Paul B.

DACIA Duster/DACIA Logan MCV

9 postări în acest subiect de discuţie despre DACIA Duster/DACIA Logan MCV

DACIA Duster/DACIA Logan MCV

Paul B.

   În prezent am cele 2 mașini din titlu - prima a fost Logan MCV (luată din țară în 2007, prima variantă cu 1.5dci/68CP), a doua Duster-ul (luată din Irlanda în 2014, 1.5dci/109CP).

   Când am început să trag cu Logan-ul, multă lume mă întreba: da' poate să tragă? nu gâfâie? etc. Ei bine - POATE!

   Cel mai mult am tras cu Logan-ul o rulotă cu1670 kg pe ea, plus 940kg pe mașină (pe Logan aveam o bombă, 2 biciclete în spinare + încă 2 pe proțapul rulotei) De unde știu exact greutatea? M-au oprit în Germania și m-au cântărit - mi-am luat €200 amendă pe chestia asta). M-a rupt la consum (cam 12-13) iar la dealuri mai înclinate, puneam avariile și trăgeam spre banda de urgență (nu eram singurul!). La drum drept în schimb, nu stăteam în urma camioanelor - prindea 100 lejer (ce-i drept, într-a 4a și 4000rpm, cum băgam a 5a era gata). Nu s-a stricat nici motorul, nu am rupt nici ambreiajul - dar nici nu am mai tras cu el în halul ăla (mai ales că mi-am și luat amendă).

   Oricum, nu e recomandabil să o calci prea tare când tragi... TOATE remorcile/rulotele cu o axă încep să șerpuiască după 110-120 (depinde și de masele ansamblului). Caii putere te-ajută mai puțin la tras - cuplu să ai și să nu-ți fie frică de turații (și de consum!).

   Sigur, ideal e să ai o masă maximă la rulotă undeva la 75% din masa maximă remorcabilă a mașinii (ex la Logan MCV - masa maximă remorcabilă e 1300kg, deci ideal 975). Acest 75% e masa totală a rulotei - dacă dai jos lucrurile pe care le iei cu tine (2-300kg) - rămâi cu 7-800 de kg masa optimă a rulotei goale. La asemenea greutate, rulotele sunt mici și greu de găsit.

   Ideea e - să nu vă fie teamă să împingeți masele mai spre limită - mașina va trage, chiar dacă nu ideal...

 

Călătorii plăcute - și în siguranță!

 

 

PS Ca fapt divers, am tras cu Duster-ul (are masa maximă remorcabilă 1500kg/același motor 1.5dci/109CP) o remorcă cu 2 axe, aveam pe ea cca 1400kg - condiții oarecum similare cu exemplul de mai sus... consumul a fost undeva la 11-12, în condițiile în care la deal nu prea îmi stăteau în față nici camioane, nici rulote, nici autorulote (a 3a/4000rpm), la drum drept făceam 120 în mod constant, la vale se ducea în 140 fără nici un fel de probleme (remorcile cu 2 axe NU șerpuiesc).

 

PS 2: Șerpuirea și balansul sunt 2 lucruri diferite, pe care le veți întâlni mai devreme sau mai târziu.

   TOATE remorcile cu o axă intră în șerpuire - apare undeva peste 100-110 (sunt mai mulți factori care influențează asta: masele ansamblului, lățimea remorcii, dacă remorca are amortizoare sau nu, dacă ești în curbă, vântul, etc.).

   Practic, simți în cârlig (și vezi în oglinzi) cum remorca se duce stânga-dreapta... prima dată e chiar groaznic, parcă ești pe un vapor! Nu te pierde cu firea - nu prea are ce să se întâmple, cel puțin la început... ia piciorul de pe accelerație, iar dacă nu e suficient, FOARTE ușor apasă frâna... calcă ca pe ouă - remorca se va redresa...

   Balansul (remorca "țopăie" de pe o roată pe alta) apare de obicei CA REZULTAT al șerpuirii (mai rar se intră direct în balans, cele cu 2 axe fac asta - ele nu prea șerpuiesc). Dacă apare balansul - e o chestie nasoală... nu mi s-a întâmplat (sper că nici pe viitor). Pașii de redresare ar fi cam aceeași - ideea e să nu o lași să ajungă acolo, ci să o controlezi de la primele semne.

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Viorel C.

Sa le stapanersti cu drag in continuare si fara evenimente neplacute!

Drumuri bune!

 

Exista o sectiune in forum,  Intamplari-Peripetii,  unde se gasesc  cateva postari in care multi au de invatat.

nay

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Sa le stapanesti cu placere, drumuri bune si fara evenimente neplacute! nay

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornel Mihailescu

Sa ai drumuri bune cu masinile tale si cu evenimente cat mai...PLACUTE.superok
gbb

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ciurea Sorin

Salut Paul ,

eu zic ca joci ruleta ruseasca cu rulota dupa tine la viteze de 120-140 km/h .

Eu am vazut accident pe dealul Vienei cu vant lateral la viteza mare de nu a ramas nimic din rulota , iar nemtii daca te prind cu rulota peste 100 km/h , te baga la puscarie urgent nu stau la discutii . Au radarele alea neinscriptionate pe BMW-urile alea visinii sau negre,  care pe autoband, una doua sunt la tine in spate si te ia din mers.

Asa ca ai grija si nu mai incerca limitele Daciilor,

In rest drumuri bune si numai bine ! 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel C.

Trebuie sa completez ca nu doar BMW-uri detin radare, ci sunt o varietate intreaga de masini in care exista echipaje de politie.

Si ca o alta completare, vreau sa scriu ca nu este o "vitejie" sa fugi cu rulota in spate, o poate face oricine, doar ca trebuie sa iei in calcul urmarile, care de cele mai multe ori nu sunt placute nimanui.

 

Dar cam atat, ca altfel discutiile se duc catre off-topic tamp

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Paul B.

@Ciurea Sorin

Sorine, nu mă risc nici chiar așa - doar nu-s cu capul... când am 120 pe ceas, pe GPS îmi arată 112, nu-ți ia nimeni capul pentru asta... mai mult, 120 prind pe distanțe scurte și relativ rar... ba apare un camion, ba se bagă altul în fața ta, ba apare-un deal și-ți taie avântul.. e forte greu să menții 120 cu rulota - mă gândesc că ai rulotă, știi și tu că atunci când tragi, când iei piciorul de pe accelerație face o frână de motor de zici că ai schimbat viteza.

Am făcut de vreo 2 ori calculul la drumuri lungi, pe autostradă - dacă scot 80-90 media, sunt super mulțumit!

De 140 nu mai zic - asta am dat-o ca exemplu... rar se-ntâmplă, poate de 2-3 ori într-o călătorie, la câte-o vale lungă (mi-amintesc de alea de pe centura Vienei - lungi și abrupte... super văi!).

 

Am văzut și eu vreo 2 rulote răsturnate - Doamne ferește, e groaznic - nu doresc la nimeni... NIMIC nu a rămas din ele în afara șasiului, parcă-s făcute din bețe de chibrit.

 

Oricum, nu recomand nimănui să încerce limitele - am dat exemplele doar ca să arăt că e posibil!

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ciurea Sorin

Ai dreptate Viorel  ne limitam in a spune ca Dacia noastra fie ea Logan MCV, Duster  au motoare bune si fac fata la fel ca si celelalte marci la rulotit !:cu-rulota:

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cosmin Korh

Intrarea in balans nu se datoreaza vitezei, ci a modului in care sunt dispuse masele in remorca (exista pe net destule filmulete facute chiar de producatorii de rulote/remorci).

Am ajuns si eu la 120 km/h fara sa realizez tragand rulota cu mma de 1500 kg cu o skoda O3 150 CP.

 Nu o simteam deloc in spate si nici pic de balans, dar asta nu inseamna ca viteza de 120 km/h nu reprezinta un real pericol atat pentru tine cat si pentru ceilalti.

Toate cele bune !

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.