Viorel C.

Permis categoria B sau BE

278 postări în acest subiect de discuţie despre Permis categoria B sau BE

Permis categoria B sau BE

Viorel C.

Deschid acest topic in speranta ca toti cei care poseda o rulota si doresc sa afle care sunt criteriile de remorcare ale unei rulote, pot gasi aici.

In majoritatea cazurilor de discutii gasite pe diferite site-uri, multi se pare ca isi dau cu parerea si fac tot felul de presupusuri, si anume ca se poate tracta o rulota cu o greutate de peste 750 kg cu permis cat.B, altii spun ca nu se poate si ca este necesar permis cu cat.B+E, iar alte persoane spun cum ca legea este interpretabila.

Iata ca noul Codul Rutier 2013, vine cu unele modificari si pentru cei care tracteaza o rulota sau o remorca. Am selectat de Aici, doar ce este necesar de aflat:

Anexa nr. 1

categoria B:

1. autovehiculul a carui masa totala maxima autorizata nu depasestete 3.500 kg si al carui numar de locuri pe scaune, in afara conducatorului, nu este mai mare de 8;

2. ansamblul format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca a carei masa totala maxima autorizata nu depaseste 750 kg;

3. ansamblul de vehicule a caror masa totala maxima autorizata nu depasestete 4.250 kg, format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca a carei masa totala maxima autorizata depasestete 750 kg;

g) categoria BE: ansamblul de vehicule a caror masa totala maxima autorizata depaseste 4.250 kg, format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca sau semiremorca a carei masa totala maxima autorizata nu depaseste 3.500 kg;

Art.24.1.

(3) Persoanele care poseda permis de conducere categoria B au dreptul de a conduce ansamblurile de vehicule prevazute la lit. f) pct. 3 din anexa nr. 1, in cazul in care ansamblul depaseste 3.500 kg, numai daca fac dovada ca au absolvit un curs de formare in cadrul unei unitati autorizate de pregatire a conducatorilor de vehicule.

                                                                                    )}[

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator rica

Poi pana la urma cum e?

Am B-ul si pot conduce un ansamblu de maxim 3500 kg, dar cu conditia ca rulota sa nu depasasca 750 lg MMA?

Poi asta e nasol...

Am inteles corect?

askc

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristi Stoian

Daca am inteles eu bine la punctul 3 spune ca poti sa conduci cu B-ul chiar daca remorca/rulota depaseste MMA de 750 kg, dar tot ansamblul (masina + rulota) sa NU depaseasca MMA de 4250 kg.  read

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Stoica

.......ansamblul sa nu depaseasca 3500 kg. In intervalul 3500-4250 trebuie sa faci dovada ca ai facut un curs... etc. Daca ai urmat si acest curs, atunci ansamblul nu trebuie sa depaseasca 4250.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator rica

Poi limita aia de 750 kg pe remorca ce vrea sa insemne?

askc Asta nu pricep.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristi Stoian

Deci sa inteleg ca imi trebuie "E-uri"? xq

Rulota mea are mma 900 kg, iar eu nu am decat B-ul... nasol  ggb

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator rica

Nu trebuie E-ul.

Ansamblul nu trebuie sa sara de 3500 kg.

Adica masina 2000+1500 rulota = 3500 kg... parfum.

Citeste mai atent postul colegului @E1.

Ma speriasem si eu de imi tremurau genunchi.  ()]

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel C.

"Extrapoland ( sa ia DEX-ul cei care nu stiu ce insemna)  poti avea o masina cu mma 1Kg si rulota cu 3499 Kg, sau invers, masina cu 3499Kg si rulota cu 1kg ; atata timp cat te incadrezi in cele 3500Kg esti PERFECT in litera si spiritul legii si nimeni nu te poate "agata"."

Trebuie sa fac o singura remarca si sa te contrazic: masa totala maxima autorizata a remorcii nu depaseste masa proprie a autovehiculului tragator.  /.;

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator rica

Poi Adrian eu zic sa nu mai scriem nimic pe aici sa ramanem care cum suntem.

Unii sub si altii peste limita...

De ce mai esti aici daca nu sustii nimic si nu vii cu ceva concret?

Vii decat cu comentarii in genul celui de sus.

Nu e toata lumea asa... ca tine.

adrian05ro

in postarea anterioara am explicat destul de clar si de concret (sustinut cu exemple) ce vrea sa insemne cat B

te rog sa citesti putin mai atent

Multumesc !

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel C.

Nu as vrea sa vorbesc vreo prostie dar inainte cu cativa ani si nu stiu daca sa schimbat ceva de atunci in Germania, aveai voie cu B-ul pana la 7500 kg.Asta era si motivul pentru care masinile camioanele pana in 7500 kg nu se incadrau nici in restrictiile de circulatie de Sambata si Duminica.Tot asta era motivul pentru care masinile respective erau inmatriculate in talon cu 7490 kg mma.

Este valabil si in ziua de azi.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Stoica

In completare la ce a spus Viorel as mai adauga ca nu ai voie sa tractezi mai mult decit scrie in talonul masinii (sau in carte), iar referitor la ce a spus E1, modificarile aduse recent sau facut tocmai pentru a fi in concordanta cu legislatia europeana. Personal am vazut talon frantuzesc pe care era trecuta o stampila care insemna ca ai facut cursul.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marian Enache

Buna dragi rulotisti

Ptr a nu va mai crea singuri probleme de intelegere , va recoman o analiza temeinica si la obiect ( functie de interesul dvs derivat din

ansamblurile auto+rulota pe care  le detineti sau le veti detine  ) ptr a intelege ce spune legea

-Avem in prezent  urmatoarea legislatie IN VIGOARE  :

-OUG 195 din  2002 + anexa 1

-LEGEA  Nr 203 /9 12 2012  publicata in Monitorul Oficial Nr 760 12 12 2012 care modifica si complecteaza OUG 195 /2002

Aceasta lege este in stransa concordanta cu prevederile Directivei 2006 /126 aCE a Parlamentului EU si a Consiliului EU din 20 12 2012 .privind circulatia pe drumurile publice si a modului si motivului ptr care se elibereaza Carnete de Conducere .

Romania, ca tara membra in UE , a fost nevoita sa-si adapteze legislatia in vigoare la normele EU din 2006 .Este drept ca Romania

a intarziat cu aceaste adaptari dar totusi ( 6 ani intarziere ) prin legea Nr 203 /9 12 2012 avem si noi o lege adaptata  la cerintele EU.(atentie aici la legislatia extra comunitara -ex TURCIA , ANGLIA etc  )

Este bine sa va insusiti aceste prevederi si din alte puncte de vedere - au  mai aparut  aspecte legislative  noi, pe care un conducator auto este obligat sa le respecte fiind astfel obligatoriu sa le cunoastem in prealabil .

Ptr cei care suntem nevoiti sa-si preschimbe carnetul cat B in  categoria BE se pune intrebarea ( pe baza inscrisurilor legale ) ce trebuie sa facem  ?

-curs complementar ptr insusirea unor noi aptitudini ( auto + remorca )conf legii care prevede aceste insusiri  la o scoala de soferi autorizata de MI - in urma careia sa primim un certificat /dovada de absolvire 

-examinare practica ( sau teoretica si practica )cu POLITIA RO

AICI APARE INCERTITUDINEA SAU CONFUZIA LEGISLATIVA  - CUM SE PROCEDEAZA CU ACEL CONDUCATOR AUTO CARE ARE LUATA CATEGORIA B ( varsta, scoala de soferi , examen si carnet efectiv ) SI DORESTE PRESCHIMBAREA  ACESTUI CARNET  DE CONDUCERE  CATEGORIA B CU  CATEGORIA BE ( ptr varianta cand doresti de la bun inceput examen ptr carnet de conducere BE este clara legea in opinia mea )

SCOLILE DE SOFERI SUNT INCA IN IMPOSIBILITATEA SA NE LAMUREASCA - PE MINE CEL PUTIN NU M-AU LAMURIT INCA

CONCLUZIE

Cei care se incadreaza in limita maxima de 3500 kg ( ansamblu auto + remorca /rulota si au rulota mai grea decat auto ca recomandare tehnica  )circulam cu carnet de cond categoria B fara probleme ( in Ro sau EU )

Cei care depasesc greutatea de 3500 kg pana la 4250 kg ( auto + remorca /rulota trebuie sa se gandeasca cum devin posesori de carnet categ BE sau sa vada cu exactitate ce inseamna DORESTE LEGIUTORUL PRIN IMPUNEREA LEGISLATIVA CU ACEL CURS

Salutari cordiale sI drumuri fara evenimente rele  va doresc

Marian Enache BRASOV

marianenache21@yahoo.com

Salutari cordiale si drumuri lipsite de evenimente rele

Marian Enache Brasov

marianenache21@yahoo.com

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Razvy_91

Eu am facut categoria BE acum un an si ceva . Am fost la scoala de soferi , nu am facut cursuri , mi-a dat 2 coli cu intrebari (vreo 30-40 intrebari) .

Am facut ore de conducere , am dat sala , orasul (exact ca la B) , mi-a dat dovada inlocuitoare a permisului si dupa o saptamana am avut permisul inscriptionat cu BE

De exemplu , in Ungaria tot ce depaseste 750 kg , trebuie BE.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marian Enache

Ok atunci inseamna ca si acest aspect este total clarificat legislativ si se aplica fara probleme

Aviz celor interesati .

AVEM POSIBILITATEA SA CIRCULAM LEGAL IN UE ( SIGUR ) CU B  ( MAX 3500 MMA PTR AUTO SI  PANA LA  MMA 3500 KG IN ANSAMBLU AUTO REMORCA  ) SI CU BE ( PANA LA MMA 4250 KG IN ANSAMBLU AUTO +REMORCA )

IN AMBELE CAZURI REMORCA /RULOTA POATE SA FIE MAI MARE DE 750 KG

Cred ca acum totul este lamurit .

PS

Personal , am avut in iulie o altercatie cu un echipaj / politist bulgar ( este drept putin baut si foarte batut in cap de felul lui ), pe aceasta tema .Am reusit foarte greu sa -l fac sa inteleaga ca si la el legea este schimbata si corelata cu legea din UE . Dupa ce ma ameninta ca nu am dreptul sa circul cu carnet categorai B in general vorbind cu tot ce insemna acest lucru  ( Anul trecut am fost verificat noaptea de un echipaj de politie in Bulgaria dar nu a fost nici o problema in acest sens ).

Pe viitor am sa-mi fac un dosar cu paragrafele care clarifica problema in cauza poate ca asa o sa fie mai usor .

Marian Enache                                                               

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Razvan Stan

Am citit acest topic de la cap la coada sunt surprins ca dupa un asa sir lung de interpretari ale legii nu gasesc nimic concret si concluziile finale nu sunt cele corecte. (Dupa o astfel de concluzie ma gandesc cu stupoare la cati nu sunt conform legii si nu constientizeaza asta)

Asa ca ma simt dator sa sintetizez din Noul Cod Rutier 2013 legat de mase :

Cu cat. B se poate conduce:

A -  un autovehicul a carei  MMA  nu depaseste 3500kg

sau

B - un ansamblu format dintr-un autovehicul tragator din cat. B si o remorca a carei MMA NU depaseste 750 kg. (cu doua conditii: 1. Ansamblul sa nu depaseasca 3500 kg. 2. Masa specificata in talonul autovehiculului tragator la punctul G sa fie mai mare sau egala cu MMA-ul vehiculului tractat... in cazul nostru 750 kg)

sau

C -  un ansamblu de vehicule a caror MMA NU depaseste 4250 kg, format dintr-un autovehicul tragator din cat. B si o remorca a carei MMA depaseste 750 kg (cu doua conditii: 1. conducatorul sa faca dovada ca a absolvit un curs de formare in cadrul unei unitati autorizate de pregatire a conducatorilor de vehicule. (Asa numita categorie B extins) 2. Masa specificata in talonul autovehiculului tragator la punctul G sa fie mai mare sau egala cu MMA-ul vehiculului tractat)

Pentru a va face o mai buna idee pun o fotografie cu adeverinta

214uziq.jpg

P.S. Dupa ce se obtine adeverinta trebuie schimbat permisul de conducere... se va trece pe el un cod de bare valabil international.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator

Unde scrie ca trebuie schimbat permisul ca sa fie trecut codul de bare?Pun aceasta intrebare deoarece eu am fost la eliberare permise, iar duduia de acolo se uita ca curca-n lemne la adeverinta, si nu stia nimic.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator Niky Radu

@Razvan Stan...salutare, observ ca ai subliniat in cateva locuri acel NU, la punctul B cand se vorbeste de categoria B inseamna ca vorbesti de 3500kg si corecta adunarea 3500+750kg si ajungi la 4250kg, asta nu inseamna ca daca tragi cu 2000kg esti limitat tot la 750kg, total gresit...subiect paradiscutat pe *******.ro unde se afla si postate intrebari clare adresate politiei rutiere referitoare la acest aspect...raspuns final pentru cei care nu le este clara aceasta lege, in limita celor 3500 kg un ansamblu se conduce cu categoria B, NU esti limitat de 750kg!!!, tot cu categoria B se poate conduce un ansamblu de 4250kg numai in baza unui atestat luat de la o scoala de soferi.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator

Discutii se vor face la nesfarsit pe acesta tema pentru ca legea este una singura dar fiecare vrea sa o interpreteze in sensul , sau in folosul propriu.

Din punctul meu de vedere , adeverinta aia este o frectie la picior de lemn , si este asa ca o fata morgana care ar fi si care nu ar fi buna.

De ce s-a mai introdus pe permis (si in lege) cat B+E ?

In postarile mele anterioare am incercat sa explic cat mai bine cum trebuie inteleasa legea si am exemplificat cu paragrafele in cauza , dar asa cum am spus fiecare vrea sa creada ce vrea si nu ce trebuie.

Eu unu sunt la adapost de oricare interpretare si pot sa trag orice rulota/remorca cu un vehicul din oricare dintre categorii , asa ca va las sa faceti fiecare cum credeti de cuviinta si daca sunteti pe langa lege macar nu-i mai impingeti si pe altii sa cada in pacat.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
.Vizitator..

Mda, e mai simplu sa asculti pe unii si pe altii decat sa citesti din scoarta in scoarta acolo unde e scris negru pe alb de catre aia care au inventat-o.

Adrian, poate iti amintesti, si eu am un amic care s-a ambitionat sa-si ia adeverinta aia, ca i-a zis lui nustiuce militian ca altfel intra la "penal".

Se pare ca "faci" o scoala, iti da adeverinta (parca dureaza 7 zile si costa 700 lei), apoi te duci la militie cu ea si iti schimba permisul, adaugand pe el ceva - parca un cod de bare, nu mai tin minte.

Am uitat sa-i cer si eu permisul asta special, sa vad cum e.

Pe de alta parte, daca oamenii vor sa-i imbogateasca pe altii in loc sa-si ia de banii aceia niste acareturi pe langa rulota (7 milioane... o palarie de bani!), poti sa-i impiedici ?

Eu de exemplu,   ca sa fiu mai sigur, mi-as lua pentru rulota  si C-ul, D-ul, E-ul, G-ul si M-ul, numai ca nu prea am bani...

Dar probabil voi sti sa o si manevrez la perfectie dupa ce le iau pe toate.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel C.

Am avut multe discutii cu tot felul de oameni ai legii, legate de aceasta tema. Unii ca ai voie sa tractezi, altii ca nu. Si erau si sunt politisti  tamp

Stiind ca sunt si unii dintre ei care pot sa-ti faca rau si sa stai prin procese, am luat o hotarare simpla si se pare ca am procedat destul de ok.

Am dat 700 de lei, am luat E-ul si ma doare in basca de oricare politai.

Nu spun de celelalte avantaje.

Asa ca, sa dai o gramada de bani pentru o adeverinta pe care nu o poti folosi decat intr-un anumit scop, eu zic ca nu se merita.

nay

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator Niky Radu

De ce s-a mai introdus pe permis (si in lege) cat B+E ?

Cat B+E inseamna 3500kg+3500kg, adica ansamblu de 7000 kg, in cazul in care scoala de soferi pentru acest atestat costa aproape daca ai da de E, cred ca nu mai merita efortul si trebuie luat B+E, nu mai bagati in seama faptul ca exista politisti care nu cunosc legislatia, cineva daca face un abuz si incearca sa va ameninte pe aceasta tema sunati la 112 si anuntati un abuz, eu am o experienta pe aceasta tema , a necunoasterii legislatiei din partea unui politist in Salistea , jud.Sibiu, dar nu pot sa o povestesc aici pentru ca este off topic...si am avut dreptate!!!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eugen David

  cctr "Cat B+E inseamna 3500kg+3500kg, adica ansamblu de 7000 kg, "

Cred ca sa-ntors lumea pe dos cu asemenea afirmatii ! :))))(

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator Niky Radu

Nenea Adrian, la capitolul III, art.30, zice asa...

b)CATEGORIA B:

1.autovehiculul a carui masa totala maxima autorizata nu depaseste 3.500 kg si al carui numar de locuri pe scaune, in afara conducatorului, nu este mai mare de 8;

2.ansamblul format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca a carei masa totala maxima autorizata nu depaseste 750 kg;

3.ansamblul de vehicule a carui masa totala maxima autorizata nu depaseste 3.500 kg, format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca, a carei masa totala maxima autorizata nu depaseste masa proprie a autovehiculului tragator;

...deci scrie ca la categoria B, autovehiculul a carui masa totala autorizata nu depaseste 3500kg, cu numarul pe scaune nu avem treaba in contextul asta, deci cred ca te-ai lamurit ca atunci cand vorbesti de categoria B vorbesti de maxim 3500kg, la punctul 2 de mai sus in "traducere libera" inlocuieste categoria B cu 3500kg si iti va da 3500kg + 750kg = 4250kg

  cctr "Cat B+E inseamna 3500kg+3500kg, adica ansamblu de 7000 kg, "

Cred ca sa-ntors lumea pe dos cu asemenea afirmatii ! :))))(

@Iogen, la Calan stiu ca informatia ajunge mai greu, chiar, radio e pe acolo?...legislatia rutiera a fost schimbata de cateva ori dupa 1990, in momentul actual, din momentul intrarii in UE a Romaniei legislatia rutiera este identica cu cea din intreaga Europa.

Tot la capitolul III, art.30, lit.C ...

c)CATEGORIA BE: ansamblul format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca a carei masa totala maxima autorizata depaseste 750 kg, iar masa totala maxima autorizata a intregului ansamblu depaseste 3.500 kg;

...in traducere libera, daca inlocuiesti cat B cu 3500kg, iti va da ca, cu E-ul poti conduce un ansamblu care depaseste 3500kg+750kg=4250kg, deci un ansamblu peste 4250kg, nu se specifica maxima dar iti garantez ca e 3500kg, sunt intrebari in chestionare, deci B+E = 3500kg+3500kg, inainte sa te mai contrazici vino cu dovezi, ti-am mai zis ca vorbesti mult si prost, uite inca o dovada!!!

Aviz celor care nu au timp sa citeasca legislatia noua, la un Ciucas de 2.5l, spun tot.

Mai in gluma , mai in serios, cei care au permise vechi luate pe vremea impuscatului sau pe acolo, luati si mai rasfoiti legislatia actuala pentru ca sunt multe schimbari fata de cea cu care ati trecut atunci examenul!!!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Stoica

O sa fac citeva precizari:  chestia aia cu MMA remorca sa nu depaseasca masa proprie a tragatorului in noua legislatie dispare;masa remorci este specificata in noua legislatie -sa nu depaseasca 3500 kg;

Deci cu B+E ai voie sa conduci un autovehicol din categoria B + o remorca care sa nu depaseasca 3500 kg.In functie de autovehicol poti ajunge la 7000 kg sau nu pentru ca te lovesti de prevederea din talonul masinii care iti spune cat are voie  masina sa tracteze.

De exemplu un Mitsubishi Pajero are MMA 2900 kg si are voie sa tracteze 3000 kg, insumate nu fac 7000 kg(masa proprie a lui Pajero este 2280 kg)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • Damian Bogdan
      de Damian Bogdan
      Din pacate nu am apucat sa ma bucur de ea si imi doresc sa gasesc pe cineva care sa o faca...
       
      Hymer Nova, an 2005, inmatriculata în România, proprietar în acte.
      Echipare ptr offcamping!!
      Panou solar și baterie de 100A
      Cupla rapida de gaz ptr exterior
      Priza exterioara 220v
      Mufa tv externa, ptr cort.
      Mufa rapida externa ptr conectare la rețeau de apa sau bazin suplimentar + mufa si pompa apa externa si pompa apa exterior noua
      Bazin de apa curata la interior cu umplere din exterior BOILER apa calda pe GAZ si curent 220v Roata de rezerva noua, de tip C pe 14 și anvelope ca noi, jante de aliaj Cupla antibalans ca noua.
      Talpi pentru picioarele de calare, noi, nu am apucat sa le montez.
      Cuptor pe gaz si curent 220v
      Frigider mare cu congelator separat.
      Soba Truma cu Trumavent la 12v si încălzire Ultraheat la curent Aragaz și chiuveta.
      Iluminat 12v ambiental cu schimbarea culorilor Trapa mare funcțională, fără fisuri sau alte probleme Trapa în zona patului matrimonial Trapa în baie, cadita dus Geamurile sunt ca noi, plasele de insecte și parasolarele sunt prezente și funcționale.
      Mochete originale foarte curate, ca noi.
      Multiple spații de depozitare, usa de vizitare din exterior ptr spatiul de sub patul matrimonial.
      Vine echipata cu bidon de apa curata suplimentar ptr alimentare din exterior, bazin de ape uzate Rulota se prezintă într-o stare de excepție, foarte spațioasă.
      Tapiteria pentru banchetele din fata este noua, refacuta integral.
       
      Pret: 8000 Eur, usor negociabil.
       



















    • GigiBuciuman
      de GigiBuciuman
      Salutare
      Sunt proaspat proprietar al unei frumoase rulote Burstner 540TK din 2003. A fost lovita de gheata in vara cand au fost furtunile alea "criminale" prin Italia.  
      Abia astept sa inceapa sezonul.

    • Cristian Bednar
      de Cristian Bednar
      Buna ziua,
      Dupa 5 ani frumosi, viata noastra a trecut de la un cuplu cu catel la o familie cu 2 copiii, catel si muuuulte obligatii. Asadar ne vedem nevoiti sa ne despartim de rulota noastra draga care ne-a cazat in multe locuri in perioada frumoasa in care a stat la noi.
       
      Asadar, oferim spre vanzare rulota Knaus Eurostar 400, din 2000, MMA 1700kg, cu urmatoarele dotari (initiale din fabrica):
      cupla anti balans alko 2000
      mufa clasica de 13 pini
      exterior lucios (mi-a placut tare mult asta, probabil a cantarit mult si la decizie)
      doua butelii de gaz mici, ambele in perioada de ‘garantie’
      supoort de biciclete montat in spate
      aragaz, frigider, chiuveta, toate pe drapta cum intri in rulota. Am pe cineva care mi-a subliniat ca este important sa nu am frigiderul cu ventilatia in cort...
      doua banchete cu masa ce se pot transforma in pat in caz de nevoie.
      pat fix in spate cu rafturi deasupra patului (obligatoriu in epoca reviste/tablete/carti la pat)
      toaleta cu dus patrat si chiuveta in dormitor
      dulap de haine
      mouver cu baterie
      boiler de apa calda pe gaz
      instalatie de apa sub presiune
      cort exterior
      portbagaj superior cu scara
      soba truma cu truma vent pe 12v
       
       
      Imbunatatiri facute de cand am luat rulota:
      toate luminile cu LED
      kit de refresh toaleta C200 (colac, rezervor,  solutii si hartie igienica pt rulote)
      4 prize duble de USB A si C.
      2 plafoniere LED care sa le inlocuiasca pe cele clasice
      sistem masurare apa curata in rezervor cu display
      panou solar 270w cu regulator de incarcare Victron
      inverter UPS 12v/220v de 1200w tot Victron
      DC to DC de 30A tot Victron
      Monitor baterie Votronic
      Sistem ventilatie pentru zona de tehnologie cu senzori de temperatura si ventilatoare ultra silent
      tot sistemul electric al rulotei este refacut la standarde actuale si chiar peste
      acumulator Litiu Ion de 2.5-2.8 kwh
      inlocuit cateva plase de tantari la toate geamurile plus plasa noua la usa tip glisanta
      oale and stuff pt gatit
      gratar
      rezervor apa gri de 40 litri
      detector de gaz 3 in 1
      senzor de CO2 si termometru
      rezervor dedicat de 100 litri apa curata
      Dus suplimentar exterior
      prize suplimentare de 12v pt accesorii
      iluminat de seara/noapte Interior cu dimmer si camera video de mers cu spatele pe care am lasat-o conectata permanent ca sa am echivalentul unei oglinzi retrovizoare. Si am lacuit si refacut usile de la mobilier unde prezentau urme de uzura
      priza rapida pt conexiune gaz exterioara
      remasticarea tuturor geamurilor si inlocuirea celor doua trape 40x40 Heike cu unele noi
      tamburi noi de frana cu placute, anvelope noi Michelin C-uri made in France
      amortizoare noi originale
      marchiza Fiama de 2, 8m
      sistem de apa sub presiune din reteaua exterioara. Nu mai stiu de unde am aflat de el, insa acum ma pot conecta permanent in camping, fara grija nivelului de apa din rezervor
      frigider nou cu compresor, dedicat rulotelor sau barcilor. M-am invartit mult sa gasesc un frigider de 220v si sa il trnsform la 12v, insa nu am reusit sa gasesc niciunul la dimensiunea celui vechi (74 cm inaltime). Toate din comert au 80 cm . 2 ani m-am tot codit din cauza pretului, greu de acceptat sa dau mai mult pe cel din rulota decat pe frigiderul din casa
       
      Toata povestea rulotei si evolutia ei o gasiti in prezentarea ei la 
      Acum, impreuna cu rulota se ofera orice va trebuie pentru ea… de la tacamuri la farfurii, de la scaune si masa la covoare de exterior, de la marchiza Fiama de 2, 8m parca la orice accesoriu va ganditi ca ar putea sa va trebuiasca pentru o iesire perfecta cu rulota.
       
      Rulota poate fi vazuta in Otopeni unde a fost centru de comanda si control pentru spritz si voie buna. Inclusiv frigiderul este plin cu bere de cea mai buna calitate.
       
      Pretul de vanzare este 9.500 de euro pentru colegii de pe forum. In alte parti va fi expusa la 10.000 euro. Motivul vanzarii este cel relatat la inceput, deci nu va asteptati la capcane sau vicii ascunse. Are istoric complet la Corda Campers in Bucuresti.
       
      Caut sa atasez si cateva poze in mesajul urmator.
       
      zi buna tuturor,
      Cristian Bednar
       
       
       
       
       
    • Alin Mihaila
      de Alin Mihaila
      Asa cum am mentionat si in topicul de vanzari auto, incerc sa fac un upgrade asa ca vind atat masina cat si rulota.
       
      Rulota Hobby DeLuxe Excellent Easy 440. A fost folosita pentru vacantele anuale in familie.
      Rulota este ingrijita, tinuta in garaj si service-ata (la Corda Campers, Rulote Romania si Knott) de fiecare data cand a aparut o mica problema.
      Astfel, au fost inlocuite ambele trape cu trape Heki, a fost inlocuit garnisajul pe profilul de aluminiu, tratament antiumezeala sub rulota, refixare elemente mobilier interior, reglare sisteme de inchidere ferestre, curatare soba, inlocuire anvelope (Viking C-uri pentru greutate), inlocuire carenaj ambele roti, inlocuire amortizor frana inertiala, reglare sistem de franare si echilibrare mover etc.

      Rulota este dotata cu:
      - cupla antibalans Winterhoff
      - mover PowerTouch
      - baterie tractiune Rombat Tempest 100 Ah
      - marchiza Fiamma (2 ani)
      - covor terasa
      - cort inchis complet
      - suport 2 biciclete Thule
      - boiler electric
      - 4 scaune pliabile
      - masa pliabila
      - plita electrica exterior
      - mobilier terasa Quechua
      - oglinzi auto Milenco
      - uscator rufe Berger
      - filtru cafea
      - fierbator apa Tefal
      - gratar nefolosit
      - soba Trumatic
      - frigider Electrolux (gaz, 12V, 220 V)
      - diverse produse de intretinere
      - ITP facut in august 2023

      An fabricatie 2002
      Masa maxima autorizata 1250 kg














    • Radu Mihail Georgescu
      de Radu Mihail Georgescu
      Stare buna. Foarte curate. Pretul este pentru amandoua. Cumpărătorul plateste transportul.


  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.