.Vizitator..

Va rog sfat referitor la suspensii si anvelope

33 postări în acest subiect de discuţie despre Va rog sfat referitor la suspensii si anvelope

Va rog sfat referitor la suspensii si anvelope

.Vizitator..

Salut,
Vreau sa-mi schimb anvelopele ( 185/70R14 88T, care fac burta chiar umflate la maxim) cu niste C-uri.

C-urile gasite la dimensiunile astea sunt mai mari cu cca 3 cm pe raza.

Chestia asta m-ar deranja aparent numai la distanta fata de pasajul rotii in spate, unde am 5 cm si mi-ar ramane doar 2. (in sus si fata am destul)

(sper ca la tinuta rulotei pe drum nu conteaza 3 cm, corect?)

As vrea sa stiu: la hopuri, cand rulota sare si apoi se lasa: caroseria nu doar coboara, ci datorita sistemului cu toroane face si o miscare pe orizontala, nu-i asa ?

Adica nu se lasa strict pe vertical, ci oblic.

Daca pana aici e corect, mie imi pare ca se lasa catre in fata, adica distanta fata de pasajul din spate scade, nu-i asa ?

Daca pana aici e corect, nu-i asa ca este foarte probabil ca cei 2 cm ramasi sa se transforme in lovit/frecat pasajul ?
CORECT ?

As vrea sa fi dedus eu gresit si sa se lase spre spate, astfel incat cei 2 cm sa creasca...

Multam mult !

Incerc sa pun si niste poze cu situatia actuala.
mai intai in fata rotii:

1p8jsy.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

.Vizitator..

..si partea din spate, cu distanta actuala de 5 cm fata de pasaj:

b6ob4w.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornelsavu

Esti sigur de masuratori, 3 cm pe raza este foarte mult.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
.Vizitator..

Da, plec de la actualul 185/70  la 185/85 (asa-mi zice furnizorul)

Adica de la diametru 616 mm la diametru 670 mm = 54 mm, adica 27 pe raza.

Basca cei cativa mm pe care cauciucul meu folosit (nu e prea uzat) nu-i mai are, sunt 3 cm.

Custom rims, wheel tire packages for your ride

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornelsavu

Asa e de inteles daca pleci de la 70 si te duci la 85. In carte ce dimensiuni ai?

Ce MMA are rulota ca din poza pare micutza. 88T tine pana la 560 kg , x 2 roti= rezulta 1120 kg incarcare maxima.  Daca nu este la limita cu MMA nu stiu daca se merita sa pui C-uri. Eu am pus pe rulota veche C-uri si intradevar nu se mai lasau , dar nici nu mai amortizau mare lucru la denivelari si topaia de toata frumusetea in spatele meu.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
.Vizitator..

Pai... iti raspun cu o poza de azi-dimineata cu rulota pe cale,

in care anvelopele sunt umflate nominal, iar din rulota lipsesc mancarea, bautura, plapumi, perne si jumate din haine si butelie, bateria de 30 de kile, total peste  100 de kile.

Stiu ce spui, rulota are MMA 1100, toretic se incadreaza la limita, dar iaca poza cu rulota calata !  tamp

Tampenia din CIV este alta: ar trebui sa am 185/70R14 84tamp

11cb41j.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornelsavu

E adevarat sta urat. Dar daca tot e sa iti asumi un risc si sa pui altceva decat in talon vezi ca exista Anvelope Vara NANKANG N-850 185/75 R14C 102/100 P. Si atunci nu mai ai diferenta mare de la 70 la 75 si sunt si C-uri.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
.Vizitator..

Nu-mi asum mare risc cu astea de care zic, ca scrie pe ele doar 185R14C, si n-au ce sa-mi zica.

Prin mai trebuie sa ma duc la ITP.

Apoi, as fi vrut sa-mi iau de iarna.

Au aderenta mai buna, chiar si vara, iar la cat mergi cu rulota, le schimbi mai curand de coapte si nu de uzura (apropo ca vara s-ar uza mai tare)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut C.

Singura problema este la ITP, acolo se verifica dimensiunile cu cele din CIV.

Tehnic, anvelopele pe care vrei sa le pui sunt supradimensionate, ceea ce va aduce doar avantaje.

Vorbim de o remorca (rulota), nu de un autovehicul.

Anvelope de iarna n-as monta. Materialul e proiectat pentru temperaturi scazute, este moale, se uzeaza mai repede si are coeficient de frecare ridicat.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornelsavu

Le schimbi dupa ITP, nu asta e problema. Dar nu are rost sa pui de iarna. Tot cauciucul e mai moale si s-ar putea la 40 de grade sa iti faca burta, plus ca vor opune rezistenta mai mare la inaintare. Cate drumuri faci cu rulota pe zapada sau gheata ca sa se merite?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
.Vizitator..

Nu prea fac drumuri iarna.

Dar, la masina, de cand cu frica politiei vizavi de cauciucurile de iarna, eu trec la cele de vara foarte tarziu.

Anul trecut am incaltat-o de vara prin mai.

Si mi-au placut teribil de mult aderenta si stabilitatea in curbe a anvelopele de iarna folosite  la cald...

Nu cred sa faca burta, ci doar sa se uzeze mai tare si poate sa se incalzeasca ceva mai tare.

Cat de tare se uzeaza si se incalzesc vara... poate sa-mi spuna cineva ?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
.Vizitator..

Ca sa fiu mai explicit privitor la suspensie si deplasare rotii fata de caroserie, atat pe verticala cat si pe orizontala, iaca un filmuletz:

[embed=425, 349]

[/embed]

Marimea deplasarii din film chiar ma ingrijoreaza... asa o fi de-adevaratelea ?

Ionut, deci esti sigur ca deplasarea rotii se va face catre inainte...?

Mai bine mai intreb o data... chiar daca te supar :)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator

Pai Coane Jorj ,

La rulota matale distanta din fata este mai mare decat cea din spate , ceea ce ma face sa cred ca miscarea rotii se face spre fata si nu spre spate . Altfel ar fi ilogic.

ptg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
.Vizitator..

Asa zic si io ca ar fi logic.

Da' io stiu ce transformari a suferit rulota in ultimii 19 ani ?

Oricum am comandat niste C-uri o idee mai mici, cu factor de inaltime 80 - asa pretinde furnizorul, ca pe ele nu scrie.

De n-o merge, le vand si schimb jantele, trec pe 13 si-mi iau niste baloane maari cat vreau.

Si vad cum sa modific omologarea, care oricum este stupida.

la o rulota cu MMA 1100 ei omologheaza anvelope care tin 1000...  tamp  tamp tamp

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
.Vizitator..

La ce presiuni tineti voi pneurile ?

Am luat anvelopele noi, TOYO, 185R14C, factor de masa 100/102 (deci ar trebui sa mearga rulota si intr-un picior), made in Japan, talon ranforsat, etc.

Le-am umflat la 3.5 bar (dupa manometrul vulcanizarii...)  SI TOT AU BURTA !!!

Ele tin 4.5 bar, scrie pe ele... dar parca e cam mult.. pana acum n-am umflat nimic peste 2.5 bar.

Cat sa le umflu ?

iaca poza:

post-451-14355620852125_thumb.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornelsavu

Vezi ca scrie pe ele presiunea maxima, dar nu cred ca trebuie sa ajungi pana acolo.

Verifica un pic si dimensiunile jentii, sa nu fie aici problema si de asta sa nu se aseze bine.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
.Vizitator..

Pai janta ar trebui sa se pupe la fel...185/14 am avut, 185/14 am si acum...

Roata data jos arata ok, balonul nu iese in afara, nu stiu ce sa zic.

Credeam ca 3.5 bar ar trebui sa fie de ajuns...

Bine, daca ma iau dupa primitivul de la vulcanizare, care nici nu stia ce-s alea C-uri, ar trebui sa caut anvelope speciale pt rulote :):):)

E unul care repara si baterii, si cand l-am intrebat daca stie sa verifice o baterie DeepCycle, i-am explicat petoate limbile, dar nu auzise de asa ceva.

Niste Neandethalieni...

Ca am semne de intrebare si cu bateria, practiic nefolosita, un DC 110Ah.

Am reincarcat-o si am pus un LED de 4W pe ea, sa vad cat tine.

Dupa 7 zile continuu, tensiunea scazuse la 10 V si nu-mi pare ok, n-am avut curaj s-o las mai mult (nu e cu gel, ci cu acid si pasla)

Producatorul nu da prea multe specificatii, din pacate, am luat-o dupa nume si pret.

Pare mult 7 zile, dar bateria aia cica tine un motor de barca de 360W vreo 6 ore.

Asta ar trebui sa fie echivalent cu 3.6W timp de 600 de ore,   sau 4 W timp de 560 ore,   adica mai bine de 22 de zile.

Gresesc pe undeva ?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornelsavu

Vezi latimea jentii cat este, sunt niste calculatoare pe net care iti spun cat ar trebui sa fie de lata janta pentru o dimensiune de anvelopa.

Nu prea are cum o baterie de 110 AH sa tina constant 360W 6 ore.  Presupunand o tensiune de 12, 5 V 360W/12, 5V=28, 8 AH, Preupunand ca golesti bateria pana la distrugere 110/28, 8 rezulta 3, 81 ore.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
.Vizitator..

Treaba cu motorul de barca o stiu de la un coleg care are si de pe un forum de barcagii de la americani (sunt pe el pt ca acolo sunt multi cu barcuta ca a mea, dar majoritatea au motoare electrice)

Pe colegul meu il tine o baterie cu gel o zi intreaga pe balta - bineinteles, nu mers continuu si nu a cronometrat cat a mers.

Pe forum, erau unii care spuneau ca au testat si o baterie DC ii tinea 6 ore.

Motoare MinnKota, baterie MinnKota.

Si de-aia am luat bateria MinnKota.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornelsavu

Ok , dar nu mergi sase ore blana cu motorul .

Revenind la cauciucuri , la mine pe megane cu jentile pe care le are orice cauciuc pun, pare ca sta lasat oricat l-as umfla. Am dat cauciucurile vechi unui coleg care le-a pus pe janta de logan si stau mult mai bine.  De asta zic sa cauti un pic si ce dimensiune ar trebui sa aiba janta.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
.Vizitator..

Nasol, daca ajung la concluzia ca tre' sa schimb si jentile...

Deja sunt plin de optimism

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator

Niciodata nu o sa iti stea anvelopele "pe creasta" decat daca le umfli prea tare. Lasa-le mai moi putin ca sa "lanseze" din ele si sa atenueze socurile de la denivelari - iti protejeaza si rulota si ce ai in ea.

Aia este pozitia si forma lor fireasca , si nu inteleg de ce trebuie sa te agiti atat.

Lasa-le'n kilu meu de anvelope ; le-ai avut p'alea de dinainte care sa zici ca erau vechi , "coapte" , cocosate , si tot ti-ai facut treaba cu ele .

Astea sunt noi , sunt "de firma" si tu te jelesti in continuare.

Ia-ti jante de camion pe 18" , incalta gume din alea de tonaj mare , umfla-le la 7atm si atunci o sa stea rulota "cocotata" pe ele fara sa le deformeze nici macar un milimetru .

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
.Vizitator..

Bre, alea nu erau nici macar coapte, iar cocosate erau - am crezut eu- de rulota prea grea.

Nu mi le jigni ca vreau sa le scot la mezat :)

Zici tu, da la tine de ce 'pusca mea nu stau asa cocosate ?!?

Ca m-am uitat special !

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gogonea Razvan
In ultima ora, Adrian H a scris:

Intru si eu putin aici: Pentru rulota exista obligativitatea rotilor de iarna? Citisem pe undeva ceva, dar nu am regasit informatia. 

 

Anvelopele de iarna sunt obligatorii si la rulote, sa cel putin all sezon!!!! Dar sa nu uitam si de lanturi pe vreme nasoala.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
.Vizitator...

Cred ca se poate evita situatia anvelope de iarna si lanturi cu ajutorul cauciucurilor speciale cu tinte :laughing:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.