S. Simion

Noua mea rulotă veche. Foarte veche

25 postări în acest subiect de discuţie despre Noua mea rulotă veche. Foarte veche

Noua mea rulotă veche. Foarte veche

S. Simion

Întrucât de cealaltă rulotă Polar am fost foarte mulţumit, dar am vrut una cu două axe (din considerente legate de stabilitate şi spaţiu interior), din februarie anul ăsta am trecut la o altă rulotă de aceeaşi marcă, dar cu două axe şi un pic mai mare.

Masa proprie 1100 kg, totală maximă autorizată 1330 kg. Fabricaţie 1986.

Fără dotări suplimentare, decât cele standard, din fabrică.

Pozele sunt făcute în februarie, imediat după achiziţie, în timpul excursiei făcute la Cercul Polar de Nord, în Suedia.

Cealaltă rulotă Polar probabil o voi vinde, dac-o fi cineva interesat.

Dacă nu, o să devină o excelentă cabană pentru oaspeţi, în curtea căsuţei de la ţară.

IMG_0177.JPG

IMG_0178.JPG

IMG_0179.JPG

IMG_0189.JPG

IMG_0219.JPG

IMG_0278.JPG

IMG_0294.JPG

IMG_0297.JPG

IMG_0328.JPG

IMG_0329.JPG

IMG_0672.JPG

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Viorel C.

Sa o stapaniti cu drag si sa va duca pe unde v-a dus si celalalt model Polar!

:cu-rulota:

 

Avand experienta unei rulote cu doua axe, poate ne scrii si doua randuri in topicul referitor la Deplasarea rulotei cu doua axe

:-)

 

Sectiunea Mica Publicitate iti sta la dispozitie daca doresti sa vinzi.

Bafta!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Sa o stapaniti cu placere si sa va ofere multe plimbari frumoase si la fel de interesante! nay

P.S.   Dintre poze, cel mai mult mi-a placut cea cu termometrul, diferenta dintre temperatura exterioara si cea interioara...superok

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
S. Simion

Mulţumesc pentru urări. O să pun cealaltă rulotă la vânzare, după ce o scot de la hibernare şi-i testez chestiile de la interior, să-i pot informa corect şi complet pe cei interesaţi. La interior aproape că nici nu-mi dau seama de vreo diferenţă între cele două, deşi asta cu două axe e cu vreo jumătate de metru mai lungă. Singura diferenţă notabilă e amplasarea diferită a bateriei.

 

Poza cu termometrul putea fi un pic şi mai spectaculoasă: în noaptea aia au fost minus 32 de grade, am ieşit pe afară să vedem aurora boreală, iar când am revenit în rulotă bateriile n-au mai putut duce defel. Menţionez că, pentru a ţine 25 de grade înăuntru, centrala a mers şi pe gaz, şi pe curent. Gazul a intrat în funcţiune pe la minus 20, dacă bine-mi amintesc; până atunci curentul a fost suficient. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sorin  Leitoiu

Sa o stapaniti cu drag!superok Mare curaj sa faci un asemenea drum si pe o asa vremehiEu personal m-as incumeta, ce-am avut si ce-am pierdut, dar ceilalti membrii ai familiei nu cred ca ar merge, ma refer aici la sotiebiggrin

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
S. Simion

Dle Leitoiu, poate o sa va vina greu sa credeti, dar alei mele nu doar ca i-a placut, ci mai vrea. Eu am niste retineri, pentru ca a fost prea costisitoare si stresanta experienta respectiva. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sorin  Leitoiu

@S. Simion stiti cum este , la inceput se fac , , talentele" de rigoare dar sper ca in timp se va obisnuibiggrin 

Pana atunci , a inceput vacanta si o sa ma trambalesc eu cu cel mic peste tot.

Sper ca vremea sa nu mai fie asa caniculara si sa-mi dea posibilitatea sa plec cu barca in Delta.

Pana atunci va urez cele bune in continuarehi

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
S. Simion

Fosta rulotă n-o să mai ajungă la vânzare, la secţiunea de pe forum. A fost vândută înainte să apuc să postez măcar un anunţ. Un bun prieten a plecat cu ea într-un concediu prin ţară, "de probă", cum se zice, i-a plăcut şi facem actele când revine din peregrinări. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Victor Popescu

@S. Simion Salut, ai putea sa imi spui care este modelul acestei rulote Polar, cat a costat, de unde ai luat-o si cum ai adus-o in tara? Mi se pare interesant acest model 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Felicitari pentru achiziție, Polar, Kabe și Cabe sunt in topul constructorilor europeni poate doar miticele Airstream pot tine fata și căteva modele Australiene.

Volvo și Polar in purul spirit scandinav, încă o data felicitari. 

 

P.s Noi la anul vom merge in Suedia și Danemarca, ai putea sa ne faci o scurta descriere a călătoriei tale, mulțumim.?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
George B
în urmă cu 12 ore, Cristian Victor Popescu a scris:

Salut, ai putea sa imi spui care este modelul acestei rulote Polar

Daca nu am insel, modelul este Polar 550 GLE Ruime...Preturile le gasesti pe site-urile de vanzari...

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
S. Simion

Bună seara,

 

Ceea ce am eu este Polar 550 GLE, model 1986. Rulote de acelaşi model, 550 GL sau GLE, fabricaţie 1984-1990, sunt aproximativ la fel, cu mici deosebiri de design interior.

Genul ăsta de rulote se găsesc peste tot în Suedia, Norvegia, Finlanda şi Danemarca. Mai rar pe continent, dar mai sunt prin BE, NL, DE, AT.

În stare cât de cât onorabilă, o astfel de rulotă se poate cumpăra cu circa 1.500-2.000 de euro, cu aproximaţie. În stare bună (cu ITP în regulă, instalaţia de gaz verificată şi ea şi fără urme vizibile de umezeală excesivă), preţurile încep de pe la 2.000 de euro şi perg până pe la 4.000. Depinde şi de ce mai primiţi pe lângă rulotă (roţi de iarnă, cort sau corturi, veselă şi alte asemenea mărunţişuri).

Kabe, Solifer sau Cabby (precum şi alte mărci nordice de care la noi nu se ştie mai nimic) se găsesc în Nord la aproximativ aceeaşi bani.

Pentru detalii vă recomand să vedeţi polarvagnen.se

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
S. Simion

Am uitat să menţionez cum am adus rulota în ţară. Nu e nimic ieşit din comun aici: am agăţat-o de maşină şi am venit cu ea, ca toată lumea.

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
S. Simion
La 9/3/2018 la 1:15, Raul G a scris:

Felicitari pentru achiziție, Polar, Kabe și Cabe sunt in topul constructorilor europeni poate doar miticele Airstream pot tine fata și căteva modele Australiene.

Volvo și Polar in purul spirit scandinav, încă o data felicitari.

 

La 9/3/2018 la 1:15, Raul G a scris:

Felicitari pentru achiziție, Polar, Kabe și Cabe sunt in topul constructorilor europeni poate doar miticele Airstream pot tine fata și căteva modele Australiene.

Volvo și Polar in purul spirit scandinav, încă o data felicitari. 

P.s Noi la anul vom merge in Suedia și Danemarca, ai putea sa ne faci o scurta descriere a călătoriei tale, mulțumim.?

Am scris, de-a lungul a vreo 10 ani de când mă plimb cu rulota, zeci de reportaje, prin ziarele pe unde am lucrat. Momentan, muncesc la un site propriu, unde am prevăzut deja o rubrică de reportaje. O să pun acolo şi drumurile făcute în Nord, şi vara, şi iarna. Sunt experienţe total diferite. Mai ales iarna, dacă te duci cu ce nu trebuie...în fine, mă abţin de la sfaturi, pentru că mi-au râs deja în nas vreo doi inşi care nu au vrut să priceapă că, vorba Marinarului, iarna nu-i ca vara, aşa că i-am lăsat în suficienţa lor, să înveţe pe propriile piei.

De îndată ce reportajele vor fi vizibile pe site-ul respectiv, o să fac aici anunţul, să poată citi oricine e interesat.

Ca principii generale pentru voiajul cu rulota în Nord, vara: faceţi o estimare a costurilor şi, când aţi ajuns la o sumă anume, dublaţi-o. Cam astea ar fi costurile. Luaţi de acasă sau de oriune de pe continent mâncare şi băutură. Dacă alimentele în Nord sunt ceva mai scumpe decât la noi, orice altceva e scump rău de tot. Mai ales băuturile alcoolice, tutunul, serviciile de orice fel etc.

Spuneţi pe unde aşi vrea să mergeţi, orientativ măcar, poate vă mai pot oferi ceva sfaturi să mai economisiţi câte ceva.

 

  • Like 3
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Vrem sa vedem Wonderland in Hamburg, apoi Göteborg e Stocolm.

Plecara va fii de lângă Lugano apoi o vom lua spre nord direcția S.Bernardino, prima noapte va fii la Augusta, iar a doua zi vrem sa ajungem la Hamburg, de aici traseul și campingurile este încă un șantier.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad
în urmă cu 16 ore, S. Simion a scris:

De îndată ce reportajele vor fi vizibile pe site-ul respectiv, o să fac aici anunţul, să poată citi oricine e interesat.

 

...astept (si, nu-s singurul d'aici) cu nerabdare.

Multumesc anticipat ! :)

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
S. Simion

Vă cer scuze că mai întârzii cu relatările de călătorie din Nordul Europei. Am început, cum spuneam, un site propriu de ştiri, de la zero. Dacă aveam habar de cât de mult e de muncă, cred că mă lipseam. Ăsta e singurul motiv pentru care încă nu am ajuns la reportajele respective.

Mă străduiesc, însă, ca weekend-ul ăsta să apuc să postez ceva. Vă mulţumesc pentru înţelegere.

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
S. Simion
La 9/4/2018 la 22:38, Raul G a scris:

Vrem sa vedem Wonderland in Hamburg, apoi Göteborg e Stocolm.

Plecara va fii de lângă Lugano apoi o vom lua spre nord direcția S.Bernardino, prima noapte va fii la Augusta, iar a doua zi vrem sa ajungem la Hamburg, de aici traseul și campingurile este încă un șantier.

Cel mai rezonabil traseu, de la Hamburg la Stockholm, e să mergeţi pe podul Oresund (Oresundsbron). Daţi câteva sute de coroane, dar scutiţi traversarea cu feribotul. Una peste alta, e şi mai ieftin un pic peste acel pod, şi mai spectaculos.

Drumuri bune vă urez.

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Catalin Visan

Întreb și eu așa, ca prostu: sunt aceste rulote, sau exista alte tipuri de rulote de ”iarna” ? Daca da, ce le ajuta sa ne tina de cald ? Au alte specificații comparativ cu una normala ?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
S. Simion
La 9/28/2018 la 0:01, Catalin Visan a scris:

Întreb și eu așa, ca prostu: sunt aceste rulote, sau exista alte tipuri de rulote de ”iarna” ? Daca da, ce le ajuta sa ne tina de cald ? Au alte specificații comparativ cu una normala ?

 Încerc să vă răspund fără a mă lungi prea mult: există multe mărci de rulote concepute şi pentru iarnă. Toate sunt mărci scandinave. Unele există încă (Polar, Kabe, Solifer, cu menţiunea că ultima a început să fie fabricată în Germania, după o reţetă low-cost, deci cu concesii făcute izolaţiei termice, greutăţii, calităţii materialelor etc). Altele nu se mai fabrică: Savsjo, Smalandia, Cabby, Oggestorp, Fjallvagnen - suedeze, Bjolseth - norvegiene, Matkaaja - finlandeze). Falimente, fuziuni, unii mari i-au cumpărat pe unii mai mici etc.

Ce le diferenţiază net de cele "continentale" e faptul că au izolaţie termică mult mai bună, încălzire centrală cu calorifere şi, în general, sunt mai late şi mai grele, la acelaşi gabarit. De asemenea, circuitul apei e altfel conceput, încât să nu îngheţe aşa uşor. Cam tot e la interior, nimic pe afară. Ventilaţia e altfel gândită, uşile se închid altfel, mai bine, geamurile diferă şi ele (majoritatea, duble, atermice, chedere mai zdravene etc).

Asta e ce vă pot zice aşa, în linii mari. Dacă aveţi ocazia, urcaţi într-una şi sigur veţi observa şi alte lucruri diferite decât la cele continentale. 

  • Like 2
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
S. Simion

Încerc să postez aici reportajele de care discutam, întrucât pe site-ul meu propriu nu le mai pot posta, din motive de drepturi de autor (textele mi-au fost plătite de un ziar, nu le mai pot folosi în scop comercial în altă parte). Pentru cei interesaţi, nişte poze am pus la subiectul dedicat călătoriei acelea. Însă mai pot posta şi altele, am vreo 2.000 de poze din aventura asta.

Peste cca 30-40 min o să postez şi un fişier tehnic, cu date despre călătorie, care sper să poată fi de folos cui are de gând să meargă prin Laponia cu rulota.

reportaj1.rtf

reportaj2.rtf

reportaj3.rtf

  • Like 2
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
S. Simion

Aveţi aici şi fişierul cu traseu, cheltuieli pe drum şi alte chestii tehnice. Sper să fie utile cui planifică distracţii de acest gen. Drumuri bune vă doresc, domnilor!

Date tehnice excursie Cercul Polar de Nord.docx

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal

Multumim pentru prezentarea detaliata. Va dorim multe calatori si drumuri bune:noroc:

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Catalin
54 minute în urmă, S. Simion a scris:

Încerc să postez aici reportajele de care discutam, întrucât pe site-ul meu propriu nu le mai pot posta, din motive de drepturi de autor (textele mi-au fost plătite de un ziar, nu le mai pot folosi în scop comercial în altă parte). Pentru cei interesaţi, nişte poze am pus la subiectul dedicat călătoriei acelea. Însă mai pot posta şi altele, am vreo 2.000 de poze din aventura asta.

Peste cca 30-40 min o să postez şi un fişier tehnic, cu date despre călătorie, care sper să poată fi de folos cui are de gând să meargă prin Laponia cu rulota.

reportaj1.rtf

reportaj2.rtf

reportaj3.rtf

Interesanta calatoria si bine scrisa... Parca totusi intr-un usor stil telegrafic, fara prea multe descrieri doar cat sa surprinda punctele esentiale... Dar frumos... Multumim pentru impartasirea experientei...

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
S. Simion

Corectă observaţia, felicitări. Aşa e, e chiar telegrafică de-a binelea descrierea. Asta pentru că, la un ziar tipărit, ţi se alocă o "parcelă" în care trebuie să te încadrezi, un anumit nr de semne. Musai să fii concis. La următoarele călătorii o să scriu mai mult, pentru că pe un sait oarecare poţi să scrii, nu sunt constrângerile de spaţiu din ziarele tipărite.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.