Valentin Vasilescu

Probleme baterie chiuveta rulota

33 postări în acest subiect de discuţie despre Probleme baterie chiuveta rulota

Probleme baterie chiuveta rulota

Valentin Vasilescu

Buna ziua,

Am o problema la chiuveta de la bucatarie din rulota.

Nu stiu daca am postat unde trebuie si sper sa - mi spuneti daca nu e bine sa pot muta topicul.

In momentul in care deschid robinetul la chiuveta de la baie, pleaca si chiuveta de la bucatarie, chiar daca robinetul acesteia este inchis. Se si aude ca porneste contactul electric la ea.

Lucrul acesta nu se intampla si invers adica daca deschid la bucatatrie, sa plece si cea din baie.

Si nici daca deschid dusul nu porneste, nici cea din baie si nici cea din bucatarie.

Ma puteti ajuta cu un sfat?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Ursu Florin

Ambele baterii acționează aceeași pompa. Practic orice baterie ai porni intra apa pe instalație.  Problema la tine este ca nu închide cum trebuie robinetul de la bucătărie.  Eu am aceeași problema dar mi s-a rupt robinetul, eu o sa schimb bateria și rezolv.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Valentin Vasilescu

Asta am inteles si eu.

ceea ce nu inteleg este de ce nu se intampla acelasi lucru cand deschid robinetul de la dus?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin

Ma gândesc ca poate pentru dus este alta pompa cu alta instalație...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Valentin Vasilescu

salut Florin 

este aceeasi pompa si aceeasi instalatie.

eu cred ca sa nu am un scurt in bateria de la bucatarie sau un contact imperfect altfel nu imi explic.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Laurentiu

Monteaza un buton la robinetul de la bucatarie, pe care il actionezi separat. Inclin sa cred ca sunt niste legaturi electrice aiurea. Microcontactul nu ar trebuii sa plece daca nu actionezi robinetul.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adiciordas

Asa ma gandesc si eu, nu-ti mai inchide microcontactul de la bateria de bucatarie, pune un buton separat cum a spus @laurentiu sau schimba bateria!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Valentin Vasilescu

Va multumesc pentru sfaturi revin dupa ce rezolv.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Stoica

In functie de ce rulota ai exista posibilitatea ca circuitele electrice sa-ti faca probleme(umezeala  )

Ca sa porneasca trebuiesc indeplinite 2 conditii :eliberarea circuitului de apa (robinet deschis ) si pornirea pompei(contact inchis ).Daca unul din contacte este defect inseamna ca pompa merge continu , iar daca pompa nu merge continu inseamna ca contactele robinetilor (baie bucatarie ) sunt bune dar ambele nu mai inchid .

La dus sa nu cumva sa ai circuit separat .

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eusebiu Cretu

Salutare tuturor!

Vin si eu cu o problema oarecum asemanatoare, robinetul bateriei de la chiuveta de la bucatarie, nu porneste pompa, am verificat daca am tensiune pe firele ce sunt legate la microintrerupator  si este ok,  daca deschid robinetul  la chiuveta din baie, porneste pompa si in momentul in care deschid robinetul bateriei de la bucatarie, functioneaza.

Aveti idee ce ar putea fi ?

Si ar mai fi o problema, daca se goleste rezevorul si merge pompa in gol, la urmatoarea pornire a instalatiei trebuie sa suflu si sa golesc toata apa de pe furtune, altfel pompa nu reuseste sa impinga apa pana la robinet. :nedecis:

A mai pati cineva acelasi lucru ? 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

Cred ca nu functioneaza microintrerupatorul de la bucatarie nu firele trebuie verificate.Daca vrei poti atinge firele inte ele si porneste pompa. Daca pompa porneste este microintrerupatorul. Nu trebuie suflate furtunele ca este pompa submersibila. Pompa face minim 0.5 barg si debit de minim 8l pe minut.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eusebiu Cretu

@Draghiciu Dumitru, Am pus firele pe direct, nu se intampla nimic....

Referitor la golirea furtunelor, nu am gasit alta solutie sa impinga apa pe instalatie, pompa porneste, dar nu reusete sa ajunga apa la chiuveta (am schimbat si pompa, crezand ca poate fi pompa problema)

Am cumparat aceasta  POMPA , initial aveam una de  8L/ min.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

suna-ma la 0721930633

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

@Eusebiu C., problema cu care te confrunti referitoare la dezamorsarea pompei la terminarea apei din rezervor, nu este chiar atat de rara. Explicatia fenomenului consta in faptul ca in zona turbinei pompei se acumuleaza o punga de aer urmare a faptului ca in zona unei bucle descendente a furtunului se acumuleaza apa (se formeaza o inchidere hidraulica tip sifon). Pompa nu se amorseaza deoarece apa din rezervor nu poate patrunde din cauza presiunii hidraulice create de apa din zona sifonului.  Pompa nu este capabila sa pompeze aer, deci va lucra in gol (cu turatie marita, fiind fara sarcina). Aducerea sistemului in stare functionala se poate face fie prin presurizarea usoara a rezervorului (sufland pe gura de umplere a rezervorului, daca avem posibilitatea), fie prin absorbtia la teava unuia dintre robinete (in ambele cazuri, un robinet trebuie sa fie actionat, bineinteles). Nu este cazul sa inlocuiesti pompa.

Referitor la faptul ca pompa nu mai este actionata de microintreruptorul unuia dintre robinete si nici scurtcuitarea contactorului in cauza nu are nici un efect, ma face sa presupun ca problema se poate afla la contactele rigletei de conectare a firelor electrice (contacte oxidate).

  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eusebiu Cretu

Mulțumesc pentru raspunsuri, în weekend o să verific contactele și traseul  furtunului. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

Stimate coleg, nu trebuie sa urmaresti si nici sa incerci sa modifici forma/traseul furtunului de aductiune. Furtunul este flexibil si se aseaza asa cam cum vrea el. Este ca si cum ai incerca sa indrepti o funie intr-un sac (:)). Atunci cand ramai fara apa  in rezervor si se reediteaza situatia, rezolvarea este foarte simpla: ridici teava unuia dintre robinete, actionezi rotita si tragi putin cu gura din teava. Se va amorsa imediat. Poti folsi si o bucata de furtun care sa te ajute, potrivita pe diametrul "tuturoiului" (vorba lui nenea Iancu Caragiale) robinetului. Dat fiind faptul ca, de regula, pompa nu se dezamorseaza din lipsa apei, operatia propusa nu este ceva dificil si obsedant, putand fi facuta lesne chiar si de un copil.

  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eusebiu Cretu

Verificarea furtunului este  cu scopul de a mă asigura ca nu este strangluat pe undeva pe traseu. 

Va mulțumesc pentru sfaturi. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nicu Iancu

Daca este infundat, se rezolva cu 50-100 ml de palinca !

Instructiuni de lucru:

- Inainte de masa, tragi 50-100 ml palica pe traseul gatului (ca de.....nu e bine sa mananci pe burta goala !)

- cugeti 2-3 minute, sa vezi daca iti vine vreo' idee

- daca nu, .....repeti figura sau venim in ajutor !

:OK::rulotisti:

 

  • Upvote 6

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eusebiu Cretu

@Nicu Iancu, la asta nu m-am gandit :laughing:,  e bine de stiut, poate da rezultate:OK:

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut

Salut @Eusebiu Cretu,

cum ai rezolvat problema cu microcontactul ?

Ceva similar am si eu acum .

Multumesc.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eusebiu Cretu

@Sionut din pacate m-am obisnuit cu ideea de a porni apa de la robinetul din baie  (chiuveta este chiar in fata usii de la baie )

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut
1 minut în urmă, Eusebiu Cretu a scris:

@Sionut din pacate m-am obisnuit cu ideea de a porni apa de la robinetul din baie  (chiuveta este chiar in fata usii de la baie )

Si nu iti curge apa in ambele locuri ? Si in baie si in bucatarie ? Multam.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eusebiu Cretu

1.La baie, doar picura, pozitia robinetului este la minim .

2.Folosesc foarte putin chiuveta de la bucaterie, am un  bidon de 20 L cu robinet si cam tot ce inseamna legume , fructe, vase, le spal afara, iarna  ies foarte rar .

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sionut
5 minute în urmă, Eusebiu Cretu a scris:

1.La baie, doar picura, pozitia robinetului este la minim .

2.Folosesc foarte putin chiuveta de la bucaterie, am un  bidon de 20 L cu robinet si cam tot ce inseamna legume , fructe, vase, le spal afara, iarna  ies foarte rar .

 

Am inteles . In aceeasi situatie sunt si eu, dar parca as prefera sa o repar. Multumesc inca o data 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • Marius Viorel
      de Marius Viorel
      Salutare!
       
      Am o baterie de la EXIDE ca noua de 140Ah. Este dual purpose. Are descarcare lenta si poate sa si porneasca motor daca trebuie. Practic e ft buna pt o autorulota sa fie folosita in mod dual si pt pornit motor si pt necesar de curent al autorulotei cand stationeaza.
      A fost achizitionata de vreo 3-4 luni max. A fost tinuta sub tensiune tot timpul de un incarcator Victron setat pe AGM, deci de calitate.
      Stare perfecta, ca noua. Niciodata descarcata sub 70%.
      Desi abea am luat-o nu de mult si a functionat excelent vreau sa investesc mai mult sa trec la LiFePo4 cu capacitate mai mare. Stiu ca e mai scumpa dar e si mai usoara si capacitate mare.
       
      Recomand ridicare personala din Mures pentru ca pe curier cu siguranta va fi ft scump transportul. Daca aveti drum prin Mures va astept
       
      Pret fix: 1500ron
       

       

    • Cristian Bednar
      de Cristian Bednar
      Buna ziua dragi colegi.
      Cum de mult nu s-au mai postat topicuri noi la instalatia electrica, ma gandesc ca ar prinde bine si o discutie despre baterii de generatie noua la rulota,  in speta cele de litiu.
       
      Ce vreau sa va prezint mai jos este solutia ‘gasita’ de mine, si adaptata la electrica rulotei cu o echipa tehnica de exceptie cu care am in mod normal alte colaborari iar acum ne-am facut timp si de pasiunea noastra… rulota.
       
      Asa dar, sa incepem cu structura bateriei: este un modul luat de pe Volvo, ce provine din dezmembrari auto, bazat pe module LG Chem, de 3, 7v nominal si 4, 2v incarcate la maxim. L-am ales din doua motive: 1. Pt ca celulele auto sunt supuse unor teste mult mai stricte pt siguranta si sunt proiectate sa suporte amperi multi la incarcare si descarcare, care la rulota nu se vor atinge niciodata cu un panou solar sau un charger “modest ca putere” si 2. M-am lovit de ele la un proiect caznic si sa spunem ca le-am studiat mult si bine caracteristicile de incarcare/descarcare/BMS etc.
       
      Daca cu modulele de acasa m-am jucat la instalatia solara cateva luni si acum merg “la cheie”, inchipuiti-va ca pt modulul de rulota am avut toata iarna sa il tot incarc, descarc, masor, si la fel pt BMS-ului lui.
       
      Iarasi, pentru partea de BMS, am ales JK BMS tot din 2 motive: 1. Pentru ca e aproximativ cel mai profi de pe piata astazi si 2. Pentru ca mai am inca doua la bateriile mari de acasa si merg excelent plus folosesc aceeasi aplicatie .
       
      Ok, acum daca am bateria si stiu ce ii poate pielea (12kg si aproape 3kwh stocare), am trecut la sistemele de incarcare. Ca sa pot incarca cu 16, 4v, cel mai usor mi s-a parut solar charger de la Victron care are setari configurabile foarte usor prin bluetooth si urca si la 17v daca asta ii ceri. S-a reglat din prima pe parametrii solicitati si de atunci face treaba tare buna. Folosesc Victron Smartsolar 100/20.
       
      Pentru conectarea la reteaua exterioara si generare de 220v am ales tot din familia lor, un Victron Energy Multi 12/1200/50. Adica pt baterii de “12v”, face 1200wh si poate incarca cu pana la 50ah bateria. Tot chestie misto la Victron, poate compensa din baterie daca nu primeste suficient de la priza din camping. Sau invers, consuma ce are nevoie in by-pass pe 220v in rulota si de restu’ incarca bateria. Tot asa, se seteaza usor, la o incarcare de 16, 4v si se intelege cu bateria minunat. 
       
      Atentie la ce spunea la un moment dat @Ionut C. Intr-un post legat de acumulatori cu voltaj mai mare de 12v, sunt componente care nu se bucura de mai multi volti in sistem. Problema aceasta am rezolvat-o cu un DC-DC, tot de la Victron, care scoate 12, 2v (sau cat ii ceri), stabilizat si curat. Eu am optat pentru unul de 30a, care este ultra suficient pentru ce am eu nevoie. Am luat toate ‘aparatele’ din rulota si am citit voltajele acceptate. Pot sa va spun ca frigiderul primeste bucuros pana la 17v (pe compresor), ca becurile pe led … unele da,  altele nu. Fiind mici si fara loc de multa electronica,  banuiesc ca d’aia. Nu stiu, am ars 1-2 becuri la probe, si am decis ca tot ce e prin rulota consumator mic sa fie alimentat din DC-DC. Truma vent, prizele de 12v usb, lumini, pompa apa, wc, hota, totul e acum la 12v.
       
      Cu ocazia instalarii celor de mai sus, am scapat si de acel Miko 35 care era usor depasit dupa 22 de ani, si am scapat de peste 90 kg din baterie agm de 200ah, transformator toroidal de 1200w, transformatorul rulotei Miko, etc.
       
      Acum sa nu credeti ca asta este tot… bateriei de litiu nu ii place nici la caldura si nici la frig. 
      Ei, caldura in sine nu e problema, se supara de pe la 50 de grade, dar la sub zero nu mai trebuie sa incarce. Oricum, BMS-ul taie incarcarea de pe la 2-3 grade, asa l-am setat. Ca solutie de incalzire recomand cu tarie pad-urile de incalzire oglinzi. Consuma putin si au suprafata mare (cam cat o palma).
      Pentru racire am montat doua ventilatoare super silent care vor scoate aerul cald de sub bancheta daca este nevoie, comandate de un device luat de pe amazon cu 10 euro care comanda on/off pt ventilatie la temperaturile setate ( la mine peste 35 grade pornesc). Asemenea si pt incalzirea bateriei iarna, aceasta fiind alimentata din portul auxiliar de consumatori din controlerul solar (de ce sa le incalzesc daca nu am soare sa le incarc…?). Astfel, daca e soare afara si temperatura bateriei este sub 2-3 grade, incep padurile sa incalzeasca pana la 10 grade direct din controlerul solar.
       
      Si ultima modificare, a constat in firele de 12v originale, care erau uneori cam subtirele. Au fost inlocuite cu fire mai groase, care sa duca mai multi amperi in caz de nevoie.
       
      Singurul lucru pastrat a fost panoul solar, care la 270w este perfect si conform standardelor de azi.
       
      Stiu ca a fost o prezentare lunga insa am vrut sa si argumentez decizile din spatele pieselor si conceptului. Trebuie neaparat asa ceva? probabil nu, insa tare imi place ce a iesit si pentru mine asta conteaza cel mai mult.
       
      Un scurt centralizator si de preturi pentru cei interesati: baterie 450 euro, bms 150 euro (varianta de 150Ah), charge controller 157 euro, energy multi 738 euro, DC to DC 227 euro. Cabluri, tablou de sigurante, ventilatoare si alte nimicuri undeva in jur de 100 euro aproximaiv. Total aprox 1800 euro. Putea sa iasa si mai ieftin? Sigur da, insa asta mi-am dorit eu pentru rulota. 
       
      Astept si colegii care au experienta trecerii la litiu sa ne descrie sistemul lor si sa putem invata unii de la altii solutile adoptate.





    • Marius LTN
      de Marius LTN
      Rulota Adria Altea model 462PS
      an fabricatie 2009, prima inmatriculare septembrie 2011

      Masa proprie 938 Kg, MMA 1150 Kg
      Poate fi tractata cu categoria B (in functie de masa autovehiculului tragator)

      Rulota poate acomoda 1 cuplu cu 1-2 copii si este pregatita pentru off-camping:
      -2 spatii de dormit
      -panou fotovoltaic 170W cu charger MPPT 30A
      -baterie 200Ah Litiu (LiFePo4)
      -invertor 12V->230V 2000W, prize 230V
      -frigider cu congelator Dometic pe 3 cai: gaz, 12V, 230V
      -rezervor de apa 150L cu buson de umplere din exterior
      -boiler pe gaz pentru apa calda
      -incalzitor Trumatic pe gaz cu ventilatie

      Dotari:
      -pat matrimonial 140 x 200 cm cu somiera pe arc si spatiu de depozitare
      -zona de servit masa care se poate transforma in pat 140 x 200 cm
      -bucatarie cu plita pe gaz (3 ochiuri) si chiuveta
      -baie cu dus si WC cu golire exterioara
      -paravan tip armonica care separa rulota in doua zone pentru asigurarea intimitatii
      -2 trape pentru ventilatie
      -cort pe toata lungimea rulotei cu banda LED pentru iluminat
      -iluminat pe LED
      -plase de insecte si jaluzele atermice la toate ferestrele
      -plasa de insecte tip armonica la usa
      -cupla antibalans AL-CO cu antifurt
      -mover cu telecomanda
      -butelie gaz
      -senzor de gaz
      -rezervor de apa gri
      -mocheta noua
      -anvelope noi
      -pompe de apa noi
      -roata de rezerva
      -manivela pentru cale
      -priza 7 pini

      BONUS:
      -2 bidoane de 60 litri fiecare pentru aprovizionare cu apa
      -pompa electrica 12V pentru transfer apa
      -oglinzi suplimentare pentru autoturism
      -cablu conectare la 230V in camping/ la generator
      -adaptor priza 13/ 7 pini
       
      PRET: 12.000 EURO
      Rulota poate fi vazuta in Brasov
       
      Poze in topicul de prezentare
       

    • Mircea Oprea
      de Mircea Oprea
      Buna, am cautat prin subiecte insa nu sunt foarte lamurit, daca ma puteti ajuta. Rulota mea KIP are baterie VDC31M e dotata cu un mover. Rulota o am de anul trecut deci sunt mega incepator. Am fost iesit 4 zile intr-un camping, stiu ca am facut o prostie si am conectat un consumator direct pe baterie, binenteles ca desi era alimentata la 220V bateria s-a descarcat, am constatat cand am cuplat mouver-ul. OK, am ajuns acasa, aprox 180Km parcurisi si bateria era cat de cat reincarcata, adica am putut folosi mouverul cam 4 minute apoi s-a oprit. Am zis ca nu e o problema, il pun la incarcat, asa am crezut, ca se intampla daca conectez 220V. A doua zi aveam 11.11V in baterie deci complect descarcata.
      Acum am 2 intrebari:
      1. ar trebui sa se incarce daca rulota e conectata la 220V, daca da in cat timp?
      2. pot folosi un redresor sa o incarc, daca da, ce fel de redresor?
      Multumesc.
    • Cristian Bednar
      de Cristian Bednar
      Buna ziua,
      Azi am schimbat bateria de la Touareg-ul meu. Inca mergea, inca pornea si dupa o saptamana iarna, dar am simtit-o ca invartea mai greu motorul dupa 7-10 zile de nepornit. Am facut test de baterie la mine la service, are peste 50% capacitate pornire, deci este inca buna de folosit la rulota.
      O donez cu drag oricarui coleg rulotist care are nevoie. Trebuie ridicata din Otopeni azi sau de marti. Bateria este mare, grea, are 105 Ah.
      Sa ne auzim cu bine.
      PS. Primul venit primul servit.


  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.