Vizitator rica

Viteza cu rulota

54 postări în acest subiect de discuţie despre Viteza cu rulota

Viteza cu rulota

Viorel C.

Adrian, referitor la 100 km/ora, eu ma refer numai "afara", fiindca pe Romania, mai usor cu "alergatul", ca nu prea ai pe unde. Ocaziile sunt destul de rare.

Cel care se da viteaz si spune ca alearga pe autostrazile de afara cu 100 km/ora cu rulota dupa el si nu are stickul cu "100" pe spate obtinut de la cei care autorizeaza o astfel de viteza a rulotei, eu cred ca "basmeste".

Nu ma refer la tine, dar scriu asta in cunostinta de cauza referitor la depasirea vitezei.

Daca pe Romania fiecare se ia "in gura" cu Politia Romana, in alta tara cred ca se potoleste cu o astfel de atitudine.

Asa ca, sfatul meu este, sa fie fiecare cat mai corect si sa respecte ce trebuie respectat, pentru binele sau si al celoralti participanti la trafic.

La cele scrise de tine si Niky, referitor la depasiri si la curentii de aer, eu nu am cunoscut o astfel de intamplare (si slava Domnului cate drumuri am facut), decat acea "absortie" provocata catre tir-urile care ma depasesc cateodata.

Nu continui ca devin off-topic, ca doar de viteza vorbim. biggrin

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Nelu_tm

Pentru mine.....cea mai buna viteza, siguranta si consum este sa ma lipesc la 15-20 metri de un tir care ruleaza cu 90km la ora. Drumuri bune sa aveti oriunde veti calatori!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel C.

Acesta este si "stilul" meu atunci cand aduc o rulota din Olanda.

Confirm cele scrise de tine, referitor la siguranta si cu precadere la consum, mai ales ca tir-uri sunt din belsug pe tot traseul.

Drumuri bune tuturor!

)}[

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nelu_tm

Un camion nu va frana niciodata brusc decat in situatii de urgenta maxima iar in acele cazuri si daca sunt doar eu pe asfalt nu pot evita impactul cu obiectul sau ce o fi pe carosabil.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel C.

"Practica" te formeaza Adrian, eu asa consider.

Nu cred ca sunt atat de multe sanse sa puna frana brusca vreun tir ce ruleaza pe autostrada. Astea sunt cazuri exceptionale.

Eu unul, in decursul atator ani de "traseu", nu am avut niciodata un asemenea eveniment.

Si mai este ceva, de care esti si tu si altii destul de constienti.

Nu se sta chiar "lipit" de spatele unui astfel de camion ca sa nu ai posibilitatea de franare atunci cand nevoia o cere.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator Niky Radu

Eu am o regula, orice vehicul ajuns din urma, obligat trebuie sa-l depasesc, circul cu 2-3km mai mult decat poate TIR-ul, el e limitat la 90, la depasiri ma duc in 100, in spiritul conducerii preventive trebuie sa ai vizibilitate maxima, ori daca mergi in kurul unui TIR, cam greu sa iei decizii bune, cu alte cuvinte faci exact ce face si el. Mersul in plasa TIR-ului functioneaza ca sa faci economie de combustibil doar daca mergi lipit de el, la 3-4m, este foarte periculoasa aceasta procedura, eu nu o fac si nu recomand nimanui, oricine gandeste ca daca merge la 10m dupa el face economie eu zic ca este exact contrariul, consumi mai mult!!! Cu prima ocazie, incercati si voi sa mergeti in spatele unui transportor de masini, cu masini pe el, pe autostrada, sa vedeti ce inseamna "senzatii tari romanesti", nu mai zic ca daca vrei sa-l depasesti rulota va avea orgasm pe carlig!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel C.

Niky imi dai voie sa te contrazic?

Nu sunt un mare sofer (sau poate sunt, askc ) si nu prea ma laud de felul meu, dar experienta imi da tot dreptul sa contrazic pe oricine referitor la acest aspect.

Am adus si sper sa mai aduc, zeci de rulote (nu le spun numarul ca poate se interpreteaza) si am inceput cu deplasarea catre tara, asa cum afirmi tu si Adrian, cu 100 km/ora, poate si 120 km/ora pe alocuri, cu rulota in spate.

Sti ce consum aveam la un passat 1, 9 D, de 115 CP ? 12-13 %

Apoi, incet, incet, am ajuns sa merg in spatele unui TIR si consumul a ajuns la 7, 5%, cateodata 8, 5% (cu o rulota mai grea, 900-1000 kg, greutate proprie), cu aceiasi masina.

Concluzia?

Buget scazut la deplasare si cel mai esential, viteza adecvata pentru evitarea oricarui pericol.

Poate s-a interpretat gresit referitor la distanta fata de vehicolul din fata, dar eu pastrez mereu o distanta in jur de 15-20 m, distanta ce imi da posibilitatea sa nu fac franari bruste.

Consider ca aceasta practica a mea este destul de ok din toate punctele de vedere si consider ca nu este de neglijat.

P.S. sunt Tir-uri care merg si cu 80 km/ora, dar personal il "marginalizez" si caut unul care este setat la 90 km/ora in deplasare pe autostrada.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator Niky Radu

Nu ma supar ca ma contrazici, sunt experientele tale, eu le am pe ale mele, nu sunt povestite de altii , facem schimb de povesti, faptul ca mergi in spatele lui la 15-20m nu inseamna ca "beneficiezi" de un consum redus pentru ca mergi in "plasa" lui ci doar ca mergi cu o viteza redusa, la 90km/h, ori care e diferenta daca mergi in fata lui sau in spatele lui daca mentii aceeasi viteza?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel C.

Consumul !!

Se pare ca nu prea sunt crezut.

Incearca sa practici o astfel de metoda si vei observa pe buzunarul tau.

Crezi ca are importanta daca ajungi "acasa" ce 2-3 ore mai tarziu? eu zic ca nu.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator Niky Radu

Nu este vorba ca ajungi mai repede acasa, si eu circul tot cu 90 cu rulota, este viteza cu care obtii cel mai bun consum , ajungi la 100 doar la depasiri, ce zici tu acum, am practicat si eu si am ajuns la concluzia care am zis-o mai devreme, ce nu se intelege , sunt turbulentele de aer care se fac in spatele TIR-ului si care sunt mai grave in cazul transportoarelor de masini, nu mersul in coloana face un consum bun, ci tehnicile de condus bazate pe inertia ansamblui fac diferenta, eu sunt un mare fan al acestor aspecte, fiecare drum pentru mine este o provocare si incerc de fiecare data sa-mi imbunatatesc consumul pe aceleasi sectoare de drum parcurse anterior, aceste tehnici mi-au fost povestite de "batrani" si functioneaza!...cine nu a mers "la furat de motorina" nu intelege, un sofer profesionist intelege ce spun.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel C.

Crede-ma ca acest aspect cu consumul a fost si este o obsesie a mea, nu o pot numi provocare.

Am incercat zeci de metode (fac drumuri din '92), ajungand la un moment dat sa fabric (am lucrat la service-auto 28 de ani), chiar si un fel de eleron pentru taiat aerul, eleron cel montam pe plafon cand ma intorceam cu o rulota.

Nici un rezultat major.

Astfel am ajuns la convingerea ca varianta cu un vehicul mai mare in fata da un randament.

Turbulentele de care "vorbesti" chiar iti fac un avantaj prin absortia valului de aer format.

Nu imi place sa contrazic, fiindca fiecare are o parere, ceva normal de fapt, dar eu cred ca procedura ta a fost de moment, pe o distanta de cativa kilometri si probabil plictiseala din spatele unui astfel de utillaj a fost deajuns.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel C.

Consumul scris de mine era la 100 km/h mai mereu, nu 120km/h.

Parerea mea finala este ca fiecare sofeaza si gandeste cum crede de cuviinta.

Te citez: "Fiecare sa mearga si sa isi faca socotelile asa cum stie mai bine"

Drumuri bune cu consum cat mai redus!  zambilici

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nelu_tm

Eu am practicat meseria de tirist destul de multi km si vreau sa intelegeti ca de la inaltimea cabinei vezi mult mai bine decat din oricare alt autoturism, exista si sistem de iluminare suplimentar daca este cazul, apoi e nevoie de concentratie maxima si de intuitie deoarece nu poti frana brusc intotdeauna.

Exista riscul ca incarcatura sa iti strapunga cabina si sa te omoare pe loc, remorca poate derapa etc.

Cat despre rularea inapoia unui camion, la 4-5m in spatele lui efectul este ca iti taie aerul din fata si nu castigi mare lucru dar daca stai la 10-15m se creeaza un fel de vortex care te atrage efectiv dupa el.

Vorbind despre frana, stiu soferi care de la Timisoara la Bucuresti nu calca mai mult de 5 ori frana si folosesc retarterul sau frana de motor.

Daca vad ca cel din fata mea franeaza des si ca disperatul....il las sa plece in treaba lui si ma atasez de alt camion.

Fiecare face cum crede de cuviinta, siguranta, confortul si costurile sunt considerente personale si nu se potrivesc totdeauna si in toate cazurile.

Sanatate si drumuri bune!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel C.

Se pare ca in mare masura ai concluzionat la tot ce am scris mai inainte.

nay

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel C.

Nu pot sti ce oglinzi ai in posesie, pentru a-mi da cu parerea.

Referitor la cruise-control, din experienta pot scrie ca exista o marire a consumului.

Nu exagerat, dar 1 la suta este oricum peste medie, cu rulota in spate.

 

P.S. Oglinzi laterale rulota

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Razvy_91

Fiat Stilo 1.9 JTD 115 CP , viteza constanta 80 km/h , consum 7.7% cu rulota dupa mine . Nu credeam ca poate sa scoata asa mare consum masina asta  biggrin

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Aurelian Ovreiu

Dar de 15% gaz la un Tucson de 2000 cc si rulota de 1300-1500 Kg, ce sa mai zici?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Valisitaru

la 70 km/h imi consuma 9 iar la 130 imi consuma 20

eu nu ma mai intreb care e viteza potrivita:)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Valisitaru

mma auto 1750 iar rulota incarcata 1100 desi mma este 1000.masina este benzina iar consumul ei goala este undeva la 7 mixt insa masina este joasa iar rulota este plata in fata si ia tot vantul in freza

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Drinovan Ovidiu

Eu am mers cu 80Km/h ce arata pe bord, iar in realitate era 75km/h cu a V-a la drum intins si la o greutate (m+r+3pers.) de 2300kg, pe o distanta de 500km am consumat 12, 5-13l la un motor pe benzina de 2l si 122nm. Intra IV la viteza asta am 2700rpm (am verificat cu un leptop legat la EC-ul masini)fara rulota.

Acum nu stiu intra V la cate turatii ajung impreuna cu rulota pentu a vedea cat de bine e pentru motor.

Trebuie sa vad. Stiu ca unele depasiri le faceam cu greu pe la 100km/h intr-un spatiu destul de mare, daca cel din fata mergea cu 60-70km/h.

In legatura cu mersul in spatele tirului la 10-15m nu am incercat, dar este adevarata afirmatia doarece masa de aer nu o mai spargi tu ci tirul si atunci te ajuta punand o parte din aerul din fata ta in miscare in aceeasi directie de mers cu a ta.

Mentionez ca eu la viteza mea de mers le facem loc sa ma depaseasca, altfel ar fi trebuit sa o urc in ture intra IV si impicit crestea si consumul(a V-a e o treapta prea mare pentru a inainta cu rulota in spate la peste 90km/h, aparand franarea mai mare din partea aerului).

Asa fara rulota fuge (180km/h)si urca pantele usor.

Stim cu toti ca viteza de deplasare poate fi influentata si de directia din care bate vantul, deci si consumul va fi altul.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
.Vizitator..

Totul e relativ.

Daca pana la Techirghiol, cu vant din fata, am mers bine cu 110-120, uite ca spre Turcia, cu rulota incarcata si vant lateral, la 85 km/h am intrat in balans de era sa ma rastorn ! Cu greu am tinut-o pe drum !

Deci, treaba depinde de multi factori: masina, incarcare, vant sau TIR-uri depasite.

Cred ca vietile noastre si ale celor dragi sunt primul factor care decid viteza.

Iar viteza este cea de siguranta - bineninteles ca difera de la un turism cu MMA 2200 la un SUV cu MMA 3500, dar intotdeauna trebuie tinut cont de conditiile de drum si incarcarea remorcii - inclusiv de repartizarea sarcinii in ea.

Zau ca doua biciclete atarnate in spate, compensate cu ceva greutate in fata, desi ar parea a duce la echilibru, duc la o mare instabilitate !

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator

Cea mai buna viteza este viteza la care te simti confortabil la volan . Si as adauga sa fie si viteza la care sa nu devii o problema ( sau povara ) pentru ceilalti participanti.

Degeaba spun ca eu merg cu 100 -120Km/h si ca este viteza care ma face sa ma simt bine. Unora li se pare ca este mare , unora li se pare OK . Depinde de gusturi.

Oricum ar fi , sunt impotriva celor care imi spun ca viteza "optima" este 70Km/h. Prudenta este buna , dar sa nu exageram.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut C.

Desi cei care ma cunosc ar putea spune ca nu sunt in masura sa vorbesc despre viteza, consider ca viteza maxima cu o rulota este de 90-100 km/h, si asta doar pe autostrada.

Masurile de precautie trebuie luate pentru situatii extreme, nu pentru situatii ideale. Poti sa "alergi" cu 130 km/h cu o rulota pe autostrada, inclinatie zero, vant lateral zero, rulota bine echilibrata (incarcata), fara biciclete sau alte accesorii montate, insa trebuie sa tratezi altfel problema pe o sosea nationala, cand ai ocazia sa folosesti o franare de urgenta, poate chiar cu o eschiva brusca (sa eviti o vaca iesita brusc din porumb sau o "vita" iesita de pe un drum lateral fara sa se asigure). Poti fi surprins de rapiditatea cu care se opreste camionul imens din fata ta (majoritatea au ABS si 5 axe in contact cu asfaltul).

Poti fi surprins de un baiat destept care vine din sens invers si considera ca tu cu magaoaia in spate nu vii chiar atat de tare...

Nu cred ca multi au experimentat o explozie sau macar panã cu o rulota incarcata, la peste 60-70km/h. Sunt convins ca dintre acesti, nici unul nu va mai sari de 80-90km/h, nici cu anvelope noi.

Cred ca nu exista prudenta maxima...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator

Nu exista prudenta maxima .

In schimb exista imbecili maximi ( daca se poate spune asa )  ])]

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.