.Vizitator..

Despre amortizoare rulota

49 postări în acest subiect de discuţie despre Despre amortizoare rulota

Despre amortizoare rulota

Vlad Mihai
49 minute în urmă, George B a scris:

Nu exista asa ceva...

Bănuiam eu. Mulțumesc de confirmare.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Costica Apostol

Din experienta proprie :  la iesirea de Paste am auzit ceva zgomot la una din rotile rulotei . Ajuns acasa ma bag dedesupt si constat ca telescopul avea rupt capatul ce tine bucsa. 

Dau jos telescopul si constat ca era gol de ulei. Desfac si pe partea cealalta  si raman in mana cu 2 bucati...!!  Deci telescoapele mele erau ....de forma  !!! Am cautat si in final am comandat  telescoape rosii (din astea erau originalele) la Camping-Spareparts  Tel.0722424898  la un pret decent 350 lei, curier inclus ambele , noi !!

Sa va spun acum cum se comporta rulota in mers: sunt foarte multumit , inainte topaia de o lua naiba , acum sta cuminte in carlig si mai ca nu o simt.

In concluzie recomand telescoape noi  , ISI MERITA BANUTII !!!

Hotararea ii apartine fiecaruia !!!

  • Like 2
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Traian M

Conteaza foarte mult amortizoarele la tinuta de drum. 

Si eu le-am pus pe cele rosii si tinuta de drum s-a schimbat enorm in bine. Am si un post pe aici.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
George B
în urmă cu 15 ore, Vlad Mihai a scris:

Nu m-am uitat înainte, și ăștia mi-au spus că au de sudat nu știu câte, și nu știu cât e de lucru.

:amuzat:

în urmă cu 15 ore, Vlad Mihai a scris:

Au mai zis că după operațiunile astea trebuie reglata frana din nou...

Alta aberatie. Te rog eu sa nu mai treci pe la ei, ca-ti schimba toate conceptiile...

 

în urmă cu 15 ore, Vlad Mihai a scris:

Dar amortizoarele, cum le aleg?

Amortizoarele sunt pe culori, fiecarei culori fiindu-i alocat un MMA max al rulotei.

Verde - 900 kg

Albastru - 1300 kg

Rosu - 1800 kg

 

Tie-ti sunt necesare cele albastre. Chiar daca sasiul tau este Knott, am impresia ca merg si cele de la AL-Ko...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vlad Mihai

@Traian M Salut. Vad ca ai montat amortizoare Al-ko. Osia ta e tot Alko? A mea e Knott si mi-e teama sa nu se potriveasca. Eu as opta pt cele verzi, nu as vrea sa o rigidizez prea tare ( MMA 960). Sau eventual stie cineva echivalentul pentru Knott?

IMG_20180522_165313.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vlad Mihai
în urmă cu 2 ore, George B a scris:

am impresia ca merg si cele de la AL-Ko...

Si daca le cumpar si nu merg 100% in caz de drum accidentat ori stric amortizorul, ori stric osia, in functie de cursa telescopului sau a barei de torsiune . Cursa  barei e atat de mica incat intra in marja de toleranta ? Intreb aici ca nu am cu cine ma consulta dupa experienta cu mesterii de ieri... 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ionescu

Eu mi-am pus amortizoare Al-Ko, pe sasiu Al-Ko, luate de la Exis.

Parerea mea este ca poti suna la ei si intreba daca se potrivesc la Knott, or sa stie precis sa-ti raspunda corect.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ionescu

Sau, uite aici de pilda amortizoare Knott:

Amortizoare

 

Later edit: pardon, par pentru remorci mult mai mari/grele. Dar vorbeste cu ei, poate aduc si pentru rulote.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
George B

@Vlad Mihai

Masoara distanta intre gaurile de prindere. Cand ajung si eu la rulota (vineri) iti spun ce distanta exista la AL-KO (sau poate un coleg ce are casuta mai langa casa).

Sau vorba lui @Radu Ionescu, intreaba la vanzator, caci sigur stiu sa te indrume corect....

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ionescu
acum o oră, George B a scris:

@Vlad Mihai

 iti spun ce distanta exista la AL-KO (sau poate un coleg ce are casuta mai langa casa).

@Radu Ionescu

 

 

Am masurat eu acum, ca am casuta la indemana: 28 cm intre centrele gaurilor, plus/minus 2cm cred, ca am rulota pe capre.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Traian M

Din poza nu-mi dau seama, dar daca urechea de prindere de pe osie si cea de pe sasiu sunt aliniate, atunci iti trebuie knott, la alko nu sunt aliniate, au un decalaj de circa 4-cm intre ele, iar amortizoarele au in ambele capete un distantor de circa 4cm. Se si observa in poze daca compari amortizorul ALKO cu cel Knott.

 

Vezi aici daca iti trebuie fie amortizor de se monteaza in fata osiei sau in spatele osiei.

Eu tind sa cred ca e cel de spate.

 

@Radu Ionescu @George B nu trebuie masurata distanta, nu prea ajuta ca ea variaza intre 22 si 34 de cm, se pot investiga fisele tehnice ale produselor.

Eu sunt convins ca ii trebuie knott, si nu alko dupa cum mi se par aliniate urechile de prindere.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vlad Mihai

Multumesc tuturor! Pana la urma am decis ca ma depaseste operatiunea si nu risc sa ma apuc singur si sa fac ceva minuni.  Asa ca am vorbit cu Nicu Colpos de Camperland Darmanesti, caci oricum trebuie sa ma duc cu copii la salina Targu Ocna si am sa stau in camping, asa ca impusc 2 iepuri deodata.

Problema mea sta in felul urmator: Amortizorul se monteaza in fata osiei, se potriveste cel de la Alko, probabil fara distantier, recomandabil e cel albastru, 88 de euro perechea. Sunt tare curios cum se va comporta rulota cu amortizoare, oricum am 500 de km sa-mi dau seama de diferenta. Am sa revin cu update pe 01 iulie cand ma intorc acasa.

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vlad Mihai

Pana la urma, avand in vedere ca o roata incalzea cam tare, am zis ca e cam mult 500 de km sa merg asa. M-am dat de 3 ori peste cap ca Harap Alb, si am gasit pe cineva  sa-mi faca o revizie la sistemul de franare si am si pus si telescoapele. Alko albastre, 279 lei perechea.  A trebuit facuta o adaptare din cauza lungimii amortizorului ( se vede in foto). Am facut 60 de km cu ea in spate si am observat urmatoarele:

Tinuta de drum s-a imbunatatit simtitor precum si manevrabilitatea ansamblului la viteze mai ridicate. A disparut tangajul si s-a redus balansul longitudinal ( nu ma mai ridica de spate cand trec peste denivelari mai mari sau valuri pe sosea).

In concluzie recomand upgarde-ul.IMG_20180611_162624.jpg.63743c14a9d4b939b63d4427ea9c7895.jpg

  • Like 2
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Bravo, felicitari si multumim pentru recomandare! :OK:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vlad Mihai

Si in plus, desi asta nu se simte, protejeaza de socuri si bara de torsiune, fapt deosebit de important pe drumurile noastre...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Teo Raducanu

Mai fratilor las rusinea la o parte si trebuie sa va spun ca rulota mea nu are amortizoare asta este.

este un -ECCLES MOONSTONE-din 1988 -culmea este ca acel suport de pe axa de torsiune unde se prinde unul din capetele amortizorului este acolo pe ambele parti , nu am dat importanta la acea gaura de fixare pe lonjeronul(cadrul rulotei) pe care sincer nu am vazuto.

-dupa 3 iesiri afara la munte (pante, rampe, viraje inchise, deschise) dar cu o viteza acceptabila nu am simtit ca mar trage stanga dreapta ca ar topai -deci un mers normal, si nu zic din necunostinte-la ani mei cunosc cu acte mecanica, electicitate, lacatuserie, transport persoane-deci cunosc cat de cat, dar nu are amortizoare.

ce ziceti, ce parere aveti-este o englezoaica.:noroc:

1580.jpg

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vana Petre
în urmă cu 16 ore, Teo Raducanu a scris:

...nu are amortizoare.

ce ziceti, ce parere aveti-este o englezoaica.:noroc:

Eu am 2 englezoaice, una Swift Classic din "98 si una Avondale Avocet din 2004 si niciuna nu are amortizoare ( de fapt la toate englezoaicele vazute - si au fost destule - atat in tara cat si in UK, dar dupa "98, nu am vazut vreuna cu amortizoare, nici sistemul de prindere a lor pe punte nu exista!) si ambele se comporta excelent la drum, fara balans, tangaj, topaiala, etc....e drept, ambele au cupla antibalans care sa preia eventualele "tendinte". Nu zic ca amortizoarele nu ar fi utile, dar, fabricantul, la puntea pusa de el pe rulota, probabil a considerat ca nu sunt necesare...Ca sa pui amortizoare cand din fabrica nu au fost prevazute, e mai greu, trebuie sudate urechile de prindere pe punte si sudate/fixate cele de pe sasiu...deci mai dificil...

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Teo Raducanu
în urmă cu 3 ore, Vana Petre a scris:

Eu am 2 englezoaice, una Swift Classic din "98 si una Avondale Avocet din 2004 si niciuna nu are amortizoare ( de fapt la toate englezoaicele vazute - si au fost destule - atat in tara cat si in UK, dar dupa "98, nu am vazut vreuna cu amortizoare, nici sistemul de prindere a lor pe punte nu exista!) si ambele se comporta excelent la drum, fara balans, tangaj, topaiala, etc....e drept, ambele au cupla antibalans care sa preia eventualele "tendinte". Nu zic ca amortizoarele nu ar fi utile, dar, fabricantul, la puntea pusa de el pe rulota, probabil a considerat ca nu sunt necesare...Ca sa pui amortizoare cand din fabrica nu au fost prevazute, e mai greu, trebuie sudate urechile de prindere pe punte si sudate/fixate cele de pe sasiu...deci mai dificil...

 

da ma bucur de raspuns-Petrule-scz la nume dar asa am considerat eu ca este frumos.:noroc::multumesc!:-o dumineca placuta in continuare.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Drinovan Ovidiu

 

 Lipsa amortizoarelor la unele rulote poate fi din cauza drumurilor bune de afara sau probabil se reuseste amortizarea doar prin cauciucul din interiorul osiei!

 Si eu am amortizoare la rulota cu ulei pe marginea lor si cu siguranta ar trebui schimbate (cand e mai goala topaie)! Ma gandeam la cele verzi cu 900kg sarcina pe roata la o MMA a rulotei de 1050kg (Sprite Alpin 94), numai sa vad daca se potrivesc!

 

 Pana acum rulota a reusit sa strice la prima masina cu care am tras VW Passat un ambreaj la cei 60000km ai lui de fapt l-am ars(facut lucios, ca asa mai avea vreo 2-3mm pana sa ajunga la uzura maxima )  la o manevra de aranjare cu spatele a rulotei pe iarba de a mirosit, apoi pe un drum asfaltatat in lucru foarte rau cu multe denivelari Deva-Varfurile a reusit sa strice telescoapele spate de a curs uleiul din ele si ca apoi in apropiere de Varfurile sa se rupa in patea de sus (o spira) la arcul din dreapta! Sau inlocuit toate piesele 500lei kit-ul de ambreaj,  cele doua telescoape  300lei de data asta fiind alese cele pentru drumuri grele fiind mai inalte cu 2cm si grosoimea tubului mai mare fata de cele originale si in sfarsit arcu rupt fiind luat sh + munca depusa de mine.

 Vad ca si la cea de a II-a masina LR Freelander 2 a reusit sa solicite pe drumul asfaltat/peticit cu multe denivelari Arad-Casoaia telescopul din partea stanga spate, la acesta putandu-se observa cum  o parte din ulei  s-a scurs din el ! M-am uitat sa cumpar unu si vad ca acum se gasesc numai pe gaz !

 

   Toate astea sa fie din cauza amortizoarelor defecte ale rulotei sau pur si simplu asa e normal sa se intample la drumurile noastre! Mentionez ca pe drumurile cu denivelari trebuie sa reduc viteza la 40-50 km/h deoarece protapul apasa pe spatele masini destul de bine,  desi greutatea in rulota e repartizata cat mai pe mijlocul axei!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Drinovan Ovidiu

M-am uitat de amortizoare ce as-i dori sa le schimb si lungimea lor intre suruburi este de 28cm , cand aceasta este calata ! 

Surubul este de M12 si de foloseste o cheie de 19 pentru a se desface!

Diametrul sferei este de 25mm, bucsa pe care vine cauciucul amortizorului este de 30mm, latimea sferei este de 15mm. diametru amortizorului 28mm partea mai subtire si 38mm partea mai groasa! 

Ce am gasit ar fi acestea:amortizor AL-KO 900kg sau Al-Ko 900kg

Capture.thumb.JPG.6a236d814ffc9cced1d687f126c05262.JPG

 

 

Cat o fi diametrul parti superioare si daca lucra bine in pozitia de montare fata, avand in vedere ca roata se duce in sus tragand parghia in spate si apoi revine?

 

IMG_20190113_164426.jpg.61a063c2306d543b399cab5b619cb1e1.jpg

 

IMG_20190113_164406.jpg.8f709a8e7b2758fd3e4d54b9458917cf.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ionescu

Pai cred ca toate sunt montate spre fata, la mine la fel

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Traian M

Pune-le pe cele rosii de 1900 de kg. Isi fac treaba mult mai bine. Eu am avut albastre si am trecut la cele rosii.

A fost diferenta mare de comportament rutier.

Vezi aici :

 

Modificat de Radu B
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Drinovan Ovidiu

@Traian M, la tine rulota este mai grea!

 La greutatea ei de 760kg fara incarcatura si 1050kg MMA s-ar potrivi cele de la Knott ca si dimensiuni si ca greutate cele verzi de 1300kg/osie.

Amortizor.JPG.229344ab67eaa94529c3800128d5afed.JPG

 

vezi Catalog Knott de la Knott Romania

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.