Ovidiu Cica

Conversie Iveco Daily 40-10 4X4 in masina expeditie

52 postări în acest subiect de discuţie despre Conversie Iveco Daily 40-10 4X4 in masina expeditie

Conversie Iveco Daily 40-10 4X4 in masina expeditie

Ovidiu Cica

Lansez o provocare fiecarui membru al acestei comunitati care considera ca are de adus o contributie de valoare in :
Conversie IVECO DAILY 40-10 4X4 in vehicul de expeditie.

Asi dori sa mentionez ca masina pentru inceput va fi folosita in tara (all season), pentru ture si expeditii de scurta, sau lunga durata.
In sensul acesta, asi aprecia interventii punctuale, dupa ce se citesc tema si caracteristicile proiectului.
Sa incepem , deci:

Faza 1 - Inmatricularea
In prezent este neimatriculata, provenienta Luxemburg, autoutilitara 2 locuri
Ce se doreste:inca 3 locuri(ideal inca unul in fata si o bancheta cu 2 locuri - randul urmator)
Variante:- in tara -mers la o firma specializata(carosier!) si efectuarea operatiunii -poate stie cineva ceva costuri ?
              - dupa , se poate incepe amenajarea ca si autorulota si inmatricularea ulterioara ca si autorulota
              - amenajarea se poate face si dupa inmatriculare(initial ca utilitara) si ulterior omologare ca si autorulota
              - Bulgaria pe firma proprie - rog info ?

Faza 2 - Amenajarea
Cerinte (rog citire inainte de propuneri):

- 5 locuri de dormit(!)- pot fi obtinute si prin rabatare banchete/scaune;
- aragaz 2 ochiuri;
- chiuveta apa calda/rece;
- wc cu golire exterioara;
- frigider cu compresor la 12 v(peste 40 l);
- incalzire stationara exista (webasto thermo top E si eberspracher Airtronic);
- masa cu acces minim 4 persoane;
- cadita dus;
- dus exterior;
- atac/mufa gratar gaz exterior;
- panou/ri solar/e - max 2 buc(max 300 w);
- invertor;
- dulapuri/spatii depozitare;
- scara acces plafon;
- relocare roata rezerva pe un suport pe bara spate;
- proiectoare LED iluminare exterioara;
- iluminare interioara pe LED;
- dimensiuni interioare aproximative(pana la scaunul soferului) :L - 2530 mm l - 1800 mm ; H - 1850 mm;
- trapa mare plafon cu ventilatie.

P.S.: dotarea de la care se porneste conversia este detaliata in topicul de prezentare al masinii de la Autorulota mea

   - cerintele de mai sus reprezinta dotari minime, pt restul accept propuneri inteligente si mai ales practice

    - bugetul este unul limitat (se admit si dotari second hand !)

 

Atasez si lista de cumparaturi:

 - wc cu cap rotativ -poate fi si second hand;

- frigider cu compresor la 12v - capacitate peste 45 l - poate fi si second hand;

- aragaz 2 ochiuri+chiuveta -  corp comun - dimensiunea cea mai mica-inclusiv second hand;

- panouri solare min 100w -2 buc + releu incarcare;

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Levi N

Salut @ovidiu cica

Cum am mai spus unui alt coleg ar fi varianta sa cumperi o rulota/autorulota ori mai veche puțin sau ușor accidentată si sa demontezi de pe ea ce ai nevoie si sa le montezi pe a ta.În fel acesta ți-ar fi mai ușor să distribui greutățile uniform ne fiind nevoit să cântărești si sa calculezi cum sa le poziționeze în viitoarea "Masina de expediție". Asta as face eu daca as fi in situația ta.Spor la lucru și sper sa ne tii la curent cu evoluția lucrărilor si bineînțeles cu poze.

Modificat de Levi N

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Avand in vedere ca spatiul de amenajat este foarte limitat sunt obligat ca totul sa fie personalizat,

Ar fi fost prea usor sa iau o rulota si sa pun de pe ea pe a mea!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Ieri am schimbat uleiul motor , filtru ulei si lichid servo.

Am luat uleiurile pt grupurile fata/spate(85W140) si cutie viteze si cutie transfer(80W90).

Am comandat filtrele aer si servo.

Am mai luat si lichidul de frana.

Tot ieri am reusit sa o pun pe , , burta, , (am dezumflat rotile), am demontat capacele la trape si am apasat cu cupa unui buldo mic pe spate si cu o toleranta de maxim 1cm am reusit sa bag , , camila, , in padoc!:laughing:

De azi lucram la scuteala!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sabau Petru

Buna ziua Ovidiu !

 

Eu am modificat un Citroen cu mobila dintr-o rulota si mi-a iesit ceva !. Cred ca trebuie sa ai grija si la "incarcarea " cu cele cateva kilograme in plus  referitoare la densitatea placajului .

Consumatorii de curent sant iar o problema( totul  pe LED, conectarea incarcarii masinii la cea de-a doua baterie , "batery protect" ptr a NU descarca bateria de pe partea de casa , sant cateva chestii la care trebuie sa te gandesti  )

Instalatia de gaz inca una ( te pot ajuta cu o butelie mare care o am ) 

Un placaj normal cantareste aprox. 5 kb / mp , pe cand cel din rulote sau autorulote este de numai 2, 8 kg/mp cu toate ca ambele au 16mm grosime 

Cel normal este "plin" pe cand cel gol este cu nervuri la mijloc ( tu faci analiza si hotarasti )

instalatia de apa este o chestie minora ( rezervor de apa curata, pompa , chiuveta , Furtune ) Te pot ajuta si aici cu cateva chestii ) 

Pot sa te ajut cu cateva pliante de interior de anul acesta sau de anul trecut de la expozitia de rulote si autorulote din Wels 

 Pe baza celor de anul trecut eu am modificat si acum am inauntru tot ( bucatarie, baie cu dus si toaleta , dormitor ptr 3 , masa cu 3-4 locuri 

 

O zi buna si spor la treaba  in aceasta iarna 

Sorin Sabau

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

Poti vedea o multime de conversii, chiar si pentru off-road pe www.pinterest.com! Gasesti solutii pentru orice daca ai rabdare ( cred ca nu-ti lipseste). Spor la cautari, mai ales ca vrei 5 locuri intr-un spatiu mai mult decat restrans.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Petru!

Dca se poate pe PM un nr de contact !

multumesc

 

Gabriel!

Nu de idei duc lipsa ci de cea potrivita!

Degeaba ma uit la alte conversii bazate pe alte platforme cu alte nevoi!

Te rog citeste tema proiectului si astept o propunere punctuala

multumesc

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Pot confirma dimensiunile interioare.

Am reusit sa urc camila pe elevator si i-am facut ceva poze pt inspectie

Uimitor cat de bine arata - fara urme de interventie(sudura!), rugina atat sasiul cat si caroseria.

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Se poate sterge de pe lista de cumparaturi unitatea aragaz/chiuveta intrucat a fost achizitionata(din bucati)

Nu pot merge mai departe datorita celor 2 piese care imi lipsesc si se lasa asteptate/cautate  respectiv wc-ul cu cap rotativ si frigiderul

Mobilierul se realizeaza prin incastrarea frigiderului si wc-ul este indispensabil pt ca in jurul lui se confectioneaza pereti, si alte componente de mobilier

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin

Frigider dorești unul care sa meargă și pe gaz? Sau e de ajuns 12v cu compresor?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Florin!

Nu exclud in totalitate cel trivalent(12v, 220v si gaz)insa ma forteaza sa iau o butelie mare(deci in primul rand greutate in plus si in egala masura spatiu)

In , , camiloi, , totul se face cu cantarul ca la farmacie si cu sublerul !

Cantaresc si masor fiecare piesa !

 

In plus la cel pe gaz trebuie decupata caroseria pt cele 2 grile de aerisire si una pt cos(evacuare gaze) .

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin

Am o cunoștință ce are un frigider cu compresor la 12v. va pot pune în legătură cu el.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Multumesc Florin!

Am vorbit deja cu Vasi.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Desi nu am toate piesele , incerc sa gandesc proiectarea mobilierului(structura pat spate si bancheta rabatabila precum si corpuri suspendate)
Acuma: primul pas - alegerea materialului : aluminiu(30x20x 1 , 2mm) sau am gasit un profil AL triunghiular plin( 20 x 15mm) amandoua sub 0, 4kg/ml
- am exclus lemnul datorita greutatii
- profilele vor fi sudate si nu asamblate cu suruburi(pt rezistenta si greutate)
- accept si alte sugestii

ps:mai am si un alt profil AL in L cu nervuri foarte interesant ca si forma(foarte rezistent si foarte usor -0, 2kg/ml !!!)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vali Cretu

Si eu lucrez la un astfel de proiect, postez cateva foto poate te inspiri

oliii 1199.jpg

oliii 1200.jpg

oliii 1242.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Te salut Vali !

Un nr de contact pe PM daca se poate sa facem schimb de idei .

Spor !

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Ziua buna!

Nu am mai postat de ceva timp.....pt ca am stat la , , panda, , si pe urma am fost la shoping.

Au mai fost achizitionate elementele interioare ale unei rulote avariate(din pacate pt proprietar!)

Inca mai inventariez mobilierul sa vad ce se potriveste, ce pot adapta si cred ca in curand o sa apara si ceva piese interesante(poate!)si pt alti colegi care am vazut ca lucreaza la proiecte asemanatoare !

Respectivele piese o sa apara la rubrica de vanzari.

Astept mareata zi de 01.02.2017 cand o sa intre in vigoare si noul regim de inmatriculari !

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin

@ovidiu cica cum mai stai cu lucrarile? Ceva poze ? Detalii ? :-)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Te salut Florin !

Singura noutate ar fi ca am programat-o la RAR....pe 31 martie.

De saptamana viitoare sper sa ma apuc de ceva izlolare pereti si plafon

Si cam atat pt ca la omologare nu vreau sa am probleme

Daca reusesc pana atunci sa gasesc si geamul pt usa laterala o sa il montez si pe acesta

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin

Multa bafta in continuare! Imi plac foarte mult aceste proiecte, dupa cum am spus in alt topic, proiectul meu de licenta de la facultate as vrea sa fie "Reconstruirea unei rulote" dar deocamdata nu am gasit un profesor care sa fie pe aceeasi lungime de unde, ba unu mi-a spus ca ce legatura are rulota cu facultatea pe care o fac ( AUTOVEHICULE RUTIERE ) :ascratch:doh

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

Daca vei alege ca proiect reconstruirea unei autorulote sau transformarea unei autoutilitare in campervan vei avea mai multe sanse, acestea fiind autovehicule.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

N-am mai scris de ceva timp pe aici si vad ca s-a mai pierdut si ceva cu evenimentele din martie , asa ca in acest timp am reusit sa trec RAR si a iesit 3, 5 tone.

Pe la interior am reusit sa izolez cu Armaflex de 19 mm adezivat, am identificat toate firele pe care fostul proprietar le lasase atarnate.

La exterior am montat pe usa culisanta un geam de autorulota si usita de golire a wc-ului.

Astept grilele de la frigider si un cot pt vasul de apa si o sa continui cu placarea interioara pana la egalizarea cu stalpii cu extrudat si ulterior peste cu placajul multistratificat .

IMG_1916.JPG

  • Like 1
  • Upvote 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Nu am stat degeaba !
Iata ce s-a mai intamplat :
- dat jos un geam mare, greu, fix si urat si pus un geam de autorulota cu termopan, cu jaluzele de tantari si intimitate-antireflex in spatele soferului
- montat in interior corpurile suspendate laterale stanga si dreapta, plus creat un corp suspendat deasupra soferului - toate au capacitate de depozitare totala de 1m cub
- montat frigider Dometic pe 3 cai (12v, 220v si gpl), de 60l cu congelator, plita incorporabila Hans, aragaz 2 ochiuri cu aprindere piezo, chiuveta inox cu ventil mare cu functie si de dop
- am inceput montarea instalatiilor ce vor monitoriza starea bateriei de pe , , rulota, , si nivelul apei intr-un rezervor de 135 l(!!!)
- am tras firele si montat prizele (2 de 220v si una de 12v), una pt TV si intrerupatoarele si comutatoarele pt benzile LED ( 4 la numar - 2 de 9w si 2 de 5 w)
- urmeaza electroblokul, ce face mai multe printre care - redresor, monitorizare apa si baterie,   iar in viitor panourile solare
- nu in ultimul rand, pozitionat provizoriu invertorul de 1kw (intentionez ceva mai mare!)
- am montat si somiera pentru patul suspendat. Urmeaza confectionarea unei saltele personalizate
-  un ochi mai atent va observa ca am dat cu insonorizant, in culoarea barei fata, pe toata partea inferioara a camiloiului

Si acum ceva dovezi:

IMG_2070.JPG

IMG_2071.JPG

IMG_2072.JPG

IMG_2075.JPG

IMG_2082.JPG

IMG_2079.JPG

IMG_2078.JPG

IMG_2075.JPG

IMG_2083.JPG

IMG_2077.JPG

Modificat de Radu Ghita
  • Like 2
  • Upvote 7

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Am ajuns si la capitolul electric la proiectul de conversie al camiloiului si intrucat voi avea ceva consumatori pe partea de autorulota imi trebuie un sistem care sa realizeze incarcarea a 2 baterii in mers de la alternatorul masinii dupa cum urmeaza: o baterie(140Ah) va deservi partea de masina - pornire, semnalizari, etc - clasic si a doua mai mare sau identica cu prima va duce consumatorii de pe partea de autorulota.
Detin un electrobloc care este alimentat la 220v si are un redresor incorporat, in plus monitorizeaza starea de incarcare a bateriei a doua si nivelul apei in rezervorul de apa, deci la 220v este rezolvata treaba.Deocamdata nu doresc sa montez un panou solar .
As dori sa stiu ce sisteme folositi pe auto(rulotele) dvoastra ?
Multumesc anticipat pt raspunsurile punctuale.

  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • Draghicescu D
      de Draghicescu D
      Buna, prieteni,
      Din pacate, a venit timpul sa ma despart de mult-indragitul camper,  
      Detaliile de la conversie au fost prezentate aici : 
      Acesta poate fi vizionat in Bucuresti, sectorul 1 (adresa va fi transmisa la cerere).
      Se vinde cu toate accesoriile prezentate in videoclip, practic nu necesita nici o investitie pentru a merge cu el in vacanta.
       
      Prezentarea completa o gasiti la :
       
      https://www.youtube.com/watch?v=Y1SdExPBkKA&t=1s 
       
       
    • Costin Dumitru
      de Costin Dumitru
      Buna ziua... ofer spre vanzare un Citroen Jumper L4H3 cu motor de 2000cc euro 6, fabricat in 2018, pe care l-am cumparat dupa lungi cautari la 35000 km, iar la ora actuala avand 80500 km. Am inceput conversia, prin montarea a 4 geamuri, veranda dometic, scara manuala, scaune rotative, 2 paturi longitudinale, rabatabile, acumulator 195 A, 2 trape dometic, rezervor apa gri, etc... din pacate nu am reusit sa o termin. Daca e cineva interesat sa continue si dispune de 25 mii euro, poate sa o vada in drumul taberei, zona Plaza Romania. Relatii la 0722 168 168. Nu reusesc sa pun poze
       
    • Ionut C.
      de Ionut C.
      Se vinde proiect personal, camper ultra compact, doar 5 metri lungime. 4 locuri pe scaune, 4 locuri de dormit. Scaune rotative, cu câte două cotiere. WC chimic cu evacuare prin exterior, duș extern cu apă caldă, plită cu 2 arzătoare, frigider cu 3 căi. Boiler și aeroterma pe GPL. separatE, ambele originale Truma. Pompă hidrofor nouă, bazine apă curată și gri, podea dublă și multe alte surprize. 
      Foarte ergonomic proiectată, oferă multiple spatii de depozitare în ciuda dimensiunilor reduse. 
      Complet renovată la interior, mobilier și  tapițerie, izolație și decorațiuni, trapa 60x60 sunt doar câteva dintre cele schimbate.
      Iluminat complet pe led, sistem fotovoltaic 100W, Baterie 100Ah. 
      Motor 2, 5l turbo diesel, toarce impecabil, revizionata atent din bara în bara. Faruri și lămpi de semnalizare noi, vopsită integral. Cârlig de remorcare, perne de aer pe puntea spate. 
      Totul funcționează impecabil, inclusiv clima bizonica condiționată de temperatura exterioara și viteza de deplasare prin cele două colțare care se deschid.
      Este un camper potrivit unui cuplu tânăr, dinamic, poate chiar unuia cu 1-2 copii mici. 
      Poate fi testată în București. 
      Fabricație 1987, ITP 2022, certificat fiscal imediat. Se poate elibera certificat atestare vehicul istoric, caz in care este scutita de impozit si plata rovinietei, precum si RCA la pret mic.
      Preț negociabil la fata locului, este aproape nefolosita in ultimii doi ani. Accept inchiriere de proba inaintea achizitiei. Ofer garantie la echipamente.
      Kit ambreiaj schimbat in toamna 2021, pentru ca "tremura" la plecarea de pe loc.
       
       


       
       
    • Laurentiu Simion
      de Laurentiu Simion
      CamperVan SFX 1 Ducato 
       
      Vehicul de baza Fiat Ducato 2016 pus la dispozitie de client.
      • Izolație Kflex 26 mm
      • Bidon apa curata 90 litri in vehicul
      • Bidon apa gri 93 litri sub vehicul
      • 2 geamuri Carbest 1100/450 cu jaluzea și plasa de țânțari
      • Sistem electric cu panou CBE
      • Baterie 110 A
      • Sistem iluminare interioare cu 6 leduri in plafon, baie, bucătărie, sub podea
      • Încălzitor Autoterm 4 KW cu 3 guri de încălzire in zona din față și una sub pat
      • Mobilier din placaj de plop fețe de nuc
      o Dulap pe toata lungimea vehiculului pe partea pasagerului
      o Dulap deasupra banchetei
      o Dulap sub bancheta
      o Corp de bucătărie
      • Chiuveta si aragaz incorporat
      • Butelie 12, 5 litri
      • Senzor de gaz
      • Masa cu un picior cu prindere de perete
      • Baie cu dus 1200/600 mm
      • Toaleta portabila
      • Pompa cu presostat
      • Boiler electric 12V/6 litri
      • Podea tego cu linoleum
      • Frigider 12 V Vitifrigo
      • Trapa Fiamma 400/400 deasupra patului
      • Trapa Fiamma 280/280 in baie
      • Instalare bancheta neomologata
      • Omologare RAR
      Pret 15.000 EUR
      Optionale cu pret separat fata de pachetul de baza:
      • Încălzire bidon apă gri
      • Ventilator Maxxfan
      • Baza de rotire scaun șofer si pasager
      • Marchiza 4 m Fiamma 80S
      • Leduri Marchiză
      • Camera marșarier after-market cu display
      • Senzori de parcare
      • Panouri solare Victron
      • MPPT Victron
      • Cyrix Victron combinator de baterii – încărcarea bateriei de la alternator
      • Invertor
      Produsul de serie va avea configuratia de baza descrisa mai sus.








    • Nisculescu Laurentiu
      de Nisculescu Laurentiu
      Va salut. Intentionez sa transform o duba cu trei locuri in fata , gen Ducato/Jumper/Boxer in autocamper. Nu am cumparat inca masina fiindca nu am rezolvat transportul fiului meu pe unul dintre cele trei locuri din fata.
      Se pare ca suport legal exista si fac referire aici la :Anexa nr. 1F la regulament HOTĂRÂRE nr. 11 din 14 ianuarie 2015 pentru modificarea şi completarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.391/2006 , care la aliniatul 1/6 si 1/7 spune :
       
      (1^6) Prin excepţie de la prevederile alin. (1^5), tipurile de dispozitiv de fixare în scaun pentru copii care, potrivit instrucţiunilor producătorului, pot fi montate inclusiv pe locul din faţă destinat pasagerilor prin orientarea cu faţa spre direcţia opusă direcţiei normale de deplasare a autovehiculului se instalează pe acest loc doar în situaţia în care conducătorul dezactivează airbagul frontal corespunzător locului,  chiar şi în cazul autovehiculului prevăzut cu un mecanism care detectează în mod automat prezenţa dispozitivului instalat şi blochează declanşarea airbagului frontal corespunzător locului, sau dacă autovehiculul nu este echipat cu airbag frontal corespunzător locului.
       
      (1^7) Dispoziţiile prevăzute la alin. (1^6) se aplică în mod corespunzător şi în cazul tipurilor de dispozitiv de fixare în scaun pentru copii care, potrivit instrucţiunilor producătorului,  pot fi montate inclusiv pe locul din faţă destinat pasagerilor prin orientarea cu faţa spre direcţia normală de deplasare a autovehiculului.
       
      De rezolvat este doar "potrivit instructiunilor producatorului " !
      Astfel am contactat  TE-ROX Pascani , cel mai mare producator  de scaune auto pentru copii din Europa , de unde am primit asigurarea ca se va incerca rezolvarea problemei prin completarea documentatiei tehnice.
      Cred ca sant destul de multi rulotisti si nu numai, care ar dori ca si mine sa poata transporta copilul pe unul dintre scaunele din fata ale unei dube convertite sau nu in camper.
      Cred ca ar fi binevenit daca nu asi ramane singurul care telefoneaza la Te-Rox 
      Astept opiniile dumneavoastra in legatura cu subiectul prezentat.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.