Viorel C.

Neglijenta poate avea urmari grave

8 postări în acest subiect de discuţie despre Neglijenta poate avea urmari grave

Neglijenta poate avea urmari grave

Viorel C.

           Doresc sa va impartasesc o peripetie avuta la una din deplasarile efectuate luna trecuta la venirea din Olanda.

Scriam prin topicul Intamplari-Peripetii cu rulota ca nu sunt un tip secretos, ci doar vreau ca toti cei care citesc si "rasfoiesc" acest forum, chiar si blogul, sa ramana cu ceva pozitiv si sa incerce sa evite unele aspecte atunci cand se deplaseaza cu rulota.

 

In topicul De stiut !!! exista un videoclip postat de @Octavian Sorin si pot scrie ca la acest drum am trecut printr-o astfel de intamplare, doar ca spre marea mea sansa, autostrada era libera in fata, doar in spate existau doua autoturisme.

Motivul pentru care am intrat intr-un astfel de balans reiese din urmatoarea relatare.

Deplasarea pentru achizitionarea unei rulote am facut-o cu un var de-al meu, am vizitat cateva adrese cunoscute in Olanda, dupa care, intr-un final am ajuns la parc de rulote, unde patronul este un cunoscut de-al meu.

Am negociat una din rulotele existente, am reusit sa scot pretul dorit, dupa care l-am rugat pe varul meu sa bage in rulota si cateva "maruntisuri", eu intre timp stand de vorba cu patronul respectiv pana in momentul in care ne-am luat la revedere.

Maruntisurile au constat in doua sezlonguri cu o masa si o umbrela pentru camping, un cort pentru rulota, o masa pliabila de rulota pentru interior si alte cateva lucruri marunte. Toate acestea insumand in jur de 120-150 kg., iar varul meu le-a depozitat in zona din spate a rulotei, pe si sub patul existent.

Am atasat oglinzile pe masina, l-am intrebat daca totul este ok, daca a incarcat tot, dupa care i-am zis hai sa pornim spre casa.

 

Am plecat din localitatea respectiva, am ajuns pe autostrada si la un moment dat, am schitat un mic gest cu volanul, in momentul in care incercam sa fixez adresa pe navigatie. Erau orele 4 dupa-amiaza si rulam cu 80-90 km/ora.

In acel moment, rulota a inceput un mic balans, care pe o distanta de cativa metri s-a transfomat intr-unul extrem de mare, exact cum apare in videoclip.

Am reusit sa redresez fara a calca frana si atunci am observat in spatele rulotei doua autoturisme ce aveau avariile pornite si probabil stationasera.

Prima mea intrebare catre varul meu a facut referire la unde a depozitat tot ce a bagat in rulota.

in prima parcare am oprit, am stat un pic in masina sa-mi revin, dupa care am mutat toate bagajele din interior pe mijlocul rulotei si catre protap, iar urmatorii 2000 de kilometri i-am parcurs fara nicio alta problema.

Nu mi-am certat varul, deoarece nu avea nicio vina. Eu eram cel care am fost neglijent si nu am constientizat la momentul respectiv, ca doar cunosteam aceste lucruri si anume ca trebuie sa verific cum sunt depozitate acele obiecte in rulota.

I-am multumit amandoi Celui de Sus care ne-a ferit de ceva ce putea sa devina dramatic si ne-am vazut de drum.

 

De retinut: rulota detinea o cupla antibalans, care practic a fost inexistenta la momentul respectiv tamp

Concluzia care trebuie trasa este faptul ca nu trebuie neglijat niciodata modul de depozitare al bagajelor intr-o rulota.

 

Dar cum exista zicala cum ca "omul cat traieste invata",  asa am invatat si eu ca trebuie sa verific mereu dupa cineva si sa incerc sa evit astfel de situatii, deloc placute biggrin

rulota-fleetwood.jpg

 

 

  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Daniel P

Mda, ce sa zic...Urâta senzație sa treci prin așa experiența...:ascratch:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Achim

Din cate am citit si intr-o mica masura am si incercat, solutia este sa accelerezi. Am avut un asemenea balans, nu foarte amplu si acceleratia l-a potolit. Nu sunt sigur daca nu s-a potolit de la sine. Oricum, e adrenalina pura...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel C.

Nu am incercat niciodata de-a lungul deplasarilor mele sa accelerez, ci doar am ridicat piciorul de pe pedala de acceleratie. Asta am scris si acum mai bine de doi ani pe blog.

Nu pot scrie ca trebuie accelerat, fiindca nu am actionat asa si sper sa nu mai am astfel de ocazii sa testez tamp

Singura mea grija in acel moment era sa tin volanul cat mai bine, fiindca deja masina incepea sa intre in balansul creat de rulota.

O data redusa viteza, asta fiind pe la 50-60 km/ora, am inceput sa calc frana, dar nu brusc, ci in trepte.

Nu stiu daca am procedat bine, dar ce stiu este ca acum scriu si totul este ok biggrin

 

 

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Drinovan Ovidiu

Probabil fiecare dintre noi am avut ocazia să experimentăm aceasta situație nedorita!La uni balansul a fost mai mic la alți mai mare! Cei sigur în cazul meu pentru siguranța este sa nu depășesc 80km/h! Chiar cu bagajele puse în centrul rulotei, cu presiunea normala de 2, 4bari in roti, cu cupla anti-balans și cu o mașină combi de 1300kg și cu una 4x4 de 2000kg am avut ocazia să simtit acest balans!

Primul balans usor a fost la coborarea unui deal la o viteza de ~85km/h cu rulota goala!

Al II-a a fost mai mare pe autostrada pe la ~90km/h la un mers normal fara nici o mașină pe lângă mine, dar cu 2 biciclete în spate!

A III-a oara a fost medie când eu convins că cu un 4x4 nu mai e nici o problema la o viteza de ~80km/h am trecut de la un drum mai rău la unul nou asfaltat cu o diferența de nivel de ~10cm trecerea facunduse putin mai brusc, pentru mașină era ok, dar pentru ansamblu nu!

Așa că încerc pe cât posibil sa nu mai ajung in situațiile asta circulând cu o viteza adaptata la condițiile din trafic(drum bun/rau, vânt lateral, tiruri, dubite, curbe, carosabil umed etc.)!

  • Like 1
  • Upvote 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Catalin Tabacaru

buna ziua, sunt relativ nou (o luna) in ale rulotelor, nu am avut niciodată o problema cu rulota până acum, dar as vrea sa fiu un pic mai informat despre acest subiect. Exista ceva literatura de specialitate???  Personal am crezut mereu că în aceste situații se impune frana de motor ( un pic mai agresiva) pentru a acctiona frana inerțială și mult sânge rece.

Dar in realitate mă simt cam necunoscător.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sorin S

Dupa experienta mea de profesionist  de aproape 20 de ani , am intalnit multe probleme de acest gen mai ales cu 40 de tone sau 60 de tone .

La rulota am patit-o de 3 ori pana acum si am observat ca sant mai multe modalitati sa-l opresti si anume:

-  accelerezi  destul de tare sa preiei cu tine balansul;

-   te duci cu masina in directia in care este balansul mai mare , dar nu bruscam;

-   franare in trepte pana la alinierea ansamblului dupa care acceleram progresiv.

Eu unul incerc, pe cat posibil, sa nu bruschez volanul , nu am baza in contra balans , adaptez viteza.

Mare atentie la volan!

 

 

 

Drumuri bune ..

 

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel C.
La 12.09.2017 la 9:01, Catalin Tabacaru a scris:

buna ziua, sunt relativ nou (o luna) in ale rulotelor, nu am avut niciodată o problema cu rulota până acum, dar as vrea sa fiu un pic mai informat despre acest subiect. Exista ceva literatura de specialitate???  Personal am crezut mereu că în aceste situații se impune frana de motor ( un pic mai agresiva) pentru a acctiona frana inerțială și mult sânge rece.

Dar in realitate mă simt cam necunoscător.

Nu cred ca vei gasi o astfel de "literatura", ci doar sa citesti postarile existente si sa poti trage o concluzie.

Intotdeauna am considerat ca este bine ca oricare subiect tratat in forum sa fie cel din care fiecare sa inteleaga ce este bine pentru el.

 

La 12.09.2017 la 9:25, Sorin S a scris:

Dupa experienta mea de profesionist  de aproape 20 de ani , am intalnit multe probleme de acest gen mai ales cu 40 de tone sau 60 de tone .

La rulota am patit-o de 3 ori pana acum si am observat ca sant mai multe modalitati sa-l opresti si anume:

-  accelerezi  destul de tare sa preiei cu tine balansul;

-   te duci cu masina in directia in care este balansul mai mare , dar nu bruscam;

-   franare in trepte pana la alinierea ansamblului dupa care acceleram progresiv.

Eu unul incerc, pe cat posibil, sa nu bruschez volanul , nu am baza in contra balans , adaptez viteza.

Mare atentie la volan!

 

 

 

Drumuri bune ..

 

Nu stiu cum este cu un astfel de tonaj in spate :default_big_grin:, dar ce stiu este faptul ca in astfel de situatii nu stai sa gandesti care varianta este mai buna, ci doar experienta te va conduce catre a lua o decizie in momentul respectiv.

Ceea ce am relatat in primul topic, este esential despre cum am procedat (numarul mare de deplasari facute punandu-si amprenta), fiindca am mai avut astfel de "balansari" la primele drumuri, mici bineinteles, iar modul meu de a redresa prin ridicarea piciorului de pe pedala de acceleratie a fost cel care a dus la redresarea ansamblului.

Eram in perioada in care habar nu aveam despre depozitarea bagajelor in rulota.

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.