Viorel C.

Permis categoria B sau BE

278 postări în acest subiect de discuţie despre Permis categoria B sau BE

Permis categoria B sau BE

EugenC

Buna dimineata,

 

Sper sa nu fiu offtopic. Tocmai am remarcat ca T5-ul meu are MMA 3000. E cam trist, nu? Asta inseamna ca pana si cu B96 (sau cum se cheama categoria aia speciala), imi trebuie o rulota cu maxim 1250MMA, nu?

 

Multumesc,

 

Eugen

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Irina Ursache

@EugenC da! De la 4250 iti trebuie BE

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vasile Oae

B96 îl iei doar cu un curs de 7 sau 8 ore, o adeverință și cam atât.

Pt BE trebuie scoala, examen dat cu poliția....tot tacâmul. Daca poți oriebteaza-ta la o rulota sa te incadrezi in 4250kg

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Este o diferență între B96 și BE, ești limitat în căutările rulotei, poți găsii ceea care îți place la prețul sau bugetul propus, dar ești peste MMA admisă.
Am luat BE fara mari probleme, adevărat ca aici examenul este diferit :B96 doar condus jumătate de ora, BE ai în plus și un examen oral cu vreo 6-7 întrebări, difera și costul de la 300 la 700 €.
Daca ai posibilitatea fa BE, sunt tari care nu accepta B96 precum Serbia unde ai nevoie de BE.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dan Armeanu

 Prevederile legale din Codul Rutier. 
Art 24   din OUG 195/2002
       (3) Persoanele care posedă permis de conducere categoria B au dreptul de a conduce ansamblurile de vehicule prevăzute la lit. f) pct. 3 din anexa nr. 1, în cazul în care ansamblul depăşeşte 3.500 kg, numai dacă fac dovada că au absolvit un curs de formare în cadrul unei unităţi autorizate de pregătire a conducătorilor de vehicule.

ANEXA Nr. 1
Categorii de vehicule pentru care se eliberează permisul de conducere
Categoriile de vehicule pentru care se eliberează permisul de conducere, prevăzute la art. 20 alin. (2), se definesc astfel:
f) categoria B:
1. autovehiculul a cărui masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 3.500 kg şi al cărui număr de locuri pe scaune, în afara conducătorului, nu este mai mare de 8;
2. ansamblul format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 750 kg;
3. ansamblul de vehicule a căror masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 4.250 kg, format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată depăşeşte 750 kg;

g) categoria BE: ansamblul de vehicule a căror masă totală maximă autorizată depăşeşte 4.250 kg, format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B şi o remorcă sau semiremorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 3.500 kg;

Așadar, daca ansamblul are intre 3.500 - 4.250 kg (cu tragator categoria B si remorca peste 750 kg) aveti nevoie de curs. Daca depasiti 4.250 kg, aveti nevoie de categoria BE.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adi Aloman

Salutare,

 

Tocmai ce mi.am luat B96 si la depunerea actelor am avut si fisa medicala si cazier judiciar (asa mi.a fost  indicat de la scoala) si la DRPCIV am avut surpriza sa.mi spuna ca trebuia sa ma prezint doar cu buletin, permis si adeverinta de la scoala. Am scris aici sa nu se mai friga si altii si sa plateasca fisa medicala.

 

Numai bine!

  • Like 3
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Bednar

@Adi Aloman buna dimineata. Nu te-ai “ars” pentru ca daca ai avut fisa medicala ti-au facut permisul pe zece ani de acum. Cand mergi fara fisa, valabilitatea ramane in limita celui vechi. Stiu asta de anul trecut cand fara fisa fiind m-au intrebat daca nu vreau sa revin cu fisa sa il am pe zece ani... asa expira in 2 ani...

  • Like 2
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adi Aloman

Atunci scuze si rog un moderator sa stearga postarea sa nu incurc oamenii.

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Nu încurci pe nimeni, pentru că cine e interesant citește și postările ulterioare postului tău. :multumesc!:

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu B

Un raspuns pertinent din 2019, corelat cu legislatia in vigoare. Sper sa fie de folos tuturor celor care mai au inca dubii. 

FB_IMG_1574275421050.jpg

  • Like 1
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius Rotaru

Foarte buna intentia ta Radu. Si multumim pentru ea. 

Dar cu precizarea ca acel document nu este extraordinar de util pentru ca acolo scrie de masa proprie a tragatorului ( aici 1815 Kg ) si nu de Masa Maxima Autorizata. Pe cand cele doua calcule, pt cat B ( 3500 Kg )  si pentru B 96 ( 4250 Kg ), se fac utilizand suma greutatii la nivel de MMA a celor doua vehicule, tragator + remorca.

In document ori exprimarea a fost gresita, ori calculul gresit.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Flavius Ivan

Cel care a primit răspunsul, în formularea petiției, a întrebat dacă poate conduce cu categoria B, un autovehicul cu masă proprie de 1815 kg și o rulotă cu masă proprie de 1000 kg ..... și i s-a răspuns în consecință .....

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius Rotaru

Pai in cazul asta raspunsul este total irelevant.  Poate autovehiculul are 1815 kg masa proprie si 3500 Kg MMA. Si atunci nu poti conduce decat cu B + E.

Putea macar sa fie atentionat ca se face calculul la MMA si ca informatiile oferite nu sunt suficiente pentru a i se oferi un raspuns clar.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Flavius Ivan

Nu sunt convins 100% dar așa reiese din preambulul răspunsului ...... @Radu B ar trebui să ne spună și ce a întrebat respectivul în petiție.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Iftimia Ioan

Dragii mei rulotisti ,

va sfatuiesc sa nu mai pierdeti timpul si sa analizati aceste legi care nu sant facute pentru noi (iubitorii de turism) si sa dati examen si sa obtineti si cat.E

Care oricum va fi de folos si la iesirile externe.

Daca la noi, in Romanica, ar fi legi facute pentru NOI de ce nu s-au inspirat din exemplul  Marii Britanii unde remorca ia numarul autoturismului tragator, iar asigurarea  tot asa?

Dar la Noi de ce sa nu creem noi mijloace de impozitare  si de amenzi astfel ca sa-ti vina lehamite de turism, care aduce multe venituri din alte consumuri ...Si asa platim o multime de Vignete, Acize, care nu se vad in imbunatatirea drumurilor (sosele sau AOLEU autrostrazi).

Parlamentarii nostrii, lipitori de afise, nu se gandesc la legi pentru NOi cei care la fiecare 4 ani ii blagoslovim cu mandate de somn adanc si linisti dar bine platit!

Modificat de Radu Ghita
O fi din cauza supararii, ca nu prea ti-a iesit gramatica?
  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius Rotaru

Ne pierdem timpul pentru ca B96 se obtine mult mai repede, mai ieftin si mai usor decat BE. Iar B96 este recunoscut in tot spatiul UE plus alte tari ( dintre care amintesc Albania, Turcia ). Nu este chiar degeaba. Iar unii dintre noi chiar avem nevoie de acest cod ( 96 ) pentru a fi legali.

Categoric BE este mult mai clar si mai sigur oriunde ai merge dar presupune indeplinirea unor conditii de obtinere mai stricte.

Fiecare face cum poate si cum crede ca ii este mai bine.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bogdan D.

Eu tocmai ce am fost nevoit să dau de BE (depășesc 4250 kg MMA-urile adunate). Nu este chiar așa de mare deranj cum credeți.

M-am înscris la o școală auto, nu am fost la nici-o oră de legislație, iar la oraș m-am dus o singură dată, vreo oră și jumătate, ca să mă obișnuiesc cu mașina și remorca pentru examen. 

Am făcut doar chestionarele, care sunt 6 mari și late, a câte 11 întrebări din care trebuie să faci 9, nu am citit decret deloc.

Am dat sala, am făcut 11 din 11, iar acum aștept orașul, sunt programat pe 30 decembrie.

Ca prețuri, 750 lei școala, 150 lei fișa medicală, 67 lei permisul și câteva drumuri.

Așa că nu este ceva deosebit, însă avantajele pot fi mari în timp...

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius Rotaru

Daca tot scriem de preturi ( poate intereseaza pe cineva ) pt B96: 500 lei taxa la scoala, 67 lei permisul la politie. Drumuri mai putine, fara examen la politie. Pentru mine problema cea mai mare ar fi timpul necesar pentru examene. 

Daca nu doresti o noua valabilitatea a permisului nu este necesara fisa medicala. Doar adeverinta de la scoala si o copie de CI.

In Romania este valabila adeverinta, deci nu este obligatoriu sa schimbati permisul daca nu iesti in afara tarii. Insa daca iesiti din Romania trebuie sa fie trecut in permis. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian A

Nu se rezuma totul numai la bani. Eu in ultimii doi ani, am trecut prin B, B96 si acum am BE.  Daca vrei sa mergi de exemplu la mare in Grecia (sau Coatia) de ce sa ocolesti pe drumuri inguste prin Bulgaria, cand poti merge direct pe autostrada prin Serbia si Macedonia? Daca ai drumuri prin Moldova, Albania sau alte tari care nu sunt in UE dar prin care e musai sa treci sau sa  vizitezi? Cu BE iti faci traseul care iti convine ca distanta si confort, nu tot sati sa faci slalom pe harta, ca pana la urma iesi mai scump. 

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian A

Si ca o nota mai distractiva, cel mai fain a fost vamesul ungur, care, la intrare in tara dupa ce am fost la schi prin Austria, Germania, Elvetia, Italia, mi-a luat permisul intr-o mana (aveam B96) si taloanele de la masina si rulota in cealalta, pe care a lasat-o sa cada, ca e mai grea decat cea cu permisul (cu vre-o 2-300 kg, cu MMA auto 3200 SI MMA rulota 1200 kg). Dar m-a lasat sa plec.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adiciordas

Din anul 2019 si Serbia si Croatia si Macedonia de Nord(mai nou) recunosc B96 pentru ca adera la UE, eu asta vara am fost in Grecia prin Serbia&Macedonia si nu am avut probleme.

PS:Chiar mi-au cerut actele la vama si a masini si a rulotei.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dragos Alexandrescu

Deoarece discutiile pe acest subiect nu se termina niciodata,  am decis vara asta sa-mi iau C, C+E.

Nu va dati seama ce senzatie de liniste am cand ma urc la volan. Pot sa iau ce masina vreau si sa trag ce vreau, fara sa-mi fac griji de MMA, etc. 

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin

Am mers cu categoria B, ansamblul mai mic de 3500kg prin Bulgaria, Grecia, Ungaria, Germania, Olanda :) M-a oprit politia dar nu am avut probleme niciodata :)

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P
în urmă cu 6 ore, Dragos Alexandrescu a scris:

Deoarece discutiile pe acest subiect nu se termina niciodata,  am decis vara asta sa-mi iau C, C+E.

Nu va dati seama ce senzatie de liniste am cand ma urc la volan. Pot sa iau ce masina vreau si sa trag ce vreau, fara sa-mi fac griji de MMA, etc. 

 

Intradevăr, s-au scris 11 pagini pe marginea acestui subiect și după cum lesne se poate observa, lucrurile sunt departe de fi lămurite...:default_doh:

Tot mai găseste cineva ceva de întrebat, de adăugat, de comentat, de contrazis. Vorba lui @Radu Ghita, "Inepuizabil subiectul".

Continuați! Continuati! :laughing:

  • Like 7

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Catalin

            Pentru a clarifica o data pentru totdeauna aceasta dilema existentiala propun urmatoarele:

            La intalnirea de la Sibiu din data de 1 decembrie 2019 participantii, organizati pe comitete si comisii de lucru (comisia pentru organizarea si functionarea formului, comisia pentru siguranta circulatiei, comitetul de resurse umane, comitetul de supraveghe meteo… sau, ma rog, orice alte comisii si comitete) vor adopta prin vot o Rezolutie a comisiilor reunite ce va fi afisata pe forum in sectiunea “Bun venit in comunitatea forum rulote” :default_big_grin:.

           Hotararea va putea fi adoptata numai cu UNANIMITATE de voturi si va avea caracter obligatoriu pentru orice rulotist, membru al forumului :default_big_grin:.

           De asemenea va fi publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene urmand ca statele membre UE sa ratifice in parlamentele nationale Rezolutia urmand sa-si modifice legislatia interna in asa fel incat sa nu contravina prevederilor acesteia.

           De asemenea tarile componente ale grupurilor economice G7, BRICS sau alte asemenea vor avea obligatia includerii pe ordinea de zi a forumurilor de discutii, iar statele membre ale organizatiilor  N.A.T.O si O.N.U vor avea obligatia includerii acestor prevederi in preambulul oricarui document ce va emana de la aceste autoritati.

           Orice trib sau alta organizatie de tip statal de pe suprafata planetei Pamant urmeaza ca “de indata”  sa adopte masurile Rezolutiei, ce vor avea caracter obligatoriu pentru urmatoarea suta de ani ! :default_big_grin:

          Solicitarile altor entitati, de pe alte planete, vor fi puse pe ordinea de zi si vor fi discutate la o reuniune ulterioara ! :default_big_grin:

 

P.S. Asteptam cu interes Rezolutia :noroc:

  • Like 7

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • Damian Bogdan
      de Damian Bogdan
      Din pacate nu am apucat sa ma bucur de ea si imi doresc sa gasesc pe cineva care sa o faca...
       
      Hymer Nova, an 2005, inmatriculata în România, proprietar în acte.
      Echipare ptr offcamping!!
      Panou solar și baterie de 100A
      Cupla rapida de gaz ptr exterior
      Priza exterioara 220v
      Mufa tv externa, ptr cort.
      Mufa rapida externa ptr conectare la rețeau de apa sau bazin suplimentar + mufa si pompa apa externa si pompa apa exterior noua
      Bazin de apa curata la interior cu umplere din exterior BOILER apa calda pe GAZ si curent 220v Roata de rezerva noua, de tip C pe 14 și anvelope ca noi, jante de aliaj Cupla antibalans ca noua.
      Talpi pentru picioarele de calare, noi, nu am apucat sa le montez.
      Cuptor pe gaz si curent 220v
      Frigider mare cu congelator separat.
      Soba Truma cu Trumavent la 12v si încălzire Ultraheat la curent Aragaz și chiuveta.
      Iluminat 12v ambiental cu schimbarea culorilor Trapa mare funcțională, fără fisuri sau alte probleme Trapa în zona patului matrimonial Trapa în baie, cadita dus Geamurile sunt ca noi, plasele de insecte și parasolarele sunt prezente și funcționale.
      Mochete originale foarte curate, ca noi.
      Multiple spații de depozitare, usa de vizitare din exterior ptr spatiul de sub patul matrimonial.
      Vine echipata cu bidon de apa curata suplimentar ptr alimentare din exterior, bazin de ape uzate Rulota se prezintă într-o stare de excepție, foarte spațioasă.
      Tapiteria pentru banchetele din fata este noua, refacuta integral.
       
      Pret: 8000 Eur, usor negociabil.
       



















    • GigiBuciuman
      de GigiBuciuman
      Salutare
      Sunt proaspat proprietar al unei frumoase rulote Burstner 540TK din 2003. A fost lovita de gheata in vara cand au fost furtunile alea "criminale" prin Italia.  
      Abia astept sa inceapa sezonul.

    • Cristian Bednar
      de Cristian Bednar
      Buna ziua,
      Dupa 5 ani frumosi, viata noastra a trecut de la un cuplu cu catel la o familie cu 2 copiii, catel si muuuulte obligatii. Asadar ne vedem nevoiti sa ne despartim de rulota noastra draga care ne-a cazat in multe locuri in perioada frumoasa in care a stat la noi.
       
      Asadar, oferim spre vanzare rulota Knaus Eurostar 400, din 2000, MMA 1700kg, cu urmatoarele dotari (initiale din fabrica):
      cupla anti balans alko 2000
      mufa clasica de 13 pini
      exterior lucios (mi-a placut tare mult asta, probabil a cantarit mult si la decizie)
      doua butelii de gaz mici, ambele in perioada de ‘garantie’
      supoort de biciclete montat in spate
      aragaz, frigider, chiuveta, toate pe drapta cum intri in rulota. Am pe cineva care mi-a subliniat ca este important sa nu am frigiderul cu ventilatia in cort...
      doua banchete cu masa ce se pot transforma in pat in caz de nevoie.
      pat fix in spate cu rafturi deasupra patului (obligatoriu in epoca reviste/tablete/carti la pat)
      toaleta cu dus patrat si chiuveta in dormitor
      dulap de haine
      mouver cu baterie
      boiler de apa calda pe gaz
      instalatie de apa sub presiune
      cort exterior
      portbagaj superior cu scara
      soba truma cu truma vent pe 12v
       
       
      Imbunatatiri facute de cand am luat rulota:
      toate luminile cu LED
      kit de refresh toaleta C200 (colac, rezervor,  solutii si hartie igienica pt rulote)
      4 prize duble de USB A si C.
      2 plafoniere LED care sa le inlocuiasca pe cele clasice
      sistem masurare apa curata in rezervor cu display
      panou solar 270w cu regulator de incarcare Victron
      inverter UPS 12v/220v de 1200w tot Victron
      DC to DC de 30A tot Victron
      Monitor baterie Votronic
      Sistem ventilatie pentru zona de tehnologie cu senzori de temperatura si ventilatoare ultra silent
      tot sistemul electric al rulotei este refacut la standarde actuale si chiar peste
      acumulator Litiu Ion de 2.5-2.8 kwh
      inlocuit cateva plase de tantari la toate geamurile plus plasa noua la usa tip glisanta
      oale and stuff pt gatit
      gratar
      rezervor apa gri de 40 litri
      detector de gaz 3 in 1
      senzor de CO2 si termometru
      rezervor dedicat de 100 litri apa curata
      Dus suplimentar exterior
      prize suplimentare de 12v pt accesorii
      iluminat de seara/noapte Interior cu dimmer si camera video de mers cu spatele pe care am lasat-o conectata permanent ca sa am echivalentul unei oglinzi retrovizoare. Si am lacuit si refacut usile de la mobilier unde prezentau urme de uzura
      priza rapida pt conexiune gaz exterioara
      remasticarea tuturor geamurilor si inlocuirea celor doua trape 40x40 Heike cu unele noi
      tamburi noi de frana cu placute, anvelope noi Michelin C-uri made in France
      amortizoare noi originale
      marchiza Fiama de 2, 8m
      sistem de apa sub presiune din reteaua exterioara. Nu mai stiu de unde am aflat de el, insa acum ma pot conecta permanent in camping, fara grija nivelului de apa din rezervor
      frigider nou cu compresor, dedicat rulotelor sau barcilor. M-am invartit mult sa gasesc un frigider de 220v si sa il trnsform la 12v, insa nu am reusit sa gasesc niciunul la dimensiunea celui vechi (74 cm inaltime). Toate din comert au 80 cm . 2 ani m-am tot codit din cauza pretului, greu de acceptat sa dau mai mult pe cel din rulota decat pe frigiderul din casa
       
      Toata povestea rulotei si evolutia ei o gasiti in prezentarea ei la 
      Acum, impreuna cu rulota se ofera orice va trebuie pentru ea… de la tacamuri la farfurii, de la scaune si masa la covoare de exterior, de la marchiza Fiama de 2, 8m parca la orice accesoriu va ganditi ca ar putea sa va trebuiasca pentru o iesire perfecta cu rulota.
       
      Rulota poate fi vazuta in Otopeni unde a fost centru de comanda si control pentru spritz si voie buna. Inclusiv frigiderul este plin cu bere de cea mai buna calitate.
       
      Pretul de vanzare este 9.500 de euro pentru colegii de pe forum. In alte parti va fi expusa la 10.000 euro. Motivul vanzarii este cel relatat la inceput, deci nu va asteptati la capcane sau vicii ascunse. Are istoric complet la Corda Campers in Bucuresti.
       
      Caut sa atasez si cateva poze in mesajul urmator.
       
      zi buna tuturor,
      Cristian Bednar
       
       
       
       
       
    • Alin Mihaila
      de Alin Mihaila
      Asa cum am mentionat si in topicul de vanzari auto, incerc sa fac un upgrade asa ca vind atat masina cat si rulota.
       
      Rulota Hobby DeLuxe Excellent Easy 440. A fost folosita pentru vacantele anuale in familie.
      Rulota este ingrijita, tinuta in garaj si service-ata (la Corda Campers, Rulote Romania si Knott) de fiecare data cand a aparut o mica problema.
      Astfel, au fost inlocuite ambele trape cu trape Heki, a fost inlocuit garnisajul pe profilul de aluminiu, tratament antiumezeala sub rulota, refixare elemente mobilier interior, reglare sisteme de inchidere ferestre, curatare soba, inlocuire anvelope (Viking C-uri pentru greutate), inlocuire carenaj ambele roti, inlocuire amortizor frana inertiala, reglare sistem de franare si echilibrare mover etc.

      Rulota este dotata cu:
      - cupla antibalans Winterhoff
      - mover PowerTouch
      - baterie tractiune Rombat Tempest 100 Ah
      - marchiza Fiamma (2 ani)
      - covor terasa
      - cort inchis complet
      - suport 2 biciclete Thule
      - boiler electric
      - 4 scaune pliabile
      - masa pliabila
      - plita electrica exterior
      - mobilier terasa Quechua
      - oglinzi auto Milenco
      - uscator rufe Berger
      - filtru cafea
      - fierbator apa Tefal
      - gratar nefolosit
      - soba Trumatic
      - frigider Electrolux (gaz, 12V, 220 V)
      - diverse produse de intretinere
      - ITP facut in august 2023

      An fabricatie 2002
      Masa maxima autorizata 1250 kg














    • Radu Mihail Georgescu
      de Radu Mihail Georgescu
      Stare buna. Foarte curate. Pretul este pentru amandoua. Cumpărătorul plateste transportul.


  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.