Daniel P 12.569 Semnalează Publicat 20 Aprilie, 2017 în urmă cu 3 ore, Alin Mihaila a scris: Am discutat cu cei de la Pitesti si am incercat sa-mi expun speta, dar nu prea au avut rabdare sa ma asculte si intr-un final domnul de la celalalt capat al telefonului mi-a spus ca un astfel de acumulator nu poate fi incarcat de la alternatorul masinii... N-am inteles de ce! In plus nu stiu daca face fata mover-ului instalat pe rulota. 1. Nu ca nu poate fi incarcat de la acumulatorul masinii, ci nu se recomanda incarcarea acumulatorilor cu gel, AGM, de la masina, pentru ca le scurtezi durata de viata....Nu te mai tine 7-8 ani, ci 3-4, sau mai putin... Pentru ei se folosesc incarcatoare speciale, inteligente, cu incarcare prin impulsuri si protectie la supraincarcare...D-aia ti-a zis omul ca n-ar fi OK, dar a doua varianta pe care ti-am recomandat-o mai sus ( Rombat Tempest ) il poti incarca fara probleme si de la alternatorul masinii... 2. Face fata mover-ului, stai linistit... 2 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Traian M 505 Semnalează Publicat 21 Aprilie, 2017 On 18.04.2017 at 11:55, Alin Mihaila a scris: Ma intereseaza de fapt ca frigiderul sa functioneze in timpul mersului, iar atunci când ajung in camping sa pot pozitiona rulota cu ajutorul moover-ului. Frigiderul pe 12V are un randament f prost mai ales vara si consuma foarte mult si repede bateria, si cred ca omori aletrnatorul cu el in functiune. Cu frigiderul poti merge si pe gaz in mers. Preferabil ar fi inainte sa pleci sa dai drumul la frigider la 220 cu 8 ore inainte ca sa se raceasca si sa pleci cu el racit. Si apropo, nu pleca cu alimente in frigider sau sticle ca ti-l muta din mobila de la miscare daca sunt grele. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Alin Mihaila 613 Semnalează Publicat 21 Aprilie, 2017 24 minute în urmă, Traian M a scris: Frigiderul pe 12V are un randament f prost mai ales vara si consuma foarte mult si repede bateria, si cred ca omori aletrnatorul cu el in functiune. Cu frigiderul poti merge si pe gaz in mers. Preferabil ar fi inainte sa pleci sa dai drumul la frigider la 220 cu 8 ore inainte ca sa se raceasca si sa pleci cu el racit. Si apropo, nu pleca cu alimente in frigider sau sticle ca ti-l muta din mobila de la miscare daca sunt grele. Anul trecut am facut un circuit Romania, Ungaria, Croatia, Serbia, aproximativ 3500 km si am folosit instalatia descrisa, dar pe alta rulota. Am fost extrem de multumit de randamentul pe care l-am avut. Am mers in jur de 5-6 ore pe etapa si instalatia a facut fata cu brio. Despre folosirea gazului, ca si sursa de alimentare pentru frigider in timpul mersului, nu cred ca e o varianta buna, mai ales ca si producatorul rulotei/rulotelor interzice cu desavarsire acest lucru. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Alin Mihaila 613 Semnalează Publicat 21 Aprilie, 2017 în urmă cu 18 ore, Daniel P a scris: 1. Nu ca nu poate fi incarcat de la acumulatorul masinii, ci nu se recomanda incarcarea acumulatorilor cu gel, AGM, de la masina, pentru ca le scurtezi durata de viata....Nu te mai tine 7-8 ani, ci 3-4, sau mai putin... Pentru ei se folosesc incarcatoare speciale, inteligente, cu incarcare prin impulsuri si protectie la supraincarcare...D-aia ti-a zis omul ca n-ar fi OK, dar a doua varianta pe care ti-am recomandat-o mai sus ( Rombat Tempest ) il poti incarca fara probleme si de la alternatorul masinii... 2. Face fata mover-ului, stai linistit... Multumesc frumos! Cred ca Rombat va ramane 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Radu Marincea 5 Semnalează Publicat 4 Mai, 2017 Buna ziua, am o rulota Adria 5104 din 2002, nou achizitionata, care de altfel este si prima mea rulota. Am cumparat pentru ea o baterie Sunlight de 100 AH, pe care as vrea sa o cuplez la instalatia rulotei.Mentionez ca rulota are un traf care transforma 220 in 12 V , pe care l-am pozat sa vi-l arat. As dori sa cuplez bateria ca sa alimentez tot ce e in rulota (totul este pe 12 V) si de asemenea as vrea sa includ un redresor vechi rusesc care este micut dar foarte eficient astfel incat atunci cand alimentez la 220 sa-mi incarc bateria. Astept ceva sfaturi pt care va multumesc anticipat. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Dan Dan 106 Semnalează Publicat 4 Mai, 2017 nr 1.-Din tabloul de 220v desfaci cele doua suruburi doar sa respect+ si - tragi un fir de curent (cu un triplu fara fir asa il cumperi)la un capat tabloul si la celalalt tiplu toate le cumperi de la un magazin electric sau ceva asemanator maxim 30 ron in triplu alimentezi redresorul pentru baterie. nr 2- desfaci capacul si din transformator ies doua fire + doua - ( o pereche de fire pentru becuri etc si celalalte pompa apa etc) tot pe un cablu electric asemanator de 220 v in capat 2 sisteme de conectare care sa potriveasca modelului de baterie ce il montezi in celalalt capat legi plus izolezi firele din transformator cu cablul cel nou alimentat din baterie toate le bagi inapoi in mufele transformatorului respecta numai+ si - asta e tot plus montat suruburi inapoi. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Cristian Stoica 28 Semnalează Publicat 4 Mai, 2017 Te-as ruga sa faci o poza ceva mai mare a transformatorului.Mi se pare ca este un transformator care are pe secundar 2 infasurari una pentru consumatori de curent alternativ si una pentru consumatori de curent continu(de aceea te -am rugat sa pui o poza mai mare.)Trebuie , daca e cum am banuit eu , sa ai grija la legaturi , sa nu arzi transformatorul. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Radu Marincea 5 Semnalează Publicat 5 Mai, 2017 Am sa fac sambata niste poze si cu carcasa scoasa pt a se vedea mai bine ce fel de tablou si traf am.Relativ la explicatiile Dl Dan(pt care ii multumesc)..o sa le arat unui electrician pt ca nu sunt de meserie si sincer sa fiu nu prea le-am inteles. Va multumesc pt raspunsuri Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Radu Ghita 3.646 Semnalează Publicat 5 Mai, 2017 @Radu marincea te invit cu caldura sa iei la citit tot ce scrie aici. Cu siguranta vei gasi raspunsuri si la intrebarile pe care inca nu le-ai formulat Si crede-ma, asta e cel mai complet raspuns pe care-l puteai primi ! In alta ordine de idei, apreciem cursivitatea frazei tale si felul frumos in care scrii. Te-as ruga doar sa acorzi un pic mai multa atentie punctuatiei: punctul, virgula, etc. se pun exact dupa ultima litera din cuvantul precedent. Apoi, se lasa un spatiu si incepi din nou! Si nu mai prescurta - pt in loc de pentru. Probabil ca din graba, n-ai avut timp suficient sa studiezi regulamentul. Te rog sa ma scuzi daca te-am inoportunat si sper sa nu-mi iei in nume de rau aceasta interventie! Cu aceasta din urma recomandare, m-as indrepta si catre colegul @manolescu paul Cu sinceritate, 2 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Radu Marincea 5 Semnalează Publicat 11 Mai, 2017 Multumesc pentru sfaturi inca o data. O sa incerc sa dau mai multa atentie modului in care scriu, (ma refer la modul de folosire a punctuatiei). Revenind la topicul deschis, am sa pun poza cu traful fara capac astfel incat sa se vada exact conexiunile din interior, poate asa o sa puteti sa-mi indicati chiar cu ajutorul pozei cum sa integrez bateria in circuitul electric (cam ca pentru necunoscatori). Multumesc anticipat 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Cristian Stoica 28 Semnalează Publicat 11 Mai, 2017 (modificat) Nu ajuta imaginea cu trafo fara capac, (acolo nici puntea nu se vede). Pune o poza cu capacul transformatorului, sa se vada schema de pe el! Modificat 12 Mai, 2017 de Radu Ghita Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Radu Marincea 5 Semnalează Publicat 12 Mai, 2017 Exista la inceputul topicului o poza cu traful fara capac scos Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Andrei Preda 47 Semnalează Publicat 27 Iunie, 2017 Stimabili colegi, cine ma poate ajuta cum sa montez o baterie pe rulota ? Am măsurat tensiunea iar la cele două fire care sunt conectate la "baterie " îmi intră tensiunea de la mașina Unde pot găsi un manual de utilizare? Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Marian Eduard 228 Semnalează Publicat 27 Iunie, 2017 Salut . Nu sunt foarte sigur, dar acela este un transformator care are si functie de incarcare baterie, asta inseamna ca trebuie sa iasa curent la cel putin 13.6 volti. Atunci este foarte simplu pentru ca vei lua plusul de acolo si il duci la plusul tau de pe baterie si la fel faci cu minusul. Celelalte doua mufe (ausgang 1 si 2 ) sunt iesiri catre iluminat si catre pompe si ar trebui sa aiba doar 12 v cc. Cred ca e simplu mai departe. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Marian Eduard 228 Semnalează Publicat 27 Iunie, 2017 "De acolo" ma refeream la prima iesire unde scrie "batterie" si are + si - Sper ca m am facut inteles. multumesc Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Andrei Preda 47 Semnalează Publicat 27 Iunie, 2017 Și încearcă și in timpul conectării la mașina ? Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Marian Eduard 228 Semnalează Publicat 27 Iunie, 2017 Sa intelegem ca ai priza cu 13 pini pe masina si pe rulota ? Acela este sigur un transformator 220VCA /12VCC, dar nu inteleg ce legatura are cu masina. Incearca sa masori tensiune pe mufele acelea si atunci vei avea o idee clara. Cablul gros alb din stanga este pentru legatura la 220 V sau merge in alta parte ? Incearca sa pui poze suplimentare. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Andrei Preda 47 Semnalează Publicat 27 Iunie, 2017 Da am 13 pini. Cablul acela gros este de 220v Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Andrei Preda 47 Semnalează Publicat 27 Iunie, 2017 presupun că a fost alimentată de la masina pentru iluminare. Frigiderul este separat. Daca le scot nu se mai aprinde nimic. Deci îmi trebuie redresor. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Costi Lupu 4 Semnalează Publicat 27 Iunie, 2017 Salut, ce ai tu acolo e doar un redresor ce incarca bateria si alimenteaza in acelasi timp alti consumatori la 12 v pe (ausgang 1 si 2). Cablul alb e alimentarea 230 v si ar trebui sa treaca prin siguranta din tabloul rulotei. El incarca bateria si alimenteaza consumatorii de 12 v doar cind rulota e conectata prin priza externa la reteaua de 230 v. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Costi Lupu 4 Semnalează Publicat 27 Iunie, 2017 Din cite am inteles tu nu ai baterie la rulota. Vezi in compartimentul din fata rulotei sau sub banchete trebuie sa ai doua fire unul cu o siguranta pe el acela e plusul pt baterie iar celalalt e minus. Bafta la cautat. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Andrei Preda 47 Semnalează Publicat 27 Iunie, 2017 Am cautat, dar nu am gasit Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Andrei Preda 47 Semnalează Publicat 27 Iunie, 2017 Am găsit schema pe site ul de origine. Nu are mod de încărcare. Cum pot monta un redresor sau sa o pot încărca în timp ce este conectat la auto Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Gego Attila 27 Semnalează Publicat 28 Iunie, 2017 Buna! Comutatorul NETZ inseamna curent (220) cred ca daca e pornit incarca bateria, daca e oprit functioneaza doar cu baterie .dar trebuie masurat ce tensiune are la iesiri (ausgang) si pornit si oprit comutatorul NETZ Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Gego Attila 27 Semnalează Publicat 28 Iunie, 2017 Asa se pare si dupa schema Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri