Dan Varga

Rulota vs. Camper / Autorulota

93 postări în acest subiect de discuţie despre Rulota vs. Camper / Autorulota

Rulota vs. Camper / Autorulota

TEODOR
La 02.05.2017 la 22:26, Mircea a scris:

@Cosmin Prund , ma bucur ca ti-am suscitat atentia cu nedumeririle mele si ca, dupa doi ani de absenta, ne-ai onorat cu un comentariu extraordinar.

Pe zi ce trece, sunt din ce in ce mai convins de faptul ca, pentru familia mea, pasul privind trecerea de la rulota la camper devine, tot mai mult, o certitudine.

Un singur lucru inca mai trebuie clarificat pe deplin si anume capacitatea motorului, care as dori sa fie sub 2000cmc, ( evident din motive materiale -  plata impozit anual sub 200 lei),  in sensul de a face fata, la urcus, greutatii pe care o are in spate de aproape 3500 kg.

Voci autorizate au afirmat ca o motorizare de pana la 2000 cmc insotita de un cuplu motor corespunzator, calculat special  pentru  camper, face fata cu succes acestor incercari, fara sa te faca sa transpiri de emotie la volan.:default_big_grin:.

Imi doresc o semi-integrata pentru doua persoane, cu dormitor matrimonial jos si baie cu cabina de dus separata. O lungime de pana in 6 ml e parfum pe langa ansamblul actual : masina 4, 50m + rulota 5, 00 m = 9, 50m, privind manevrabilitatea, oprire unde ai chef si somnica in buricul targului unde isi doreste inimioara.

Citind postarea lui Cosmin, am reiterat in memorie  momentele petrecute in circuitul facut in 2016, de 15 zile si  1500 km prin tara, in care as fi dorit sa beneficiez de facilitatile oferite de un camper.

Astept si alte observatii ale colegilor care sunt posesorii acestor bijuterii cu motor.

:multumesc!:

 

Buna seara! Mircea pot sa-ti raspund la problema asta , pentru ca am si rulota iar de curand mi-am cumparat si o autorulota , Fiat Ducato TD motor de 1.9, an 1997. Am ales varianta asta pentru ca nu-mi convine sa bag prea multi bani in masina. Prefer sa ma plimb de ei. De cand am luat-o am facut 1800 de Km afara din Romania , iar de sarbatorile recente am fost plecat cu ea prin tara , unde am mers cam 1100 de Km. Pot sa-ti spun ca se comporta foarte bine la drum si sunt multumit. Nu alergi cu ea ca si cu o masina mica , dar la 90- 100Km /ora nu ai nici-o problema de siguranta. Consumul este cam de 10 l /100 Km. Am parcat-o in centrul Bucurestiului, centrul Brasovului si centrul Sibiului. Dupa mine diferenta este destul de mare, in sensul ca unde poate sa parcheze o masina mica , poti parca si tu.Pentru mine este mai confortabil cu autorulota. Daca vrei sa mai afli ceva , oricand iti raspund cu mare drag.:noroc:

  • Like 3
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Mircea
La 2/18/2015 la 18:46, Dan Varga a scris:

nu vreau sa va inchipuiti ca sunt dispus sa aloc o suma de 20000-30000 de euro acestei pasarici, adica taiati un zero si pe bugetul asta sa-mi construiesc linistea in concedii.

Am recitit postarile la acest subiect care, acum doi ani, era de interes pentru mine si acum, fara a intentiona sa redeschid discutia care a ramas doar un vis neamplinit, dar pe care nu-l regret, am dorit doar sa citez aceasta fraza a colegului @Dan Varga ce mi se pare superba. La mine e valabila fabula cu vulpea care nu a ajuns la struguri si a spus ca sunt acri.:laughing:

  • Like 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Drinovan Ovidiu

 Pobabil pentru iesiri offcamping sau in camping la noi se preteaza o rulota, iar pentru calatori mai lungi prin Europa cu activitati constand in a vizita tot felul de obiective, autorulota e mai potrivita, doarece daca gresesti vreun drum o intorci mai usor dect, daca ai avea rulota!

 Ma gandesc ca la o autorulota apare o problema legata de stationarea ei! Ma refer starea tehnica a ei (frane care raman intepenite, baterie care se descarca, motor, directie, simeringuri, cauciucuri, contatcte etc.). Daca nu o folosesti macar o data pe luna pot aparea aceste probleme, iar apoi functinarea ei va presupune alte cheltuieli, deci batai de cap!

 Un alt dezavantaj ce il vad eu la autorulota este inaltimea ei, care o limiteaza in a parcurge unele drumuri mai impadurite.

 Cheltuielei mult mai mari fata de o rulota!

 Mie imi place rulota!

  • Like 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Klaudiu B

@Drinovan Ovidiu   Ma voi referi la cele spuse in topicul tau

 

stationare Camper, eu il țin in curte din mai pana in Decembrie. Cum am prins liber, am plecat. Dacă e timp mai lung, in afara, dacă e scurt, 2 , 3 , 4 zile , in țara. Drept e ca eu am mult timp liber. E f util, nu tragi după tine, nu ai grija la vânt puternic, parchezi aproape oriunde , ai absolut toate utilitățile la îndemâna, nu umbli sa montezi, bati , întinzi , bidoane , antene, cort .etc. Încui, descui, vizitezi , pleci. La rulo nu e așa simplu. Eu si soția folosim bicicletele, transport in comun afara. Nu foloseam mașina când aveam rulo pt transport , era dificil pt găsit parcare. Consum mai mic la Camper cu cel puțin 2 litri motorina. 

lunile diferența, intr o hala, il pornesc la 2 săptămâni cite30 min, il mișc fata spate . Bateria de pe Camper e pusă la un loc cald. 

Inaltimea nu e cu mult mai mare, nu diferențe notabile. 

Da, cheltuieli mai mari. Cind il cumperi, impozit, RCA. La rulo plăteam impozit 15 lei , la Camper 330 lei. RCA pe 6 luni, vreo 300 . Plus consumabile mașina. Dar , ținând cont de dif mare de confort, eu consider ca se merita. Si am umblat cu rulo 14 ani si mulți km. 

Parerea mea. 

 

Modificat de Klaudiu Boghiu
  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea

Nu doresc sa fiu judecat precum ca nu-mi place autorulota. Dimpotriva . Dar, primul impediment este pretul exagerat de mare pe care nu mi-l permit. Presupunand ca as depasi acest obstacol, urmeaza costurile de intretinere. Trecem si peste asta si ne gandim la ce o vom folosi. Daca putem calatori fregvent de colo-colo si  PE  CAROSABIL  BUN ,   e ok. Daca ne place natura OFF si dorim sa parasim soseaua si sa ne campam la marginea padurii,   sa trecem prin terenuri denivelate  si cu umezeala, sau sa campam pe teren in panta,   putem avea surprize (greutatea de 3 tone, tractiunea pe fata, ne pot impiedica sa mai iesim de acolo, iar calarea autorulotei ridica alte probleme.). In concluzie, pentru mine, tot mai buna e rulota, evident inhamata la un cal corespunzator.:nedecis:

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea
27 minute în urmă, Klaudiu Boghiu a scris:

nu umbli sa montezi, bati , întinzi , bidoane , antene, cort .etc

:default_big_grin: Pai asta e tot farmecul rulotei. Ajungi la locul de campare, te faci comod la sort si slapi, deschizi o bericica, pui o muzica si incet, incet, te apuci de tot ce ai pomenit tu. Dupa care.... stai in cort la umbra (la autorulota nu ai si daca mai vine si ploaia fugi in masina, ca nu ai cort)

  • Like 5
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian A

Sunt nou in domeniul rulotismului, n-am nici un an vechime, mai exact 8 luni.  Un lucru e clar: in cele 13-14 iesiri cu rulota, insumand peste 40 zile de cand am inceput, in 70% din locatiile unde am vrut sa ajung si unde am campat nu aveam nici o sansa cu o autorulota, din diverse motive: primul garda la sol, apoi spatiul de manevra, panta mai mare, posibilitatea de a manevra, motor auto (putere/cuplu).

 

  • Like 4
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Valentin Busca
acum o oră, Cristian A a scris:

nu aveam nici o sansa cu o autorulota, din diverse motive: primul garda la sol, apoi spatiul de manevra, panta mai mare, posibilitatea de a manevra, motor auto (putere/cuplu).

 Din putinii care ma cunosc efectiv ( fizic ) stiu ca merg in special off camping . Am traversat Apusenii pina sa se asfalteze, am urcat in Andora . Apreciez camperul pt ca   a fost o investitie de aproape 19 000 euro dar in 4, 5 ani am cu el 70 000km  . Cred ca la cit am umblat aproape ca si-a amortizat achizitia . Am cutreierat Italia pina la Roma 2013 , Turcia 2014-2015  ( Istambul -Ankara-Tuz Gullu -Capadocia -Antalia - intors pe malul marii pina acasa . Ro. pina in Portugalia 2016 .Anul trecut am fost doar in Grecia cine ma urmarit pe FB stie  .

Campinguri in tot acest interval imi ajung degetele de la miini sa le enumar: 

1. Roma -pe Via Aurelia 

2-3 Turcia -Erdek  Ant Camping

4 .Turcia -Dereli  Kusadasi 

5  Spania -City Stop  Barcelona

6. Portugalia - ?  Lisabona

7. Ungaria -Gyula Camping Mark 2017

1si 6 au fost de 4 stele dar a meritat pretul a fost in jurul la 40 euro cu discount avind un card..........

 Stellplatz sau parcari gratuite , , , , , , fara numar. Aici vreau sa va aduc la cunostiinta  cu RULOTA nu aveti ce CAUTA acolo .

Cel mai ieftin camping pe malul marii Mediterana sau Atlantic pleaca de la 50-60 in sus pe zi ( 2 adulti  1 copil + energie electrica )

  

Acum sa vorbim deschis un camper nu isi justifica achizitia daca nu pleci in cel putin  3 concedii pe an, de cel putin 7-10 zile si unul de cel putin 3 saptamini . Sa nu vorbesc de week-enduri prelungite 3 zile minim , 1- 2 pe luna .

Intretinerea/ costuri  - sunt aceleasi ca la un turism ( daca sti de unde sa faci comanda de piese si consumabile). Pentru cei care au Fiat si derivate comandati pe ITALOPARTS  .  Am dat un pont nu fac reclama , ma ocup cu altceva.......

 

 

IMAG9431.jpg

IMAG9443.jpg

IMAG9294.jpg

IMAG9442.jpg

IMAG9317.jpg

IMAG9444.jpg

IMAG9425.jpg

IMAG9423.jpg

IMAG9426.jpg

IMAG9403.jpg

IMAG9404.jpg

IMAG9444.jpg

IMAG9445.jpg

IMAG9427.jpg

IMAG9430.jpg

IMAG9429.jpg

IMAG9432.jpg

IMAG9436.jpg

IMAG9437.jpg

IMAG9438.jpg

IMAG9439.jpg

  • Like 7
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea
24 minute în urmă, Valentin Busca a scris:

Acum sa vorbim deschis un camper nu isi justifica achizitia daca nu pleci in cel putin  3 concedii pe an, de cel putin 7-10 zile si unul de cel putin 3 saptamini . Sa nu vorbesc de week-enduri prelungite 3 zile minim , 1- 2 pe luna .

Valentin, ai pus degetul pe rana.  O spune un posesor de camper cu toata sinceritatea si nu avem nici un motiv sa nu il credem. Cred ca nu mai sunt alte comentarii. :multumesc!:

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
TEODOR
10 minute în urmă, Mircea a scris:

Valentin, ai pus degetul pe rana.  O spune un posesor de camper cu toata sinceritatea si nu avem nici un motiv sa nu il credem. Cred ca nu mai sunt alte comentarii. :multumesc!:

Si eu o spun cu toata sinceritatea , ca daca ai niste banuti la care poti sa renunti pentru pasiunea asta si pentru confortul tau se merita pe deplin. Important este sa studiezi bine toate variantele si sa stii ce vrei.

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Klaudiu B

cineva  Era curios de am antena  pe Camper. Da am. Eu spuneam altceva in topic, referitor la parcare. Da înțelege fiecare cum vrea sau poate. Punct. 

Revenind, da , trebuie sa ai timp sa ieși cu camperul. Bine punctat de domnul Bușcă. Si cred eu, mai e ceva, după atitia  ani de rulota, vrei sa treci la următorul nivel. Acum , după Camper , nu știu ce va fi, dacă va fi. 

Oricum ar fi , e f frumos cu ambele . 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea

@Klaudiu Boghiu ,   Cel mai frumos cadou pe care il poti face cuiva este TIMPUL TAU,  pentru ca daruiesti o bucata din viata ta pe care nu o vei mai lua niciodata inapoi.Si daca il invelesti cu dragoste si intelegere pentru aproapele tau, vei fi binecuvantat.:nedecis:

  • Like 9
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dragos M

@George M. se pare ca din nou te abati de la subiectul topicului, mai ales intr-un topic de interes major..., sper sa fie ultimul topic care deviaza de la subiect... de dragul de a te contrazice...

Care este problema daca @Klaudiu Boghiu are sau nu antena ? aici nu este vorba de antena...

(am sters cateva postari offtopic..)

  • Like 2
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dragos M

Pentru ca am fost intrebat si in privat si sunt destul de multi cei care m-au intrebat de ce am renuntat la camper in favoarea rulotei, am sa scriu si eu mai jos parerea mea..., cred ca am experienta destul de mare in a putea face comparatii...

Ca si experienta, de-a lungul timpului am avut o rulota englezeasca (prima, de acolo a inceput "microbul"), apoi o alta rulota Hobby 540 din 2011, un camper cu alkoven Knaus 650 din 2012, alt camper semi integrat Dethleffs din 2014, urmand Camperul integrat Hymer Star Light din 2014...

Am mers cu camperele cam 15-18.000 km pe an, adunat cam 2-3 luni pe an, plecat de acasa..., in multe tari din Europa..., cel mai departe am fost pana in Spania la Oceanul Atlantic... (o luna si o saptamana a fost acea iesire..)

Revenind la diferenta dintre camper si rulota, eu am ajuns la concluzia ca, cu camperul sunt pur si simplu blocat in camping... (nu sunt adeptul offcamping, imi place confortul din camping-uri, sunt mai comod de fel...), de exemplu in Parga Grecia unde am fost anul acesta, la vreo 20 km de Parga era o plaja faimoasa..., (nu retin numele) nu am putut sa ajung din cauza ca nu am avut masina..., cu bicicleta nu se putea, cu un scuter iar nu se putea, (suntem 3, 2 adulti si un copil), cu camperul era exclus sa strang tot sa ies din camping... si sa merg intr-o parcare la acea plaja, iar apoi sa revin in camping...era mult prea mare deranjul..., insa daca aveam masina era foarte simplu...

Tot in Grecia (ca si exemplu) la cativa km era un magazin cu peste si fructe de mare..., poate mi-ar fi placut sa fac niste creveti la gratar insa cum sa ajung acolo ? cu camperul nu puteam sta 30 min sa strang tot (afara si in interior, ca altfel nu poti pleca cu camperul) si 30min sa le astez din nou, pentru a merge cativa km...

Oriunde as merge  mi se pare mai comod sa las rulota intr-un camping si sa plec cu masina..., am fost in multe locatii pentru a vizita, orase mari... (Viena, Praga, Barcelona..., Venetia, Salzburg... etc.) in toate aceste orase puteam foarte usor sa merg si cu rulota..., toate au la marginea lor camping-uri unde se  poate lasa rulota..., iar de acolo fie pleci cu masina fie cu transportul in comun cum am mers in orase mari...

In Salzburg am fost in 2016 si am vizitat multe atractii din imprejurimi (la 20-40 km) acolo a fost destul de dificil sa merg cu camperul..., in parcari unde nu prea aveam loc, parcam pe 3 locuri de masina..., chiar am fost certat de un "paznic" al unei parcari ca ocup 3 locuri de parcare...

Avantajul camperului este in mers, mai ales pentru familie (eu stau la volan si la camper si la masina... :default_big_grin:), mai ales pentru fii-mea care in mers dormea sau se uita la TV, (cu rulota nu mai sunt aceste avantaje) in rest diferente nu prea ar fi..., camperul meu era de 7, 20 m lungime, deci destul de mare pentru a fi parcat pe un loc de masina normala..., (cum spunea cineva mai sus).

Sa nu mai lungesc discutia..., am ales sa trec la rulota, am cumparat un FENDT Opal 520 din 2016, interiorul este net superior oricarui camper..., in rulota fata de camper este "living" (mai ales ca este de 2, 5 metri latime), ca si viteza de deplasare merg exact la fel ca si cu camperul 110 km/h (cei care spuneti ca e mare viteza, ganditi-va ca in actele rulotei este omologata pentru 100km/h, deci 10 km peste este foarte ok, mai ales ca o trag cu un jeep de 205 cai putere), apoi ca si campare, am mover full automat, (deci simplu de parcat), in loc de cort am Omnistor de 4, 5 metri (ca si la camper) iar destul de simplu, aer conditionat, antena automata si restul dotarilor care erau pe camper sunt si pe rulota..., confortul si spatiul din rulota atunci cand este campata nu se compara cu camperul (trebuie sa tineti cont ca nici rulota nici camperul nu sunt modele mici, nici inferioare ca marci...si nici prea vechi...)

Ca si intretinere clar rulota este mai usor de intretinut..., iar ca si costuri de achizitie camperul costa cam cat 3 rulote si ceva... :default_big_grin:, cosumul de motorina este fix acelasi (masina care trage rulota vs camper)

Concluzia mea este daca mergi 2 zile intr-o locatie 1 zi in alta si tot asa, nu ai copii (sau ma rog nu merg cu tine), atunci e ok camperul..., insa daca stai cateva zile in camping si esti mai mult de 2 persoane (deci nu te poti misca cu un scuter) e clar mai ok cu rulota..., cel putin aceasta e parerea mea...

Offcamping daca ies aici in Ro, ies maxim un week-end, deci nu conteaza daca e rulota sau camper...

Deci pentru cei care doriti camper, ca vad o "moda" trecerea de la rulota la camper, ganditi-va bine ce veti face cu el... si daca vi se potriveste...

Daca totusi mai aveti nelamuriri si va pot informa din experienta care o am, va stau la dispozitie !

 

Am mare rugaminte ca in acest topic sa nu se mai posteze offtopic, pentru ca este un topic de interes major.

 

 

  • Like 12
  • Upvote 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Subiectul este ceva de genul :care e mai tare Nissan sau Toyota !

Dar totusi vorbim de avantaje vs dezavantaje

Cost achizitie: am vazut si rulote mai scumpe decat un camper !

Cine zicea ca nu ai cort la camper?

Am pe Camiloi un Omnistor care in mai putin de 1 min se transforma in umbrar si mai adug vreo 10 min si pun si peretii laterali si fata si gata cortul !

Chestia aia cu :intru cu rulota pe forestiere si nu intru cu camperul este postata din necunostiinta!Cum sa treci cu ansanblu de min 10m prin succesiuni de gropi si eventual ravene mai usor decat cu camper de 5m ???

Depalasare la puncte de interes in apropierea locului de campare :in afara de biciclete sunt si suporturi de scuter pt camper !

Cu camperul(max 5m !) parchez oriunde in centrul unui oras !Cu rulota nici gand !

Solutie pt offcamping , forestiere, munti, desert, oras:CAMPER 4X4 = CAMILOIUL !!!!

  • Like 3
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Klaudiu B

@Dragos M 

Referitor la postarea ta, dacă ma uit la ce ai avut , si la ce ai , deja discutam de alt nivel. Si motivele sint de necontestat in ceea ce va privește. Ar fi fost ideal un Camper ca la americani , cu o mică mașina in garajul din spate. 

Am mai spus si ai spus si tu, eu si soția folosim bicicletele pentru deplasare pina la  prima stație de metrou, tren, bus. La fel si pentru eventuale cumpărături. Camper rămâne , cum rămânea si mașina in camping. De restul , ne orientam sa fie camping cit mai aproape de ce ne am propus sa vizitam. 

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adi Enache

Eu, unde chiar nu puteam folosi bicicleta sau transportul in comun, am inchiriat masina. Cele din categoria mica costa de la 30 euro o zi si ajunge cam 20 la mai mule zile.

De exemplu la Meteora am avut alternativa vizitarii organizate cu microbuze si cea a inchirierii, am vorbit la receptia campingului, apoi ei au sunat si in jumate de ora aveam masina la dispozitie. 50 euro 2 zile. Asta o poti face cam oriunde. Chestia cu deplasatul din camipng nu e un incovenient pt camper dupa parerea mea, altele sunt argumentele rulota vs camper, nu mai repet si eu, au fost cel mai pertinent punctate de C. Prund. 

Ideal ar fi sa ai si una si alta, functie de cum doresti sa petreci un concediu fara sa faci compromisuri:default_big_grin:

 

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Traian M
în urmă cu 1 oră, Ovidiu Cica a scris:

Subiectul este ceva de genul :care e mai tare Nissan sau Toyota !

Dar totusi vorbim de avantaje vs dezavantaje

Cost achizitie: am vazut si rulote mai scumpe decat un camper !

Cine zicea ca nu ai cort la camper?

Am pe Camiloi un Omnistor care in mai putin de 1 min se transforma in umbrar si mai adug vreo 10 min si pun si peretii laterali si fata si gata cortul !

Chestia aia cu :intru cu rulota pe forestiere si nu intru cu camperul este postata din necunostiinta!Cum sa treci cu ansanblu de min 10m prin succesiuni de gropi si eventual ravene mai usor decat cu camper de 5m ???

Depalasare la puncte de interes in apropierea locului de campare :in afara de biciclete sunt si suporturi de scuter pt camper !

Cu camperul(max 5m !) parchez oriunde in centrul unui oras !Cu rulota nici gand !

Solutie pt offcamping , forestiere, munti, desert, oras:CAMPER 4X4 = CAMILOIUL !!!!

Ovidiu, Iveco-ul tau nu se incadreaza la categoria Camper(Wohnmobil), el este in catgoria minibus/furgoneta/dubita, in germana termenul este de Kastenwagen, cum sunt si VW transporter, mergedes Vito, dubele fiat ducato etc

Camperele(Wohnmobil) sunt de 3 feluri: alcoven, integrate sau semiintegrate.

O rulota noua de X persoane va fi de cel putin 3 ori mai ieftina decat un camper nou tot de X persoane de la acelasi producator. Ca sa comparam coerent. Nu poti compara o rulota din 2010 care e 15000 de euro cu un camper din 1990 care e 6000 de euro si sa zici ca rulota e mai scumpa ca si camperul :))).

Cu un scuter nu faci mare lucru in plus fata de o bicileta cand esti mai mult de 2 persoane, plus ca nu poti cara bagaje cu el. Sa zicem ca esti campat in camping si vrei sa te duci la o plaje la 20 de km de camping si trebuie sa iei sotia si copilul, tot echipamentul de plaja, umbrele, jucarii, kit smorcheling, labe, prosoape, rogojini, lada frigorifica cu mancare si bautura si altele trebuincioase. Unde bagi toate astea pe un scooter?

Vanurile astea de tip kastenwagen sunt foarte mici si inghesuite la interior, confortul si ergonomia nu este chiar cea mai buna, baia e mai mult o gluma, sau nu e deloc, ce sa mai vorbim de posibilitatea de a face dus in ele. Au si avantajele ca poti intra in orase cu ele, pt 2 persoane de inaltime medie sunt OK, si pentru tururi lungi unde nu stai mult in acelasi loc si esti mereu pe drum, gen spirit tanar si aventurier :)).

Majoritatea oamenilor in schimb cauta sa faca concedii relaxante si sa aiba parte de confort alaturi de sotie si copii.

Eu cand am ales rulota m-am gandit ca tb sa fie cu 2 spatii de dormit si sa poata acomoda 4 adulti in perspectia in care voi avea probabil copii pe viitor, sau mai iau pe cineva drag cu mine in iesiri. La un moment dat, dupa ce am luat rulota si pe mine ma batea gandul la un camper si am investigat si optiunea de kastenwagen, dar dupa ce am analizat felul meu de a face concedii am concluzionat ca cu rulota si jeep 4x4 rezolv toate nevoile. Am confortul si spatiul rulotei pe care o pot lasa la locul de campare si cu jeep-ul ma pot duce oriunde vreau sa vizitez pe parcursul zilei, seara intorcandu-ma la rulota. Este in schimb un pic mai greu cu parcarea cand esti la drum si vrei sa opresti ca trebuie mereu sa gasesc un spatiu mai mare de oprire dar cu putina atentie rezolv si asta de fiecare data.

In final fiecare alege in functie de parerile si nevoile lui de moment sau chiar din impuls, putina lume face o analiza rationala pe termen lung a nevoilor si sa aleaga in conseciinta.

  • Like 4
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea

@Dragos M :bravo: Super comentariu  si edificator. :multumesc!:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea
în urmă cu 3 ore, Ovidiu Cica a scris:

Cu camperul(max 5m !) parchez oriunde in centrul unui oras !Cu rulota nici gand !

Acum doi ani am facut un circuit prin tara, pentru a vizita orase in care nu am fost niciodata. Nu am simtit nevoia sa parchez oriunde in centrul unui oras, dar am gasit, in centrul oraselor, strazi mai dosnice cu circulatie redusa, unde am parcat, am campat si m-am deplasat pe jos cateva sute de metri pentru a ma plimba prin centru, sau cu masina cativa km in zona. In alte localitati am ales parcarile de la Bila, Kaufland, etc. Cine are timp pentru lectura, poate citi topicul deschis de mine cu acel circuit efectuat in anul 2016. :salutare!:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel K
în urmă cu 13 ore, Klaudiu Boghiu a scris:

eu si soția folosim bicicletele pentru deplasare pina la  prima stație de metrou, tren, bus.

Asta n-am intes-o. Si ce ce faci cu ele de acolo?

 

în urmă cu 13 ore, Klaudiu Boghiu a scris:

Ar fi fost ideal un Camper ca la americani , cu o mică mașina in garajul din spate. 

Intr-un concediu pa afara, am vazut doua campere, unul dupa altul, care tractau cate un trailer fiecare cu un smart din acela foarte mic pe ele, de doua locuri. Cel mai probabil erau doua familii impreuna. MI s-a parut o idee foarte buna,  insa treaba e sa iti si permiti , si tot nu rezolva problema daca sunt mai mult de 2 persoane.

 

Si eu sunt in pragul in a intra in lumea rulotistilor/camperistilor si citesc cu extrem de mare interes tot ce se scrie in termeni de comparatie. Pe langa dilemele create de avantajele si dezavantajele discutate si sa zicem clasice, mai am doua.

 

Am o intuitie personala, asa cum am avut acum multi ani cand, fotograf pasionat fiind cu un aparat bun pe film, am intiuit explozia digitalului si l-am vandut exact cand inca am mai putut lua un pret bun pe el,  asa si acum, ceva imi miroase ca electricul va exploda, sau mai corect, dieselul va fi dat la gunoi, cel putin la nivel de turisme. Sigur, sunt in joc multe chestii economice si politice, si piata auto este incomparabila ca valoare cu piata foto, inca se si mai fabrica masini pe motorina,  dar imi mentin aceasta rezerva vizavi de diesel. Si cum campere pe benzina nu prea sunt, nu mai zic electrice,  tare mi-e teama sa nu dau o caruta de bani pe unul si sa ma pomenesc ca devine o piatra de moara ca taxe, sau ca am tot felul de interdictii de circulatie. Recunosc ca e o dilema pur subiectiva, poate chiar fantasmagonica pentru altii. Sa vedem si cum se va pune  problema cand se va introduce taxa la noi, sper sa pot "mirosi" ceva in sensul asta.

 

Alta dilema o am pentru ca vreau ceva, pe de o parte, in care sa stau pe un teren langa Bucuresti pe perioada calda din an, si in acest caz ar fi mai bun ceva mai spatios, eventual cu cort, si aici inteleg ca o rulota e mai potrivita, dar vrem sa si calatorim, preponderent prin Europa, si in acest caz ar fi ma bun un camper mai mic, mai ales ca ne mutam des si in rastimp facem multe ture cu bicicletele si rezolvam aproape totul cu ele, cumparaturi, vizitat etc. Prin tara nu prea ma vad mergand cu rulota si cu atat mai putin pe afara, am si o masina cu doar 100cp pe benzina, MM tractabila 1300kg. Cu camperul mai da. Suntem doar doi, eu si sotia, pensionari, masurat in zile dispunem de mult timp, masurat in ani si capabili de calatorii, nu se stie dar nu chiar asa multi.

  • Like 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea
13 minute în urmă, Viorel K a scris:

ceva imi miroase ca electricul va exploda,

:bravo:Ai un miros fin si corect. Se va intampla asta in mod sigur! Problema este cand? La noi inca circula masini din 1970 si parcul auto este preponderent mai vechi de 10 ani. Eu cred ca vor mai trece minim 10 ani pana electricul va cuceri piata noastra. Si, in 10 ani, masina cumparata de tine AZI, va fi deja veche si oricum va trebui inlocuita. Nu lasa timpul sa treaca pe langa tine. Uita-te in buletin si vezi ce varsta vei avea peste 10 ani . Merita sa astepti atat? 

  • Like 3
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Klaudiu B

@Viorel K    procedam așa: 

Lăsam  bicicletele in gara, stație de bus , metrou si asta e. Folosim transportul in comun, la întoarcere le luam si reveneam in camping. Am mai făcut si altceva, in Berlin , Munchen , Amsterdam, Roterdam , etc le am luat cu noi in tren, aveau locuri speciale . Tren care devenea metrou subteran , si le foloseam in oraș. Am antifurt la roata si antifurt de legat . Nu am avut probleme . 

 

Cu motoarele diesel nu știu ce sa zic, părerea mea, e prematur sa ne gândim la așa ceva. 

 

Camper mai mic , gen microbuz , are avantaje , dar si dezavantaje. Eu am cântărit f mult , am ales un semiintegrat , de 7 metri, cu toate dotările.Toate astea costa mulți bani. Dar, ai confort. Dacă mai vreți detalii care pot fi off topic, am mail.

Fiind pensionari, aveți muuult timp pentru călătorii. Cu ce, sigur veți face alegerea potrivită. 

Succes ! 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu
în urmă cu 5 ore, Viorel K a scris:

 

Intr-un concediu pa afara, am vazut doua campere, unul dupa altul, care tractau cate un trailer fiecare cu un smart din acela foarte mic pe ele, de doua locuri. Cel mai probabil erau doua familii impreuna. MI s-a parut o idee foarte buna,  insa treaba e sa iti si permiti , si tot nu rezolva problema daca sunt mai mult de 2 persoane

 

    Daca tragi masina dupa camper este mai rau decat masina care trage rulota. :default_big_grin:  Nu vad nici un avantaj in a avea camper cu aceste "accesorii".

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sorin  Leitoiu

Una peste alta , ca avem rulota sau autorulota , ca avem sau nu cheltuieli mari sau mici , sa fim sanatosi si sa rulotim multi ani de acum incolo caci timpul trece , imbatranim dar :rulotisti: cu doi de i:default_big_grin: raman pe pozitie:OK:

Voi ati dezbatut problema  teoretic si practic, pro si contra DAR pana la urma ramane distractia si prietenia :salutare!:Eu ma multumesc cu ce am si sunt multumit :default_big_grin:

Ma rog de sanatate ...ceeace va doresc si voua  stimati colegi:rulotisti:

  • Like 7
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • Damian Bogdan
      de Damian Bogdan
      Din pacate nu am apucat sa ma bucur de ea si imi doresc sa gasesc pe cineva care sa o faca...
       
      Hymer Nova, an 2005, inmatriculata în România, proprietar în acte.
      Echipare ptr offcamping!!
      Panou solar și baterie de 100A
      Cupla rapida de gaz ptr exterior
      Priza exterioara 220v
      Mufa tv externa, ptr cort.
      Mufa rapida externa ptr conectare la rețeau de apa sau bazin suplimentar + mufa si pompa apa externa si pompa apa exterior noua
      Bazin de apa curata la interior cu umplere din exterior BOILER apa calda pe GAZ si curent 220v Roata de rezerva noua, de tip C pe 14 și anvelope ca noi, jante de aliaj Cupla antibalans ca noua.
      Talpi pentru picioarele de calare, noi, nu am apucat sa le montez.
      Cuptor pe gaz si curent 220v
      Frigider mare cu congelator separat.
      Soba Truma cu Trumavent la 12v si încălzire Ultraheat la curent Aragaz și chiuveta.
      Iluminat 12v ambiental cu schimbarea culorilor Trapa mare funcțională, fără fisuri sau alte probleme Trapa în zona patului matrimonial Trapa în baie, cadita dus Geamurile sunt ca noi, plasele de insecte și parasolarele sunt prezente și funcționale.
      Mochete originale foarte curate, ca noi.
      Multiple spații de depozitare, usa de vizitare din exterior ptr spatiul de sub patul matrimonial.
      Vine echipata cu bidon de apa curata suplimentar ptr alimentare din exterior, bazin de ape uzate Rulota se prezintă într-o stare de excepție, foarte spațioasă.
      Tapiteria pentru banchetele din fata este noua, refacuta integral.
       
      Pret: 8000 Eur, usor negociabil.
       



















    • GigiBuciuman
      de GigiBuciuman
      Salutare
      Sunt proaspat proprietar al unei frumoase rulote Burstner 540TK din 2003. A fost lovita de gheata in vara cand au fost furtunile alea "criminale" prin Italia.  
      Abia astept sa inceapa sezonul.

    • Cristian Bednar
      de Cristian Bednar
      Buna ziua,
      Dupa 5 ani frumosi, viata noastra a trecut de la un cuplu cu catel la o familie cu 2 copiii, catel si muuuulte obligatii. Asadar ne vedem nevoiti sa ne despartim de rulota noastra draga care ne-a cazat in multe locuri in perioada frumoasa in care a stat la noi.
       
      Asadar, oferim spre vanzare rulota Knaus Eurostar 400, din 2000, MMA 1700kg, cu urmatoarele dotari (initiale din fabrica):
      cupla anti balans alko 2000
      mufa clasica de 13 pini
      exterior lucios (mi-a placut tare mult asta, probabil a cantarit mult si la decizie)
      doua butelii de gaz mici, ambele in perioada de ‘garantie’
      supoort de biciclete montat in spate
      aragaz, frigider, chiuveta, toate pe drapta cum intri in rulota. Am pe cineva care mi-a subliniat ca este important sa nu am frigiderul cu ventilatia in cort...
      doua banchete cu masa ce se pot transforma in pat in caz de nevoie.
      pat fix in spate cu rafturi deasupra patului (obligatoriu in epoca reviste/tablete/carti la pat)
      toaleta cu dus patrat si chiuveta in dormitor
      dulap de haine
      mouver cu baterie
      boiler de apa calda pe gaz
      instalatie de apa sub presiune
      cort exterior
      portbagaj superior cu scara
      soba truma cu truma vent pe 12v
       
       
      Imbunatatiri facute de cand am luat rulota:
      toate luminile cu LED
      kit de refresh toaleta C200 (colac, rezervor,  solutii si hartie igienica pt rulote)
      4 prize duble de USB A si C.
      2 plafoniere LED care sa le inlocuiasca pe cele clasice
      sistem masurare apa curata in rezervor cu display
      panou solar 270w cu regulator de incarcare Victron
      inverter UPS 12v/220v de 1200w tot Victron
      DC to DC de 30A tot Victron
      Monitor baterie Votronic
      Sistem ventilatie pentru zona de tehnologie cu senzori de temperatura si ventilatoare ultra silent
      tot sistemul electric al rulotei este refacut la standarde actuale si chiar peste
      acumulator Litiu Ion de 2.5-2.8 kwh
      inlocuit cateva plase de tantari la toate geamurile plus plasa noua la usa tip glisanta
      oale and stuff pt gatit
      gratar
      rezervor apa gri de 40 litri
      detector de gaz 3 in 1
      senzor de CO2 si termometru
      rezervor dedicat de 100 litri apa curata
      Dus suplimentar exterior
      prize suplimentare de 12v pt accesorii
      iluminat de seara/noapte Interior cu dimmer si camera video de mers cu spatele pe care am lasat-o conectata permanent ca sa am echivalentul unei oglinzi retrovizoare. Si am lacuit si refacut usile de la mobilier unde prezentau urme de uzura
      priza rapida pt conexiune gaz exterioara
      remasticarea tuturor geamurilor si inlocuirea celor doua trape 40x40 Heike cu unele noi
      tamburi noi de frana cu placute, anvelope noi Michelin C-uri made in France
      amortizoare noi originale
      marchiza Fiama de 2, 8m
      sistem de apa sub presiune din reteaua exterioara. Nu mai stiu de unde am aflat de el, insa acum ma pot conecta permanent in camping, fara grija nivelului de apa din rezervor
      frigider nou cu compresor, dedicat rulotelor sau barcilor. M-am invartit mult sa gasesc un frigider de 220v si sa il trnsform la 12v, insa nu am reusit sa gasesc niciunul la dimensiunea celui vechi (74 cm inaltime). Toate din comert au 80 cm . 2 ani m-am tot codit din cauza pretului, greu de acceptat sa dau mai mult pe cel din rulota decat pe frigiderul din casa
       
      Toata povestea rulotei si evolutia ei o gasiti in prezentarea ei la 
      Acum, impreuna cu rulota se ofera orice va trebuie pentru ea… de la tacamuri la farfurii, de la scaune si masa la covoare de exterior, de la marchiza Fiama de 2, 8m parca la orice accesoriu va ganditi ca ar putea sa va trebuiasca pentru o iesire perfecta cu rulota.
       
      Rulota poate fi vazuta in Otopeni unde a fost centru de comanda si control pentru spritz si voie buna. Inclusiv frigiderul este plin cu bere de cea mai buna calitate.
       
      Pretul de vanzare este 9.500 de euro pentru colegii de pe forum. In alte parti va fi expusa la 10.000 euro. Motivul vanzarii este cel relatat la inceput, deci nu va asteptati la capcane sau vicii ascunse. Are istoric complet la Corda Campers in Bucuresti.
       
      Caut sa atasez si cateva poze in mesajul urmator.
       
      zi buna tuturor,
      Cristian Bednar
       
       
       
       
       
    • Alin Mihaila
      de Alin Mihaila
      Asa cum am mentionat si in topicul de vanzari auto, incerc sa fac un upgrade asa ca vind atat masina cat si rulota.
       
      Rulota Hobby DeLuxe Excellent Easy 440. A fost folosita pentru vacantele anuale in familie.
      Rulota este ingrijita, tinuta in garaj si service-ata (la Corda Campers, Rulote Romania si Knott) de fiecare data cand a aparut o mica problema.
      Astfel, au fost inlocuite ambele trape cu trape Heki, a fost inlocuit garnisajul pe profilul de aluminiu, tratament antiumezeala sub rulota, refixare elemente mobilier interior, reglare sisteme de inchidere ferestre, curatare soba, inlocuire anvelope (Viking C-uri pentru greutate), inlocuire carenaj ambele roti, inlocuire amortizor frana inertiala, reglare sistem de franare si echilibrare mover etc.

      Rulota este dotata cu:
      - cupla antibalans Winterhoff
      - mover PowerTouch
      - baterie tractiune Rombat Tempest 100 Ah
      - marchiza Fiamma (2 ani)
      - covor terasa
      - cort inchis complet
      - suport 2 biciclete Thule
      - boiler electric
      - 4 scaune pliabile
      - masa pliabila
      - plita electrica exterior
      - mobilier terasa Quechua
      - oglinzi auto Milenco
      - uscator rufe Berger
      - filtru cafea
      - fierbator apa Tefal
      - gratar nefolosit
      - soba Trumatic
      - frigider Electrolux (gaz, 12V, 220 V)
      - diverse produse de intretinere
      - ITP facut in august 2023

      An fabricatie 2002
      Masa maxima autorizata 1250 kg














    • Radu Mihail Georgescu
      de Radu Mihail Georgescu
      Stare buna. Foarte curate. Pretul este pentru amandoua. Cumpărătorul plateste transportul.


  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.