 grade, incep padurile sa incalzeasca pana la 10 grade direct din controlerul solar.
       
      Si ultima modificare, a constat in firele de 12v originale, care erau uneori cam subtirele. Au fost inlocuite cu fire mai groase, care sa duca mai multi amperi in caz de nevoie.
       
      Singurul lucru pastrat a fost panoul solar, care la 270w este perfect si conform standardelor de azi.
       
      Stiu ca a fost o prezentare lunga insa am vrut sa si argumentez decizile din spatele pieselor si conceptului. Trebuie neaparat asa ceva? probabil nu, insa tare imi place ce a iesit si pentru mine asta conteaza cel mai mult.
       
      Un scurt centralizator si de preturi pentru cei interesati: baterie 450 euro, bms 150 euro (varianta de 150Ah), charge controller 157 euro, energy multi 738 euro, DC to DC 227 euro. Cabluri, tablou de sigurante, ventilatoare si alte nimicuri undeva in jur de 100 euro aproximaiv. Total aprox 1800 euro. Putea sa iasa si mai ieftin? Sigur da, insa asta mi-am dorit eu pentru rulota. 
       
      Astept si colegii care au experienta trecerii la litiu sa ne descrie sistemul lor si sa putem invata unii de la altii solutile adoptate.





    • Catalin Visan
      de Catalin Visan
      Va salut prieteni. Am doua bilete de campare la Festivalul de muzica blues del la Brezoi din perioada 19-24 iulie 2022. Le-am cumparat in 2019 pentru concertul care trebuia sa se tina in 2020. Cum acesta nu s-a mai tinut din motive de pandemie, biletele sunt valabile pentru festivalul din acest an. eu am sunat la un nr de telefon de pe site-ul lor ( https://www.facebook.com/OpenAirBluesFestivalBrezoi ) si mi-au cofirmat acest lucru. Nu stiu daca biletele sunt valabile pentru toata perioada festivalului pentru ca ar fi fost pentru prima oara cand mergeam. Nici anul acesta nu ajung deoarece sotia are concediu in august. Rog doritorul sa afle mai multe detalii pentru a nu avea surprize.

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.