Eugen David

Solutii de incarcare a acumulatorului la rulota mea

73 postări în acest subiect de discuţie despre Solutii de incarcare a acumulatorului la rulota mea

Solutii de incarcare a acumulatorului la rulota mea

Eugen David

Te-ai si apucat de montaj sau decat le-ai cumparat.

Daca nu te-ai apucat, te rog sa faci cat mai multe poze cu fiecare pas al montajului sa facem un tutorial pentru cei care vor sa faca acest pas pe viitor.

Multumesc anticipat si spor la lucru.

hi

Salut ! Da m-am " cam " apucat de montat, construit , masurat etc ! Am realizat deocamdata un panou si pegatit restul de montat !

Panoul este montat intr-o cutie de plastic pe care o voi fixa la locul potrivit .Inca nu am una s-au doua sig la 12 v, pe care sa le intercalez in circuite, in afara de ce-i pe panou voi mai poza 2 prize la 220v, separat de instalatia existenta si de asemenea o priza dubla s-au tripla la 12v , cea de pa panou o voi folosii la alimentarea tv -ului ce este montat in imediata apropiere a locului unde va fi montat tabloul. De asemenea va mai fi pozat un circuit la 12v ce alimenteaza tabloul existent a rulotei, ( mai precis pe circuitul de alimentare al frigiderului , 12v ( vezi schema ).

Numai de bine !

prf9.jpg

[img width=640 height=480]http://img819.imageshack.us/img819/1897/x4ks.jpg

[img width=640 height=480]http://img27.imageshack.us/img27/1668/s3zq.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Eugen David

App. fiindca tot despre solutii de alimentare /incarcare pt baterie la rulota mea este vb , am mai achizitionat/cumparat un panou fotovoltaic de 100W de aceasta data unul monocristalin, culmea tot de la cineva din B, mai precis din Berceni. Am cumparat inca un controler de 10 A, in considerentul de a-l folosii fiecare panou cu regulatorul lui, daram fost indrumat pe alte forumuri sa folosesc un singur regulator ciea ce am si facut. Avand posibilitatea transportului inspre Bucuresti si invers l-am trimis si schimbat unul dintre regulatoare de 10 A  cu unul de 20 A. Probe inca n-am facut dar la momentul oportun voi face si posta rezultate ! Va multumesc !

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eugen David

neattza!Va salut

Am citit postarile voastre si apreciez ca incercati sa va rezolvati problema cu alimentarea electrica, singuri si cat mai ieftin.

Eu fiind tehnician electronist am observat multe erori in calculele pe care le-ati postat.

Pot sa va spun ca panoul facut daca scoate Isc 4A are un randament foarte mic.

Eu am un panou cu Isc 8, 63 masurat pe real intr-o zi cu soare, am o baterie de100 A speciala pentru rulote si un invertor de 600w.

Cu aceasta configuratie vara nu trebuie sa te rogi de nimeni pentru curent chiar si 2 saptamani de concediu in care se pot intercala si cateva zile ploioase cand randamentul panoului este mai scazut.

Inca ceva important, controlerul este foarte important deoarece are un microprocesor si senzor de temperatura astfel incat ajusteaza automat tensiunea si curentul si simte starea bateriei punand in functie mai multe tipuri de incarcare, inclusiv desulfatare pentru bateriile sulfatate.

Bine, bine dar aici este vorba de 2 panouri de Isc 6 3 Ah max ?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator

Eugene, cu tabloul ala m-ai lasat masca.Ce ai facut acolo , controller pentru racheta NASA?:ascratch:Nu-mi explica ca eu oricum nu inteleg.tamp

 

1.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eugen David

@CIPROSCA

Apoi sa-ti explic: sunt 2 voltmetre, unul indica intrarea in baterie de la controler, celalalt plecarea din baterie in instalatie, (de regula valorile corespund, difera cu ceva in caz de consum).

Este si un ampermetru pe plecare in instalatia rulotei ce indica, curentul in A, masurat prin intermediul unui sunt montat in spate!
Are si intrerupator pentru actionare "optional" ca de altfel si volmetrele!

Regulatorul de tensiune solar montat in centru sus!

Sub regulator sunt 3 sig la 12v montate pe cele 3 plecari in instalatia rulotei.

Stanga jos, o priza de 220v, dar montata/legata la 12v, pentru alimentare tv 12v.(pentru a avea contacte mai bune si sigure).

Centru mijloc, 2 sig automate la 220v, pentru plecarile din invertor 12/220v.

Dreapta sus, un voltmetru la 220v, pentru a vedea tensiunea in acest caz, de asemenea cu posibilitate de a fi oprit.

Dreapta jos, o priza la 220v, cu alimentare din invertorul montat pe rulota! 

Am mai avut montat in stanga langa priza de 220v dar cu functie de 12v o priza la 12v, gen celei de la bricheta din masina, dar am renuntat la ea!

Dedesupt de panou se vede bine una dintre o prizele  multiple la 12v montate in rulota!

Mai sunt pe acolo si ceva becuri/leduri ce indica prezenta tensiunii la 12v ori 220v dupa caz dar sunt oprite! 

Si cam atat!

:-)    superok

 

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eugen David

Apropo, am spus-o si o mai spun; cand conectam plecarea la 220v din invertorul cu sinus pur nu se compara valoarea masurata cu cel cu sinus modificat!

Motiv "prim" ce l-am si instrainat!

Vreau insa sa cumpar un invertor cu sinus pur de putere mai mare care sa-mi asigure si functionarea frigiderului cu compresor la 220v!

11157928_852329544820099_85527758_n.jpg?

Despre asta vorbeam ,

10980707_821027704616950_17105352203715510997636_821027677950286_427429684901286

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
SORESCUD

Buna ziua tuturor

 

Multumesc mult  celor care au pus pe forum  schemele de legare a firelor la rulota/masina. Fara ei as fi si acum fara legaturile electrice la rulota caci cei care mi-au montat carligul nu au nimerit partea electrica-era rulota mea orga de lumini la ei. Din fericire exista internet, forum si utilizatori care posteaza.

 

Acum vine si intrebarea :  rulota mea(prima din viata) nu are baterie proprie si as vrea lumina si pompa de apa functionala in off-camping. Am un transformator 220v/12v din care ies mai multe fire dintre care si doua legate intr-o fisa de plastic.

Culorile celor 2 sunt rosu si negru deci presupun ca sunt de plus si minus.

 

As putea lega acolo o baterie de 100A pe care o am pe acasa?

 

Daca nu se poate va rog sa imi spuneti caci mai posed si un Ups de  la centrala termica de 800VA pe care il folosesc iarna la centrala si as putea sa il transfer pe rulota odata cu bateria de 100A si sa incarc bateria cu el pe unde pot (localnici, benzinarii etc). Evident in acest caz o sa merg cu UPS-ul pe 220V in care  va intra  transformatorul rulotei.

 

Fonduri nu am momentan pentru panouri fotovoltaice.

Multumesc anticipat celor care imi vor da un sfat

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Mai intai trebuie sa conectezi transformatorul la reteaua de 220V, apoi cu ajutorul unui aparat de masura identifici "+"  si "-"  si masori tensiunea dintre cele doua fire...

Daca tensiunea respectiva e undeva intre 12 si 13V, poti folosi pompa de apa, iluminatul si toti consumatorii care se alimenteaza la 12V, dar nu-ti incarca si bateria...

Daca tensiunea respectiva e undeva intre 13 si 14V, inseamna ca pe langa alimentarea celor de mai sus, transformatorul de mai sus are si rol de incarcarea bateriei...

Spor la treaba si mai vorbim! superok

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin
în urmă cu 8 ore, SORESCUD a scris:

Buna ziua tuturor

 

Multumesc mult  celor care au pus pe forum  schemele de legare a firelor la rulota/masina. Fara ei as fi si acum fara legaturile electrice la rulota caci cei care mi-au montat carligul nu au nimerit partea electrica-era rulota mea orga de lumini la ei. Din fericire exista internet, forum si utilizatori care posteaza.

 

Acum vine si intrebarea :  rulota mea(prima din viata) nu are baterie proprie si as vrea lumina si pompa de apa functionala in off-camping. Am un transformator 220v/12v din care ies mai multe fire dintre care si doua legate intr-o fisa de plastic.

Culorile celor 2 sunt rosu si negru deci presupun ca sunt de plus si minus.

 

As putea lega acolo o baterie de 100A pe care o am pe acasa?

 

Daca nu se poate va rog sa imi spuneti caci mai posed si un Ups de  la centrala termica de 800VA pe care il folosesc iarna la centrala si as putea sa il transfer pe rulota odata cu bateria de 100A si sa incarc bateria cu el pe unde pot (localnici, benzinarii etc). Evident in acest caz o sa merg cu UPS-ul pe 220V in care  va intra  transformatorul rulotei.

 

Fonduri nu am momentan pentru panouri fotovoltaice.

Multumesc anticipat celor care imi vor da un sfat

Verifica bine instalația, fa poze și punere pe forum. Eu credeam ca nu am instalație pentru baterie, dar cu câteva poze și cu ajutorul colegilor imediat am găsit firele la care trebuia conectata baterie și din cate am înțeles transformatorul meu o și încarcă ( pe baterie )

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
SORESCUD

O buna si frumoasa zi,

Multumesc celor care mi-au raspuns si m-au mai luminat.

Am facut cateva poze cu transformatorul si firele in mufa cu pricina caruia nu ii stiu inca rostul, dar cu ajutorul celor care mi-au raspuns incep sa il banui.  Am masurat tensiunea intre fire si am gasit-o 13, 4 V cand functionez pe 220 V.  Maine vreau sa plec spre Cheile Rasnoavelor off-camping si as vrea sa pot merge si pe baterie.

Atasez pozele, Poate confirma vreun coleg cu experienta ca e OK sa leg bateria la aceasta mufa.

DSC_0958.JPG

DSC_0960.JPG

DSC_0961.JPG

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
SORESCUD

Intre timp am mai citit pe forum si in alte sectiuni despre partea electrica si se pare ca lucrurile nu sunt asa simple, parerile nu sunt la unison.

 

La primul drum, cel de maine,  voi lega UPS-ul cu acumulatorul la priza de intrare 220V in rulota ca sa fiu ferit de orice probleme si voi incarca bateria  din cand in cand (la 4-5 zile) prin UPS de la 220V pe la cabane sau localnici. Becurile le-am trecut pe LED de 2 W deci consum mare nu o sa fie.

 

Am citit ca ar fi oameni priceputi la electrica rulotei in Ploiesti sau pe langa Ploiesti. As dori contactele acestora -un numar de telefon. Multumesc anticipat

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Doru A.

Buna seara,

 

Stimati colegi va cer ajutorul intr-o problema legata de incarcarea bateriei de pe rulota, pe care as vrea in primavara sa o inlocuiesc cu una pe gel cam de 100A, actuala fiind un BOSCH 70A auto(asa am cumpat rulota, anul trecut).Acum dilema mea este daca transformatorul-incarcatorul, sau ce o fi, stie sa incarce acumulatori cu gel sau AGM.

Despre"dispozitiv" este foarte greu de gasit ceva pe internet,  majoritatea discutiilor fiind pe niste forumuri din Cehia sau Polonia unde google nu sta prea bine cu traducerea si adaptarea. Singurele chestii au fost aceste scheme electice, din care sper sa ma lumineze cineva cat mai pe ROMANESTE.:ascratch:

Va multumesc anticipat.

miko3751.png

MIKO 375 eiectr..jpg

Miko 375.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

Pai... de "luminat" cred ca nu este posibil decat cu prima diagrama fiindca a 2-a nu se distige (eu, cel putin). Iar despre prima nu este de spus mare lucru fiindca este o banalitate vetusta si... nu prea corecta. Comporta:

   O priza de alimentare de la retea (220V AC) dupa care urmeaza o siguranta (automata monopolara - eu as fi pus macar una L+N, daca nu bipolara). Tensiunea de la retea intra intr-un alimentator-incarcator echipat cu un CI specializat (MAX600). Iesirile de la pinul 8 furnizeaza tensiunea continua de +12V DC, respectiv cea de la pinul 2 (minusul) se duce la bara de masa (comunul). Iesirea de la pinul 8 este comutabila cu iesirea din controllerul solar la care este conectat panoul fotovoltaic (foarte RAU, fiindca regulatorul ramane in continuare conectat la panou dar NEconectat la baterie, asa cum ar trebui).

Mai departe (in stg.) este distributia spre consumatorii de 12V DC (sigurante, riglete).

   Probabil ca, diagrama fiind veche, nu s-a folosit si tensiunea de 5V DC pe care MAX600 o poate furniza (pinul 6, cf. datasheet-ului), foarte utila in zilele noastre.

   Deci, mare "scofala", din pacate, nu este.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Doru A.

Multumesc pentru raspuns @Mihnea Stoenescu, nu stiu sigur in ce masura acele scheme sunt originale ale aparatului , insa intrebarea ramane, poate incarca o baterie AGM sau gel?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

Cine poate sti !?  Trebuie sa cunosti aparatul ca sa poti da un verdict... Grosier, ca generalitate, bateriile cu gel si AGM se incarca la fel ca orice baterie Pb-H2SO4 (de fapt asta si sunt !) numai ca, fiind mai putin "dinamice" se recomanda un curent [A] de incarcare mai mic, care sa nu depaseasca 5% din cifra capacitatii (exprimata in Ah). Daca "fortam" incarcarea, trebiue sa o facem numai la inceput, un timp limitat. La fel, trebuie sa limitam si curentul de descarcare spre consumatori (Deci, nu poti folosi o baterie cu gel de 60Ah,   cat au capacitatea cele dedicate auto, la pornirea unui motor de autoturism. Iti va trebui pentru a realiza acest lucru o baterie cu gel de cel putin 150Ah). Deci trebuie descarcate mai "incet"(curent mai mic), cu posibilitati de a lua mai multa energie decat din bateriile auto, dar se incarca un timp mai indelungat, fireste, din cauza curentului mai mic de incarcare (limitat).

Modificat de Mihnea Stoenescu

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P
în urmă cu 10 ore, Doru A. a scris:

.Acum dilema mea este daca transformatorul-incarcatorul, sau ce o fi, stie sa incarce acumulatori cu gel sau AGM.

 

O incarca dar nu e recomandat, pentru ca in timp ii vei scurta viata si e pacat...mai ales daca o achizitionezi noua si dai o multime de bani pe ea...

De aceea, sfatul meu este sa-ti achizitionezi un incarcator care "stie" sa incarce toate tipurile de baterii...

Eu am cautat mult timp pe net o varianta de astfel de incarcator, care sa aibe si putere mare de incarcare, dar sa fie si accesibil la pret...Asa ca am ajuns la acest incarcator pe care l-am si cumparat...

E bun, nu zic ca nu, dar in ultima vreme am vazut ca au aparut la Norauto cateva incarcatoare inteligente si daca ar fi sa dau timpul inapoi mi-as achizitiona unul de acolo.../.;

Bafta! nay

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Doru A.

Va multumesc pentru raspunsuri!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ilie Minea

Va salut, imi cer scuze, daca s-a mai pus aceasta intrebare, dar daca suntem la "solutii de incarcat bateria", vreau sa stiu daca se intampla ceva, atunci cand , in graba uiti panoul solar lipit pe rulota, conectat  la incarcarea bateriei si te deplasezi cu atelajul. In acest timp este cuplata si priza[cu 13 pini]  de la masina pentru lumini de circulatie, totodata avand si functia de incarcare de la alternator, a bateriei din rulota. Banuiesc ca nu e prea bine, cineva din ansamblu o sa cam sufere, CINE?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

@ilie F1A, controllerele solare comune trebuie sa fie conectate la baterie tot timpul cat panoul solar este conectat (scrie si in instructiuni: "mai intai se conecteaza acumulatorul si dupa aceea panoul..."). Nu stiu cum ai procedat de obicei, dar procedura corecta si "sanatoasa" este fara deconectarea bateriei de la controller.

Pe de alta parte, in constructia interna a controllerului exista un sistem de protectie cu separatoare  semiconductoare.

Deci, nu ai facut nici o greseala, iar daca in alte ocazii ai procedat la deconectarea bateriei de la controller, acelea nu au fost benefice. Nu au fost fatale deoarece, probabil, panoul nu a fost la "productia sa de varf" (incident la soarele puternic). Deasemenea, nu are absolut nici o utilitate nici deconectarea panoului fotovoltaic de la controller, chiar daca nu reprezinta vreun pericol de defectare.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ilie Minea
în urmă cu 15 ore, Mihnea Stoenescu a scris:

@ilie F1A, controllerele solare comune trebuie sa fie conectate la baterie tot timpul cat panoul solar este conectat (scrie si in instructiuni: "mai intai se conecteaza acumulatorul si dupa aceea panoul..."). Nu stiu cum ai procedat de obicei, dar procedura corecta si "sanatoasa" este fara deconectarea bateriei de la controller.

Pe de alta parte, in constructia interna a controllerului exista un sistem de protectie cu separatoare  semiconductoare.

Deci, nu ai facut nici o greseala, iar daca in alte ocazii ai procedat la deconectarea bateriei de la controller, acelea nu au fost benefice. Nu au fost fatale deoarece, probabil, panoul nu a fost la "productia sa de varf" (incident la soarele puternic). Deasemenea, nu are absolut nici o utilitate nici deconectarea panoului fotovoltaic de la controller, chiar daca nu reprezinta vreun pericol de defectare.

Cred ca nu am fost inteles, sau poate nu m-am exprimat eu cum trebuie. Sa reluam intrebarea:Se intampla ceva daca se produce incarcarea in acelasi timp a bateriei, de la panou prin controler si alternatorul masini?  Bateria primind curent in acelasi timp de la doua surse. Probabil se va incarca mai repede.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

Am crezut ca se deduce. Nu se intampla nimic grav. Dimpotriva, asa trebuie sa fie. Daca bateria s-a incarcat (peste limita setata in controller) de la generatorul masinii, controllerul opreste incarcarea si invers.

Nota: Fara sa aiba legatura cu intrebarea, nu uita sa inseriezi pe firul care vine de la generatorul masinii la bateria rulotei, o dioda (minim 16A) ce are menirea de a permite exclusiv incarcarea bateriei rulotei. Ea va opri debitarea de curent catre masina in momentul actionarii demarorului, prevenind astfel arderea sigurantei (obligatoriu a fi intercalata pe acest fir; daca nu exista se va arde conductorul care, la 2, 5 mmp ai sai, nu va suporta curentul absorbit).

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ilie Minea

OK

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.