Daniel P

Izolatie butelie rulota

224 postări în acest subiect de discuţie despre Izolatie butelie rulota

Izolatie butelie rulota

Daniel P

Ca sa nu ma mai confrunt cu experienta neplacuta de saptamana trecuta, cand la -12 grade am avut probleme cu aprinderea aragazului si a sobei,  desi butelia era incarcata cu GPL, am hotarat ca trebuie sa fac ceva in sensul asta, mai ales ca folosesc rulota in fiecare week-end si mai ies si iarna cu ea...

Asa ca am cumparat din Dedeman 2 m de folie din aceea care se foloseste la izolarea parchetului, dar groasa de 1 cm, 10m de sfoara groasa de 5mm si m-am apucat de treaba...Am masurat circumferinta buteliei, am trasat, am gaurit cu o sula materialul si l-am cusut sub forma unei legaturi de siret asa cum se vede mai jos...I-am facut si un capac pentru a izola si partea de sus si uite ce-a iesit;

 

 

IMG_1112.JPG

IMG_1111.JPG

IMG_1120.JPG

IMG_1136.JPG

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Mihnea Stoenescu

Simpatica treaba; sunt ca doi bebelusi (mai dolofani) !  Mi-as dori ca munca sa dea rezultate bune. Am totusi indoieli deoarece, precum se stie, vaporizarea se produce ca proces endoterm. Ca atare "costumasele" vor prezerva si frigul. Poate daca le imbraci inainte de plecare, preincalzite... Oricum, va fi o oarecare tevatura: dezbraca-le, imbraca-le si tot asa.

Modificat de Cristian S.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sorin S

Foarte tare , eu cand a inceput sa faca figuri gazul mi-am pus husa cu incalzire de pa scaunul de la masina si am conectat-o la 12v toata noaptea , si sa vezi ce a mers soba nene pana dimineata ..

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marinescu Ion

Salutare, eu am învelit butelia într-o husa de scaun auto cu rezistenta de încălzire cu doua trepte. Nu am avut probleme la -5.5 grade exterioare. Recomand. Prețul de achiziție este de doar 60 Ron. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrei Urucu

Problema grava nu este la butelie ci la regulator- acolo ingheata - Trebuie sa gandesti ceva si in zona respectiva 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Giurumea
36 minute în urmă, Daniel-P a scris:

Ca sa nu ma mai confrunt cu experienta neplacuta de saptamana trecuta, cand la -12 grade am avut probleme cu aprinderea aragazului si a sobei,  desi butelia era incarcata cu GPL, am hotarat ca trebuie sa fac ceva in sensul asta, mai ales ca folosesc rulota in fiecare week-end si mai ies si iarna cu ea...

 

 

 

 

IMG_1111.JPG

 

 

Imi cer scuze. Nu vreau sa fiu " Gica contra". Dar...iarna temperatura din jur,  sub 0 grade. La iesirea gazului din butelie se produce acea detenta, de care stim toti din clasa a 6 a. Gazul  Petrolier Lichefiat se raceste chiar mai mult decat aerul din jur. Nu intru in amanuntele fizice, pe care le cunoasteti. Pentru ca butelia sa nu "inghete " se vine cu o sursa de caldura exterioara. Exista asa ceva construite de firme pentru buteliile de pe stivuitoare. Am vazut cu ani in urma chiar la accesorii ptr. rulote. Sursa este o rezistenta electrica.Conditii mai severe de protectie. Nu intru in amanunte. Intrati pe google si le veti gasi. Am incercat si ei eu cu paturi, cu blanuri. Degeaba. In disperare am infasurat butelia in asa ceva ce ati facut dumneavoastra dar iar de jur imprejur am pus o perna electrica. Cu satisfactie am constatat ca la -14 C am consumat tot gazul. Iarna umpleti-va buteliile cu PROPAN nu cu GPL. 

Modificat de Giurumea
  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

@Adrian V. SI la mine o sa mearga Truma si se va goli tot qazul din butelie, pentru ca am acea gura de aer cald si se incalzeste temperatua din compartimentul lor, dar asta numai dupa aprinderea sobei...Odata pornita instalatia, numai sunt probleme...

@Giurumea m-am gandit si la solutia unei paturi electrice, dar deocamdata astept un ger mai mare de -12C si voi vedea atunci cum se comporta...:-)

Si in Romania sa incarci butelia, nu ai decat doua posibilitati: GPL sau schimb la un centru de butelii...Stiu ca iarna centrele care imbuteliaza ar trebui sa mareasca concentratia de propan si sa scada pe cea de butan din amestecul de gaz, dar nu cred ca se intampla asta...tamp 
Spun asta, pentru ca am incercat si "ingheata" mai repede decat cele cu GPL, mai avea 40% in ea si nu se mai evapora...tamp

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marinescu Ion

Dragi colegi, gazele au așa numitul punct de roua pentru hidrocarburi și apa. Punctul de roua îl reprezintă acea valoare a temperaturii, unde apar criohidratii adică gheata. La căderea de presiune (reducerea presiunii de la 16 bar la 30-50 mbar) apare efectul Joule Thomson care duce la scăderea temperaturii gazului. De multe ori aceasta temperatura depășește acel punct de roua și apar criohidratii (se formează gheata). Pentru evitarea apariției criohudratilor trebuie crescuta temperatura de intrate în regulator  (la o cădere de presiune îi corespunde o cădere de temperatura). Cu cât temperatura gazului lichefiat din butelie este mai mare, cu atât temperatura gazului de joasa presiune, 30 sau 50 mbar este mai mare si deci poate fi peste valoarea punctului deci roua. Recomand o sursa de căldură în incinta butelii sau chiar pe butelie. Dacă se dorește pot exemplifica cu calcule concrete și o simulare dinamica a procesului.

PS: cu cât căderea de presiune este mai mare cu atât căderea de temperatura este mai mare, deci apariția criohidratilor este mai frecventa. Deci, o butelie plina care are presiunea mai mare poate crea probleme.

Modificat de Marinescu Ion

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Giurumea

Iarna trecuta si asta am fost plecat. Dar weekend-ul viitor sunt in tara si vreau la Busteni.
Buteliile le incarc la nea...am uitat cum il cheama (este privat, autorizat ) si are centrul de  schimb si umplut butelii, pe Coralilor colt cu   strada Neajlovului - nu-s sigur,   chiar vis a vis de cea mai ramas din Butan Gaz, Damaroaia.
Incarca pe loc butelii cu Propan. Si chiar ramane goala butelia dupa utilizare. Eu am si din cea din plastic si vad ...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Ma bucur ca am generat asa o dezbatere, nu avem decat de castigat /.;

@Marinescu Ion, foarte corect ce spui, dar se pare ca nu prea am fost inteles...Peste o saptamana merg din nou la teren si evident va trebui sa pornesc caldura...E foarte buna solutia ta, dar pe mine nu prea ma ajuta pentru ca ce-ar trebui sa fac, sa bag patura electrica in priza si sa astept pe langa rulota nu stiu, 20-30 minute pana se incalzeste butelia? tamp Pe mine ma intereseaza sa porneasca imediat si indiferent cate grade sunt afara, pentru ca dupa aceea am chestia asta care incalzeste compartimentul cu 9 gradeC mai mult ca afara si nu mai sunt probleme, merge pana se goleste toata.../.;

IMG_1115.JPG

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sorin  Leitoiu

Va salut

Nu stiu daca solutia aleasa de mine privind , , incalzirea buteliei " este cea mai indicata dar eu am ales urmatoarele :

Am confectionat o cutie din carton cu latura de 60 cm si cu o inaltime de 100 cm in care am introdus butelia rulotei, este a ei originala -subtire si circa 80-90 cm inaltime[ nu am masurat-o]. Butelia am asezat-o  in interiorul  cutiei pe un inel din plastic. Dupa care am umplut cutia cu spuma folosita la etanseizarea diferitelor orificii ..doua butelii luate de la Praktiker , 11 lei butelia

Spuma s- a umflat in  toata cutia singurul loc mai lejer fiind locul unde insurubez  ceasul cu furtunul de gaz. Ulterior  voi decupa in jurul buteliei spuma si ar trebui sa rezulte ca un fel de termos. o sa trimit si poze  cum arata  ansamblul acum si dupa finisare.
Daca  am gresit  curat butelia si gata...sau iau alta.

Si solutia colegului Daniel este OK   si daca am dat gres eu  fac si eu la fel ca el .

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Hai sa vedem poze, teoretic pare o solutie buna... Si sunt curios cum arata dupa decupara spumei.../.;

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sorin S

GPL -ul are in amestecul de iarna 60% propan si 40%butan sau chiar 70% , vara amestecul este invers . Propanul este gazul care ingheata la -40 grade , butanul la 0 grade se moaie problema , ganditiva daca ar ingheta GPL-ul la masina ce vom face ? , eu am GPL pe ambele masini si am mers cu ele si la -25 Grade fara probleme . 

Exista o rezistenta care se monteaza pe regulatorul de presiune la butelie , este undeva la 150 ron nu mai stiu unde l-am vazut ..

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Orice posibila solutie, trebuie luata in calcul...Unii lipesc un bec de 21W cu banda adezva pe ceasul regulator si caldura degajata de bec, ajuta ceasul...Dar asta presupune sa ai curent si sa-ti permiti sa irosesti cei 21W...Mai exista si solutia colegului @Sorin S de mai sus cu rezistenta electrica, dar toate astea sunt inutile daca ai o grila de incalzire de la truma-vent, parerea mea...:ascratch: Problema e sa se aprinda soba si daca ceasul il gasesc "sloi de gheata", il incalzesc usor cu ajutorul unei lampi de gaz si trebuie sa porneasca...

Oricum, cel putin calendaristic mai sunt vreo 2 luni de iarna si cum ma duc in fiecare week-end la rulota, trebuie sa prind si temperaturi de -13 -15 grade si voi vedea atunci daca face fatza sau nu izolatia respectiva si ce metode am folosit sa rezolv eventuale probleme.../.; 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marinescu Ion

Dragi colegi, pe regulator se creaza detenta, implicit scaderea temperaturii. Sigur ca se poate face incalzirea doar pe regulator. Efectul incalzirii este foarte influentat de debitul de gaz care trece prin regulator. In cazul unui debit mai mare, rezistenta care se monteaza pe regulator nu poate incalzi debitul respectiv (timpul si transferul de caldura nu este suficient). De aceea, se recomanda ca intreg fluidul sa fie pastrat la o temperatura pozitiva, si astfel caderea de temperatura pe regulator sa fie peste punctul de roua. Consider ca solutia lui @Daniel-P lucreaza doar daca se adauga o sursa de caldura in incinta buteliilor (precum a si facut). Mai jos aveti presiune de vapori pentru diferite concentratii propan/butane:

Vapor pressure.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

@Marinescu Ion, ma gandesc sa le las asa izolate permanent, adica si pe timpul verii...Rulota mea sta in soare, cu temperaturi vara si de +40 si cred ca o astfel de izolatie nu poate decat sa ajute...Tu ce parere ai? :ascratch:

Modificat de Daniel-P

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marinescu Ion

Salut @Daniel-P, nu este nicio problema atata vreme cat nu incarci butelia mai mult de 80%. Indicat ar fi ca GPL-ul, vara sa fie undeva la 70 butan + 30 Propan. Vezi mai sus variatia presiunii cu temperatura pentru diferite amestecuri de GPL. Maine calculez caderea de temperatura a diferitelor amestecuri de GPL considerand un consum maxim al unei sobite Truma.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P
5 minute în urmă, Marinescu Ion a scris:

Indicat ar fi ca GPL-ul, vara sa fie undeva la 70 butan + 30 Propan. 

Asa ar fi indicat si iarna procentele sa fie invers...Din pacate cred ca se merge undeva pe 60-40 si oricum noi incarcam butelia cu ce ni se ofera, n-avem control si nu putem verifica asta...Merci Mario ! :-)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marinescu Ion

Se poate controla @Daniel-P dar trebuie sa incarci butelia pe cantar. Propanul si butanul au densitati diferite la aceeasi temperatura. Metoda este urmatoarea: se ia tara la butelie, se incarca butelia cu un numar de Kg caruia ii corespunde un volum in litrii (se citeste la pompa). La diferite concentratii (propan-butan), greutatea fata de volum este diferita. O alta metoda doar indicativa, este citirea presiunii de vapori (presupune un manometru pe butelie) la o temperatura ambientala cunoscuta. Se verifica pe grafic, la acea temperatura care este presiunea si se identifica curba amestecului (se foloseste graficul mai sus prezentat).
Eu vara incarc buteliile la 60-70% pentru siguranta si tin in permanenta o butelie de rezerva incarcata tot 60-70% max. Sunt sigur ca se vor gasi colegi care vor spune ca au incarcat ''ochi'' buteliile si vara, si nu au patit nimic. Pentru siguranta nu recomand astfel de abordare.
Sper sa nu supar pe cineva.
Multumesc pentru intelegere.

Modificat de Marinescu Ion

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Hai sa fim seriosi, tu crezi ca incarca cineva butelia pe cantar ca sa vada concentratia de butan-propan? biggrin

Se mai cantareste cand se apropie de golire, sa-ti dai seama cam cat mai e in ea, dar sa estimezi care e concentratia de butan-propan, cred ca nimeni niciodata...:)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marinescu Ion

@Daniel-P De acord cu tine 100%!hi
@Adrian V. Scuze m-am lasat dus de val si te rog sa stergi posturile off.
Multumesc pentru intelegere.

Modificat de Marinescu Ion

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stefan P

Salutare!

Em am fost cu rulota de revelion la -10-12 grade afara.

Eu am procedat astfel: după ce am incarcat butelia cu GPL am infasurat-o cu un izopren (un izopren care l-am folosit la dormitul in cort, sub sacul de dormit), am avut in vedere sa acopar si ceasul si am aruncat si peste ea o pătura.A mers 4 nopti si 3 zile nonstop si cu frigiderul pornit. Ultima seara au fost c-am vreo -12 grade si ceva si sa comportat binisor. Ultima seara intradevar nu prea a avut presiune ca de obicei, dar cand am pus mana pe butelie era c-am pe gata, poate mai putin de un sfert, dar totusi nu ma lasat! Prima seara la -10 grade afara in rulota m-am trezit cu +30 grade dar am redus la treapta 7 si a fost ok tot timpul.

Am observat ca la frig se consuma mai repede!

Daniel P. cred ca ai facut o treaba buna! Acum fiecare dintre noi incearcam orice experienta si care o gaseste mai buna pe aia o foloseste!

Asa ca spor la inventii si sa ne folosim unii de la altii!

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stefan P

Eu stau si ma gandesc asa!  De la butelie dupa cum parca am observat conducta de gaz duce la soba pe sub rulota, adica pe afara, si daca izolam noi butelia sa nu-i fie frig, oare pe conducta aia care este in plin ger si frig, nu stiu ce presiune are, dar asta oare nu ingheata? Tinand cont ca e destul de subtire conducata si ar fi un factor destul de mare sa inghete! Daca e sa o luam asa, ca ingheata butelia!

Dar oricum ar fi, putina caldura si dos, nu-i face rau la butelie cand este frig!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

@Stefan P : In conductele care duc la consumatori presiunea este 30 mbar. Deci GPL-ul este in faza gazoasa si nu ingheata.

Si eu am doua masini cu GPL. Am circulat fara probleme la -20 grd.C. Dar sa nu uitam ca reductorul-vaporizator (asa-zisul plaman)  este INCALZIT (nu butelia) ! Si ca sa asiguri incalzirea, nu este recomandabil sa fortezi pornirea pe GPL, mai ales la temperaturi sub zero (motivele sunt mai multe dar nu intra in tema topicului). Pornesti pe benzina si treci pe gaz (de obicei automat) la atingerea temperaturii de min. 25 grd.C (constructorii recomanda 40 grd). Deci GPL-ul auto (standard, in parti egale butan cu propan) este capabil sa iasa din butelie chiar si la temperaturi scazute. Problema este la trecerea in starea gazoasa (vaporizare = proces endoterm), asa cum a aratat colegul @Marinescu Ion. Diferenta intre butelia auto si cea obisnuita consta in faptul ca din prima gazul este preluat numai in stare lichida (vaporizarea producandu-se numai in reductor-vaporizator), pe cand la clasica butelie GPL-ul este preluat in faza gazoasa.   In butelia auto nu se produce vaporizare semnificativa, existand o "perna" de vapori pe care o putem aproxima ca relativ stabila, deci ea (butelia, rezervorul GPL) nu atinge valori importante de racire. Aceasta "sarcina" o preia "plamanul" care primeste caldura. La butelia obisnuita, vaporizarea se produce in incinta recipientului, ca atare acesta se va raci semnificativ. In reductor se produce numai detenta in faza gazoasa, deci aici absorbtia de caldura este mult mai mica. In acest caz (cel in dezbatere), butelia este cea care trebuie sa primeasca caldura. Solutia cu "hainuta electrica" mi se pare cea mai corecta. Bineinteles ca, dupa intrarea in functiune a sobei, se poate intrerupe alimentarea electrica, urmand a fi folosit numai "vent"-ul.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sorin  Leitoiu

Am ramas cel putin dator colegului Daniel-P cu poze de la cum mi-am izolat eu butelia de la rulota.Urmeaza acum ca sa iau o lama ascutita si sa finisez lucrarea de jur imprejur  care pana la urma ar trebuii sa arate ca  , , un termos' .Oricum ceva elegant nu a iesit,  bine macar ca izoleaza cat de cat si incalzirea merge bine de tot. Un alt aspect este ca spuma s-a lipit de butelie de zici ca este sudata. Nu prea sunt incantat dar ...tamp

20160113_080549.jpg

20160113_081344.jpg

20160114_201433.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • Marius Viorel
      de Marius Viorel
      Salutare!
       
      Vand 2 butelii pt rulota. Se pot umple la statii GPL.
      Am si adaptor pt umplere la butelie in care puneti pistolul direct la masina pt incarcat.
      Prefer sa le vand ambele local in Targu Mures.
      Stare foarte buna.

      Pret: 300ron bucata.
      Daca le luati pe amandoua odata 500ron.

      Tel.0752038068

    • Florin Smolnicki
      de Florin Smolnicki
      Pentru că nu am putut scrie un titlu mai lung (nu este o problemă), așa cum mi-aș fi dorit, atașez aici titlul complet al noului topic inițiat:
       
      Alimentare multiplă dintr-o singură butelie: 1. rulotă, 2. aragaz extern, 3. arzător/ încălzitor și 4. ladă frigorifică
       
      La mulți ani, tuturor!
       
      Anul trecut și acum doi ani am muncit foarte mult la instalația de apă, alimentarea cu apă (temporară și permanentă) a rulotei și la rezervorul fix de apă curată al acesteia. Am rezolvat problema, vă mulțumesc încă o dată pentru toate sfaturile voastre bune.
       
      De fiecare dată când inițiez un topic nou, introduc la „Căutare” cuvântul sau cuvintele care mă interesează și citesc foarte atent toate rezultatele. Tot așa am făcut și cu subiectul care mă interesează de această dată, citesc de ceva vreme pe forum și nu am găsit lămuriri pentru problema mea. De aceea am deschis un topic nou. Eu aș fi tare bucuros să îmi răspundă cât mai mulți colegi și să îmi spună cum au rezolvat ei problema în cauză. Nu cred că eu voi inventa acum roata.
       
      Mulți dintre noi avem la rulote, pe lângă circuitul normal de gaz, încă vreo doi, trei, patru consumatori, să le zicem externi. Acest lucru înseamnă: aragaz extern, ca să nu facem abureală în rulotă și nici mirosuri de mâncare. Avem și lăzi frigorifice. La unii am văzut un fel de încălzitor pe gaz pe care îl folosesc pentru a face căldură iarna, în interiorul cortului. Și acel încălzitor este conectat la o butelie de rulotă/ aragaz. Ba, mai mult, unii au un fel de instant (tot consumator de gaz) pe care îl folosesc la prepararea apei calde. Faină este și ideea cu un arzător pe gaz - brenner. Eu folosesc acasă un astfel de arzător pe gaz și încălzesc pe el un disc sau un ceaun. Am renunțat la încălzitul discului cu lemne. Funcționează excelent încălzirea și prepararea mâncărurilor pe acest disc. (Acasă am avut anul trecut și anul acesta un succes fantastic la Crăciun și Revelion, când am invitat prietenii la un disc și nu la un grătar. E altceva!) Alternativ, revenind la rulotă, ca să scap de un circuit pe gaz în plus, aș putea folosi circuitul aragazului la arzător. Și despre acest disc am să vă povestesc o istorioară și voi avea nevoie de sfaturile voastre. Toate la timpul lor.
       
      Tot anul trecut mi-am cumpărat o ladă frigorifică. În timp, am observat că sunt din ce în ce mai deranjat de faptul că am nevoie de prea multe butelii la rulotă și în jurul ei și toate aceste butelii sunt consumate în același timp. Două butelii sunt în compartimentul dedicat al rulotei. Una este de rezervă, cealaltă  este pe circuitul original de gaz al rulotei: aragaz, cuptor, încălzire, frigider, boiler. Merg destul de des offcamping și mă folosesc mult de gaz. Sunt obligat, nu am altă variantă pentru offcamping, deși încălzirea, boilerul și frigiderul funcționează și pe 230 V. O altă butelie de afară (ar fi a treia) deservește doar aragazul extern, iar a patra butelie alimentează noua achiziție: lada frigorifică. Foarte rău nu este atât faptul că am trei sau patru butelii după mine, cât situația că se consumă – să zicem aproape instantaneu – gazul din toate aceste trei butelii, ba, mai rău, nu se termină niciuna la timp și mereu rămân cu butelii consumate pe jumătate sau mai puțin sau mai mult. Am atașat în postare o schemă cu ceea ce îmi doresc să fac pe viitor (buteliile urmează să fie într-adevăr din fibră - încă nu sunt, dar voi avea foarte curând două butelii din fibră -de mărimea celor de aragaz- vor fi încărcate cu propan),  sper să primesc răspunsuri inteligente, frumoase, valabile, practice, convenabile din partea voastră. Așa cum am făcut-o întotdeauna, până în cel mai mic amănunt, vă voi ține la curent cu toate noutățile, ideile, hotărârile, alegerile și achizițiile pe care le voi face. Încerc să atașez cât mai multe fotografii cu ceea ce am concret la rulotă: modelul sau modelele regulatorului de gaz (am trei modele de regulator), conexiunile de gaz de la aragaz, circuitul rulotei și lada frigorifică. Atașez foto cu două tipuri de regulator: cel care este deja pe rulotă și regulatorul pe care îl folosesc la lada frigorifică + furtunul de alimentare portocaliu al lăzii. Trebuie să folosesc un astfel de regulator la lada frigorifică pentru că am o ciudățenie de cuplaj la regulator și la lada frigorifică. Lada frigorifică folosește un furtun cel puțin ciudat. Voi atașa și poze cu furtunul. Lada are nevoie de un regulator de 37 milibari,   se vede din poză. Nu am așa ceva. Eu am folosit unul de 30 de milibari. Este bine?
      Prin urmare, eu trebuie să mă strecor tehnic printre toate aceste variante și conexiuni de furtune și aparate de la rulotă și consumatorii externi de gaz. Aragazul are o intrare exact cum este ieșirea de la regulatorul de gaz aflat acum pe rulotă: clasică, românească.
      Sper că am fost cât se poate de clar în expunerea problemelor mele. Dacă nu, îmi cer scuze și vă răspund cu drag la nelămuririle pe care le-aș fi provocat.
      Sunt convins că răspunsurile voastre vor fi de mult folos și altor colegi - rulotiști. Fie ei începători sau oameni cu multă experiență. Mereu avem de învățat.
      Mai sunt convins, mă repet,  că a scrie pe un forum este cea mai bună variantă. Întrebările mele rămân, răspunsurile voastre, la fel.
      Ceea ce scriem acum se va putea citi peste multă vreme.
      Dacă mă îndrumați concret către anumite firme sau piese, vă rog să îmi dați și link-ul. Doar așa voi putea găsi repede, concret și exact ceea ce trebuie.
      Aștept bucuros și vă mulțumesc anticipat pentru sfaturile voastre!









    • Daniel P
      de Daniel P
      Salutare prieteni   ! 
      Vreau să vă informez despre o ofertă atractivă zic eu,  pentru cei care vor să-si schimbe vechile butelii din metal de pe rulota sau camper, cu unele mult mai ușoare din material compozit in sistem buy-back.
      Se oferă un discount de 100 lei la predarea unei butelii fară guler, astfel că butelia din compozit se poate achizitiona cu 350 lei. Sau 180 lei la predarea uneia cu guler și se mai plăteste 270 lei pentru achizitia noii butelii din compozit.
      Detalii mai jos... 
      https://auto-rulota.ro/tehnice/livrare-gratuita-la-domiciliu-butelii-de-gpl/
    • Stefan M
      de Stefan M
      Salut,
       
      Nu am gasit pe nicaieri o lista cu benzinariile sau locurile de unde se poate cumpara/schimba o butelie cu propan in Romania.
      Va propun sa le centralizam aici, pe orase si tipuri. Cred ca ar fi de ajutor pt toata lumea, in special pentru cei in tranzit prin anumite orase.
       
      Bucuresti/Ilfov - Butelii GasPeco 10 kg
      Petrom Șoseaua București-Ploiești 2 (Fantana Mioritia) Petrom B-dul Tudor Vladimirescu nr. 64-78 (13 Septembrie) OMV Bulevardul General Vasile Milea (Politehnica) OMV Șoseaua Chitilei 1, București  OMV Domnesti,  Sos. Centura, Domnesti  
      Astea sunt cele pe care mi le-a comunicat reprezentatul Gazpeco pt. Bucuresti saptamana trecuta.
      Va astept cu completari
    • Liliana Burghelea
      de Liliana Burghelea
      Buna ziua tuturor.
      Am un Hobby 400 care are baie cu WC si chiuveta rabatabila,  fara dus si in care as vrea sa fac dus. Cum nu pot aplica momentan metoda lui @Burduja George as avea nevoie de un sfat in privinta planului pe care il am. As vrea momentan, sa izolez toate imbinarile cu silicon sanitar special pt baie si in dreptul usii sa pun o perdea de dus cu velcro sau cu niste magneti prezentati de un alt coleg pe forum. A doua modificare pe care vreau sa o fac este sa schimb bateria cu o baterie de la Exis care are si para de dus si sa o montez pe chiuveta mea rabatabila ( ideea unui alt coleg pe de forum )
      bateria de dus este asta : 
      https://exis.ro/accesoriu_rulota/Baterie_chiuveta_dus, _apa_calda_si_rece-2331.html
      iar mai jos poze cu baia
       
      Multumesc
      zi buna,
       


  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.