Cristian Popa

Acumulator rulota

194 posts in this topic

Salutare la toata lumea,

Din ce aveti montat pe rulota si din ce ati folosit, ce acumulator recomandati pentru folosirea impreuna cu instalatia fotovoltaica? Dintre acumulatorii cu gel ce marci ar fi mai ok si ce ar fi de evitat?
Ce face diferenta intre acumulatorii cu gel (exceptand capacitatea de stocare  biggrin) ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut experiente cu 3 tipuri de acumulatori pana acum, folositi in aceleasi conditii (incarcare din panouri fotovoltaice si consum non stop pentru camere video)

Rombat tempest - varza nu a rezistat la cicluri de incarcare zilnice

Jarett - absorbea mai putin curent decat produceau panourile si ii cobora foarte repede tensiunea pana a doua zi dimineata , de multe ori o gaseam la 11,8 V

Sunlight - foarte multumit, parca este un sac fara fund, incarca tot scot panourile si fff rar am gasit-o dimineata sub 12,2 V

Ce am mai observat: la aceasi capacitate Jarett era mai usoara cu 10kg decat sunlight, desi carcasa era mai mare.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am pe rulota un sistem format din:

Panou Fotovoltaic 245 W ;Incarcator solar MPPT 20A;Baterie BSB Solar 12-120, de tip AGM, 120 Ah si un Monitor de energie Victron Energy BMV-600(asta inca nu l-am montat).

Sunt foarte multumit de acest sistem.

Despre baterie:

Bateriile BSB Solar 12-120 realizate pe baza de plumb-acid, sunt de tip AGM, sunt prevazute cu supapa regulatoare din seria Solar si pot fi utilizate in diverse medii, putind functiona inclusiv la temperaturi ridicate sau scazute. Bateriile din seria BSB Solar asigura stocarea si convertirea optima a energiei fotovoltaice si a celei eoliene pentru a fi utilizata ulterior, au electrolitul din acid sulfuric diluat in nanogel si retinut prin efectul capilar in separatoare din fibra de sticla. Separatoarele AGM sunt montate rigid in interiorul bateriei, rezista foarte bine la socuri si vibratii, iar electrolitul nu se varsa nici daca bateriile sunt rasturnate. Pentru ca nu contin elemente care ingheata pot fi utilizate si la temperaturi extrem de scazute. In functie de temperatura de lucru si adincimea de descarcare au o durata de viata cuprinsa intre 5 si 10 ani.

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu sunt de speriat, un BSB de 100A este in jur de 800 RON, dar vin si te intreb : se merita pentru rulota sa dai atat pe una, sau mai bine ei una clasica de tractiune la aproape jumatate de pret?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre acumulatorii vanduti de Decathlon are cineva vreun feedback?
Ca la pret am vazut ca stau bine fata de produsele similare de pe piata.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu prea ai facut bine sa il descarci atat de mult.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ati auzit/folosit acumulatori cu gel "MEGALIGHT POWER"?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Salutari!

Din cate bine stiti, eu sunt nou in domeniu "rulotitului", deocamdata nici o iesire.

Intrebari pe domeniul electric : ce baterie recomandati?  Unde se monteaza bateria. Ce sistem de incarcare este optim?

Toate bune!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideala ar fi o baterie deep cycle. Nu totdeauna se poate monitoriza nivelul de descarcare sau nu intotdeauna se poate reincarca bateria rulotei. Spre deosebire de bateriile normale, o baterie deep cycle permite descarcari profunde fara a se deteriora iremediabil.

Atentie, o baterie GEL sau AGM nu este intotdeauna DEEP CYCLE!

Bateria VRLA (Valve Regulated Lead Acid), este o baterie tip plumb-acid etansa, fara intretinere, reincarcabila.
atorita constructiei sale, poate fi montata in orice pozitie, si nu necesita intretinere. Termenul "fara intretinere" este impropriu, intrucat bateriile
VRLA necesita din cand in cand curatarea bornelor si verificarea nivelului de incarcare.
Sunt utilizate pe scara larga, la dispozitive electrice portabile mari, sisteme off-grid de putere,
 cum ar fi bateriile cu ioni de litiu.

Exista doua tipuri principale de baterii VRLA: celule cu gel si AGM.

La celulele cu gel se adauga dioxid de siliciu in electrolit, dandu-i o consistenta de gel.

AGM este prescurtarea de la "Absorbent Glass Mat". Acumulatorii dispun de o saltea din fibre de sticla intre placile de plumb, cu scopul de a imobiliza electrolitul pe placi.

Ambele modele ofera avantaje si dezavantaje in comparaÈ›ie cu bateriile conventionale, precum si intre ele. Bateriile VRLA sunt sensibile la cresterea temperaturii, care poate duce la o scadere brusca puterii.

Pentru situatiile in care bateria se monteaza in interiorul rulotei, as recomanda folosirea unei baterii VRLA, intrucat elimina o cantitate mult mai mica de acid sulfuric in stare gazoasa decat o baterie cu electrolit lichid.

Bateria deep cycle este o baterie plumb-acid conceputa pentru a fi descarcata profund in mod regulat, folosind cea mai mare parte din din capacitatea sa. Prin contrast, bateriile de pornire (cele mai multe baterii auto) sunt concepute pentru a oferi pentru perioade foarte scurte, curent de mare intensitate pentru pornirea motorului, ceea ce reprezinta doar o mică parte din capacitatea lor.

O baterie deep cycle este conceputa pentru a o descarca intre 45% si 75% din capacitatea sa, in functie de producator si de constructia bateriei. Desi aceste baterii pot fi descarcate pana la 20%, cel mai bun raport durata de viata / cost este de a mentine cicluri medii de descarcare pana la 45% din capacitate.

Durata de viata a bateriei (numarul de cicluri de incarcare - descarcare pe care le poate efectua) depinde de profunzimea descarcarii.

Bateriile deep cycle plumb acid se incadreaza in general in doua categorii distincte; inundat (FLA) si plumb-acid cu supapa controlata (VRLA), iar VRLA subdivizat in doua tipuri: AGM si Gel.

Placile de plumb fac diferenta dintre bateriile deep cycle si bateriile de pornire. Placile bateriilor deep cycle au placute de active, mai groase, cu-densitate mai mare de pasta activa si separatoare mai groase.
Aliajele utilizate pentru placile intr-o baterie deep cycle pot contine mai mult antimoniu decat la bateriile de pornire. Placile de baterii mai groase rezista mai bine la coroziune, ceea ce permite cicluri extinse de incarcare - descarcare. O baterie deep cycle reala va fi mult mai grea decat o baterie obisnuita. Capacitatea unei baterii deep cycle este de obicei limitata de cantitatea de electrolit si nu de masa placilor.

Eu cred ca la (auto)rulote se poate folosi fara probleme o baterie normala, mult mai ieftina decat una deep cycle, avand grija ca alegerea ei sa fie facuta in functie de consumatori. Incarcarea zilnica de la panouri solare coroborata cu controlul descarcarii pot lungi cosiderabil viata acestora.

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gradul de incarcare (%)              100          75          50          25       

Tensiunea in gol (V)                  12,75      12,50      12,25    12,05   

Densitate electrolit (g/cm3)        1,28        1,24        1,20      1,15

Bateria nu ar trebui descarcata sub 11,9 V. (acolo este limita de incarcare)

Descarcarea frecventaq sub 11 V va deteriora ireversibil orice acumulator obisnuit. Doar cei "deep cycle" rezista la cicluri de descarcare profunda, cei AGM sau GEL se vor sulfata si le va scadea capacitatea. Asta inseamna ca se vor descarca mai repede decat initial. Asta este de fapt problema acumulatorilor, scaderea capacitatii de acumulare.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi intamplator am oprit la un centru de fier vechi si am intrebat daca primesc baterii de putere mare si surpriza,aveau 3 baterii Sunnlight stationare de 100 A .Nu am avut cu ce sa masor insa am gasit o borna pe acolo si am facut un scurt care ma speriat....Am cumparato imediat la fabuloasa suma de 800 ron....

product_4314_54551.jpg

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unde, ca vreau si eu, daca zici ca aveau 3 bucati?

 

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mihai. ..crezi ca poti sa le resuscitezi ? CUM?

Edited by Andrei Urucu
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrebam ...deoarece am vazut ca exista interes fata de bateriile de la "gunoi" Si ma gandeam cine le arunca ....cred ca stie de ce o face ...Nu?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri am montat bateria pe rulota si totodata am montat UPS-ul si panoul. Dupa probe de1 ora cu UPS-ul pus pe 220 V cu ventilatia la maxim becuri aprinse si frigider pornit nu a dat semne de oboseala.
Acum 1 ora am luat-o in casa si am pus redresorul pe acumulator si arata13.5 si deja a trecut de14V....

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Andrei, bateriile sunt super , nu sunt gunoi , eu banuiesc ca au fost furate( ca m-ai toate lucrurile de la noi din tara)  si aduse la fir vechi pentru ca au plumb si cantaresc 32.5 kg si fac ceva  bani pentru cei care stiu .

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mihai exprimarea mea folosind cuvantul " gunoi " ..se refera doar la faptul ca sunt la un centru de reciclare fier vechi ....sper ca nu ai inteles gresit ..motiv pentru care am folosit, si folosesc ghilimele pt acel cuvant! Ma bucur foarte tare ca sunt ok bateriile ..si cred ca este o afacere daca ele functioaneaza inca in parametrii. In ceea ce ma priveste ..nu am inca curajul sa investesc intr-o baterie mai veche ..dar iti multumesc pentru oferta!! 

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

De multe ori aceste baterii pe care le gasiti la fier vechi au fost schimbate preventiv fiindca si-au facut numarul de ore de functionare nu pentru ca sunt proaste. 
In acelasi timp, pentru mine poate sa fie crucial sa debiteze un curent constant un numar de ore ceea ce pentru un rulotist poate nu e, caci pune cateva leduri si un vent ceea ce e parfum pentru ea.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK acum am inteles : bateriile sunt foarte bune si nu sunt vechi , sunt aproape noi  nici praf pe capacul de sus nu au ca banuiesc ca cel care le aducea nu le stergea de praf , prezinta doar cateva mici zgarieturi de la transport si depozitat acolo la fier vechi, in rest bateriile sunt bune.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa mai multe socoteli si calcule care mi-au dat cu rest de cele mai multe ori, azi am reusit si eu sa montez definitiv pe rulota cei doi acumulatori Sunlight SP 12-100 si un redresor de 15A compatibil cu orice tip de baterie...

Fiind de acelasi tip si aceiasi capacitate, le-am legat in paralel si am montat o siguranta Maxi de 50A intre borna "+" si tablou, acolo de unde pleaca alimentarea tuturor consumatorilor de 12V ai rulotei...Incarcarea bateriilor se face cu ajutorul unui panou fotovoltaic monocristalin de 150W, iar pentru situatii deosebite ( iarna, mai mult de 3-4 zile fara soare, camping,etc) cu ajutorul acestui redresor..

.Am incercat sa le montez cat mai aproape de axa rulotei si cel mai bun loc a fost sub patul fix...cam asa arata :ascratch:

 

IMG_1152.JPG

IMG_1155.JPG

IMG_1158.JPG

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

 BRAVO ! Frumoasa lucrare, "aerisita" si arata f. bine !!
 Te felicit si ptr.faptul ca ai pus si poze!! Putini o fac!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am doi acumulatori SPRINTER P12V1220 de care sunt foarte multumit. In atasament gasiti detaliat si caracteristicile tehnice. Pana sa-mi iau rulota ii foloseam la un UPS...

Baterie SPRINTER P12V1220 Rulota 01.jpg

Baterie SPRINTER P12V1220 Rulota 02.jpg

Sprinter_P12V1220.pdf

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cristi , incearca sa schimbi incarcatorul , baterie dupa cum vad este AGM cu un incarcator normal o strici . 
Iti trebuie un incarcator pentru incarcare prin impulsuri . Unul gen Lidl sau Kaufland ..

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
In ultima ora, Sorin S a scris:

Cristi , incearca sa schimbi incarcatorul , baterie dupa cum vad este AGM cu un incarcator normal o strici , iti trebuie un incarcator pentru incarcare prin impulsuri . Unul gen Lidl sau Kaufland ..

Dupa cum poti observa in poza, pe rulota am o sursa in comutatie de 12.5 A. Pentru o incarcare buna am reglat-o sa scoata 14,2 V. Acum ii am in casa pentru ca nu vreau sa "tremure de frig" in rulota. :) I-am pus putin la incarcat cu un redresor clasic... :)

Sursa 12V comutatie 1.jpg

Edited by Cristian Ionita
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Linkuri sponsorizate

  • Similar Content

    • Anonim
      By Anonim
      Inainte de a pleca la drum cu rulota, si de asemenea la fiecare oprire (alegeti din lista unde e cazul), va recomand sa verificati:
      Starea pneurilor, daca s-au lasat sau nu Cupla fixata pe carlig  Siguranta franei de rulota sa fie atasata de masina Functionalitatea luminilor si a semnalizarilor Frana de mana sa fie lasata Trapele si geamurile sa fie inchise Butelia sa fie inchisa Verificati roata de ghidaj sa fie ridicata si fixata corespunzator in pozitia ridicata. Eventual se poate si scoate, in anumite cazuri! Daca toate acestea sunt in regula, puteti porni la drum!
    • cla clara
      By cla clara
      Deci... cum v-am promis va prezint rulota mea... Avondale din '95 pe care abia am luat-o acum o saptamana.
      O trag cu un BMW X5 3.0 d.
      Sincer sa va spun dupa ce am citit aici la voi ce treb sa aiba o rulota... am realizat ca a mea este dotata cam cu tot ce ar putea avea o frumusica din asta.... antibalans, incalzire, antena, cd, plase insecte, alarma antiincendiu,... etc (nu prea le retin eu )
      va pun si cv foto....
      BAFTA BAIETII.... si la mai multe drumetiii! salve




    • zoltan.ezo
      By zoltan.ezo
      Salutare stimati colegi... este prima mea rulota, cumparata numai eu stiu cu ce sacrificii, chin si vai dar pana la urma am cumparat-o... Este  un Hobby mai vechi din1988-adus din olanda-inca neinmatriculata... are 4 locuri, arata bine pentu varsta ei atit exterior cit si interior.
      Din pacate momentan nu am poze si nici nu am ce sa pozez acum fiindca eu am facu cu rulota fix ce se face cind cumperi o casa s-au apartament vechi...... adica m-am apucat de dezinfecie....
      Am dat jos cuverturile-tapiteriile de pe canapele, perdelele, draperiile ect. Acum sunt spalate dar inca nu le-am pus la loc, in consecinta rulota mea arata ca la zugravit.... am de gind sa fac multe la ea , in primul rind instalatie electrica 12v pt iluminat ca asta nu are decit 220v iluminat interior.. vreau sa montez instalatie-audio, eventual un tv auto... si probabil alte optiuni pe care le voi culege de pe forum.... din pacate pe voi v-am descoperit dupa ce am luat caravana, dar sper ca nu am facut o alegere proasta, asta si dupa ce am citit sfaturile de cumparare de pe forum, si avind in vedere ca am cautat caravana asta 3 luni... pina m-am hotarat ce sa cumpar.
      Multumesc pt rabdare.
      Cu stima Zoltan!
    • Eugen David
      By Eugen David
      Cu respect va salut!
      Am zis si ma repet, daca expresia spusa de Dl. Iisus suna cam asa: "dati Cezarului ce-i al Cezarului si lui Dumnezeu ce-i a lui Dumnezeu" nu am decat sa ma conformez si sa dau si eu ce este de dat: bunaoara in cazul de fata explicatii despre si cu rulota mea. Asadar imi si ne place totodata mie si  familiei iesirile in sanul naturi, nu degeaba mai si locuim la sat, de asemenea agreem compania persoanelor care ca si noi si-au facut un tel din asta, de a fi in mijlocul naturi, de a se simti si a fi liber de altfel!
      Deci cu idealul asta am procedat la achizitionarea rulotei pe care o detinem momentan (am mai avut o Frankia din 85, adusa de mine din Doiciland, nu avea geam in fata si nu puteam s-o suport). Din start nu ne-am propus ceva de top, ci doar cat de cat confortabil. Nu am urmarit sa gasesc cu dus cu boiler cu ditamai bazinele de apa de n litri care o ingreuneaza (cine are asa ceva are si masina pe masura) ci doar cu 2 spatii de dormit si restul incalzire pe gaz, normal aragaz, frigider si baie. Asadar dupa cateva luni in care zi de zi urmaream toate site-urile m-am hotarat la un Stekerman din "94. La fata locului nu ne-am inteles, nu-mi placea ca avea incalzitor pe curent de 500 w, de unde off-camping? Generator, benzina, zgomot, deranj la vecini! Am renuntat! Intamplator in aceeasi zi pe site a aparut si frantuzoaica mea de acum si unde credeti? La Bucuresti! Ca de fapt acolo eram, apropo puteam s-o fi adus eu din Germania  dar sunt scumpe (vedeti site-urile de specialitate), din Olanda erau mai ieftine dar nu fusesem niciodata (discutasem cu terte persoane puteam merge, dar am renuntat). Asadar am dat de  CARAVELAIRUL 420 PALMA proaspat intrat pe net, sun, obtin o audienta, ca sa zic asa la o doamna foarte distinsa si la locul ei, discutam, negociem si urmeaza sa ne intalnim pentru a o vedea! "Frantuzoaica " era bine mersii la circa 30 de km de Bucuresti la familia sotului.
      Zis si facut, am purces intru acolo Calugareni, caci acolo era (ma uitam sa vad daca nu mai gasesc vreun turc ramas din trupa lui Baiazid, glumesc! Am ajuns acolo am vazut-o, mi-a placut si am plecat cu e , de aici am imperechiat "un neamt cu o frantuzoaica". Acum ce sa zic? Am cautat asa: sa aibe 2 spatii de dormit (are, sa aibe antibalans (are), sa aibe suport de biciclete, fiind amatori de asa ceva (are), sa nu fie grea (are greutate proprie 650 kg cu mma 830 kg), sa aibe baie dar nu in mod special dus, vanita etc..., (are baie, cu chiuveta  cu bazin de apa separat si toaleta mobila), culmea nu a avut geam la baie si ma simteam aiurea in ea desi are turela separat si aerisire, (am decupat si montat geam la baie, comandat de pe net, alta viata !), incalzitor Truma, fara vent, dar caldura. Super!
      Nu-i stiu inca, consumul. Frigider (3 in 1 sau invers 1 pentru 3) 220v, 12v si gaz bineanteles, aragaz cu 2 ochiuri, chiuveta bucatarie cu bazin 20 l, trapa bucatarie, masa tv, dulap, dulapior pantofi s-au alte acareturi, terasa de vara doar (sunt in negociere pentru achizitionarea unui cort complet, dar nu are deocamdata cine mi-l aduce de la Braila), instalatie electrica in schimb, destul de "saraca" fara baterie redresor, invertor, chestii deastea, ce le detin cu prisosinta englezoaicele, doar alimentarea pentru camping sau generator, dupa caz, cu trafo 220/12v (cu toate prizele la 220v , lumina la 12 V si pompitele de apa tot 12v). Nici nu doream mai mult, nici nu am visat la mai mult! Tot, tot, tot pe ea nu se poate! Sa fie si de an bun si usoara si cu de toate si pe deasupra si destul de acceptabil pretul! Nu sunt stapan sa multumesc lui Dumnezeu  pentru ea!
      Asadar am cumparat-o si la drum! Ma gandeam. Acasa am de toate, in natura nu ca nu ar fi bune mai multe imbunatatiri, baie, dus, apa calda, AC ,(sunt cam singurele ce nu le are), dar de ce sa mai ies in natura daca nu pot face diferenta  cu confortul de acasa? Vorba ceea! Unde iesim ? Este un parau, un rau, un lac, o piscina si nu in ultimul rand marea pentru a face o baie, un dus, etc! Poi se poate cu unul portabil, cu apa rece bineanteles, sa ne trezim la realitate! offf ! glumeam, dar cam asa este! Ce sa va mai spun, ca v-am "nebunit" la cap destul! Era sa uit, toate geamurile inclusiv trapele, prevazute cu plasa de tantari si rulouri termice, la usa de intrare are rama de aluminiu cu plasa contra tantarilor (am dat-o jos ca ma incurca si am comandat o "coada de motan"), scara de (treapta) acces, achizitionata prin bunavointa mea ca nu a avut, cablu alimentare 220 v (cred ca vreo 15 m), cric, coarba, talpi fixare, cele 4 cricuri s-au cum le-o fi spunand, pentru calare, telescoape si chiar roata de rezerva (care nu cam ii gasesc locul, doar sub pat deocamdata). Culmea este dotata cu fisa cu 13 pini, dar nu are legat circuit pentru incarcare acumulator, dar dupa cum a-ti observat am cerut ajutorul si sfatul vostru pentru a rezolva problemele astea!Cum spuneam i-am montat ca sa zic asa un geam la baie (o vedeam "suta" doar cu un geam pe o parte), poi un covor pe jos fiind linoleum (decupat dupa nevioe) prins cu coltar si in lucru instalatia electrica, chiar panou, poate panouri fotovoltaice, acumulator cu regulator si bineanteles, avand generator, redresor si invertor si partea asta fiind considerata "ca rezerva rezervelor".
      APROPO! DESI SUNT MULTUMIT DE EA AM PUS-O LA VAZARE SI O VOI MAI PUNE " asta am facut si o voi mai face! Aviz amatorilor! Asta conform expresiei  "totul este de vanzare daca are pret si se merta!" Cum am mai spus am "imperechiat-o cu un neamt: Audi A4, 1,9 TDi, euro 3 de 116 cp, o duce de "jar mananca" dar ca orice masina cu greutate dupa ea consuma! Mai usurel si departe ajungem, daca mai avem si vant din spate... este foarte bine, ceea ce de altfel  va doresc la toti "forumisti"!
      Voi purcede la a posta si niste poze facute cu diferite telefoane, mai putin performante inainte ceva mai mult performant acum, dar nu inainte de a va multumi pentru rabdarea de a-mi citi "darea mea de seama" in topicul "rulota mea", cat despre greseli de ortografie? (nu am rabdare sa recitesc si sa fac corecturi) sa-mi fie cu iertare dar sunt omenesti. Iar vin cu o expresie "cine nu munceste, nu greseste "nu-i si cazul meu acum! Si de ce nu? "omul cat traieste invata" Sa dea bunul Dumnezeu sa ne fie bine, sa ne cunoastem si personal in urmatoarea perioada de viata! Sincer va spun inca o data  ca va invidiez!
      Pentru ceea ce sunteti si ceea ce faceti! Sunteti oameni cu adevarat! Rar mi-a fost dat sa intalnesc oameni ca voi!  Am avut o alta parere despre "regateni" cum va spune aici la noi, dar m-am inselat! Zau va spun, lumea este mai "rauta" aici la noi. Multumesc si scuze daca credeti ca am abuzat de timpul vostru! Si inca ceva: daca treceti prin zona, Depresiunea Hategului, Rau Mare Retezat, Deva, Hunedoara , sunteti invitati la mine la o cafea!

      Si nu numai!
      LA BUNA VEDERE!














    • Mihail Vatav
      By Mihail Vatav
      La multi ani !
      Va prezint rulota personala KIP KG40EK.
      Adusa din Olanda acum doi ani, mi-a placut foarte mult prin dotarile, curatenia si robustetea ei.
      Mai vazusem eu cateva rulote prin Targul Vitan, dar nu se comparau cu "puiul" (KIP) asta.
      Are un pat mare care se strange si rezulta o frumoasa canapea in forma de U un jurul mesei.
      Bucataria are frigider Electrolux (12V / 220V / GPL), aragaz, chiuveta cu baterie electrica ce actioneaza pompa de apa.
      Baia are WC fix cu evacuare din exterior cu pompa de apa electrica, spalator si dus (cu apa rece). Pentru apa calda am un dus solar de 20L  '/z
      Iluminare interioara cu led si neoane (12V) de la bateria rulotei.
      Panou solar din fabrica pe acoperis cu regulator de tensiune si acumulator.
      Masa proprie 748 Kg.
      Masa maxima 1100 Kg.
      Revin cu fotografii.
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.