Vizitator Anonim

Baterie Rulota - Montaj | Sfaturi

547 postări în acest subiect de discuţie despre Baterie Rulota - Montaj | Sfaturi

Baterie Rulota - Montaj | Sfaturi

Daniel Radu
26 minute în urmă, Valentin Purcarea a scris:

Buna ziua @Daniel Radu ,

 

Subscriu la ce a scris colegul @Emil Vinteler instalatia rulotei nu o sa fie afectata, in schimb o sa dezichilibrati bateriile pe incarcare si pe descarcare scurtandu-le durata de viata.

Ca solutie de compromis va recomand sa prelungiti cablurile instalatiei si sa montati acumulatorul nou in alt spatiu.

 

Ca si concluzie nu va recomand sa legati in paralel acumulatori diferiti!

 

VP

 

Multumesc de sfat. De fapt sunt foarte putin diferiti, acelasi model, brand, doar ca unul are 85Ah si unul 80Ah.

Baterie Auto  si  Baterie-auto-exide 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Daniel P

Eu le-as lega pe amandoua in paralel, daca tot le am...:)

Dezavantajul ca nu se incarca la fel este foarte mic in comparatie cu avantajul ca pot avea un stoc de 165A in off-camping, fata de 80A daca leg un singur acumulator...

E doar parerea mea, fiecare procedeaza cum crede de cuviinta...nay

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
AdiM

Acela este un transformator (zic pe intelesul tau, ca nu e doar transformator, ca e vorba si de conversie de la alternativ la continuu) de curent de la retea (220 volti) la 13, 8 volti adica cam cat ai si de la masina cat e motorul pornit. Rolul sau este de a alimenta consumatorii de joasa tensiune cand rulota e conectata la curent de la reteaua fixa fara a fi nevoie sa fie conectata si la masina.

Modificat de AdiM
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
AdiM

Numa mie oare mi-a sarit in ochi ca ambele baterii par a fi auto? Si nu deep cycle adica rezistente la descarcari profunde repetate? In situatia asta se vor distruge mult mai repede.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eugen David

Am facut si eu o groaza de probe, montaje, "artificii" pe care le-am si prezentat pe undeva pe forum!

Am primit si aici dar si pe alte forumuri "tot felul de sugestii, indicatii", intr-un final am renuntat!

Tu faci ce crezi!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai Dura

Părerea mea este că le poți lega cu un egalizator de tensiune care costă ceva dar merita, mâine cand o sa am  puțin timp o sa caut site-ul pe care l-am văzut .

Modificat de Gabriel Schuster

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin

Va salut, dupa ce cu prima rulota m-am prins cum e cu bateria, la cea noua e putin mai greu. Este vor de o rulota Dethleffs din anul 2000. Tin sa precizez ca rulota are priza cu 13 pini si atunci cand este conectata merg toti consumatorii din rulota ( inclusiv frigiderul pe 12v ).

Intrebarea mea este unde leg bateria ca toti consumatorii sa functioneze de pe baterie, eventual sa imi si incarce bateria cand ma conectez cu rulota la 22v. Nu am gasit nici un panou de sigurante pentru 12v.

Atasez cateva poze :D 

 

 

17505969_1462008603869390_1424716962_n.jpg

17505913_1462008620536055_698519764_n.jpg

17474691_1462008627202721_1487512058_n.jpg

17474877_1462008613869389_1335602028_n.jpg

17506416_1462008623869388_1735143381_n.jpg

17506556_1462008617202722_540098702_n.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin

Nu stie nimeni sa ma ajute? :default_109:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ciurea Sorin

Florin după cum am văzut în poze, cred ca poți pune bateria pe unul din pinii cu șuruburi unde mă gândesc ca e legat și traful .La mine la fosta rulotă era legată direct in tablou dar diferă eu nu aveam traf separat .E bine cu un aparat de măsură sa faci niște probe să vezi dacă atunci când ai priza cuplată pe mașină dacă ai 12v la pinii cu șuruburi și atunci dacă acolo-i traful +tensiunea de la mașină acolo trebuie legată și bateria ca să o încarci si de la traf dar și în mers ! Poate măine dacă esti la rulotă facem o convorbire video și ne edificăm !

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin

Multumesc de raspuns Sorin, nu am inteles mai nimic, nu stiu ce este acela TRAF :default_big_grin: Maine cred ca o sa ajung pe la rulota si o sa te sun pentru un apel video :noroc:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ghita

TRAF inseamna transformator!

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin

Cele 2 cabluri care se vad la acel transformator negru, pleaca catre CD Player, rulota "avea" un CD Player ( care nu mai exista ).In acea rigleta cu papuci am impresia ca vin firele din priza rulotei :)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ciurea Sorin

Florin să ai cu tine un aparat de măsură să facem 2, 3 teste , măsurători pe rigletă și pe cutia aceea cu multe suruburi cu + și -.Te aștept cu telefonul pe 0726 265164.Seară faină să fie !

  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
CristiTm

Salutare, am scris aici sa nu deschidem multe topicuri despre acumulatori.

           Am gasit acumulator MINN KOTA  110 Ah 540 lei la Sellgross are cineva sau foloseste acumulatorul  acesta o parere daca e ok pretul, eu am un motor electric de barca de la ei si sunt multumit dar de acumulatori nu stiu nimic , eu trebuie sa imi cumpar unul  in perioada ce vine si oscilez intre 110-150Ah  mai am putin de lucru la instalatia de 12v probele le fac acum cu un aumulator de masina.

 

multumesc

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ilie Minea
On 2/7/2017 at 16:45, Eusebiu C. a scris:

O siguranta de genul acesta,  legata pe  "+" intre redresor si acumulator ar fi OK ?

Aceasta siguranta exemplificata, in mod normal se foloseste in instalatie de 220v, inteleg ca functioneaza si in 12v. De fapt ,  amperajul  conteaza si nu tensiunea.

Deci se pot pune pe circuitele de 12v in locul celor dedicate[auto] diferind volumul si modul de functionare.  Va rog, cei in masura sa confirme sau infirme, cele scrise, eventual lamuriri de specialitate. Multumesc.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ilie Minea
On 2/7/2017 at 16:06, Daniel P a scris:

Eu pot decupla incarcarea redresorului din acea siguranta intrerupator de 10A si las incarcarea solara...

Dar, daca uit si incarca amandoua in acelasi timp, nu se intampla nimic, nu este nici-o problema...Si controllerul simte ca bateria e full si opreste incarcarea de la panoul fotovoltaic, dar si redresorul simte la fel si opreste incarcarea...:)

Deci nu e niciun risc daca sunt ambele conectate...nay

Daniel, te rog, o poza si de unde ai cumparat siguranta de 10A pe care ai folosit-o.Multimesc.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Pozele  le-am postat deja pe pagina anterioara, iar siguranta a costat 12 lei si am cumparat-o de aici ...:noroc:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ilie Minea

Am vazut pozele, dar ma refeream numai la siguranta s-o pot indentifica, dar ai raspuns prompt,  doi intrunul.cu locul de unde ai cumparat-o. Inteleg ca este pt. circuit de 220v din detaliile tehnice, dar merge folosita si pe 12v.  Ai facut  o proba, sa vezi cum se comporta la un eventual scurt?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Merge foarte bine si la 12V...:)

Cea mai buna demonstratie a fost la Letca Noua, unde am 6 panouri de 150W si inainte de controller am montat o siguranta de 40A...In anumite momente ale zilei, cu soare puternic, panourile furnizeaza un curent de incarcare de 46-48A, si sare imediat siguranta...

Motiv pentru care, azi am comandat una de 50A ca s-o inlocuiesc pe cea de 40...:noroc:

Deci se poate folosi foarte bine si la 12V...Gata, ca suntem off-topic :multumesc!:

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ilie Minea

ok

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Mihaila

Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati cu cateva informatii legate de achizitia unui acumulator. As vrea sa cumpar un acumulator AGM deep-cycle de 80-90 Ah pentru rulota mea. Situatia se prezinta in felul urmator, acumulatorul auxiliar se va incarca cu ajutorul alternatorului auto (am instalat inca o priza/stecher cu 7 pini dedicata pentru bateria auxiliara ce trece printr-un ”coupleur separateur de batteries”, adica ceva de genul http://www.pecheur.com/achat-coupleur-s ... 94071.html). Cum majoritatea iesirilor sunt in camping-uri, nu voi monta un kit solar, deci singura sursa de incarcare va fi auto. Ma intereseaza de fapt ca frigiderul sa functioneze in timpul mersului, iar atunci când ajung in camping sa pot pozitiona rulota cu ajutorul moover-ului. Rugamintea e sa ma ajutati cu o informatie legata de tipul/marca de acumulator pe care sa-l achizitionez astfel incat sa nu fac vreo ”boroboata” cumparand cine stie ce ozn .Multumesc anticipat!
Coupleur-ul e cel din attach

unnamed.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Mihaila

Deci? Cateva sugestii gasesc aici?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Ei mi-am luat la rulota acest acumulator de care sunt deocamdata foarte multumit...:)

Sau varianta mai ieftina si de care am auzit de bine ar fi acesta  ...:noroc:

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Mihaila
acum o oră, Daniel P a scris:

Ei mi-am luat la rulota acest acumulator de care sunt deocamdata foarte multumit...:)

Sau varianta mai ieftina si de care am auzit de bine ar fi acesta  ...:noroc:

Am discutat cu cei de la Pitesti si am incercat sa-mi expun speta, dar nu prea au avut rabdare sa ma asculte si intr-un final domnul de la celalalt capat al telefonului mi-a spus ca un astfel de acumulator nu poate fi incarcat de la alternatorul masinii... N-am inteles de ce! In plus nu stiu daca face fata mover-ului instalat pe rulota.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

@Alin Mihaila

 

din experienta mea, daca folosesti moverul la plecarea de acasa , parcarea in camping si plecarea din camping poti merge si cu un acumulator auto pe care il incarci de la un redresor cand esti cuplat la curent, sau il incarci in mers. De curiozitate, uita-te ce curent absoarbe moverul in sarcina si calculeaza consumul, cu 5 minute timp/manevra.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.